Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 769
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 773

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: lubara
:: LeoBedrosian
:: Albatros

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÄíåñ
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: liulina

Âñè÷êî çàïî÷âà ñåãà è çàâúðøâà ñåãà, ïîñëå èëè ïðåäè òîâà, âå÷å èëè ñå î÷àêâà èëè å áèëî.
Âèñÿõ ñ íàäîëó ãëàâàòà íà ëîñòà è íàáëþäàâàõ êàê õîðàòà ìèíàâàò è ñòðàííèòå ôèçèîíîìèè, êîèòî íîñåõà êúì ðàáîòíîòî ñè ìÿñòî. Âñè÷êè õîðà ñóòðèí ñà íàïðåãíàòè è çàáúðçàíè, èçíåðâåíè è íåòîëåðàíòíè. Èíòåðåñíî èì áåøå òîâà ìîå íà÷èíàíèå. Âñè÷êè ìå ïîçíàâàõà êàòî óðàâíîâåñåí ÷îâåê, êîéòî ñè ñëåäâà çàäà÷èòå, äåìåê ñêó÷åí. Äíåñ îáà÷å, àç ðåøèõ äà ðàç÷óïÿ ñòåðåîòèïà, çàùîòî òðÿáâà îò íÿêúäå äà ñå çàïî÷íå, êîãàòî èñêàø äà ïðîìåíèø öÿëîñòíîòî ñè ìèñëåíå. Âñè÷êî ñå ïðîìåíè, êîãàòî ðàçáðàõ, ÷å åäèí îò íàé-äîáðèòå ìè ïðèÿòåëè å ïî÷èíàë îò ðàê. Ìëàä ÷îâåê íà òðèäåñåò è äåâåò ãîäèíè è òàêà ñè çàìèíà, îñòàâè äúùåðÿ è ñúïðóãà. Çàëþëÿõ ñå íà ëîñòà ïî-ñèëíî è ïî ñèëíî è ñêî÷èõ, ïðèçåìèõ ñå íà ïîëÿíàòà è ñå óäàðèõ, íî íèùî íå óñåùàõ. Ñòàíàõ èçòóïàõ ñå è ñåãà âå÷å ìîæåõ äà òðúãíà íà ðàáîòà, îáà÷å èçîáùî íå ñè äàâàõ çîð. Îáëÿêîõ ñå â òîíîâå, êîéòî íèêîãà íå ñúì íîñèë, îñòàâèõ êîñàòà ñè íåñðåñàíà, à ëèöåòî ñè âèäèìî íåáðúñíàòî. Êðà÷åõ áàâíî è ñå ðàäâàõ íà âñåêè ìèã, íà âñÿêî âäèøâàíå, íà âñÿêà êðà÷êà èçîáùî íà æèâîòà… Õàðåñâà ìè äà ñúì æèâ, òîâà íàïèðàøå â ãúðäèòå ìè. Íÿìàõ íàìåðåíèå íèòî äà áúðçàì íèòî äà ñå ïðèòåñíÿâàì âå÷å, êîãàòî âèäÿõ Ïåòÿ, òÿ âúðâåøå áúðçî ïðåä ìåí è èçãëåæäàøå ñÿêàø å â äðóã ñâÿò ñ òåçè òàïè íà óøèòå, óñìèõâàøå ñå ñàìà íà ñåáå ñè …Íàñòèãíàõ ÿ è ÿ ïîòóïàõ ïî ðàìîòî :
- Íà êúäå òàêà? – óñìèõíàõ ñå ñ âúçìîæíî íàé-èçêóñèòåëíàòà ñè óñìèâêà. Õàðåñâàõ ÿ îùå îò ó÷èëèùå, áÿõìå ñúó÷åíèöè. Òÿ ñå ñòðåñíà, íî ïîñëå ìè ñå óñìèõíà è ñâàëè òàïèòå îò óøèòå.:
- Çäðàâåé Èâàéëî, íå òå ÷óõ? Êàêâî ìå ïèòàø?
- Íà êúäå òàêà? – ïîâòîðèõ àç
- Åñòåñòâåíî, ÷å íà ðàáîòà, íà êúäå äà ñúì? Òè?
- Àç ñúùî. Êàê ñè? Êàêâî ñòàâà ñ òåá, îòäàâíà íå ñìå ñå çàñè÷àëè?
- Ì, äà, êàêâî äà ñòàâà, íà ðàáîòà â êúùè è ò.í., à ñ òåá?
- È àç òàêà …Ñåìåéñòâî?
- Àìè, íå …íÿìàì – êàçà ãî ñ ëåêà ãîð÷èâèíà â ãëàñà – à òè?
- Àç ñúùî…Èñêàø ëè äà ìè äàäåø òåëåôîíà ñè íÿêîé ïúò äà ñå âèäèì íà êàôå?
