Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 543
ХуЛитери: 4
Всичко: 547

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: poligraf
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВремето няма значение
раздел: Разкази
автор: tearfly

Вдиша познат аромат. Пергаментовата ѝ кожа свали маската на заблуждението.
Чувстваше се на осемдесет и пет, на колкото всъщност беше. Лицето ѝ бе набраздено от времето - а то е голям шегобиец - две успоредни, хоризонтални, дълги бръчки на челото; три успоредни, напречно на бузите. И от двете страни. Оставаше да забие две клюмнали пера на върха на главата си и всеки индианец би ѝ завидял за спазването на традицията.
Вчера обаче, беше друго. Вчера беше на тридесет, когато завъртя ключа и колата запали веднага. Погледна се в огледалото, очите ѝ се усмихнаха. Слънцето потъна в гърдите ѝ.
Годините се търкаляха, а тя стоеше в разцвета и кулминацията на битието си, с тази разлика, че вече милваше и правнучката си и ѝ разказваше за дългите нощи, в които не мигваше, в които стоеше на верандата на бащината си къща и животът лекичко се претъркулваше между краката ѝ и дъсчената ограда, а фината ѝ плетка премяташе мислите ѝ. Така се заплете в историята си, че всеки образувал се нов възел лекичко придърпваше с върха на пръстите, ако не ставаше с тях, пробваше с върха на зъбите.
На осемнадесет срещна Него. Любовта изпищя в ухото ѝ. Точно, когато беше на сцената и правеше дълбок поклон към публиката си и дясната ѝ ръка докосна устните ѝ и изпрати нежна въздушна целувка на вече осветената зала, а тя попадна върху клепачите на вече пленения младеж, който я изчака зад кулисите и дари таланта ѝ с три минзухара.
Бил студент в Художествената академия. Покани я да му позира, очарован от изяществото на шията ѝ, досега не бил срещал такава – нежна и тънка до отчаяние. Трябваха ѝ само две премигвания, за да се съгласи. Творецът в нея се усмихна. Чу се да казва „да” и че е готова в името на изкуството дори да оголи едното си рамо. Засмяха се едновременно. После замълчаха. Тя се обърна и се отдалечи от него, сякаш се плъзгаше по пода, а не вървеше. Чувствата за нереалност и съдбовност увиснаха във въздуха и тихичко аплодираха срещата.
Какво се случи след това? Оказа се, че животът може да бъде повече от изкуство, че може да превърне двама души в едно и това да е бил смисълът му. Докато се опомнят в ръцете им вече плачеше дете, което ознаменува съвършенството на случващото се. Сцена. Безметежност. Тичащи детски крачета. Картини сътворяващи чудото. Известност. Пътища.
Войната винаги разделя хората, ако не физически, то духовно, но в случая беше първото.
Изпрати го с всичките си сълзи на фронта и после пресъхна. Получаваше писма, които поглъщаше жадно и после отговора смачкваше и хвърляше в коша
Не мина много време, когато чу Онова тропане на вратата, което я остави на тридесет. Получи почести, шапката и нашивките му. Спа с тях. Беше ги стиснала до болка. Нощта прегърна животинския ѝ вик.
От този ден, тя се събуждаше на тридесет и го чакаше. Подреждаше стаята им. Изпичаше от любимите му курабии, а погледът ѝ жадно и търсещо хвърляше от верандата до улицата своята отъпкана пътека. Всеки ден.
Но днес вече беше на осемдесет и пет. Погледът ѝ се преметна през оградата, обиколи цъфналите дървета за последно, където беше сянката му. Той помаха нежно. Изсвири с уста техния сигнал. Краката ѝ последваха мелодията. Стъпките ѝ се отдалечаваха . Хванати за ръце, Слънцето ги пое.
Смисълът на щастието се събра в една малка точка и изчезна.


Публикувано от viatarna на 14.10.2017 @ 23:52:12 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   tearfly

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 19:38:25 часа

добави твой текст
"Времето няма значение" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Времето няма значение
от leslieshay на 15.10.2017 @ 20:34:07
(Профил | Изпрати бележка)
Един от най-добрите разкази, които съм чела скоро!


Re: Времето няма значение
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 15.10.2017 @ 19:23:49
(Профил | Изпрати бележка)
!!!!!!! Отново ще ти кажа, че си много добра в прозата. Образността, кратките изречения, смяната на действието, описанието на героите, развръзката, всичко е така на място и така увлича, че ми се иска още и отново да те чета като разказвачка. Да те прелистя на хартия. Браво, Теърфлай! Хай :))))))))))))))))))


Re: Времето няма значение
от mariq-desislava на 15.10.2017 @ 12:39:55
(Профил | Изпрати бележка)
Животът също е изкуство, а времето е човешки елемент, чаркче от понятийната ни система.:) Много размислящ текст и вдъхновяващ същевременно.


Re: Времето няма значение
от secret_rose на 15.10.2017 @ 11:37:56
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Смазващо добро...


Re: Времето няма значение
от gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) на 15.10.2017 @ 07:31:21
(Профил | Изпрати бележка) http://gfstoilov.blogspot.com/
Пред любовта какво е времето - дори не съществува, просто като вятър обвява с полъх лицата и хвърля малко прах в очите, за да напои с няколко сълзи страните им, но двама обичащи се не могат да бъдат разделени нито от годините, нито от раздяла в смъртния живот.


Re: Времето няма значение
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 15.10.2017 @ 00:20:25
(Профил | Изпрати бележка)
Не знам дали ми е тъжно, или светло след този текст. Знам само, че си нарисувала такава проста и великолепна картина на живота с началото, края и осмислянето му, която няма как да се забрави!