Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 615
ХуЛитери: 1
Всичко: 616

Онлайн сега:
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСнимката
раздел: Разкази
автор: the_loner_wolf

Студеният вятър драскаше с ледени нокти лицето ми. Загърнах се по-добре с палтото и неволно напипах снимката във вътрешния му джоб.
Фотоапаратът вече ми пречеше. Усещах го като воденичен камък на шията. Поредният работен ден бе на път да се отправи в историята. Това беше шестата година, вече всички започваха да си приличат. Нея пак я нямаше. Изобщо съществувала ли е, дали не бях си я измислил? Опипах хастара и там усетих твърдия картон. Вятърът подгони разноцветни хартийки по заскрежената улица. Все по-малко хора се срещаха в припадащия здрач. Неоновите лампи плискаха хладна светлина в лицето ми. Все едно бях на разпит. Чувах вътрешния глас който ме питаше: – докога ще го правиш? Вървях сред останките от карнавала, имах нужда от силно питие. Усещах как старата жажда за алкохол се промъква в мен заплашително като гладна хиена в мрака на съзнанието. Вратата на кръчмата изскърца и заедно с мен влязоха няколко снежинки, които приключиха завинаги своя танц. Алкохолът изгаряше като спомен. Извадих снимката и я загледах. Пръстите ме боляха от студа. Тогава пак беше студено. Преди шест години, юбилейното издание на карнавала. От редакцията ме бяха изпратили да отразявам събитието, трябваше да хвана „завладяващи мигове от дефилетата”, както каза главния. Снимах две премръзнали красавици в костюми с цветни пера. Приличаха на големи райски птици, които ми се усмихваха приветливо, настръхнали от студа. Усетих как някой ме дърпа за края на палтото.
- Снимай мен!
Беше слабо, седем осем годишно момиче с овехтели дрехи и дълга тъмна коса.
- Сега работя, остави ме.
- Снимай ме! Аз също съм красива!
Някак заповеднически чух зад гърба си. Обърнах се пак и видях как на матовото лице изгрява изкуствена усмивка. Затворът изщрака от само себе си.
- А сега ми дай пари!
- Защо?
- Защото ме снима.
Бръкнах в джоба си и подадох две монети на малката досадница, като с това мислех въпроса за приключен.
- Ела, трябва да снимаш майка ми!
- Защо трябва да я снимам?
- Защото е болна и ще умре!
Порази ме не смисъла на казаното, а начина по който го направи, просто и по детски. Докато думите си проправяха път в главата ми, усетих как една малка ръка ме тегли на някъде. Провряхме се през тълпата и спряхме пред разнебитен дървен сандък, върху който се беше отпуснала разплута едра жена. Лицето й беше подпухнало и приличаше на пълна луна, може би заради липсата на вежди. На главата си бе нахлупила груба плетена шапка. От никъде не стърчеше коса. Момичето застана до нея и я прегърна. Сега в усмивката му нямаше нищо от предишния фалш. Белите зъби се открояваха върху смуглото лице, в контраст с черните голи венци на майката върху бледата й кожа. Съсухрен мъж с пожълтели от никотин мустаци се примъкна от другата страна на жената.
- Ти се махни, искам да имам снимка само с майка ми! – и една твърда детска ръка го отстрани безцеремонно. Натиснах спусъка. Жената трепна и неволно сведе очи.

- Къде да ти пратя снимката?
- Как да ми я пратиш? Няма ли да ми я дадеш сега?
- Тя все още не съществува, дай ми имейл адрес. Момичето ме погледна смутено.
- Живея зад хълма, в махалата.
- Нямаш ли адрес?
- Отатък зад хълма. Не е далеч. Зад хълма. Всяка година идвам тук на карнавала. Прося пари от хората. Не крада! Дават ми и храна.
- Тогава ще се видим догодина – казах без да си вярвам и се запромъквах отново към красавиците. Улисан в работа забравих за момичето. Чак когато преглеждах кадрите в редакцията видях снимката. Видях я както я виждам сега – черно-бяла, макар да беше пълноцветна на компютърния екран. Двете лица, толкова различни. Едното младо и пълно с надежда, другото състарено и измъчено от болката, но и двете усмихнати. Едното може би за последен път. На следващата година отново отидох на карнавала. Не срещнах момичето. Разпитвах за нея в махалата, там зад хълма. Никой не ми каза нищо. Там имаше много седем осем годишни мургави момичета. Нея я нямаше. От тогава идвам всяка година. Все се надявам да я намеря. Иска ми се да й дам снимката. Същата, за която аз не успях да стигна навреме при моята майка.


Публикувано от alfa_c на 05.11.2018 @ 22:04:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   the_loner_wolf

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 21583
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Снимката" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Снимката
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 09.11.2018 @ 10:47:45
(Профил | Изпрати бележка)
Добре написано/разказано. Финалът е убиец!!!

;-))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Снимката
от mariq-desislava на 09.11.2018 @ 08:51:20
(Профил | Изпрати бележка)
Съкрушително разчувстващо е и няма как да е иначе, защото любовта има множество проявления.{}


Re: Снимката
от Angelche на 05.11.2018 @ 23:22:09
(Профил | Изпрати бележка)
Колко болка има по земята и колко невинни душици!
Важното е да останем Човеци!
Има спомени, които винаги ще ни предизвикват вина!
Тъжна история, умело разказана!