- Åñòåñòâåíî, íÿìàì íèùî ïðîòèâ, ùå ìè å ïðèÿòíî! – êàçà ãî è ñå óñìèõíà, èçãëåæäàøå ÷óäåñíî!
- Òè êúì ìåòðîòî ëè ñè ñåãà?
- Äà, ùå ïúòóâàì äî Ñëèâíèöà, à òè?
- Àç ñúùî ñúì íà ìåòðîòî,íî ñúì ÷àê äî Ñîôèéñêèÿ óíèâåðñèòåò.
- Íèùî åòî òè íîìåðà ìè 0895 …. – êàçà ìè öåëèÿ ñè íîìåð, àç ãî çàïèñàõ è è ïðîçâúíèõ äà ñè çàïèøå ìîÿ.
- Õóáàâ äåí è óñïåøíà ñåäìèöà íà òåá! – êàçàõ è àç
- Íà òåá ñúùî, îáàäè ñå, ùå ìè å ïðèÿòíî!
Ìåòðîòî è äîéäå è àç îñòàíàõ çàãëåäàí ñëåä íåãî, ñëåä ìàëêî è ìîåòî äîéäå…
Êà÷èõ ñå è âñå îùå ìèñëåõ çà Ïåòÿ, òÿ áåøå ó÷åíè÷åñêàòà ìè ëþáîâ è íå ñå áåøå îìúæèëà, íàïðàâî ÷èñò êúñìåò, àç ñúùî íå ñå áÿõ æåíèë… Àêî òîâà íå å çíàê, êàêâî äà å äðóãî…Åñòåñòâåíî, ÷å ùå è ñå îáàäÿ, äîðè íåùî ïîâå÷å,ðàçìå÷òàõ ñå, åñòåñòâåíî, âðåìå ìè å äà ñâèÿ ãíåçäî…æèâÿõ ïðàçíî äî ñåãà, âÿðíî çàâúðøèõ äâå âèñøè, ïðåïîäàâàì è ñúì äîáúð, íî âèíàãè îñîáíÿê è áåçëè÷åí â î÷èòå íà æåíèòå. Ïåòÿ ìå çàáåëÿçâàøå, ñÿêàø áÿõìå â „Ñïèñúêúò íà Øèíäëåð” è òÿ áåøå ìîÿò öâåòåí êàäúð, à àç íåéíèÿ…Äâà ñâÿòà ñìå, à âñúùíîñò â åäíà äåéñòâèòåëíîñò, òðÿáâà äà ïðåâúðíà òîâà äíåñ è óòðå â äíåñ, çà äà èìàì ùàñòèåòî äà ïðîäúëæè äà å ìîåòî öâåòíî ïåòíî! Ìàøèíàëíî ñëÿçîõ íà „Ñîôèéñêèÿ óíèâåðñèòåò”, êà÷èõ ñå íà åñêàëàòîðà è ñå çàïúòèõ êúì àóäèòîðèÿòà. Äíåñ áÿõ ïîäãîòâèë ïîðåäíèòå ëåêöèè çà ñòóäåíòèòå ñè.
- Ñòóäåíòè, äíåñ òåìàòà å „Ïðîñâåòíî äåëî â áúëãàðñêèòå çåìè ñëåä êðèìñêàòà âîéíà.” Ïðåäïîëàãàì, ÷å ñòå ñå ãîòâèòå ïî ïðåäõîäíàòà òåìà, çàùîòî ñëåäâàùèÿ ïúò ïðåäñòîé êîëîêâèóì, ùå ñè ïîãîâîðèì çà òîâà, êàêâî ñòå âúçïðèåëè îò ìàòåðèàëà è êîå âè å íàïðàâèëî âïå÷àòëåíèå.
- Ãîñïîäèí Èãíàòîâ, èíòåðåñíî ìè å, ìîæåì ëè äà èçïîëçâàìå ëèòåðàòóðà èçâúí âàøèÿ ó÷åáíèê è ïðîãðàìà, çàùîòî òåìàòà çà íîâàòà áúëãàðñêà ïðîñâåòà ìè å èíòåðåñíà è ìîãà äà îòãîâàðÿì ïî íåÿ, íî ñúì ïîëçâàë è ëèòåðàòóðà èçâúí âàøàòà?
- Òîâà å ïîõâàëíî ãîñïîäèí Ñèìåîíîâ, äîðè å ïðåïîðú÷èòåëíî è ùå íè å èíòåðåñíî äà ÷óåì âàøàòà ãëåäíà òî÷êà äîðè… - òîçè ñòóäåíò âèíàãè ñå ñòðåìåøå êúì ïîâå÷å çíàíèå, ó÷åøå ìúðòâàòà íàóêà ñ èíòåðåñ, çà êîéòî ìàëêî ìó çàâèæäàõ, çàùîòî íàïîñëåäúê àç ñàìèÿò ãóáåõ îò èùàõà, ñ êîéòî áÿõ çàïî÷íàë â íà÷àëîòî. Âèíàãè ñúì òúðñèë àëòåðíàòèâíè èçòî÷íèöè è ðàçãëåæäàíå íà ðàçëè÷íèòå âàðèàíòè, êîèòî å ìîæåëî äà ñå ñëó÷àò, èëè êîíòðà-ôàêòóàëíà èñòîðèÿ, òîâà ðàçâèâà ìèñëîâíèÿ ïðîöåñ è çàñèëâà êðåàòèâíîñòòà ó ñòóäåíòèòå.
