Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 2
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 493
ÕóËèòåðè: 4
Âñè÷êî: 497

Îíëàéí ñåãà:
:: pinkmousy
:: Nela
:: LioCasablanca
:: Lombardi

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒàøèãîãî
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: mitkoeapostolov

„Çàùîòî èìàì ïåòèìà áðàòÿ, äà èì çàñâèäåòåëñòâàì, ùîòî äà íå áè äà äîéäàò è òå íà òîâà ìú÷èòåëíî ìÿñòî” - Ëóêà 16:28

Äúæäúò. Õåì ìîêðè, õåì ïðå÷èñòâà. Êîå ùå å äíåñ?
Òðúãâàì îò ìîêðîòî ×åïåëàðå áåç öåë. Èëè ñ òî÷íî îïðåäåëåíà öåë. ×îâåê ïîíÿêîãà íå çíàå. Èñêàì äà ñå ðàçõîäÿ. Äà èçáÿãàì. Äà ñå íàìåðÿ.
Ãðàäúò ìè ïîìàãà. Ñàìî çà ìèíóòè ìå ïðîâîæäà íèç âåõòè õàéäóøêè õàíåòà è òåæêè åíè ñàðàè.
Ñòðúìíî å. Êîëàðñêèÿò ïúò ìå ïðèäúðïâà â êàëíèòå ñè îáÿòèÿ. Ìúãëèòå ñà ïðèñåäíàëè ïî îêîëíèòå âúðõîâå è äîëèùà. Ãúðäèòå ìè ñå ïúëíÿò ñ âúçäóõ. Àìà åäèí âúçäóõ! Âêóñåí. È ìåê êàòî ãî ïîãàëèø. Ñïèðàì äà ñè ïîåìà äúõ. Ìèðèøå íà ÷èñòî. Íà æèâîò ìèðèøå.  äàëå÷èíàòà îòåêâà òúòåí. Îò âðåìå íà âðåìå ïðåõâúð÷àò ñâåòêàâèöè.
Îòúðñâàì ñå îò ñåáå ñè è ïðîäúëæàâàì. Ïåò êàõúðà íîñÿ èìà-íÿìà òðèäåñåò è òðè ãîäèíè è ñìÿòàì äíåñ âñè÷êèòå äà ãè ðàçòîâàðÿ. Àêî å ðåêúë Ãîñïîä. Áèñìèëëàõ. Åäèí íà ïîëÿíàòà, äðóã â ãîðàòà è òàêà äî ïåò. Òà êàòî ñå ïðèáåðà äà ñè ëåãíà êàòî ìëàäåíåö è äà ñè îòïóñíà äóøàòà âî âåêè âåêîâ. Àìèí.
Òúêìî ïðèâúðøâàì ìîëèòâàòà è îòêúì ïîëÿíàòà íà õúëìà ñå ñïóñêà çâÿð. Êúì ìåí èäå. Áÿë è ÷åðåí. Ñ èçïëåçåí åçèê- ñòðúâåí çíà÷è. Ùå ìå ðàçêúñà. ßçúê ìè è çà êàõúðèòå è çà âñè÷êî. Ñïèðàì. Çâÿðúò ïðèáëèæàâà. Ïîìèðèñâà ìå è ñÿäà êðîòêî äî ìåí. Ìîêúð îò ðúìëèâèòå êàïêè, íî âåðåí. Âåðåí Ìóðäæî.
Ïðîäúëæàâàì íàãîðå è Ìóðäæî òðúãâà ïî ìåí. Ñëåä çàâîÿ- ïðàêëèñ÷å. Õå- ïàðàêëèñ÷å. Òîâà å òî, ìîÿòà ðîäíà ñòðàíà- ïàðàêëèñ÷å, êîãàòî íàé-ìàëêî ãî î÷àêâàø. Ñâåòà Ïåòêà ñå êàçâà. Êàöíàëî åé òúé íà ÷îð÷èê- õåì íà çåìÿòà, õåì íà íåáåòî. Çàîáèêàëÿì ñãðàäàòà è ïîãëåæäàì íàäîëó êúì ãðàäà. Ïðàâî ïîä ìåí ñå èçäèãà ãðàäñêàòà äæàìèÿ. À òàêà! Îò äîëó ÷óêà Àëëàõ, îòãîðå êîâå Õðèñòîñ. Òóê ùå å. Èçâðúùàì î÷è êúì íåáåòî, ïîñëå ñìèðåíî ïîãëåæäàì çåìÿòà è ñè ïèòàì. Íàïðàâî. Çàùî ñúì äîøúë íà òîçè ñâÿò?! Îùå íå ñúì äîâúðøèë âúïðîñà è îò ïàðàêëèñà ñå âúçíàñÿ ãëàñ, à ìþåçèíà îòäîëó ñå ïðîâèêâà. ßñíî- áîã íå÷èé ìå å ñúçäàë. Àôåðèì.  äàëå÷èíàòà îòåêâà òúòåí. ßñíî- è äÿâîëúò å çàìåñåí â ìîÿ ìèëëåò.

