Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 846
ХуЛитери: 2
Всичко: 848

Онлайн сега:
:: AGRESIVE
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЕдин обикновен делник
раздел: Разкази
автор: edelweiss_95

Лятното слънце затопляше просторния център на градския площад. В свежото утро млад мъж се разхождаше, сподавен в мисли из централния парк на града. Реши да поседне на пейка, която се намираше в близост до цветарския магазин „Nina Flowers”. През този ден вятърът щом подухнеше, оставяше след себе си благоухание от аромати по цялата алея.
Хората преминаваха, забързани и унесени в ежедневието. Почти никой не забелязваше прекрасното време, майките с колички, децата преливащи от енергия, които придаваха особена обстановка на парка със своите викове и смях. Звукът на фонтаните, спускащи се плавно с отмерени интервали и събраните около тях гълъби и врабци, които утоляваха своята жажда.
По кафенетата, които се намираха на отсрещната страна на алеята също бе оживено. Радостни пенсионери, бодро крачеха, някои хванати под мишница, а други с бастунчета в ръка. Докато младият мъж похапваше кроасан и пиеше кафе, повдигна очи, и забеляза симпатичен старец да му се усмихва.
- Добър ден!
- Дал Бог добро! - отвърна момчето.
Възрастният човек минаваше покрай цветарския магазин и реши да поспре, за да си отдъхне, и да вкуси от въздуха напоен с женски аромат.
- Тук, свободно ли е?
- Да, моля!
- Да поседна малко, че ставите се обаждат. – шеговито продължи възрастният.
- Нека се запознаем, младежо.
- Името ми е Павел!
- А моето е Петър! Приятно ми е.
Двамата непознати се здрависаха. Старият човек бе усмихнат и задаваше куп въпроси. Младежът притежаваше добро възпитание и отговаряше с удоволствие. Дори му бе приятно да говори със стареца. Спомени от ученическите му години нахлуваха в неговото съзнание и му навяваха приятна носталгия.
- С какво се занимаваш, Павле, работиш или учиш?
- Студент съм.
- Какво следваш?
- Финанси, във Велико Търново!
- Е-е, браво. – усмихна се дядо Петър.
- Вие, пенсионер ли сте?
- Да, моето момче, пенсионер съм. Живея наблизо, на около триста метра. Само пресичам кръстовището и съм у дома.
- Да не би внучето ви, да играе наблизо?
- Не, не. Днес дават пенсиите, та затова минавам оттук. Не съм семеен. - отговори старецът с видима тъга в очите и с променено изражение.
Студентът разбра, че въпроса, който зададе натъжи възрастния човек. Бързо смени темата и съобщи, че чака своята по-голяма сестра, която в този момент е на шопинг със съпруга си. Дядо Петър кимна с глава и рече на младежа.
- Искам да ти споделя една история от времето, когато бях на твоите години, и още нещо, нека си говорим на ти, ако нямаш нищо против?
- Разбира се, че нямам, пък и разполагам с достатъчно време.
- Слушай тогава. Когато бях малко по-голям от теб имах прекрасна приятелка на име Ани. Тя бе тъй лъчезарна, умна и изпълнена с надежди за своето бъдеще. Залягаше усърдно над уроците и вярваше в своя успех. Знаеше какво иска. Желаеше да постигне нещо в живота. А, аз, бях едно бедно момче, син на художник. Трябваше да започна работа и да помагам на близките си.
- Къде се намира тя? – попита момчето.
- Днес, тя живее в провинцията, в едно село. Завърши университета, в който следваш и ти. По-късно спечели конкурс и направи кариера, като преподавател по Английски език в същия университет.
- О, сега преподава ли? – възкликна по-любопитно студентът.
- Не, не преподава. Тя се пенсионира отдавна. Чуваме се по телефона, ала все по-рядко. Иска ми се да я видя и да си поговорим.
- Но, защо, докато бе млад не отиде при нея?
- Заминах за Либия, Павелчо. Ани силно желаеше да се изучи. Нямах право да я лиша от мечтата ѝ. Затова отидох да работя в чужбина. Нямаше как да се получат нещата помежду ни. По-късно разбрах, че е създала семейство, но в момента, мисля че е сама.
- Започна да ми се изяснява. - каза Павел. - А, какво ще рече, че е сама?
- Знам само, че има дъщеря, която живее в столицата, а съпругът на Ани е починал преди няколко години.
- Щом това е така, защо не опиташ отново, дядо Петре? Може би този път съдбата ще е по-благосклонна към теб и нещата ще се получат?!
- Ха-ха, разсмя ме, Павелчо, но понякога времето е това, което не ни дава втори шанс. Вече съм на възраст. Имам болки в тялото, недочувам, пък и има друго... Не се знае Ани, как ще приеме намеренията ми.
- Направи първата крачка, дядо Петре. Времето може и да не ни дава втори шанс, но ние хората можем да си дадем. Дори и да не се получат нещата, поне ще знаеш, че си опитал, и няма да съжаляваш. Иначе ако не опиташ, няма как да разбереш!
- Хм... Ще помисля над думите ти, Павле!
- А, ето ги сестра ми и зет ми. Вече трябва да тръгвам. Беше ми приятно, че се запознахме и ти благодаря, че сподели историята си с мен.
- За мен разговорът също беше много приятен. Можеш ли да ми оставиш телефонен номер да се чуваме?
- Разбира се, дядо Петре!
След няколко месеца младият студент получил вест. Съобщили му, че старецът бил починал. Последните дни от живота си дядо Петър прекарал със своята любима Ани.


Публикувано от viatarna на 19.07.2018 @ 10:36:42 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   edelweiss_95

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 00:29:39 часа

добави твой текст
"Един обикновен делник" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Един обикновен делник
от mariq-desislava на 19.07.2018 @ 19:53:36
(Профил | Изпрати бележка)
Толкова много надежда избуява оттук.{}