- Äíåøíàòà ëåêöèÿ ÿ èìà â ó÷åáíèêà ìè, íî è ñ íåÿ ìîæå äà ñå çàïîçíàåòå îò âñÿêà ñòðàíè÷íà ëèòåðàòóðà, êîÿòî íàìåðèòå, ùå ìè áúäå èíòåðåñíî ñëåäâàùèÿò ïúò äà ÷óÿ âàøàòà ïîçèöèÿ, à íå ïðîñòî íàó÷åíèÿ ìàòåðèàë. È òàêà *1„Êðèìñêàòà âîéíà ìíîçèíñòâîòî îò îñíîâíèòå êàäðè çà áúëãàðñêîòî ïðîñâåòíî äåëî ñå ïîäãîòâÿò â Ðóñèÿ. Îñîáåíè ãðèæè â òîâà îòíîøåíèå ïîëàãà Îäåñêîòî áúëãàðñêî íàñòîÿòåëñòâî, ïîÿâèëî ñå íà ïîëèòè÷åñêàòà ñöåíà ïðåç 1854 ã. Òî ïðîäúëæàâà äåéíîñòòà íà îäåñêàòà áúëãàðñêà êîëîíèÿ îò ïðåäõîäíèòå äåñåòèëåòèÿ çà èçäåéñòâàíå íà ñòèïåíäèè îò ñòðàíà íà Ðóñèÿ, ïîäïîìàãà áúëãàðñêèòå ó÷èëèùà ñ ëèòåðàòóðà è ôèíàíñîâè ñðåäñòâà.”….- ïðîäúëæèõ ëåêöèÿòà ñè äî êðàÿ, êàòî ãîâîðèõ â ðàìêèòå íà ÷àñ è ïîëîâèíà. Ñòóäåíòèòå ìå ñëóøàõà ñ èíòåðåñ, çàùîòî àç ñå áÿõ íàó÷èë äà ïóñêàì øåãè è çàêà÷êè ïî ìàòåðèàëà è òîâà èì ïîìàãàøå äà ãî àñèìèëèðàò ïî-ëåñíî.
Ëåêöèÿòà ïðåìèíà è àç çà äíåñ íÿìàõ ïîâå÷å ëåêöèè è ðåøèõ äà ñå ðàçõîäÿ. Íàâúí âàëåøå äúæä, àç áÿõ áåç ÷àäúð, íî òîâà íå ïðå÷åøå íà ðàçõîäêàòà ìè.
Äíåñ íå ìè ñå âèæäàøå ñ íèêîé, ïðîñòî âúðâÿõ, à êàïêèòå äúæä ìå ìîêðåõà äî êîñòè, êðàêàòà ñàìè ìå îòâåäîõà ïðåä àïàðòàìåíòà íà Äàðèíà, ñúïðóãàòà íà ìîÿò çëîïîëó÷íî ïî÷èíàë ïðèÿòåë. Ïîçâúíèõ íà âðàòàòà, òÿ ìè îòâîðè è àç êàòî ó÷åíèê èçãëåæäàõ ñòúïèñàí è ìîêúð:
- Çäðàâåé Èâî, êàêâî òå âîäè íàñàì? Âëåç, âëåç, âèð âîäà ñè, ùå òè äàì êúðïà äà ñå èçáúðøåø. – î÷èòå íà Äàðèíà áÿõà õëúòíàëè, êîæàòà è èçãëåæäàøå æúëòà, òÿ áåøå ïëàêàëà, ëè÷åøå ñè áîëêàòà è, óñåùàõ ÿ ñ êëåòêèòå íà òÿëîòî ñè, íå ìîæåõ äà ÿ ïîíåñà è ñå ðàçòðåïåðèõ, ïðåãúðíàõ ÿ è ñå ðàçðèäàõ ïàäàéêè íà ðàìîòî è. Ìèñëåõ äà è äàì êóðàæ, à ñàìèÿò àç ñå ïî÷óâñòâàõ êàòî íÿêàêúâ òúïàíàð, çàùîòî íå ìîæàõ äà ñäúðæà ìúêàòà ñè, íå ïîñòúïèõ ìúæêè è çà òîâà íå âëÿçîõ èçáÿãàõ îáúðêàí áåç äîðè äà ñå èçâèíÿ …
Âúðâÿõ è íå ñïèðàõ, äúæäúò ñå áåøå çàñèëèë è ìå íàïðàâè íà íèùî, íî íà ìåí òîé íå ìè ïðå÷åøå,äàæå áåøå êàòî êàòàðçèñ â ñúñòîÿíèåòî, â êîåòî ñå íàìèðàõ, íÿìàõ äóøà, íÿìàõ ñèëè, áÿõ â òóíåëà íà ñêðúáòà è áåçèçõîäèöàòà, èçïèòâàõ ÿðîñò êúì æèâîòà è íåãîâîòî ïðîäúëæåíèå, çàùî ìàìêà ìó? Çàùî? Êàê òàêà ìëàäè õîðà óìèðàò? Íå ãî äîïóñêàõ, ñâåñòíè ìëàäè õîðà ñ áúäåùå ñúñ ñåìåéñòâî ñ èçïúëíåí ñúñ ñìèñúë æèâîò, ñ öåííîñòíà ñèñòåìà è òàêà íàòàòúê?
