Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 579
ХуЛитери: 0
Всичко: 579

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКучешки живот
раздел: Разкази
автор: julia_nikiforova

Баба Марта се бе разлютила и снегът се носеше с бурния вятър около Яна, която се опитваше да балансира върху ледената настилка пред блока, държейки голямата кутия с храна внимателно.
Успешно стигна до близкия контейнер и подсвирна с уста. Дочули познатото подсвирване, от скривалищата си дотичаха няколко кучета и въртейки щастливо опашки, лакомо се нахвърлиха на храната, която им бе донесла.
- Милите ми бездомничета - говореше им гальовно жената. - Хапвайте, хапвайте... Мишо, направи място и на Рекс, де! Не може да изядеш всичко, трябва и другите да хапнат.
От доста време Яна се грижеше за тези кучета. Хранеше ги всеки ден, почистваше винаги след тях, беше ги обезпаразитила и ваксинирала. Искаше те да си имат дом, но тя вече имаше в апартамента си едно куче и не можеше да ги вземе. Яна осъзнаваше, че няма как да спаси всички бездомни животни, но поне можеше да ги нахрани. Не всички хора я разбираха, но на нея ? се свиваше сърцето като ги гледаше как страдат. Нейните четриноги приятели не бяха агресивни, децата от блока ги обожаваха, но винаги се намираше по някой недоброжелател, който мразеше животинките.
Като Ицо, който тъкмо минаваше покрай тях.
- Ей, кучкарката, спри да привърташ тук тея помияри! Това да не ти е кучкарник, ма?! - младежът веднага я подхвана.
Не веднъж двамата бяха влизали в пререкания ,а и Яна го подозираше за смъртта на едно от кутретата.
- Кучетата не пречат на никого, Ицо. Виж ги, че са примряли от глад. Постави се на тяхно място и ни остави на мира.
- Като толкова ти е жал за кучетата, си ги дръж у дома! - продължи яростно той. - Цяла глутница са станали вече! Ще ги наглася накрая аз тях!

Младежът вече крещеше и едно от кучетата, явно усетило заплашителната нотка в гласа му, започна да ръмжи.

- Марш от тука, бе помияр, нещастен!!! - развика се Ицо и изрита кучето, което уплашено подви опашка и избяга с вой.
Обърна с шут купата с храната им и се приближи заплашително до Яна.

- Ще ги наглася аз твойте помияри, да знаеш, кучкарко! - процеди през зъби той.
- Теб, Господ ще те нагласи... - тихо каза жената и започна да събира остатъците от храната на кучетата.

Доволен, че е показал мъжество, Ицо се прибра вкъщи и започна да рови из килера. Беше сигурен, че някъде там е останала половин бутилка антифриз. Намери я и смеси течноста с кайма и хляб. После остави купата до вратата, за да не я забрави сутринта.
Извади бутилката с ракия и се излегна на дивана пред телевизора. Щеше да си гледа мача,да си пийне, а утре ще разправя с помиярите.

