Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 988
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 988

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄæàê
ðàçäåë: Ïðèêàçêè
àâòîð: lennichkata

Àç ñúì Äæàê. Èìàì áåëè óøè è ÷åðíà îïàøêà. Íå çíàÿ çàùî ñúì Äæàê è çàùî èìàì áåëè óøè è ÷åðíà îïàøêà. Íå çíàÿ äàëè èìàì ìàéêà è áàùà, âåðîÿòíî èìàì, íî íå ñúì ãè âèæäàë è íå ñè ãè ñïîìíÿì. Ïîìíÿ ñàìî, ÷å êîãàòî çà ïðúâ ïúò ñå ñúáóäèõ, áÿõ ñàì. È âñå ñàì ñúì îòòîãàâà. Íå ïîçíàâàì âðåìåòî è íå çíàÿ íà êîëêî ãîäèíè ñúì, ìëàä ëè ñúì, ñòàð ëè ñúì, íå çíàÿ.
Àç ñúì êó÷å. Áåçäîìíèê. Ìîæå è äà ñòå ìå ñðåùàëè âúâ âàøèÿ ãðàä, íî åäâà ëè ùå ñè ñïîìíèòå çà ìåí. Àç æèâåÿ íàâñÿêúäå. Õîäèë ñúì è íà ìíîãî ìåñòà. Òè÷àë ñúì âå÷åð â ïàðêà, ïëóâàë ñúì â ðåêà, à íà óëèöà ¹6 ïúê èìàõ è ñâîé êàøîí äî åäíà äúðâåíà áàðàêà, â êîÿòî æèâååøå ñòàðà áàáà. Òÿ ÷åñòî ìè äàâàøå õëÿá, ïîíÿêîãà è ïàð÷å êðåíâèðø. Ñòàðà áåøå áàáàòà, çàùîòî èìàøå áàñòóí è áÿëà êîñà. Ïîñëå òÿ óìðÿ è êàøîíúò îòèäå íà áîêëóêà. Îòòîãàâà íå ñúì õîäèë íà óëèöà ¹6. Ïîìíÿ äîáðå ïúòÿ, íî ìè å òúæíî è çàòîâà íå ìèíàâàì âå÷å îòòàì.Íà óëèöà òðåòà ïîçíàâàì ìîìè÷å ñ òúíêè ïðúñòè è øàðåíè î÷è. Òÿ âèíàãè ìè ïîäõâúðëÿ ñàëàì èëè ãîëÿì êîêàë, à ðúöåòå é íèêîãà íå ñà ñòóäåíè. Óñåùàì òîïëîòî èì ïðåç êîçèíàòà ñè, ÷àê òàì, äî ñúðöåòî. Âåäíúæ ñå êà÷èõ íà àâòîáóñ. Âàëåøå ñèëåí ñíÿã è ëàïèòå ìè áÿõà ïðåìðúçíàëè. Ìóøíàõ ñå â àâòîáóñà, à øîôüîðúò ìå âçå ïðè íåãî â êàáèíàòà. Äàäå ìè ñâîÿ êðîàñàí ñ ìàñëî. Íà äðóãèÿ äåí ñå ìóøíàõ ïàê â àâòîáóñà, íî øîôüîðúò íå áåøå ñúùèÿò. Èçðèòà ìå â êîðåìà è àç ñå ïðåêàòóðèõ ïî ñòúëáèòå íàâúí. Óäàðèõ ñè ãëàâàòà â ëåäà. Íàáëèçî èìàøå èçîñòàâåíà êúùà. Ñêðèõ ñå òàì. Ìíîãî ïúòè ñòàâàøå ñâåòëî è òúìíî äîêàòî áîëêàòà ñè îòèäå. Îòòîãàâà êóöàì ñ åäíàòà çàäíà ëàïà è èçãëåæäàì ñòàð. Íà ñåäåìíàäåñåòà óëèöà æèâåå åäíî ìîì÷å ñ ãîëåìè î÷èëà. Ñ íåãî ñå âîçèõ íà òðàìâàé. Çà íÿêîëêî ñïèðêè. Õóáàâî áåøå. Òðàìâàÿò çâúíêàøå, à íèå ñ ìîì÷åòî ïîõàïâàõìå ñàíäâè÷è íà çàäíàòà âðàòà. Êîíòðîëüîðúò ìå èçãîíè, çàùîòî íå ñúì èìàë áèëåò. Ìîì÷åòî èñêàøå äà ìå ïðèáåðå ó äîìà ñè, íî ìàéêà ìó íå ðàçðåøè. Òÿ ïðåäïî÷èòàøå êîòêè. Ïîçíàâàì îùå