Ïðèáðàõ ñå è àç íå çíàì êàê, ïðîñòî ëåãíàõ ìîêúð è ñúì çàñïàë. Ñúáóäèõ ñå ïîñðåä íîù ñêîâàí è ñõâàíàò, èìàõ òåìïåðàòóðà. Íå ìè ñå æèâååøå â òîçè ìèã, íî âñå ïàê ðåøèõ, ÷å ùå èçïèÿ íÿêîëêî õàï÷åòà è ùå ñå íàïàðÿ, çàùîòî óòðå ïàê èìàõ ëåêöèè …
Íà ñóòðèíòà ñå áÿõ âúçñòàíîâèë è åñòåñòâåíî âå÷å íÿìàõ îíçè åíòóñèàçúì îò ïðåäèøíèÿ äåí ñóòðèíòà.Ïëþñ òîâà âðåìåòî íàâúí ñå ñêàïà, à íà ìåí ìè òå÷åøå íîñúò, îò â÷åðàøíîòî åìîöèîíàëíî ðàíäåâó ñúñ ñúäáàòà …
Îáëÿêîõ ñå êðèâî ëÿâî, èçìèõ çúáè, èçáðúñíàõ ñå è ñå ñðåñàõ. Òðúãíàõ ïî-ñìà÷êàí îò êîãàòî è äà áèëî, àìïëèòóäèòå â íàñòðîåíèåòî ìè îò åóôîðè÷íî äî êðàéíî äåïðåñèâíî íå ìå èçíåíàäâàõà ïðè äàäåíèòå îáñòîÿòåëñòâà, ïîâå÷å ìå ïðèòåñíÿâàøå, ÷å íå ñúì íà ñåáå ñè. Äíåñ ïðåïîäàäîõ äðóãà ëåêöèÿ íà äðóãè ñòóäåíòè â äðóã êóðñ, îòíîâî â Ñîôèéñêèÿ óíèâåðñèòåò, íî çâó÷àõ ìèíîðíî è íå ìîæàõ äî êðàÿ íà ëåêöèÿòà äà âëÿçà â ðîëÿòà íà çàáàâíèÿ èñòîðèê, â êîÿòî îáèêíîâåíî ñå èçÿâÿâàõ. Íàêðàÿ åäíà ñòóäåíòêà ìå ïîïèòà øåãîâèòî:
- Èçâèíåòå ãîñïîäèí Èãíàòîâ è íèå ëè äà ñëåäâàìå âàøèÿ ïðèìåð è äà ñìå òúæíè ïî îòíîøåíèå íà Âèêòîðèàíñêà åïîõà?
- Èçâèíåòå ìå çà ìðà÷íîòî ìè íàñòðîåíèå, íî òî íå å ñâúðçàíî ñ Âèêòîðèàíñêàòà åïîõà! – èçëÿçîõ îò ëåêöèÿòà, à íîñúò ìè ïðîäúëæàâàøå îáèëíî äà òå÷å. Âëåçíàõ â ïúðâàòà àïòåêà äà ñè çàêóïÿ êàïêè çà íîñ. Òàì ìå î÷àêâàøå äúëãà îïàøêà îò ñòàðöè, èçëÿçîõ áåç êàïêèòå çà íîñ. Êà÷èõ ñå íà ìåòðîòî è ïðîïóñíàõ ñòàíöèÿ Ëþëèí, ñëÿçîõ íà Ñëèâíèöà è êàòî, ÷å ëè êðàêàòà ñàìè ìå âîäåõà, ñòèãíàõ äî åäíà àïòåêà è âëÿçîõ, òàì çàä ùàíäà íàèñòèíà áåøå òÿ, ìîÿòà Ïåòÿ.:
- - Çäðàâåé Ïåòÿ! –óñìèõíàõ ñå àç, ìàêàð è ñúñ çà÷åðâåí íîñ. – èìàì íóæäà îò êàïêè çà íîñ.