Ïåòúê å äíåñ. À âèæ ñåãà ÷åòâúðòúê ñòàíà. Õàéäå Ìóðäæî. Õàéäå ñ ìåí. Ùå èìàì íóæäà îò çàêðèëà äíåñ. ß îò äðóãè êó÷åòà. ß îò äðóãè õîðà. ß îò ñàìèÿ ñåáå ñè. Ìóðäæî ìàõà ñ îïàøêà è òðúãâà ñëåä ìåí. Íàïðåä íè ïîñðåùà ïðîëåòòà. Ñâåòëîòî çåëåíî íà øèðîêèòå ëèñòè ðàçìåñåíî óæ ñëó÷àéíî óæ íàðî÷íî ñ òúìíîòî çåëåíî íà èãëîëèñòíèòå. Òóê-òàì åêñïëîçèÿ îò áÿëî- äèâè ñëèâè è ÷åðåøè ïîêðèòè ñ ïåðåëèíà îò áÿë ìúõ.
Ìóðäæî ñå ñïèðà. Ñêèìòè. Íàäóøèë å íåùî. Ìå÷êà? Íå. Ïðîñòî çíàê çà Ìå÷è ×àë. Èççàä çíàêà çâúíÿò çâúíöè. Ñòàäî îâöå. À òîâà çíà÷è è êó÷å. Äðóãî êó÷å. Äîáðå ÷å çàáðàõ Ìóðäæî ñ ìåí. Íî äðóãî êó÷å íå ñå ÷óâà. Ñ Ìóðäæî ïðèñòúïÿìå ïðåäïàçëèâî íàïðåä.

