Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 833
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 837

Îíëàéí ñåãà:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka
:: AGRESIVE

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà18. Èç
ðàçäåë: Ïðèêàçêè
àâòîð: milyovelchev

Âúðíàõ ñå è ìå îáçå òúãà.
Áóðåíè ñåãà ðàñòàò â ãðàäèíêàòà íà ìàìà.
Ùå îïëåâÿ, ùå ïðåêîïàÿ. Òè äîíåñè öâåòÿ!
Ïî-ëåñíî ùå å, àêî ãè ïîñååì äâàìà.

– ×åñòî ñè ìèñëÿ çà òåá, ïðèíöåñî. Áèëà ñè ìúðçåëèâà, ðàçãëåçåíà, íåáëàãîäàðíà è äóìèòå íà ïðèíöà, èçðå÷åíè â ìèã íà îãðîìíî ñòðàäàíèå, ñà òå ïðåâúðíàëè â æàáà. Îòêàêòî ñå çàïîçíàõìå, òè ïðåìèíà ïðåç òîëêîâà ìíîãî èçïèòàíèÿ: ïðèäîáè çíàíèÿ, íàó÷è ñå íà òðóä, ïîêàçà ìèëîñúðäèå… Íî ñå ïèòàì êàê ùå ñå ðàçâàëè ìàãèÿòà? Êàêâî å òîâà ïîñëåäíî èçïèòàíèå, êîåòî, àêî ãî ïðåîäîëååø, ùå âúðíå ÷îâåøêèÿ òè îáëèê?
– Òîëêîâà ìíîãî äóìè íå ñúì òå ÷óâàëà äà èçðè÷àø íàâåäíúæ – óñìèõíà ñå Æàáàòà. – Àç ñå ïèòàì ñúùîòî, ïðèÿòåëêî. Íå çíàÿ êàêâî å òî, íî ñå íàäÿâàì äà èìàì íóæíèòå óìåíèÿ è âîëÿ äà ãî ïðåîäîëåÿ.
Æàáàòà îòíîâî ñå áåøå ïîêà÷èëà íà ãîëåìèÿ êàìúê äî ìîñòà è ïîãëåæäàøå òó êúì ñêàëíàòà íèøà, êúäåòî Ñîâàòà âíèìàòåëíî ïîäðåæäàøå ñ êëþí ïåðàòà ñè, òó êúì îòñðåùíèÿ áðÿã, â î÷àêâàíå ïðèÿòåëèòå ѝ äà ñå çàâúðíàò.
– Ïðèíöåñî, èñêàì äà òå ïîïèòàì íåùî – êàçà Ñîâàòà.
– Ïèòàé! Àêî çíàì, ùå òè êàæà.
– Ñëåä êàòî ÷åòå òîëêîâà ìíîãî îò äúðâîòî íà ïîçíàíèåòî, íàó÷è ìíîãî ìúäðîñòè, àêî òðÿáâà äà ìè äàäåø åäèí-åäèíñòâåí ñúâåò, êàêúâ ùå å òîé?
– Íà òåá, ïðèÿòåëêî, íå áèõ ïîñìÿëà äà äàâàì ñúâåòè. Òè ñè íàé-ìúäðàòà ïòèöà â ãîðàòà è ìîèòå çíàíèÿ ñà íèùîæíî ìàëêè â ñðàâíåíèå ñ òâîèòå. Íî ùå òè êàæà êîå ñïîðåä ìåí å íàé-âàæíîòî íåùî â æèâîòà.
– Äîáðå – óñìèõíà ñå Ñîâàòà. – È òàêà ñúì ñúãëàñíà.
– Ïîãëåäíè íà èçòîê îò ðåêàòà! Âñè÷êî å îáðàñëî ñ êúïèíè, øèïêè, êîïðèâà… Èñòèíñêà äæóíãëà. Äèâî, çàïóñòÿëî… êúùèòå èçîñòàâåíè… Ñàìî Ëîäêàðÿ… Òîé ñè çíàå êàêúâ æèâîò æèâåå. Äåíåì ÷àêà äà ñå ìðúêíå, íîùåì – äà ñúìíå. À êîãàòî ïîãëåäíåø íà çàïàä, âèæäàø îâîùíè è çåëåí÷óêîâè ãðàäèíè, îêîñåíè ëèâàäè, êúùè ñ öâåòíè ãðàäèíè, óñìèõíàòè õîðà…
Æàáàòà ïîãëåäíà êúì Ñîâàòà è íàïðàâè åäíà ìíîãî äúëãà ïàóçà.
– Èíòåðåñíî! – êàçà Ñîâàòà.
– Äà, ïðèÿòåëêî, òîâà å íàé-èíòåðåñíîòî è âàæíî íåùî, êîåòî íàó÷èõ. Êàêâèòî ñåìåíà ïîñååø, òàêèâà ïëîäîâå ùå ñå ðîäÿò. Òàêà å è ñ íàøèòå ìèñëè è äåëà. Äîáðèòå ìèñëè ðàæäàò äîáðè äåëà, ëîøèòå – ëîøè.
– Äààà, òàêà ñè è ìèñëåõ! – çàêëàòè äîâîëíî ãëàâà Ñîâàòà.
