Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 816
ХуЛитери: 4
Всичко: 820

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pinkmousy
:: AlexanderKoz
:: malovo3

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМагьосникът
раздел: Есета, пътеписи
автор: Methodius

(кратко философско есе)
--------------------------------

Принципът, а той е принципът на познанието, няма нищо общо с истината. Не аз съм магьосникът... Но с какво право Ницше запитва сам себе си (в "Ecce Homo") "Защо съм една съдба"?... Аритметическото положение "1+1=2" не е истина, а едно критериално съответствие за истината, една критериална, квантова проекция за истината, едно познание за истината, диаболизъм, субект-обектно съотнасяне (разцепление). Познанието е "инструмент и аршин на дявола", не врат, а шия, уж едно и също със сбъдването на познаваното, но не съвсем. Битие = мислене. Рефлективно, светът е категориален (той трябва да е такъв!), мисловна дифракция през "Прокрустова решетка", в крайна сметка: прагматичен, упорядъчен, битов. Трябва ли да е такъв? Светът е категориален. Но не съвсем - доколкото битието е и инобитие, действителност; и доколкото инобитието е успоредно с реалността и нейните пикселни изображения и силогически принципни схеми. Че що е действителното, ако не магнетичният дъх, непорядъчният пакостлив дух - облъхващ диалектическия растеж на конструкциите! Действителното е неразумното. Гносеологията (епистемологията) е в онтично насаждане. А познанието не е нищо друго освен подлъгване, fata morgana, феноменология; т. е. истината (присъствено-сумрачна по естество) бива потапяна, отчуждавана (по парадокса "воля за познание") към "нещо само по себе си", към "нещо абсолютно черно", бива усмъртявана и погребвана. Всъщност - воля, воля към мощ, воля за познание - са едно и също. Всички ние сме "летящи холандци"... Magica!... По силата на изначалното всемогъщие на Волята (дотолкова могъща, че необходимо да снема собственото си всемогъщие) познанието, т. е. грехът, е изконно вложено, е заложено във възможността на съществуването. В качеството си на познавателна априорност принципът е архереалия, е неизменен корен на всяко познание, е, в заключение по разкроените в самия принцип механизми, "първородният грях", сократическото. Дотук, и ни на йота по-нататък, се домогва философията (или още: "Платон под линия"). И както грехопадението (паднало във висине важене на принципа) изскача с квалитативен скок из-от истината, присъстваща в своята магмена пълнота, тъй и откровението на вярата приижда в скок, избиващ в самопонятието на критерия (самопонятието и без това е "пуста къща без врата и покрив"), и налива съществуването отново с динамиката на действителното. Омагьосаният кръг на циркулация на Дионисиевата кръв е наречен от Киркегор "двойно движение на безкрайността", а от Ницше: "вечен възврат"... И кой е магьосникът, сърцето, "пулсът на засрещащото се време"? Магьосникът - анатомически битува в езика под името съдба, орис, fatum... Amor fati.


Публикувано от railleuse на 18.12.2004 @ 16:31:16 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Methodius

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
323 четения | оценка няма

показвания 47818
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Магьосникът" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Магьосникът
от sradev (sradev@wp.pl) на 19.12.2004 @ 12:28:50
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
6te pozvoli6 li da si go preveda po moj na4in na mojta stranica? Bez da promenjam nito bukva!


Re: Магьосникът
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 19.12.2004 @ 13:23:52
(Профил | Изпрати бележка)
Недоумявам.

]


Re: Магьосникът
от sradev (sradev@wp.pl) на 19.12.2004 @ 15:13:30
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
kxm 10-15 januari 6te ti izpratja link do teksta, 6te vidi6 za kakvo stava vxpros. I taka i taka ne publikuvam ni6to predi sxglasieto na avtora.
Pozdravi

]


Re: Магьосникът
от Methodius (method_of_will@yahoo.com) на 19.12.2004 @ 18:43:31
(Профил | Изпрати бележка)
Каквото и да си решил, аз съм съгласен. Не държа на авторско право и подобни. Не се прехранвам от продажба на текстове. А и въобще - от собствено творчество. Разбирам, че проявяваш учтивост, оценявам жеста ти... Или ме подготвяш за шока?!

]


Re: Магьосникът
от sradev (sradev@wp.pl) на 20.12.2004 @ 13:10:32
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
nito ednoto, nito drugoto - imam si sobstvena etika, avtorsko pravo, na4ini na 4etene, i vsjakavi 6turotii... v 4astnost, ako iskam ne6to za njakoj da go kazha, pxrvo mu go kazvam na nego.
Pozdravi do sredata na januari - togava 6te go ima na stranicata mi.

]