- Äîáðà ñðåùà- ïîçäðàâÿâà íè îâ÷àð â ÿìóðëóê îáëåãíàò íà äðÿíîâà òîÿæêà. Ïîä íîñà ìó ñå øèðè ìóñòàê- ÷åðíî-áÿë ìóñòàê äåòî èçãëåæäà äà å âèäÿë è òîâà è îíîâà.
- Äîáðà ñðåùà- îòâðúùàì àç, à Ìóðäæî ïîçäðàâÿâà ñ âåñåë ëàé. – Êàê å?
- Å, íà ãóáÿ ñè âðåìåòî.
- Àáå áàø òè íå ìè ñå ñòðóâà äà ñè ãóáèø âðåìåòî- çàêà÷àì ñå àç.
Ìóñòàêúò ñå ïîâäèãà è ïîä íåãî ëúñâà òúíêà óñìèâêà:
- Òàêà å. Òàêà å. ×èñò âúçäóõ. Òèøèíà. Ñïîêîéñòâèå. Êàêâî ïîâå÷å ìó òðÿáâà íà ÷îâåê?
- Íèùî, íèùî.
- Òè çà êúäå ñè òðúãíàë?
- Êúì Ìå÷è ×àë ìàé.
- Ìíîãî ïúò èìà îùå. Äàëè ùå ñìîãíåø äà ñå âúðíåø.
- Äî òàì ÷àê íå. Ùå ïîâúðâÿ îùå ìàëêî è ïîñëå îáðàòíî.
- Äà íå òúðñèø íåùî?
- Òúðñÿ. Àìà íå çíàì êàêâî. Çíàì ñàìî, ÷å êàòî ãî íàìåðÿ ùå ãî ïîçíàÿ.
- Íà ñëóêà.
- Áëàãîäàðÿ. Êàê òàêà íå âîäèø êó÷å äà âàðäè îâöåòå?
- Àáå èìàì, àìà âúðçàíî å äíåñ. Äà íå ïëàøè ìèíóâà÷èòå, ÷å å äâà ïúòè àðøèíà íà òâîåòî. Ñèâî åäíî- êðîòêî êàòî àãúíöå, àìà ïëàøàò ñå õîðàòà êàòî ãî âèäÿò. Çàòîâà â íåäåëÿ ãî âðúçâàì.
- Ñïîëàé òè çà äîáðàòà ïðèêàçêà, íî àç ùå òðúãâàì.
- Íà äîáúð ÷àñ.
Íàïðåä îáëàöèòå ñå ñíèøàâàò, çàòèñêàò ìå ñ ìúêàòà ñè, à ðúìåæúò ñå óñèëâà. Ïðèñòúïâàì ñ áîäðà êðà÷êà óíåñåí â ìèñëèòå ñè è…
- Óàô, áàô- Ìóðäæî ìå ñòðÿñêà, ëàå íà ñðåùà ìè.
- Çàùî Ìóðäæî òàêà èçâåäíúæ ñå îáúðíà ñðåùó ìåí?- ãëåäàì ãî ñ íåäîóìåíèå àç.
Îãëåæäàì ñå íàñòðàíè- íå âèæäàì ïðè÷èíà çà Ìóðäæîâîòî íàñòðîåíèå. Âçèðàì ñå ïðåä ìåí è åòî- àáàíîñîâî-çëàòèñòèòå êðàñêè íà äúæäîâíèê ïðåñè÷àò ïúòÿ. Áåç ñâåòîôàð, áåç ïåøåõîäíà ïúòåêà. Áðàâî Ìóðäæî!