– Íî èìà è îùå íåùî, ïðèÿòåëêî – ïðîäúëæè Æàáàòà. – Â ãðàäèíàòà, â êîÿòî ñìå çàñåëè äîáðèòå ñåìåíà, ïîñòîÿííî èçáóÿâàò ïëåâåëè. Èäâàò ëîøè ìèñëè. Òðÿáâà äà íå ãè äîïóñêàìå, à äà ãè ïëåâèì, äà ãè èçêîðåíÿâàìå, óïîðèòî äà ñå òðóäèì.
– Áðàâî, ïðèíöåñî! Ãîðäåÿ ñå ñ òåá. Òîâà è àç ãî çíàÿ, íî êàòî ãî ÷óâàì îò òåá, ìè ñòàâà îñîáåíî ïðèÿòíî. Íàëè âñå ïàê è àç èìàì íÿêàêâà çàñëóãà çà òâîèòå çíàíèÿ.
– Ðàçáèðà ñå, ó÷èòåëêî! Ïîìíÿ âñè÷êè òâîè ñúâåòè. Èñêàø ëè äà ãè êàæà?
– Íå, íÿìà íóæäà – çàñìÿ ñå Ñîâàòà. – Âÿðâàì òè, ÷å ãè ïîìíèø. Âèæ, òîâà, êîåòî ñúì òè êàçàëà, íå ñúì ãî èçìèñëèëà àç. Òåçè ìúäðîñòè ñà òðóïàíè, çàïèñâàíè èëè ïðåäàâàíè îò óñòà íà óõî âåêîâå íàðåä. Äðóã å âúïðîñúò äàëè òîâà å íàïðàâèëî ñâåòà ïî-äîáúð.
– Êàêòî ìè êàçà âåäíúæ: „Ñàìî îáëàöè íå ñòèãàò, òðÿáâà è äúæä.“
– Òðÿáâà è ìîñò.
Æàáàòà ñå ñåïíà. Ïîñëåäíèòå äóìè äîéäîõà îòêúì âúæåíèÿ ìîñò. Òàì, â áëèçêèÿ ìó êðàé, ñ ïðîâåñåíè íàäîëó êðàêà, çàãëåäàí â òúìíèòå âîäè íà ðåêàòà, êîÿòî ïðîäúëæàâàøå äà ñå âëà÷è ìúòíà è ïúëíîâîäíà, ñåäåøå âúçðàñòåí ìúæ ñ áÿëà áðàäà è äúëãà êîñà, ñòåãíàòà ïðåç ÷åëîòî ñ òúíêà ëåíòà è åäíî ñòúð÷àùî ïåðî îòçàä. Êîæåíèòå ìó äðåõè, ïàíòàëîíúò è ÿêåòî ñ äúëãè ðåñíè, ïðèëè÷àõà íà èíäèàíñêè, íî ñàìèÿò òîé íÿìàøå âèä íà èíäèàíåö.
– Äîáúð âå÷åð, ãîñïîäèíå! – ïî÷òè èçâèêà Æàáàòà.
Ìúæúò íå îòãîâîðè.
– Òúæíà êàðòèíà – êàçà íåïîçíàòèÿò ìúæ, çàãëåäàí êúì äàëå÷íèÿ áðÿã íà ðåêàòà. – Òàì íÿêîãà êèïåøå æèâîò, èìàøå õîðà, ñìÿõ, âåñåëèå.
– Ãîñïîäèíå? – îòíîâî èçâèêà Æàáàòà.
×îâåêúò äîðè è íå òðåïíà.
– Òè âèæäàø ëè òîâà, êîåòî… àç âèæäàì? – îáúðíà ñå Æàáàòà êúì Ñîâàòà.
– Äà, âèæäàì ãî, íî òîé íå å òóê – îòâúðíà ѝ Ñîâàòà.
– Êàê òàêà íå å òóê?
– Òîâà å èëþçèÿ. Òîçè ÷îâåê å íÿêúäå äðóãàäå, íî íåùî ìíîãî ñèëíî ãî âëå÷å êúì òîâà ìÿñòî è â ìèñëèòå ñè å òóê.
– Õîðàòà ãè íÿìà, à äàëè îùå èìà ìå÷êà ñ ìå÷åòà ïðè Ìå÷àòà äóïêà? – ïðîäúëæè äà ñè ãîâîðè íåïîçíàòèÿò. – Ãëóïàâà, ïèÿíà ãëàâà! Çà ìàëêî äà ñå çàòðèÿ. Îùå ïîìíÿ ìåñòíîñòèòå: Âîíåùèêà, Îñëè ãðúá, Íåâÿñòàòà…
Æàáàòà âåäíàãà ñå äîñåòè, ÷å òîâà å îíçè ÷è÷î íà Ëîäêàðÿ, êîéòî ïðåäè ìíîãî ãîäèíè ñå õâàíàë íà áàñ, ÷å ùå óáèå ñ íîæ ìå÷êàòà, à ïîñëå åìèãðèðàë â Àìåðèêà.
– Ùå ñå âúðíàò. Òðÿáâà äà ñå âúðíàò è çàåäíî ñ õîðàòà îò äðóãèÿ áðÿã äà ïîñòðîÿò ìîñò. Ãîëÿì, øèðîê, çäðàâ êàìåíåí ìîñò. Òîâà îáùî äåëî ùå ãè ñáëèæè, ïîñëå çàåäíî ùå èç÷èñòÿò îáðàñëèòå ëèâàäè è ãðàäèíè, ùå ïîñåÿò äîáðè ñåìåíà è ùå çàæèâåÿò çàäðóæíî… êàêòî íèå íÿêîãà.