- Çäðàâåé, êàê ìå îòêðè?- èçïëúçíà ñå îò óñòàòà è òîçè åñòåñòâåí âúïðîñ è èçãëåæäàøå èçíåíàäàíà, íî è áåøå ïðèÿòíî, ÷å ìå âèæäà.
Àç ñå íàäâåñèõ ïðåç ùàíäà è áåç äà ÿ ïèòàì ÿ öåëóíàõ. Òÿ íå åñ ñúïðîòèâè è äîðè ìè îòâúðíà. Àç ïðåñêî÷èõ ùàíäà è ñå îçîâàõ äî íåÿ, ïðåãúðíàõ ÿ è ïðîäúëæèõ äà ÿ öåëóâàì äîêàòî íå ÿ îñòàâèõ áåç äúõ. Ïîñëå ÿ ïðèäúðïàõ è áðúêíàõ â äåêîëòåòî , ïîãàëèõ ÿ ïî ãúðäèòå, ñïóñíàõ íàäîëó ðúêà ïî òÿëîòî è è ÿ ïîæåëàõ óæàñíî. Òÿ íå ñå ñúïðîòèâè äàæå íàïðîòèâ. Ïðèâëå÷å ìå êúì ñåáå ñè è ìå çàâåäå â åäíà çàäíà ñòàè÷êà, êúäåòî äâàìàòà ñå ëþáèõìå ñòðàñòíî. Îò àïòåêàòà ñå ÷ó çâúí÷åòî íà âúíøíàòà âðàòà, íî íèå òúêìî ñå îáëè÷àõìå. Ïåòÿ çàêîï÷à ïðåñòèëêàòà ñè, îïðàâè êîñàòà ñè â ñòðîã êîê è èçëåçå, êàòî ïîïèòà äåëîâî, âñå åäíî ïðåäè ìàëêî íå ñå å ðàçòàïÿëà â ðúöåòå ìè:
- Çäðàâåéòå, êàêâî ùå îáè÷àòå?
Ñëåä êàòî êëèåíòúò, åäèí äÿäî ñ âèñîêî êðúâíî ñè òðúãíà, íèå ñ íåÿ äúëãî ñå ãëåäàõìå ïðåäè òÿ äà ïðîøåïíå:
- Îò êîëêî âðåìå òå ÷àêàì!
- Àç ñúùî Ïåòÿ, èñêàø ëè äà ïðîäúëæèì çàåäíî ìàðàòîíà?
- Äà! – êàçà òÿ å õâàíà èíñòèíêòèâíî ðúêàòà ìè, àç öåëóíàõ íåéíàòà è èçëÿçîõ îò àïòåêàòà áåç äà è êàæà íèùî ïîâå÷å…
Âå÷å áÿõ ùàñòëèâ, ìíîãî ùàñòëèâ, òÿëîòî ìè êðåùåøå „Ïåòÿ, Ïåòÿ,Ïåòÿ!” Àðîìàòúò è ïî êîæàòà ìè, ñâåæèÿò è äúõ íà ìàëèíè, îò ãëàíöà, êîéòî èçïîëçâàøå íàé-âåðîÿòíî, âñè÷êî â íåÿ ñè áåøå ìîåòî, âñåêè ìèëèìåòúð îò òÿëîòî è, ìè å ëþáèì è òî äíåñ è òî ñåãà, íå â÷åðà, íå óòðå çàâèíàãè!
Óòðå áÿõ ïî÷èâåí äåí, íÿìàõ ëåêöèè, ïðèáðàõ ñå â êúùè è çâúííàõ íà Ïåòÿ:„
- Çäðàâåé, êàê ñè? – ïîïèòàõ ÿ
- Äîáðå, à òè? – ïîïèòà íà ñâîé ðåä
- Àç ñå ÷óâñòâàì áåçêðàéíî ùàñòëèâ îò òîâà, êîåòî ñå ñëó÷è äíåñ è èñêàì äà ïðîäúëæèì äà ñå âèæäàìå, èñêàì äà ñïîäåëèì æèâîòà ñè åäèí ñ äðóã,ìîæå ëè?
- Ðàçáèðà ñå, íî òðÿáâà äà òè ñïîäåëÿ åäíà òàéíà, áîëíà ñúì îò ðàê …
Çàòâîðèõ ñëóøàëêàòà è ïðèïàäíàõ …Êîãàòî ñå ñâåñòèõ òàâàíúò ñå âúðòåøå, à â ãëàâàòà ìè îòåêâàõà äóìèòå íà Ïåòÿ, êàòî â ñúí, êàòî â ëîø ñúí ñ ïîâòàðÿùè ñå åïèçîäè, â êîèòî ïàòîñúò å äðàìàòè÷åí è óæàñíî ëîø êðàÿò …Íå!Íå è òÿ!