Ùî çà æèâîòíî å òîâà äúæäîâíèêúò? Ãóùåð. Àìà íå òî÷íî. Äîêàòî íîðìàëíèòå ãóùåðè ñå ïåêàò íà ñëúíöå, òîçè ñå âðå íà ìîêðî è íà ñòóä. ×óäÿ ìó ñå íà Ãîñïîä êàê ãè ìèñëè òåçè ðàáîòè.
Äîêàòî ñå ÷óäÿ ïðèêëÿêàì è ïðîòÿãàì ðúêà êúì äúæäîâíèêà. Äîêîñâàì ãî ïî ãúðáà è ëåêî ïðèòèñêàì êúì çåìÿòà, êîëêîòî äà ãî çàäúðæà íà åäíî ìÿñòî. Äîïèðúò å õëàäåí, âëàæåí. Äúæäîâíèêúò ìàõà ñ êðà÷åòà, íî îñòàâà ïðèêîâàí êúì ïúòÿ. Êîëêî å êðàñèâ! Êîëêî å ãíóñåí! Êîëêî å ðàíèì. Àêî ñåãà ãî íàòèñíà ìàëêî ïîâå÷å ïî ãúðáà âúòðåøíîñòèòå ìó ùå èçñêî÷àò ïðåç óñòàòà. Ìîãà ñúùî äà ñè âäèãíà ðúêàòà è äà ãî îñòàâÿ äà ñè âúðâè ïî ïúòÿ. È ïðåäè äà ñúì çàäàë âúïðîñà, âå÷å çíàì îòãîâîðà- çà äà âèäÿ, ñúçåðöàâàì, ñúçäàâàì, îáè÷àì, çàïàçâàì . Çà äà ðóøà. Çà äà âúðâÿ ïî ïî÷òè íåâèäèìèÿ ðúá ìåæäó äâåòå, äà çàëèòàì íàñàì-íàòàì äîêàòî íàêðàÿ íå ñå ïëüîñíà ïî î÷è ÿ íà åäíàòà ñòðàíà, ÿ íà äðóãàòà, ÿ ïî áèëîòî. Å òî òîâà å è ñëåäâàùèÿ ìè êàõúð- çàùî ùå óìðà?
Âäèãàì ðúêà è äúæäîâíèêúò áúðçî äîñòèãà øóáðàêà è ñå çàðàâÿ â ëèñòàòà. Ñðÿäà å âå÷å, à Ìóðäæî ìå ïîäêàíÿ íåòúðïåëèâî è ñêîðî èçëèçàìå íà øèðîêà ïîëÿíà. Ïúòÿò ïðåñè÷à ïîëÿíàòà, à â ñðåäàòà äî ñàìè ïúò- ÷åøìà. Ìîÿòà öåë äíåñ. Ïîäëàãàì øåïè ïîä ëåäåíàòà âîäà, çàòâàðÿì î÷è è ñè ïðúñâàì ëèöåòî. Ìðàçîâèòè êàïêè ñå ñòè÷àò ïî áðàäàòà ìè è öîïâàò â äúðâåíîòî êîðèòî. Îò íàäïèñà íàä ÷ó÷óðêàòà ðàçáèðàì, ÷å ÷åøìàòà å ïîñòðîåíà îò Òàøèãîãî. Àìà ÷å èìå. Ñòðàííî. Çâó÷è êàòî äà å áîæèåòî èìå. Ñ öÿëîòî ñè ñúùåñòâî óñåùàì, ÷å ÷åøìàòà íà Òàøèãîãî å êðàéíàòà öåë íà ìîåòî ïîêëîíåíèå äíåñ. Íî ïðîäúëæàâàì íàïðåä. ×îâåê íÿìà êàê äà å ñèãóðåí, ÷å å äîñòèãíàë öåëòà îñâåí àêî íå ÿ ïîäìèíå.
È åòî íå ñúì ñáúðêàë. Ïðåä ìåí ñå îòêðèâà îìàãüîñàíà ãîðà. Äåñåòêè áîðîâå. Æúëòî-êàôÿâî-îðàíæåâè. Ñóõè. Ìúðòâè. Äàëè îò êèñåëèíåí äúæä, äàëè îò áîëåñò? Ïðèçðà÷íàòà èì êðàñîòà ïðèìàìâà, ïðèâúðçâà, ïðèëÿãà. Íèç ìåæäó òÿõ åäíî ìàëêî áîð÷å. Áåáå. Çåëåíî. Çàòâàðÿì î÷è. Ìèðèøå. Ìèðèøå íà æèâîò âñðåä ñìúðòòà. Ìèðèøå íà âòîðíèê è íà åäèí êàõúð ïî-ìàëêî.
À ïúòÿò âúðâè, íå ñïèðà, ðàçäåëÿ ñå. Îùå ìàëêî. Ðàçêëîíåíèåòî èçëèçà íà åäíà ïîëÿíà. Íà ïîëÿíàòà äâå êúùè- íîâà è ñòàðà. Íîâàòà ãëåäàì- ÷óäíà. Îñíîâàòà îò áåëè òóõëåíè áëîêîâå, à âòîðèÿò åòàæ îò êîâàíî äúðâî. Îòïðåäå íåÿ ñòúð÷è åäèí äèðåê è ñî÷è. Ñî÷è íàïðàâî íàäîëó ïðåç ïîëÿíàòà. Ïðîñëåäÿâàì ñ î÷è è… ÷óäî. Ãëåäêà. Òðúïêà. Çàùî è êàê- íå çíàì. È äðóãè òàêèâà ãëåäêè ñúì âèæäàë. Àìà òàÿ å åäíà.
