Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 847
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 850

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: Oldman
:: Elling

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊîëåäà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: iskraveselinova

Êîëåäàðèòå áÿõà ïîâå÷åòî öèãàí÷åòà- ñîïîëèâè, ïðåìðúçíàëè, ïååõà íåñòðîéíî êîëåäíè ïåñíè è õëîïàõà ïî âðàòèòå. Ñ òÿõ, ïîäïèéíàë è çà÷åðâåí, êðà÷åøå ïðåç ñíåãà ðúêîâîäèòåëÿò íà ãðóïàòà.
" Ãëàâåí õóäîæåñòâåí ðúêîâîäèòåë", êàêòî îáè÷àøå äà êàçâà.
Ñíåãúò áåøå äåáåë è áëåñòåøå ñ õèëÿäè ñëþäåíè ëþñïè íà çèìîðíè÷àâàòà ñâåòëèíà îò óëè÷íèòå ëàìïè. Ìèðèøåøå íà ïóøåê îò êðèâèòå êîìèíè. Êðàé ïðåñïèòå êàòî îãúðëèöè ñå íèæåõà êîòåøêè ñëåäè. Ëóíàòà ñå öúêëåøå ñòóäåíî è íåïðèâåòëèâî íà ïðåêðàñíîòî çâåçäíî íåáå. Ñòóä, ñòóä- õàïå êàòî çëî êó÷å. Îñòúð ñòóä. Çàìúãëÿâà î÷èòå, áîäå êàòî ñ èãëà ïî ëèöåòî, âêî÷àíÿâà ðúöåòå. Êîëåäàð÷åòàòà ñè òðúãíàõà è áàáà Êåðà çàõëîïíà òåæêàòà äúáîâà ïîðòà. Êó÷åòî ñå äúðïàøå êàòî îáåçóìÿëî íà ñèíäæèðà, íå ãî ïóñíàõà ïðè ïåâöèòå. Áàáà Êåðà ïðåäæàïà ñíåãà äî æèâîòíîòî, äúëãî ñå áîðè ñúñ ñèíäæèðà, à òî ñêèìòåøå âúçáóäåíî è ðàäîñòíî è ѝ áëèæåøå ðúöåòå.
- Ñïðè ñå,áðå! Ñïðè ñå, íà òåáå äóìàì! - êàðàøå ìó ñå óæ, à ãî ïîòóïâàøå ëàñêàâî ïî ãëàâàòà. Ïóñíà ãî è òî äðàñíà ïðåç ñìúë÷àíèÿ äâîð, âòóðíà ñå êúì ïîðòàòà è îãëàñè ìàõàëàòà ñúñ çàêúñíÿë çâúíúê ëàé. Ïîñëå ñå âòóðíà êúì êúùè, èçïðåâàðè òðîìàâàòà ñòàðèöà è ñå øìóãíà ïîä ìàñàòà â ïðåòîïëåíàòà ñòàÿ.
- Êàëïàçàíèí! - ðå÷å áàáà Êåðà è ñâàëè çàáðàäêàòà, îáñèïàíà ñúñ ñâåòëè ñíåæèíêè. Ïå÷êàòà áóìòåøå. Ïðîçîðåöúò ãëåäàøå êúì ñïÿùàòà ãðàäèíêà, â êîÿòî ëÿòîñ ãðååõà åäðîãëàâè áîæóðè è óõàåõà íà àíãåëè. Áàáà Êåðà ñè ìèñëåøå, ÷å òàêà ìèðèøàò àíãåëèòå. "Åõ, ñêîðî ùå ðàçáåðà", ïîìèñëè ñè è äîäàäå äúðâî â îãíåíîòî ãúðëî íà ïå÷êàòà. Êó÷åòî ëåæåøå äîâîëíî ïîä ìàñàòà è îïàøêàòà ìó òóïàøå ðàâíîìåðíî ïî îâåõòåëèòå øàðêè íà ÷åðãàòà. Ðàíî áåøå, îùå íÿìàøå îñåì ÷àñà, à ùå êàæåø, ÷å å äúëáîêà íîù. Äúëãè ñà ïóñòèòå íîùè, íå ñâúðøâàò. Òàêà å, ÷îâåê êàòî å ñàì. Áàáè÷êàòà âúçäúõíà, ñãúðáè ñå íà ñòîë÷åòî, íàñëåäåíî îò âíóöèòå- íèñè÷êî, äà ѝ å óäîáíî íà ñòàðèòå êîñòè. Èçâàäè ïàê ïëåòêàòà, íàäÿíà î÷èëàòà. Çàä ãúðáà ѝ òúìíååøå òåëåâèçîðúò. Äà ãî ïóñíå íå ѝ ñå ùåøå. Íå ѝ ñå ñëóøàõà ìàçíèòå óñòè, êîèòî ïðèêàçâàõà ãëóïàâè ðàáîòè. Äî òåëåâèçîðà èìàøå ñíèìêà íà Èâàí. Íåéíèÿò Èâàí. Ïîãðåáà ãî ïðåäè êàæè- ðå÷è òðèäåñåò ãîäèíè. Êàê âúðâè âðåìåòî!