ìíîãî õîðà è íà ìíîãî äðóãè ìåñòà ñúì áèë. Ìíîãî ïúòè ñúì ãëåäàë ñíåãà è ìíîãî ïúòè ñúì ïëóâàë â ðåêàòà, êîãàòî ñëúíöåòî áåçæàëîñòíî ïðúñêà ãîðåùèòå ñè èñêðè. Âèæäàë ñúì êàê ïàäàò ëèñòàòà îò êëîíèòå, âèæäàë ñúì è êàê ñå ðàçïóêâàò öâåòíèòå ïúïêè, êîãàòî ñíåãúò ñå ñòîïè è çàäóõà ìåêèÿò, ëåê àðîìàòåí âåòðåö. Âèæäàë ñúì èçãðåâè è çàëåçè. Ïîíÿêîãà â êàøîíà íà óëèöà ¹6 áðîÿõ ñâåòëèòå òî÷êè ïî íåáåòî è òàêà çàñïèâàõ ñïîêîéíî è áúðçî. Âèæäàë ñúì êàê õîðàòà ïëà÷àò, êàê ñå ñìåÿò, âèæäàë ñúì ãè äà ñå áèÿò è äà ñè êðåùÿò. Âèæäàë ñúì ìëàäåæè, êîèòî ñå öåëóâàò ïîä ñíåãà è ñòàðöè, êîèòî çäðàâî ñå äúðæàò çà ðúêà, êîãàòî áàâíî ïðåñè÷àò óëèöàòà. Âèæäàë ñúì âñè÷êî òîâà è îùå ìíîãî äàæå. Íàé- ìíîãî îáè÷àì ìàëêèòå õîðà, äåöàòà. Ñúðöàòà èì ñà ìåêè è òîïëè, òî÷íî òîëêîâà, êîëêîòî è äëàíèòå èì êîãàòî áåç ñòðàõ ïðîòÿãàò ðúêà äà ïîãàëÿò óøèòå ìè. Àç ñúì Äæàê. Èìàì áåëè óøè è âåðîÿòíî ñúì ìíîãî ñòàð, çàùîòî ëàïèòå ìå áîëÿò, à ìèãëèòå ìè ñà ñòàíàëè ñ öâåòà íà êîñèòå íà áàáàòà îò óëèöà ¹6. Ñêèòàõ ñå äúëãî è ñúì ìíîãî óìîðåí. Ùå ïîâúðâÿ îùå ìàëêî, çà äà íàìåðÿ ìÿñòî çà ñúí. Ëèñòàòà ñå ãîíÿò ìåæäó ëàïèòå ìè. Åäíè ñà ÿðêî ÷åðâåíè, äðóãè ñà æúëòè êàòî ñëúíöà, à òðåòè ñà òúìíè è òúæíè. Ëèñòà. Âÿòúðúò ãè ïîäìÿòà è ñè èãðàå ñ îïàøêàòà ìè. Ïðåäè è àç îáè÷àõ äà èãðàÿ ñ íåãî. Ñåãà ìè ñå èñêà ñàìî äà ìå îñòàâè íà ìèðà. Ñâèâàì óøè è ëÿãàì íà òðåâàòà. Òÿ å ñúíåíà è ìîêðà. Ñòóäåíà å. Çàòâàðÿì î÷è. Âÿòúðúò ëÿãà äî ìåí, ëèñòàòà ñå ñãóøâàò â ëàïèòå ìè. Ïúòóâàì ñ àâòîáóñà, øîôüîðúò å çàñìÿí è ìå ãàëè ïî ãëàâàòà. Ñëèçàì íà ñâîÿòà ñïèðêà. Óëèöà ¹6. Åòî ÿ ìîÿòà áàáà, íî òÿ ñåãà íå å ñòàðà, íÿìà áàñòóí è êîñàòà é å ñ öâåòà íà ñëúí÷îãëåä. Ñòîè è óñìèõíàòà ìè ìàõà ñ ðúêà. Îáëåãíàëà ñå å íà äâîðíàòà âðàòà. Áàðàêàòà ÿ íÿìà. Íà íåéíî ìÿñòî ìÿñòî ãðåå íîâà êúùà ñ öâÿò íà ìàëèíà. Âëèçàì â äâîðà. Ìåêèÿò âÿòúð ðàçõâúðëÿ ëèñòåíöàòà íà áîæóðèòå è òå ñå ïîñèïâàò ïî ñëúí÷åâàòà òðåâà. Íÿìà êàøîí. Ñàìî íîâà ãîëÿìà êó÷åøêà êîëèáêà. Äúðâåíèòå é ãðåäè ñà ïðÿñíî ëàêèðàíè è áëåñòÿò íà ñâåòëèíàòà. Ïðèñòúïâàì ëåêî. Áàáàòà ñå íàâåæäà è öåëóâà áåëèòå ìè óøè. "Ðàäâàì ñå äà òå âèäÿ, ìîì÷å! Ðàäâàì ñå äà òå âèäÿ, Äæàê! Äîáðå äîøúë ó äîìà!