Сутринта се събуди от студ. Явно беше заспал без да се завие. Едва успя да отвори очи, но в сумрака не можеше да различи нищо наоколо. Опита се да стане, за да си вземе завивка, но стоя изправен точно една секунда и падна на ръцете си. Погледът му се фокусира и той ги погледна недоумяващо.
"Ръцете ми!?! Мамка му! Какво става тук?!"
На мястото на ръцете му имаше тъмнокафяви лапи, които вече трепереха от ужас.
"Какво става, по дяволите?! Халюцинирам ли?! Какво съм взимал снощи?!"
Ицо чу скимтене и се опита да види в мрака от къде идва. Но не. Тук нямаше никой друг. Тези скимтящи звуци ги издаваше той.
От страх краката му омекнаха, целият се разтрепера.
"Надрусан съм! Сто процента съм яко надрусан! "
Опита се пак да се изправи, но не можа и застанал на четири крака запристъпя бавно към отвора, откъдето идваше слабата светлина.
Разпозна парка, където като дете ходеше да играе футбол с приятели.
"На три пресечки от вкъщи съм. Само на три. Веднъж да стигна до вкъщи и всичко ще се оправи!"
Струваше му се толкова естествено да ходи на четири лапи, че не се и замисли, а се затича през улицата. Чу се клаксон, изсвириха гуми и една кола за малко да го прегази. Ицо искаше да му изкрещи да внимава, но от гърлото му излезе само скимтене.
"Мамка му, аз съм куче! Мамка му!"
Разминал се на косъм, Ицо реши да е по-внимателен и тръгна по тротоара. Провираше се между хората, които тръгваха на работа, а гладът вече разкъсваше стомахът му. От близката баничарница се носеше сладката миризма на току що изпечени банички и той инстинктивно се насочи на там. Едно момиченце, което бе застанало с майка си до гишето, го забеляза.
- Виж, мамо! Виж колко сладко кученце има тук!
- Не, Ани, не го пипай! Гледай какво е мръсно! Кой знае какви болести има! - скара се майката.
Ицо се повъртя още малко около баничарницата, но никой не се смили над него и тръгна отново към дома си.
Заваля сняг и леденият вятър започна да го хапе през козината. Имаше чувството, че и мозъка ще му се заледи. Треперещ от студ, гладен и много уплашен, най-сетне стигна до блока, където живееше.
"И сега какво? Кой ще ми помогне? Хората дори не ме забелязват."
Предната вечер се беше обадил на неговия приятел Жоро. Разказа му, че иска да се оттърве от помиярите и той се беше отзовал с готовност. Ицо си спомни как, когато бяха деца, двамата напоиха опашката на една котка с бензин и я запалиха. Толкова се смяха тогава като гледаха животното как тича наоколо обезумяла от ужас...
Сви се на завет до контейнера и зачака Жоро. Не след дълго Яна излезе, за да си изхвърли боклука и го видя.
- Олеле, милото... Цялото си мокро, ще замръзнеш.. - заговори му тя.
А Ицо, без да се усети дори, въртеше опашка от щастие.
"Яна! Добрата Яна ще ми помогне!"
-Стой тук, аз сега ще се върна с храна. Само не мърдай от тук.
"Аз съм Ицо, Яна! Ицо съм! Моля те помогни ми..."
-Шшштт..недей да скимтиш, мъниче, че тук има един луд Ицо...Да не те чуе. Аз се връщам след малко.

Яна забързана тръгна към входа, а Ицо остана да я чака нетърпелив до контейнера.
В този момент видя, че Жоро паркира колата си пред блока и с всичките му останали сили се затича към него.
"Жоре, приятелю! Аз съм Ицо! Моля те, помогни ми!"
Но Жоро не му помогна.
- Мръсен пес! Какво си се разлаял! Махай се от тука да не те наритам!
"Жорко, аз съм,бе! Ицо! Жорко.."
Ицо подскачаше и джафкаше в краката на Жоро, който вече губеше търпение. Изрита го, но Ицо пак дойде и заскача по краката му скимтейки.
-Махай се, бе помияр! Окаля ме целият!
Жоро вече се вбеси. Извади от колата железен лост и го заудря, където свари. Болката беше разкъсваща, всеки удар го изгаряше. Желязото чупеше костите му. Ицо започна да пищи...

Събуди се от собствените си писъци. Целият беше мокър и по тежката миризма, която се разнасяше разбра, че влагата в леглото му не е само от пот. Ицо се беше изпуснал от ужасите на съня си. Скочи и изтича в банята. Все още трепереше целият, стомахът му се разбунтува и младежът повърна. Пусна душа да тече, за да отмие вонята от себе си, но преди това изтича до входната врата. Взе купата с отровата и я изсипа в клекалото.


Публикувано от anonimapokrifoff на 20.05.2018 @ 12:13:53 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   julia_nikiforova

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 22720
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Кучешки живот" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кучешки живот
от leslieshay на 28.05.2018 @ 06:57:09
(Профил | Изпрати бележка)
Да знаеш само на колко хора ми се ще да им се случи нещо такова...


Re: Кучешки живот
от mariq-desislava на 24.05.2018 @ 16:36:53
(Профил | Изпрати бележка)
По-честичко трябва да се поставяме на мястото на другите, за да не сме така зли.{}