Êúùàòà ñå å äæîïíàëà íà åäèí ñòðúìåí ñêëîí. Ïîä íåÿ ñå ñëèâàò ìúãëèòå, äúðâåòàòà è íåáåòî â ñèâêàâî-çåëåíî-ñèíè èìïðåñèè. Èçìåæäó òÿõ ëè÷àò ÷åðíèòå òî÷èöè íà ãîðíèòå ÷åïåëàðñêè êúøëè. Ãëåäàì è äóøàòà ìè ñå ïúëíè ïðåç î÷èòå è äíèòå íà ïîíåäåëíèê ñå ïðåâúðòàò.
È òóê ÿâíî åäèí êàõúð ùå îñòàâÿ- êàêâî å ëþáîâòà? Äàíî ñàìî èìàì ñìåëîñò êàòî ÿ âèäÿ åäèí äåí è óñåòÿ òðúïêàòà äà íå ïîäìèíà. ×å àêî ïîäìèíà âñè÷êî îñòàíàëî- áèëî ðàäîñòè, áèëî êàõúðè, ñìèñúë íÿìà äà èìà.
Âãëåæäàì ñå è çàáåëÿçâàì, ÷å äèðåêúò âñúùíîñò ïðèþòÿâà åäèí îáåçâåðåí, ðàçíèùåí òðèáàãðåíèê, êîéòî îòäàâíà å çàãóáèë ñâîèòå öâåòîâå è âÿðà. Ïóñòà å êúùàòà. Ñêîðî íèêîé íå ñå å íàñëàæäàâàë íà ëþáîâíàòà ãëåäêà îò òåðàñàòà íà âòîðèÿ åòàæ, ïðåä êîÿòî ñòúð÷è ïàðöàëåíîòî çíàìå. Íèùî. Íàëè àç ñúì òóê. Äàæå òàêà ñè å ìíîãî äîáðå. Âçåìàò ëè ìíîãî ìíîãî äà ñå íàâúðòàò õîðà ùå îñòàíå ñàìî öèìåíòîâà ïóñòèíÿ ñëåä òÿõ.
Îò ñòðàíè íà êúùàòà çåå îãíèùå- íàïîåíî ñ âëàãà, ñêðúá è êîïíåæ. Ïîêðàé íåãî âåñåëî ñå ãîíÿò äâå ÷åøìè. Ðîìîëè òàçè ìè òè âîäà, ÷óðóëèêà. Äúðâåíîòî êîðèòî íà ãîðíàòà ñå âëèâà â òîâà íà äîëíàòà ïîä ïðàâ úãúë, ñÿêàø ñîáñòâåíèêúò å ðåøèë äà ïðåïîäàäå óðîê ïî ìàòåìàòèêà íà ñâîåòî äåòå.
 äîëíèÿ êðàé íà ïîëÿíàòà- ðóáåæ. Ìèøåíà çà áèàòëîí- äâå îò æåëåçíèòå êîëåëöà îáúðíàòè, òðè çàòâîðåíè. Çàä ðóáåæà ïîêðèâ ñå ìúæäóêà îò ðåäåíè êàìúíè. Íà ñòàðàòà êúùà. Îòïðàâÿì ñå íàäîëó êúì íåÿ è òîêó îòïðåä ïðåìèíàâàì ïîä àðêà îò öúôíàëè äèâè ñëèâè îáøèòè â íåæåí áÿë ìúõ. Íà åäèí îò êëîíèòå å çàáèò æåëåçåí êëèí, îò êîéòî âèñè ðúæäèâà êóêà. Ïî Ãåðãüîâäåí òóê ñèãóð óâèñâàò ÿðåòà è îâöå, çà äà ñå ðàçäåëÿò ñ êîæàòà, êîÿòî Áîã èì å äàë. Äåðàò ãè è ãè ïðèâåæäàò âúâ âèä çà ÷îâåøêèÿ àïåòèò. Ìóðäæî ñå ñïðÿë òîêó ïîä êóêàòà è âåå ñ îïàøêà. Çíàå. È òîé ìàé ñå å îáëàæâàë îò ÷îâåùèíêàòà.
Ñòàðóõà ïðåä ìåí ïîçäðàâÿâà óâàæèòåëíî. Ïîä êàìåííèòå ïëî÷è íà ïîêðèâà ñå êðèå ðåäåíà êàìåííà ñòåíà. Íèùî íå äúðæè òåçè êàìúíè çàåäíî. Ñàìî ñîáñòâåíàòà èì ôîðìà è òåãëî. Õå òè íà óðîê è ïî ôèçèêà ïðåäàäåí îò ñòàðèòå ìàéñòîðè. Äàëè ãè èìà îùå òàêèâà íÿêúäå. Äàíî, äàíî, ÷å ñòåíàòà íå å ìðúäíàëà ñ âåêîâå. À îò ñòðàíè íà êúùàòà- ìàëêî êëîçåò÷å. Îòãîðå ìó çà òàâàí- êàïàê îò ñòàðà Çàñòàâà.
Òúìíèòå äúðâåíè âðàòè è ïðîçîðöè ïðèëÿãàò, äîïúëâàò äóøàòà íà ãîðäàòà ñòàðèöà. È òÿ çàïî÷âà äà ìè ãîâîðè. Òèõî, ñïîêîéíî, ìåëîäè÷íî çà áúëãàðî-ìîõàìåäàíè, çà áúëãàðè, çà ìîõàìåäàíè- õàéäóòè, ÷îðáàäæèè è ïðîñòè õîðèöà ñ òåõíèòå ðàäîñòè è òúæáè ñåãà ïîòúíàëè â çàáóëåíîòî çàáâåíèå íà òîçè ðîäîïñêè ÷óêàð.

