Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 796
ХуЛитери: 4
Всичко: 800

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: pc_indi

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИстория в едно кафене
раздел: Разкази
автор: josefinne

Първа част

Аз

Тук съм заради него. Знам, че е глупаво и невъзможно, но аз сякаш съм влюбена. Гледам го от далеч, обичам го от тук, сама, но това няма значение. По-добре едностранна, глупава и невъзможна любов, отколкото никаква. Нали?
Един ден минавах по площада и го видях. Времето спря. Всичко се сля в едно и аз исках просто да го гледам. Исках да попия всяка фибра от тялото му в себе си – устните, очите, косата, стойката... Образът остана с мен през целия ден. Вечерта го сънувах. На другата сутрин единственото, което исках да направя, е да го видя отново.
Станах един час по-рано. Облякох най-хубавите си дрехи и внимателно нанесох алено червило. Бързо закрачих към площада. Вперих поглед в него и сърцето ми отново затуптя. Времето беше едно с пространството и всичко, абсолютно всичко водеше към него. Не исках нищо. Просто да съм там.
Но не можех, разбира се. Огледах се и видях, че отсреща има кафене. Влязох в него, поръчах си кафе и седнах на масата до прозореца.
Едностранно е, да. И невъзможно, разбира се. Но за мен е любов. И е романтично.
Започнах всяка сутрин да ставам един час по-рано. Слагам най-хубавите си дрехи, алено червило. Вървя бързо към площада. Минавам и си открадвам секунди близо до него.
После идвам тук. Поръчвам си кафе и сядам винаги на тази маса до прозореца. Баристата вече ме познава и ми я пази. Изваждам книга от чантата си. Отварям я и галя страниците. Представям си, че кожата му е нежна и гладка като тях. И понякога сякаш го докосвам. Отпивам от кафето и си представям, че и той пие кафе с мен. Ароматът му ни свързва по необикновен начин. След това си паля цигара. Докосвам я нежно и когато вдишвам от нея, го целувам. Устните му са меки и аз пия от любовта си. Тя се влива в гърдите ми, разпростира се из цялото ми тяло, прегръща ме, гали ме, успокоява ме. Всички тревоги изчезват. Прегръдката му лекува всички болки. С него има само щастие.
Няма значение, че той е там, а аз тук. Че той е от камък, а аз от плът. И че той никога няма да ме обича; че това, което изпитвам, е непоколебимо, непроменимо и абсолютно едностранно. Сигурно ме мислите за глупачка, да се влюбя така безнадеждно в парче гранит… Но то все пак има ръце, макар да не може да прегръща с тях, и устни, въпреки че не може да ме целуне с тях, и очи – нищо, че не вижда с тях. Това е достатъчно за мен. И аз съм напълно щастлива.

Втора част

Той

„А, Вие защо сте тук“ – попитах аз на свой ред.
„Всъщност… Тук съм заради Вас! Виждате ли…“
Започна разказа си бавно – „В началото ми стана любопитно, че Ви виждам всяка сутрин тук. Идвате сама, пиете кафе, четете книга, а след това палите цигара и зарейвате поглед в далечината. И така всеки ден.“
Той се усмихна.
„След това започна да ми става приятно, че и аз, и Вие сме почитатели на силното и ароматно кафе рано сутрин в спокойна атмосфера. Хубаво е да има някой, който е като теб, макар и в едно отношение. Чувстваш се… По-малко сам. И това ми хареса.
Започнах да Ви очаквам всяка сутрин. Притеснявах се, когато закъснеехте…“
Руменина се появи по лицето му.
„Мислех си… В началото си мислех, че в крайна сметка ще забележите, че и аз идвам тук всяка сутрин. Щях да започна да Ви кимам първо, а след това да Ви се усмихвам. Така с времето, постепенно и съвсем естествено все щяхме да завържем разговор.
Но това така и не стана. Вие политахте в свой собствен загадъчен и необикновен свят, в който нищо от това, което съществува за мен, не съществуваше за Вас.“
Той повиши развълнувано глас – „Веднъж дори…“ – но се поколеба дали да каже това, което искаше. Беше започнал вече, нямаше как. Продължи, но с по-умерен тон и малко засрамен: „…Вие си изпуснахте ръкавицата и аз я прибрах. Помислих да я задържа. Но на другия ден ръцете Ви бяха премръзнали и зачервени. Почувствах се много виновен за това. След като си тръгнахте, оставих ръкавицата на бара, за да Ви я върнат на следващия ден.
И така дните минаваха, един по един, и моментът отмина.
Постепенно осъзнах, че и така съм си щастлив – да пием сутрин кафе заедно. Не ми трябваше името Ви – вече Ви познавам много по-добре от това. Не ми трябваха и думи, защото чувах всичко, което исках, с очите си. Виждах чувствеността, с която се наслаждавате на всеки един момент, прекаран тук. Когато влезете през вратата, грейвате от щастие. Винаги оставяте бакшиш на баристата. Сядате на масата и внимателно разгръщате страниците на книгата, която носите със себе си. Докосвате я внимателно сякаш е птица, която прегръщате. Когато за първи път отпивате от чашката с кафе, винаги затваряте очи, поемате аромата и вкуса му с цялото си тяло. И накрая, като дете, отхапало ягода, облизвате горната си устна от пяната. После потъвате в мисли, загледана към площада. Понякога се усмихвахте лекичко, само с крайчето на устните.
И това ми беше напълно достатъчно.“
Цигарата ми беше догоряла, погълната от своя вътрешен пламък. Гледах с широко отворени очи мъжа пред себе си и не смеех да поема дъх. Трябваше ми известно време, за да се осъзная. Загасих фаса в пепелника и покрих с ръка устните си. Срам ме беше. Виждах този човек за първи път, а той е бил тук през цялото време. Месеци наред не съм усетила нищо, не съм забелязала дори, че някой седи на съседната маса всеки ден.
„Защо…“ – Заекнах като ученичка аз – „Защо днес? Защо точно днес решихте да ме заговорите?“
„О!“ – започна той и ми се усмихна широко – „Утре заминавам в дългосрочна командировка. Няма да ме има две години. Не знаех дали след това все още ще сте тук.“
Сърцето ми се разтуптя в гърдите.

Трета част

На следващия ден

На следващия ден станах един час по-рано. Облякох най-хубавите си дрехи и внимателно нанесох алено червило. Бързо закрачих към площада. Влязох в кафенето, поръчах си кафе и седнах на масата до прозореца. Извадих книгата от чантата си. Отворих я и погалих нежно страниците. Отпих от кафето. След това си запалих цигара и се загледах… Към съседната маса.


Публикувано от anonimapokrifoff на 15.01.2018 @ 19:29:29 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   josefinne

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 15:03:41 часа

добави твой текст
"История в едно кафене" | Вход | 3 коментара (3 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: История в едно кафене
от Angelche на 17.01.2018 @ 23:32:27
(Профил | Изпрати бележка)
Неочакван финал! Приятна за четене, красиво разказана любов!


Re: История в едно кафене
от Markoni55 на 15.01.2018 @ 21:09:25
(Профил | Изпрати бележка)
Йеее. Не очаквах този финал. Допадна ми. Хубава история и красиво разказана.


RE: История в едно кафене
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 16.01.2018 @ 06:40:41
(Профил | Изпрати бележка)
Стилно, интересно с неочакван финал! Дарбата ти на разказвач е безспорна! Поздравявам те!