Ïðîâåëèõ òåëåôîíúò , áåøå ìè çâúíÿëà ïîíå ïåòíàäåñåò ïúòè. Ïðî÷åòîõ åñ åì åñúò è è â íåãî òÿ ìè ñå èçâèíÿâàøå , ÷å ñå å ïîøåãóâàëà òîëêîâà ëîøî è, ÷å òîâà íå å âÿðíî, ïðîñòî ïîíÿêîãà èìà ÷åðíî ÷óâñòâî çà õóìîð. Îòäúõíàõ ñè, íàïðàâî ìè îëåêíà, íî ñå è óëîâèõ, êîëêî ñúì óÿçâèì íà òàçè òåìà, êîëêî òåæêî èçæèâÿâàì ñìúðòòà íà ïðèÿòåëÿ ñè…
Çâúííàõ è è òÿ âäèãíà:
- Ïåòÿ, ìîëÿ òå íå ñå øåãóâàé ñ òåçè íåùà, âëèÿÿò ìè çëå, ñêîðî ïî÷èíà åäèí ìîé áëèçúê ïðèÿòåë è àç ìíîãî ñèëíî ãî èçæèâÿâàì âñå îùå.
- Íå çíàåõ, ñúæàëÿâàì Èâàéëî, ìíîãî ñúæàëÿâàì, àç ïîíÿêîãà èìàì íåòàêòè÷åí è ÷åðåí õóìîð … Êàê äà ñå ðåâàíøèðàì?
- Åëà ìè íà ãîñòè, èñêàø ëè?
- Äà, äîâå÷åðà ìîæå ëè, ñëåä ðàáîòà?
- Ðàçáèðà ñå, àäðåñúò å …………
- Ùå äîéäà!
Äúëãî ñëåä êàòî òÿ áåøå çàòâîðèëà òåëåôîíà àç ñå óñìèõâàõ îò òðúïêàòà, êîÿòî ëàçåøå ïî ãúðáà ìè çàðàäè ïðåäñòîÿùàòà ñðåùà!
Èçâåäíúæ èçïàäíàõ â ìíèì àìîê, òîçè åðãåíñêè àïàðòàìåíò, ÷èñòî êëèøå, òðÿáâàøå ìíîãî íàáúðçî äà ãî ïðèâåäà â ðåä è äà êóïÿ íåùî çà õàïâàíå è ïèéâàíå. Çàäåéñòâàõ ñå è ñâúðøèõ òîâà áúðçî, àç óìååõ äà äåéñòâàì ïîäðåäåíî è äèñöèïëèíèðàíî, „êàòî õèðóðã ñè” êàçâàøå ìàìà. Òîâà âèíàãè ìå êàðàøå äà ñå óñìèõâàì è ñåãà ãî êàòî ñå ñåòèõ ãî íàïðàâèõ íåñúçíàòåëíî. Ïðèÿòåëêà íå áÿõ èìàë ìîæå äà ñå êàæå îò äâå òðè ãîäèíè, çàðàäè îñîáåíèÿ ìè íðàâ, à ñåãà èñêàõ íåùàòà äà ñå ðàçâèâàò òîëêîâà áúðçî, êîëêîòî ñå è ðàçâèâàõà. Ìàìà áåøå ó÷èòåëêà ïî èñòîðèÿ, êàê äà íå ïîñëåäâàì íåéíèòå ñòúïêè, ÷å äîðè è äà ãè ðàçâèÿ, âèæ áàùà ñè íå ïîçíàâàõ, ìîæå áè çà òîâà áÿõ òîëêîâà îñîáåí, íå ìîãà äà êàæà ñúñ ñèãóðíîñò, âñå ïàê òî÷íî ïñèõîëîãèÿ íå çàâúðøèõ, òîâà áåøå âòîðîòî îò òðè âèñøè, íî èçêàðàõ äâà ñåìåñòúðà … Íåùî â ïñèõîëîãèÿòà íå ìè õàðåñà, ìîæå áè òàçè òåîðåòè÷íîñò íà ïñèõîëîãè÷åñêèòå íàóêè, äî íÿêúäå íåïðèëîæèìè ïðè èñòèíñêîòî èçó÷àâàíå íà ïîâåäåíèåòî, äîïàäàõà ìè ëåêöèèòå çà Êàðë Ãóñòàâ Þíã è íåãîâèòå „Òåîðèè çà ëè÷íîñòòà”. Âñå ïàê òîâà ñè áåøå ÷èñòà ïðîáà îáùà êóëòóðà. Èíà÷å ïðèëàãàõ ïåäàãîãè÷åñêè ïðàêòèêè, êîèòî áÿõ ó÷èë çà äà ìîãà äà ñúì ïðåïîäàâàòåë, äîðè è ïîâå÷å, âå÷å ïðîôåñîð, êîåòî çà òðèäåñåò è äåâåòòå ìè ãîäèíè ñè áåøå ïîñòèæåíèå, ïðîôåñîð ïî èñòîðèÿ è ôèëîñîôñêè íàóêè, êàê çâó÷è à?Àìè, ìàìà å ïðè÷èíàòà äà ñúì òîâà, êîåòî ñòàíàõ, íåéíîòî ïîñòîÿíñòâî è íàñòîé÷èâîñò ïî îòíîøåíèå íà îáðàçîâàíèåòî ìå íàïðàâèõà ñòîéíîñòåí ÷îâåê, äîðè ñïîðåä ñîáñòâåíàòà ìè îöåíêà.Îáà÷å îòíîâî òåîðåòèê, âúïðåêè öÿëîòî ìè æåëàíèå äà ñúì àðõåîëîã, ñòàíàõ àðõåîëîã çàðîâåí â êíèãèòå îò ìèíàëîòî, àêî ìîæå òàêà äà ñå íàðå÷å.Íå ñå îïëàêâàì, çàùîòî è òîâà å åäíî äîáðî äåëî, êîéòî íå ïîçíàâà èñòîðèÿòà ñè, íÿìà êàê äà ãëåäà êúì áúäåùåòî ...