– Òàòå, ñêîðî ùå çàâàëè. Èñêàø ëè äà òå ïðåìåñòèì ïîä íàâåñà?
 êúñíèÿ ñëåäîáåä íà òîçè çàäóøåí, îáëà÷åí, åñåíåí äåí, ïðîâåñèë êðàêà îò ìàëêîòî äúðâåíî ìîñò÷å íàä âàäàòà çà ïîëèâàíå, åäèí ñòàðåö ñ áÿëà, äúëãà êîñà è áðàäà, îáëå÷åí â êîæåíè èíäèàíñêè äðåõè, íî ñàìèÿò òîé íå ïðèëè÷àù íà èíäèàíåö, ãëåäàøå ñ áëóæäàåù ïîãëåä òó êúì ãðàäèíàòà ñ îâîøêè è çåëåí÷óêîâè ëåõè, òó êúì çåëåíèòå ñêàòîâå íà åäíà âèñîêà ïëàíèíà, íÿêúäå â Àìåðèêà, îòêúäåòî âÿòúðúò äîíàñÿøå ìèðèñ íà áîðîâà ñìîëà è òåðïåíòèí è ïúðâèòå ïðúñêè íà ïðèèæäàùàòà áóðÿ.
– Òðÿáâà äà ïîñòðîèòå ãîëÿì, øèðîê, çäðàâ êàìåíåí ìîñò. Çàåäíî ñ õîðàòà îò äðóãèÿ áðÿã. Òå ùå âè ïîìîãíàò äà èç÷èñòèòå çàïóñòåëèòå ëèâàäè è ãðàäèíè, ùå âè äàäàò äîáðè ñåìåíà.
– Òàòêî, êàêâî ãîâîðèø? Êàêúâ ìîñò, êàêâè çàïóñòåëè ãðàäèíè? – ïîãëåäíà ãî ó÷óäåíî åäèíèÿò ñèí.
– Âúðâåòå, ìîì÷åòà! – ïðîäúëæè ñòàðåöúò è ãè ïîãëåäíà ñ ìúòíèòå ñè î÷è. – Òàçè çåìÿ íè å çàâåùàíà. Àç íå ìîãà, íî âèå òðÿáâà äà ñå âúðíåòå òàì è äà ñå ïîãðèæèòå çà íåÿ!
Ñâåòêàâèöà ðàçêúñà íåáåòî, ïðîåõòÿ ãðúì è åäðè êàïêè äúæä çàòóïêàõà ïî çåìÿòà.
Ñèíîâåòå âäèãíàõà ñòàðåöà íà ðúöå è ãî ïîíåñîõà êúì êúùàòà.
Ñòèñíàë ïîëóñëåïèòå ñè î÷è, ñ âäèãíàòî êúì íåáåòî ëèöå, òîé ïðîäúëæè äà íàðåæäà:
– Òàçè çåìÿ íè å çàâåùàíà. Âúðíåòå ñå… ïîñòðîéòå ìîñò… èçêîðåíåòå áóðåíèòå… ïîñåéòå äîáðè ñåìåíà… Ïî÷èñòåòå ãðîáîâåòå íà ìúðòâèòå! Çàïåéòå ïåñíèòå èì! Çàèãðàéòå õîðàòà èì! Ðàçêàçâàéòå òåõíèòå ïðèêàçêè è ëåãåíäè íà äåöàòà ñè!
Äúæäúò òîëêîâà ñå óñèëè, ÷å âîäíà ïåëåíà îáãúðíà è ñêðè ìúæåòå, ãðúìîòåâèöèòå çàãëóøèõà ãëàñà íà ñòàðåöà, ñìðà÷è ñå è äåíÿò ñå ïðåâúðíà â íîù.