×àñîâíèêúò òèêòàêàøå ðàâíîìåðíî. Êó÷åòî çàäðÿìà. Íàâúí ñíåãúò ïàê çàâàëÿ íà êðîòêè, åäðè ïàðöàëè. Áàáà Êåðà ïàê âúçäúõíà è îñòàâè ïëåòêàòà. Ïîîãëàäíÿ. Ñòàíà, ïîëåêè÷êà îòèäå äî ñòàðîäàâíèÿ áþôåò, èçâàäè õëÿáà, ìàëêî ñèðåíöå è òðè- ÷åòèðè ïàð÷åíöà ñóäæóê. Äîíåñå ѝ ãî ñóòðèíòà Ôàíà, ñúñåäêàòà. Ñòåôàíà, ÷å Ôàíà. Äîáðà æåíà, óñëóæëèâà. Íå îñòàâÿøå ïðåñòàðÿëàòà áàáà, âñåêè äåí èäâàøå äà ÿ âèäè. È âñå íîñåøå ïî íåùè÷êî- ìåêè÷êè îïúðæèëà, ñúñ ñèðåíå, ïîðúñèëà ãè ñ ïóäðà çàõàð; èëè ïúê áàíèöà ïåêëà è íîñè, à òàÿ ñóòðèí äîíåñå ñóäæóêà.
- Äà ñå ñìúðñèø ñ áëàæíè÷êî è òè.
Íà ïå÷êàòà êúêðåøå òåíäæåðêà ñ êàðòîôåíà ÷îðáà. Áàáà Êåðà ñè ñèïà, ïðèâåäå ñå, èçâàäè îò îêàäåíàòà ôóðíè÷êà îñòàâåíèòå íà òîïëî ïå÷åíè êàðòîôè è ñåäíà êðàé ìàñàòà. Ñëîæè ñè ïîâå÷êî ëþòèâèíêà íà ÷îðáèöàòà. Ãðåáíà íÿêîëêî ïúòè è ÿ áóòíà íàñòðàíè. Íå ѝ ñå óñëàæäàøå íåñðåòíèÿò çàëúê. Ìàé âñå ïàê ùå ïóñíå òåëåâèçîðà. Íà åêðàíà èçãðÿõà õóáàâè æåíè, áîãàòè ìúæå, ãëåäàõà ãîëÿìà îêè÷åíà åëõà è ñå ñìååõà ñ øèðîêè óñìèâêè. "Öèðêàäæèè", ïîìèñëè ñè áàáè÷êàòà. Åëõàòà íå ѝ ñå ñòîðè êðàñèâà, à çàãðîçåíà îò òîëêîâà ìíîãî íàòðóôåíà óêðàñà. Èçêëþ÷è òåëåâèçîðà. Êó÷åòî ïðîñêèìòÿ êðàé âðàòàòà. Îòâîðè ìó, òî õóêíà ïî ñíåãà, âäèãíà êðàê, ïîñëå ñå âòóðíà çàáúðçàíî îáðàòíî è òàêà ñå ìåòíà íàâúòðå, ÷å åäâà íå ñúáîðè ñòîïàíêàòà ñè.
-Íå òè ñå ñïè íà ñòóäà,à? Àìà äà íå âçåìåø êàòî â÷åðà äà ìå âäèãàø öÿëà íîù.
Êó÷åòî ÿ ïîãëåäíà ñ áëàãîäàðíîñò, çàâúðòÿ îïàøêà è ïàê ñå ìóøíà ïîä ìàñàòà. Áàáà Êåðà ðàçòðåáè ìàñàòà, ñòàðàòåëíî îáðà òðîõèòå â øåïà è ãè ãëúòíà. "Õëÿáúò äà íå ñòàâà çÿí". Èçëåçå ïî íóæäà. Âúðíà ñå ïðåìðúçíàëà, ñãúðáè ñå êðàé ïå÷êàòà è ïðîòåãíà ðúöå äà ñå ñãðåå. Ïîñëå ñ ïúøêàíå ñå íàâåäå è èçâàäè îòäîëó åäíà ñãîðåùåíà òóõëà. Äúðæåøå ÿ âíèìàòåëíî ñ äåáåëà êúðïà, îòíåñå å ÿ äî ëåãëîòî è ÿ ìóøíà ïîä ðîäîïñêîòî îäåàëî, äà ѝ äúðæè òîïëî öÿëà íîù. Ñúáëå÷å ñå ïîëåêè÷êà, ïîãëåäíà êúì Èâàí è ñè ëåãíà. Êó÷åòî ñïåøå ïîä ìàñàòà. Íàâúí ñíåãúò ñïðÿ. Ëóíàòà ñå çàêà÷è â êîðîíàòà íà êðèâèÿ îðåõ è ñå âãëåäà ïðåç ïðîçîðåöà. Áàáà Êåðà âúçäúõíà òåæêî, ñòàíà è ñïóñíà øàðåíèòå ïåðäåíöà. Êîëåäà äîéäå.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 30.11.2018 @ 22:29:18 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   iskraveselinova

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
321 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 31451
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Êîëåäà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.