Áëàãîäàðÿ ïîêîðíî íà ñòàðèöàòà è çíàì.... çíàì, ÷å òÿ è ìåí ùå íàäæèâåå. Äàíî. Ìóðäæî òîêó íàîáèêàëÿ êðàé ìåí è ïîäêàíÿ ìå äà ñâðúùàìå íàäîëó. Å õàéäå- íàçàä êúì öåëòà. Êàòî ñòèãàì ÷åøìàòà çàãðåáâàì ñ øåïè îò âîäàòà íà Òàøèãîãî. Óñåùàì ÿ êàê ïîïèâà ïî çàñúõíàëèòå ñòåíè íà ãúðëîòî è îöâåòÿâà ñòîìàõà ìè ñ õëàäèíà. Ñïîêîéíî ìè å. Ìíîãî êàõúðè ðàçòîâàðèõ äíåñ ïî òèÿ ãîðè è ïîëÿíè. Íî îñòàíà åäèí îùå. À öåëòà å çàä ãúðáà ìè. Íèùî è çà òîëêîâà ñúì áëàãîäàðåí. Áåðåêåò âåðñúí.
Ñëèçàìå äî ïàðàêëèñà. Ïîä íåãî çåéâàò ÷åòèðèòå êâàðòàëà íà ×åïåëàðå ïîäðåäåíè êàòî ñâàñòèêà. Äîëó â íèñêîòî ùúêàò õîðà. Âèæäàì êàê ìàëêèòå èì ôîðìè ïðåñè÷àò óëèöèòå, âúðâÿò ïî òðîòîàðèòå, ñïèðàò, ãîâîðÿò, îòèâàò ñè. Áúëãàðî-ìîõàìåäàíè. Áúëãàðè. Ìîõàìåäàíè. Àìè àêî ñåãà ñå îêîïàÿ åé òóêà ïîä ïàðàêëèñà ñ åäèí ñíàéïåð? Áàì-áàì. Åäèí ïî åäèí õîðàòà ñå ïîâàëÿò íà çåìÿòà. Ñòåíèòå ñà èçðèñóâàíè ñ ÷åðâåíè ïðúñêè êðúâ. Ñåãà êàòî íÿìàì êàõúðè èìàì âëàñò. À âëàñòòà ïðîëèâà êðúâ.
 óñòàòà ìè áèå òðàï÷èâ âêóñ íà æåëÿçî. Ïðåõàïàë ñúì ñè óñòíèòå îò âëàñò. À êðúâòà èìà âêóñ íà ïèñìî. Êúðâàâî ïèñìî. Ïðåãëúùàì è ïîñëåäíèÿ êàõúð è çíàì- íÿìà áàíêè, íÿìà àäâîêàòñêè êàíòîðè, íÿìà áîëíèöè. Äóìè ùå ñå êîâàò êàêòî ñå êîâàò ìîëèòâè â íåäåëÿ.