Íà âðàòàòà ñå ïîçâúíè è åòî, ÷å áåøå âðåìå çà ñðåùà:
- Çäðàâåé Èâ… - åäâà óñïÿ äà èçðå÷å Ïåòÿ, êîãàòî àç çàòâîðèõ óñòàòà è ñ öåëóâêà. Îòíîâî ÿ ïðèâëÿêîõ êúì ñåáå ñè êàêòî ïî-ðàíî è ñå ëþáèõìå íà äèâàíà íåçíàì êîëêî âðåìå … Öåëóâàõ ÿ íåæíî íàâñÿêúäå, ïîåìàõ àðîìàòà è, äîêîñâàõ ÿ, ðîøåõ êîñèòå è, ìèëâàõ ãúðäèòå è è ÿ öåëóâàõ ïî èíòèìíîòî öâåòå, äúëãî è ïðîäúëæèòåëíî, ïîñëå íåæíî è äúëãî ñå ñúâîêóïëÿâàõìå áåç ïðåäïàçíè ñðåäñòâà, êîåòî ñè áåøå ïðèçíàíèå çà áåçêðàéíî äîâåðèå è îò äâåòå ñòðàíè. Ïðåäñòàâàòà çà âðåìå è ìÿñòî ñå çàãóáè, äîðè ñòåíèòå èç÷åçíàõà, ñúùåñòâóâàõà ñàìî òåëàòà íè, êîèòî ñ íåèñòîâî æàäóâàíå ñå èçÿæäàõà áóêâàëíî è ïàê è ïàê è òàêà èçâåäíúæ àëàðìàòà èçñâèðè øåñò ñóòðèíòà, à äîðè íå âå÷åðÿõìå … Äâàìàòà ñå èçêúïàõìå çàåäíî, è çàêóñèõìå ñúñ â÷åðàøíàòà âå÷åðÿ, íå èñêàõ äà ñå ðàçäåëÿì îò íåÿ, íî è äâàìàòà èìàõìå çàäúëæåíèÿ …
- Íå èñêàì äà ñå ðàçäåëÿì ñ òåá! –êàçàõìå ãî åäíîâðåìåííî …Ïîñëå äúëãî ñå ãëåäàõìå â î÷èòå áåç äà èçïóñêàìå íèòî åäèí äåòàéë îò òàçè áåçãðàíè÷íà ëþáîâ, êîÿòî ñå ÷åòåøå â òÿõ …
Âñå ïàê ñå îáëÿêîõìå ïî èíåðöèÿ è ñå ðàçäåëèõìå ñ öåëóâêà, êàòî âñåêè îòíåñå êúì çàäà÷èòå ñè àðîìàòúò íà äðóãèÿ è òúíêàòà íèøêà îò íîùòà!
Ñåãà íÿìà äà âè çàíèìàâàì ñ ïîäðîáíîñòèòå â áëèçêàòà åäíà ñåäìèöà îò âñÿêî äíåñ, íî îïðåäåëåíî å äîñòà ðîçîâà è ñëàäíèêàâà, ÷àê äî áëóäêàâîñò ñ íàøàòà áåçêðàéíî ÷èñòà ëþáîâ çà çàâèæäàíå. Âñå ïàê ùå âè êàæà, ÷å ñëåä îùå åäíà ñåäìèöà Ïåòÿ ìè ñúîáùè, ÷å ÷àêà íàøåòî äåòå. Äåòå!Äåòå! Äåòå! Ñúçíàíèåòî ìè ëèêóâàøå, àç ùå ñòàâàì áàùà!Àç ùå ãëåäàì òîâà äåòå, îáåùàõ ñè ãî, íÿìà äà ïîñòúïÿ êàòî ñîáñòâåíèÿ ñè áàùà.
