Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 880
ХуЛитери: 4
Всичко: 884

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: mariq-desislava
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОткровена циклофрения
раздел: Есета, пътеписи
автор: Methodius

Е, Господа, върнах се при вашите дами!
Краят отново съвпадна с началото. Тъй че: време е за откровения!... Нито съм либерал, нито американец, та да се пъна плоскоумно пред огледалото. Видиш ли - императивът е или мое требване, или е с оглед на мен! Светът е моя експериментална постановка, отново поднесен на тепсия от четири слона. И какво? С изкривена челюст да изстисквам статистика от плода и после с обратна сила и захапка да инжектирам вероятности? Въпреки високото си чело? Не, не и не! Откровен фатализъм. Невежество. И откровена демагогия. Животът се пръква в простота и из-от семето си се стреми към разпукване и разлив. И всяка обща форма на живот е степен на архитектонична сложност, в някаква посока. А всички по-префинени форми - попълзновение до общо преливане към следващото ниво на шадравана. Готика!... Същностната простота е забулена дълбоко в диплите на изказа (подобно зелевия кочан). Понеже животът е порив към изказване на неизказуемото... Нищо по-декоративно и маниерно от свойственото на езика! Неманиерният език е грозен - защото внедрява мъртвешкия повей на смисъла пряко, натуралистично-реалистически, научно-философски. Е, да - "върховата идея за живота" ще да е наистина самопонятна, неговият сетен смисъл. Сетният смисъл е сетното. Но първо уловете красотата! Да уловиш красотата е най-простото и непринуденото. Аутопсирайте красотата, мумифицирайте я - каква по-сложна и принудена, каква по-изсилена и знаеща задача от тази! Предизвикателството на истината! Нужна е демонстрация на смелост (т. е. някаква форма на граждански ритуал) и - да - трезвителна технологична смес от либерализъм и прагматизъм. Оказа се, за мое злощастие, че нито съм станал либерал, нито американец. Веднъж се опитах да стана. Претенцията за свобода е рушителна за красотата, Господа! Блажени артрозните! Красивото - казва Ницше - насълзява бавно, пропива неусетно и против волята ни (м-м-м, Technics!...); инак не би тежало и улягало, не би било същностно-красиво, а в най-добрия случай: емоционална реакция. В най-лошия: полет на безстрастието. И въпреки всичко: вулгарното е по-щадящо от цинизма, поне сгрява... Естетическото оправдание за смисъла на живота е в съпреживяване на неизказаното. За музиката: не върви да се говори категори...чно, па не върви да се говори и разточително; въобще не бива да се говори за музика! Музиката - да бъде слушана, включително и от музикантите!... Бърках с пръст в гърлото си след всяка неволно изпита бира. С други думи: будно ме интересуваше как гори музиката отвътре, под естетизма на възприятието. Нима е бил случаен отчаяният почин на романтиците към естетизиране на грозното (например разложението на светлината)? А музикалната салата, класифицирана "Модернизъм"? Как се съгласуват музиката и войната?... Краят отново съвпадна с началото. Най-добре е бременните да не раждат; ако и ангелите да дойдат! И в заключение - тъкмо безплодието на скуката е разпалващо страстта; отрочето пресища, да свикнеш с "новото в кошарката". Аборт!


Публикувано от mmm на 22.12.2004 @ 21:00:00 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Methodius

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:42:05 часа

добави твой текст
"Откровена циклофрения" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Откровена циклофрения
от Hammill на 23.12.2004 @ 19:57:39
(Профил | Изпрати бележка)
Това, обръщението "господа" много пренебрежително-санкюлотски звучи. "Ние сме плебеите, вие сте господата!". А ако се откажеш от тази поза, би ли могъл да кажеш същото?