Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 849
ХуЛитери: 0
Всичко: 849

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗа истината като златна рибка
раздел: Хумор и сатира
автор: Marta

Мдаа, всички твърдят, че искат истината, търсят истината, обичат истината и биха били верни до смърт все на нея - на истината, а опре ли работата до искрености, оппа. НЕма нужда!
Като един опасно искрен индивид още от най-ранно детство познавам отблизо негативите на това да си кристален Джакомо в добрия стар прозаичен и непрозрачен свят. Понасяла съм си стоически различието от тази ранна около тригодишна възраст, в която волю-неволю трябваше да се социализирам. Твърде рано се научих да си премълчавам и запазвам мнението си за себе си. Бедата е, че обикновено ми е изписано на челото - всичко. Та оттам ми дойде аналогията с "Кристалния Джакомо" и мислите като рибки зад челото му. Позната и твърде болезнена история. Да не мога да скрия отношение...Да ми се виждат уж скритите мисли като на витрина....Страданията ми започнаха от детската градина с другарките Стоянова и Маринова, които не си спомням с твърде топли чувства, даже по-скоро студено и неприятно си ги спомням. Както и ролята си на балерина - първата и последна роля на крехка снежинка в живота ми...единствения ми такъв стаж - в бяла рокличка, която едва успях да закопчея на гърба. Сред първите ми спомени е точно отопления, застлан с мокетена пътека, коридор в детската градина, по който аз - едричка четиригодишна балерина, с гирляндено венче в косите, припкам наред с другите мънички, истински крехки момиченца. Тромаво припкам. По принцип от бебе си вървях така изпреварващо във физическото развитие, на четири месеца с мерките на годиначе, на три - четири години съм изглеждала по-голяма от някои първокласници, докато в училище - вече трети клас можех да мина за учителка...В четвърти клас класната ни - Зоя Щерева - беше по-дребна от мен...Да изглеждаш по-голям от връстниците си е по-неприятно от шарка и твърде обременяващо, повярвайте. Нечия баба или майка с неодобрителен поглед все ще възкликне - "Ама това дете от вашата група/клас ли е - изглежда по-голяма." И задълженията и отговорностите ми все като на по-голяма и това още от двегодишна възраст. Да не говорим за дежурните реплики - "Какво голямо дете, пък...", " Виж каква си голяма, отстъпи на детето...", изобщо това да изглеждаш по-голям от връстниците си е изключително неудобно и се оказва доста травмиращо, не го препоръчвам никому, но се отклоних доста - това за боя (ръста) и преждевременното физическо развитие - за сметка на умствено такова - е предмет на друга история, не по-малко болезнена. Изобщо не знам как завърших училище, въпреки кристалната яснота по отношение на всеки един преподавател, която демонстрирах съвсем без да искам. Най-баламски се издавах без нищичко да казвам. Компенсирах с изключителна изпълнителност, послушническо послушание, мравешко трудолюбие, но не питаех любов към математичката и разни други другарки трудничко приемах, а една другарка, с която се скофтихме на края в четвърти курс най-безапелационно ми прасна тройка на прекрасния проект по архитектурно проектиране...Изобщо искреността винаги ми е пречела, пък и конфузът си ме обича и най-приятелски редовно ме посещава да ме види как съм и не пропуска да ми скрои някой номер. След подобни проблеми с прекалената прозрачност в аквариума по време на следването и доста по-сериозни гафове реших, че ще обичам и приемам хората, ама всички хора. У всеки, с когото ме срещне животът, ще търся и задължително! ще намеря нещо чистичко, беличко, ненадъвкано и живо, за което да се хвана. Оттогава пробвам и още не съм се отказала, колкото и горчив да е опитът. Понякога е същото като да дъвчеш пелин. Продължавам да опитвам дори да греша с това упорито наивно добротърсачество, гледам все златни рибки зад челото ми да проблясват. Да не изпускам някоя медуза или моруна, да не говорим за баракуда, в аквариума горе. Само дето на моменти съм почти убедена - истината в повечето случаи е нежелана, вредна и опасна за вашето здраве и обществено положение. Затова пък колко се обнадеждавам, ако някой успее да ме разубеди, ама как само се радвам - с еййй такава златна рибка се радвам!