Èçâåäíúæ êàêòî ñè âúðâÿõ íîñåéêè ïîðåäíèòå ìîè êíèãè îò ïå÷àòíèöàòà, ñå ñåïíàõ, àìè âðåìå áåøå, äîéäå âðåìå äà è ïðåäëîæà áðàê!
- Ïåòÿ, äîâå÷åðà ñè ñëîæè õóáàâà ðîêëÿ èëè íàïðàâî åëà ãîëà … Øåãóâàì ñå…
- Êàêâî ùå ìè êàæåø Èâàéëî, òîâà, êîåòî âå÷å ñå ñåòèõ ïðåäïîëàãàì?
- Ìîæå áè, îáà÷å íåêà äà å îôèöèàëíî, òîâà êëèøå ìè äîïàäà êàòî òúðæåñòâî…
- Äîáðå, íåêà áúäå Âàøàòà âîëÿ ãîñïîäèí ïðîôåñîðå – ÷óâñòâàõ êàê ñå óñìèõâà îò äðóãàòà ñòðàíà íà ñëóøàëêàòà.
Ðàçáèðà ñå, ÷å çà òîâà íà÷èíàíèå ìè áÿõà íåîáõîäèìè áóêåò öâåòÿ è åäèí ãîäåæåí ïðúñòåí … Ñëåä ïîðåäíèòå ëåêöèè, çàêóïèõ åäèí ïðúñòåí, ñ êîíñóëòàöèÿ ñ Ïåòÿ çà ðàçìåðà ðàçáèðà ñå è ñëåä òîâà ïðîäúëæèõ ñ êëèøåòî, êàòî âçåõ 11 ÷åðâåíè ðîçè çà äà å ïúëíà êàðòèíêàòà íà ïîòîïåíîòî â ðîìàíòèêà ñúáèòèå.
Èçòèïîñàõ ñå â àïòåêàòà è íàñðåä îïàøêà îò òðè áàáè àç êëåêíàõ íà çåìÿòà è çàïÿõ ñ öÿëî ãúðëî, åñòåñòâåíî ôàëøèâî:
- Àìîðå ìèî … - Ïîñëå ñ òúðæåñòâåí è âèñîê ãëàñ ïîïèòàõ – Óâàæàåìà Ãîñïîæî Ñèìåîíîâà, ùå ñòàíåòå ëè ìîÿ ñúïðóãà?
Ïåòÿ ñå ÷åðâåøå çàä ãèøåòî, íî ñå îêîïèòè è ñúñ ñúùèÿ òúðæåñòâåí òîí îòãîâîðè:
- Äà!Äîðè ñìúðòòà íÿìà äà íè ðàçäåëè!
Ïîñëåäâà ðúêîïëÿñêàíå îò áàáèòå, êàêòî ïî àìåðèêàíñêèòå áîçè è òðîãàòåëíî è íàïóäðåíî ïîïèâàíå íà î÷èòå èì ñ íîñíè êúðïè, ïîñëå äîðè åäíî çâó÷íî èçñåêâàíå, êîåòî íè âúðíà â ðåàëíîñòòà…
È òàêà, ïðèêàçêà ñè å íàëè, íàïðàâî øåìåòíà … Àìè êàêâî äà Âè êàæà, íå âñè÷êî å ãëàäêî, åñòåñòâåíî, ÷å íå ÿäîõìå òðè äåíà è òðè íîùè … Ñêîðî ñëåä ãîäåæà ñå îæåíèõ çà Ïåòÿ îôèöèàëíî è äíåñ ãëåäàìå áëèçíàöèòå, ñ êîèòî íè íàäàðè æèâîòúò…Âñå ïàê, òîé å õóáàâî íåùî, êîãàòî âñè÷êè ñìå æèâè è çäðàâè! Âàæíîòî å äà ñìå òóê è ñåãà è äà ñìå îïòèìèñòè, ÷å åäíî íåùî âèíàãè èìà äâå ëèöà è æèâîòúò å äóàëèñòè÷åí, à ëþáîâòà äåéñòâà è êàòî àíòèäåïðåñàíò, êëèøèðàíèÿò ìè ïðèçèâ å „Îáè÷àéòå ñå!”.



-

-


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 08.10.2017 @ 08:23:40 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   liulina

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

18.04.2024 ãîä. / 18:00:24 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Äíåñ" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Äíåñ
îò Liulina (desi.liulina@gmail.com) íà 08.10.2017 @ 10:22:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://liulina.blog.bg/
*1 Èâàí Ñòîÿíîâ – „Èñòîðèÿ íà áúëãàðñêîòî âúçðàæäàíå”