Àç ñúì Äæàê. Èìàì áåëè óøè è ÷åðíà îïàøêà. Àç ñúì Äæàê, áÿõ áåçäîìåí, íî âå÷å íå ñúì.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 27.06.2018 @ 19:38:40 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ïðèêàçêè

» Ìàòåðèàëè îò
   lennichkata

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

19.04.2024 ãîä. / 06:12:09 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Äæàê" | Âõîä | 4 êîìåíòàðà (8 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

RE: Äæàê
îò mariq-desislava íà 28.06.2018 @ 10:51:39
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçïëàêâàùî-ëèðè÷íî ïðîèçâåäåíèå, òóê èìà ïîâå÷å ïîåçèÿ, îòêîëêîòî â ïåò ñòèõîòâîðåíèÿ.{}


RE: Äæàê
îò Markoni55 íà 28.06.2018 @ 10:15:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òúêìî ìè çàëèïñâà è ñå ïîÿâè. Óæ íå å òúæíà òâîÿòà èñòîðèÿ...õóáàâî ðàçêàçâàø..è ìàé è òè ñè êàòî äåöàòà, ñ ìåêî ñúðöå


RE: Äæàê
îò Jenia (jivkova@hotmail.com) íà 28.06.2018 @ 09:16:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
È àç ìíîãî õàðåñàõ. Îñòàâà â ñúðöåòî òîçè Äæàê!


Re: Äæàê
îò doktora íà 27.06.2018 @ 22:35:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Âèíàãè ñúì êàçâàë, ÷å ñàéòà ëþáèì èìà ïðåêðàñíè è äàðîâèòè ðàçêàçâà÷è, çà ðàçëèêà îò Ïîåòèòå, ìäà...õóìîðèñòè è ïàðîäèéíèöè, äàë Áîã...åñåèñòè, òîæå. È íÿìà ëîøî ÷è÷î Ãîøî )))
Ðàäâàì òè ñå, ëåííè÷êàòà...ñòåãíà ìè ñå ãúðëîòî...à ïðåïðàòêàòà ìè å, Äæåê Ëîíäîí...äåðçàé, Áðàò/ñåñòðî!
Äîê ")