Ðàçäåëÿì ñå ñ ïëàíèíàòà è çàáåëÿçâàì, ÷å Ìóðäæî ñòîè ãîðå ïðè ïàðàêëèñà è ìàõà ñ îïàøêà. Ñáîãóâà ñå. Êèìâàì ìó è àç ñ áëàãîäàðíîñò.
Ñëèçàì â ãðàäà. Õîðàòà, êîèòî ïðåäè ìàëêî ðàçñòðåëÿõ îò âúðõà ñå ðàçõîæäàò... íåõàÿò, ÷å âñúùíîñò ñà ìúðòâè. Íî àç ñúì æèâ. È ìîêúð. Ïîäãèçíàë. Äúæä îò âåí÷åëèñò÷åòà ñå ñèïå îò öúôíàëèòå äúðâåòà è òèõî òðóïà áåëè ïðåñïè â äóøàòà ìè.


Ïóáëèêóâàíî îò viatarna íà 30.08.2017 @ 12:07:32 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   mitkoeapostolov

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 18:25:45 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Òàøèãîãî" | Âõîä | 2 êîìåíòàðà (4 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Òàøèãîãî
îò shrike íà 31.08.2017 @ 21:31:35
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ñåäèì, ñåäèì òà âçåìåì è èçìèñëèì åäèí Áàëêàí, ïî êîéòî äà ñå êàòåðèì. Çàùîòî Áàëêàí å íóæåí, íå ìîæåø òîêó òàêà äà ñå ïðå÷èñòèø â ïðîèçâîëåí ëàíäøàôò ïðèðîäåí. Íî è òîâà íå å. Çíàåì ëè äàëè èçìèñëÿìå, êàòåðèì ëè ñè, õâúðëÿìå ëè êàòî ïîòíè ðèçè äåëíè÷íèòå ãðåõîâå èëè óæàñíî íè ñå èñêà. Òî, ÷å íè ñå èñêà, èñêà íè ñå. Íî ìåí âñúùíîñò äóìàòà ìè å çà Ìóðäæî. Ìóðäæî å ìúäúð. Ñåäè ñè âðúç ÷óêàðà, áëàãîñëîâåí îò äúæä è âÿòúð. Îòâúä öåëè. À â ðàâíèòå çåëè ñå äèøà òåæêî.


Re: Òàøèãîãî
îò mitkoeapostolov íà 23.10.2017 @ 09:13:31
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ çà ïîåòè÷íèÿ êîìåíòàð. Èíà÷å, òåìàòà çà ñìèñúëà íà èçêà÷âàíåòî å ïîäðîáíî çàñåãíàòà â ïðîèçâåäåíèåòî "Ìèòúò çà Ñèçèô" íà Àëáåð Êàìþ. À Ìóðäæî ñè å òèïè÷íî áúëãàðñêè îòãîâîð íà òåçè åêçèñòåíöèàëíè äåðçàíèÿ.

]


Re: Òàøèãîãî
îò gfstoilov (gfstoilov@abv.bg) íà 30.08.2017 @ 17:21:05
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://gfstoilov.blogspot.com/
Îñâîáîäè ëè ñå äóøàòà îò òåæåñòòà, ïåòîðíà èëè â ïîâå÷å íàòðóïàíà, òîãàâà ѝ îñòàâà åäèíñòâåíî ëåêîòàòà äà ëåòè.


Re: Òàøèãîãî
îò mitkoeapostolov íà 23.10.2017 @ 09:14:27
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Òàêà å. Íî ìàé íà çåìÿòà ñå îñâîáîæäàâàìå ñàìî, çà äà ñå çàçåìèì îòíîâî ñëåä ïîëåòà.

]