Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 416
ХуЛитери: 4
Всичко: 420

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Georgina
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕдин прекрасен ден
раздел: Други ...
автор: the_loner_wolf

Октомврийският вятър метеше улиците и правеше малки вихрушки от листа при ъглите на сградите. Заваля, отначало неуверено и боязливо, сякаш и времето не беше сигурно в своето желание.
В галерията за чуждестранно изкуство гостуваше изложбата ”Париж 1900 година”. Оказа се, че входа е свободен всеки последен понеделник от месеца, т.е. днес. Може би по тази причина въжени кордони и яки стойки препречваха вратите към останалите зали с постоянна експозиция. Но Париж беше отворен! В сумрака приближих очи към чертеж на дворцов купол. Охраната нервно притича към мен, отдръпнах се, какво толкова да му гледам на някакъв купол? Вървях и си мислех, че сигурно многоцветните литографии изглеждат най-добре в полумрак. На почетно място в централния салон колосален портрет на Сара Бернар гледаше някак с насмешка на доста скромната изложба. Това все пак бяха експонати от Пти Пале, дума не може да става за грандиозност, както в медийните реклами. Имаше доста посетители, въпреки средата на делничния ден. Безплатният вход, дъждът ли бяха предизвикали у тях този интерес към изкуството. Мокрите дрипи на просяк излъчваха острата миризма на обор, а работници по поддръжката тропаха с метални стълби и си подвикваха. В последната галерия бяха шедьоврите на Никола Мирчев и Мърквичка, взели участие в парижкото изложение. Бляскави в своя колорит, познати ми само от малките снимки в учебниците по история. Спрях отвън докато свикна със силната светлина. Мрачното небе се беше прихлупило, някой търкаляше бъчви по него и тътенът глъхнеше на запад. Тежки капки висяха по голите клони като перлени нанизи от Бел Епок. Ситен и злобен дъждът мокреше до кости.
Прожекцията започваше в 16 часа, документален филм за живота на Уди Алън. Имах време да се отбия в барчето на киното. Наконтена девойка ми продаде отвара, която нарече кафе. Поне беше топла, отварата, с девойката можеше да охладиш страстите и в Ада. Наслаждавах се на филма до колкото мога, зловещо разминаващите се субтитри късаха безжалостно от очарованието на продукцията. Негодуванието на публиката се изля с пълна сила върху организаторите. С изкривени от злоба лица достолепни дами продължаваха протестите си макар компенсирането с безплатни покани за следваща прожекция на същия филм. И аз взех компенсацията си, покана за двама. Няма кого да заведа. Достоен завършек на деня ми се струваше вечеря с охлюви по бургундски произведени, както се оказа не от нас а от македонците. Бяха много вкусни, същите като в Париж преди години. Нормално, все пак Македония почти граничи с Франция, защо да няма същите традиции... А дъждът навън се лееше с пълна сила, сякаш се опитваше да измие тази земя...от хората й. Един прекрасен ден сигурно ще успее...


Публикувано от anonimapokrifoff на 01.11.2018 @ 08:29:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   the_loner_wolf

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 09:12:09 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Един прекрасен ден" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Един прекрасен ден
от libra на 07.11.2018 @ 21:01:49
(Профил | Изпрати бележка)
а пък аз сега като прочетох текста ти отивам да изгледам "Един прекрасен ден" с Мишел Пфайфър и Джордж Клуни, стара прастара романтична комедия:)..а бяхме млади, ех :)



RE: Един прекрасен ден
от mariq-desislava на 01.11.2018 @ 19:04:25
(Профил | Изпрати бележка)
Какви нелепи пуритани на разрухата сме всички.{}