Публикувано от Administrator на 06.04.2018 @ 15:15:50 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   Marta

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 06:04:00 часа

добави твой текст
"За истината като златна рибка" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: За истината като златна рибка
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 12.04.2018 @ 00:25:16
(Профил | Изпрати бележка)
А аз никога не съм била нито балерина, нито снежинка. Само един прост заек в предучилищната :))))))))) При това майка ми ми беше зашила опашката на костюма отпред, та се наложи да я скъса и да ми я прикачи с безопасна игла на дупето :)))))))))))) Един Стефчо беше вълкът и трябваше да бъда изядена, но оцелях :))))) И на мен ми личи, да ти кажа, Тиквечке. Въпреки многогодишните ми усилия да съм дипломатична, особено в работата. Може и да успявам все пак. Знам ли. Обаче! Истината си я искам от приятелите и я понасям. Някак с времето се научих да я казвам само, когато ми искат мнение. Случва се да премълча, защото моята истина не е задължително да е и чужда истина. Дори може да засегне, пък да не е била това целта. Истината може да сътвори интрига, ако втори човек я преиначи пред трети, а пък той взема та я сподели с четвърти и недай Боже пети да я подочуе наполовина :)))) Пак ме разбъбри, мила ми Тиквичке. Хайде да бягам да лягам, че как ще се става не е ясно. Целувки и лека от мен :)))))


RE: За истината като златна рибка
от LIANIK на 10.04.2018 @ 21:43:57
(Профил | Изпрати бележка)
С малко закъснение,но и аз да се впишат: Марта, много ми са интересни разказите ти.Успяваш да се надсмееш над себе си,но и да докажеш тезата с "подводно течение :) Истината си е истина и боли, когато някой ти я покаже.Но според мен (правдата ми) :) Никой не може да угоди на всички, но и всички на един не могат да угодят.Хареса ми личностната ти интерпретация и външния образ . Почуствах го много навътре.Странно е,че се сетих за случка в която едно момченце казва на приятелката си по игра, че има много рошава коса.Момиченцето веднага се оплаква на майка си,че момчето го е обидило и не иска повече да играе с такова грубо дете, защото и е казал,че е грозна!!! Момчето е казало това което е видяло, но не е казало,че момиченцето е грозно.Според мен и двете деца казват истината, едното за това което е видяло в другото, а другото за това което е видяло в себе си.Поздрави.Много ми хареса.


Re: За истината като златна рибка
от libra на 07.04.2018 @ 20:17:41
(Профил | Изпрати бележка)
истината, само истината, но не винаги цялата истина..

само неща които си преживял можеш да разбереш правилно, мартичко..и вървим след съдбата си..

поздрав за текста!


Re: За истината като златна рибка
от rosi45 на 07.04.2018 @ 16:56:57
(Профил | Изпрати бележка)
Не на моменти, а абсолютно съм убедена, в процеса на 72-те си години, че истината е нежелана, а говорещите истина- неудобни...


Re: За истината като златна рибка
от pc_indi (pc_indi@abv.bg) на 07.04.2018 @ 00:03:33
(Профил | Изпрати бележка) http://indi.blog.bg/
" Истината " винаги ми е било едно от най- многоликите и хлъзгави философски понятия А хората...всички сме прекрасни, до показване на...противното.:) Преди време си открих един много кофти дефект- да обичам потенциала на хората, който...те не винаги достигат. И от тогава, моята златна рибка е обичта в най- простия т й и чист вид- да обичам всички ако не заради , то и въпреки тях. А ако искаш да накажеш някого,то го обичай тройно повече. Обичта е единственият катализатор за човешкият растеж. :)
Поздрави за страхотния текст!


Re: За истината като златна рибка
от IGeorgieva на 06.04.2018 @ 21:14:18
(Профил | Изпрати бележка)
Искрени сме в своята неискреност относно истината...
Знаеш ли и аз имам една снимка на пухкава снежинка със свръх къса поличка от предучилищната - скрила съм я дълбоко! :))))
Светли празници, Марта!