Îáðàçúò íà ñòàðåöà èçâåäíúæ ñÿêàø ñå îáâè â ïåëåíà îò äúæä, çàïðèëè÷à íà ÷åðåí îáëàê, ïðåç êîéòî ïðîáÿãàõà ñâåòêàâèöè è èç÷åçíà òàêà íåíàäåéíî, êàêòî ñå áå è ïîÿâèë.
Æàáàòà è Ñîâàòà äúëãî ñòîÿõà áåçìúëâíè, äîêàòî Æàáàòà íå ñå ïðåñòðàøè è íà ïîäñêîöè ñëåçå äî ìîñòà.
Îò ñòàðåöà íÿìàøå è ïîìåí.
Ñàìî åäíî ãîëÿìî ïåðî, ïåðî íà îðåë, òðåïêàøå íà çåìÿòà. Èçâåäíúæ âÿòúðúò ãî ïîâäèãíà, çàâúðòÿ ãî è ãî çàïîêèòè â ðåêàòà. Ïåðîòî íå ïîòúíà, à ñå ïîíåñå íàäîëó ïî òå÷åíèåòî, ïî ãðåáåíà íà âúëíèòå. È ïðîäúëæè äà ñå íîñè âñå ïî-íàäîëó è âñå ïî-íàäàëå÷å. Êúì îíçè, ãîëåìèÿ îêåàí, â êîéòî âñè÷êè ðåêè ñáèðàò âîäèòå ñè.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 17.09.2018 @ 17:44:18 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðèêàçêè

» Ìàòåðèàëè îò
   milyovelchev

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 11:04:06 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"18. Èç " | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: 18. Èç
îò Angelche íà 18.09.2018 @ 00:03:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìîãà ëè íÿêúäå äà ïðî÷åòà öÿëàòà ïðèêàçêà?
Èíòåðåñíà å:)))


Re: 18. Èç
îò milyovelchev íà 18.09.2018 @ 09:23:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çäðàâåé, Àíãåë÷å! Ïðèêàçêàòà „Òîâà è æàáèòå â áëàòîòî ãî çíàÿò“ å çàâúðøåíà è â ìîìåíòà òúðñÿ èçäàòåëñòâî. Íàïèøè ìè åëåêòðîííèÿ ñè àäðåñ, çà äà òè èçïðàòÿ ÷åðíîâàòà!

]