Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 868
ХуЛитери: 1
Всичко: 869

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКратка история на България
раздел: Хумор и сатира
автор: mitkoeapostolov

- Добър ден, Сержант Петров - представител на закона на Република България. Знаете ли защо ви спирам? - Знам. - И какво правим сега? - пита полицаят многозначително, пъха палката под мишницата и рее поглед в небесата, сякаш търси някоя сладкопойна чучулига. Аз въздишам в беемвето, поемам си дъх и почвам:
Е, какво правим сега? Че то е ясно бе човек. Защо се напрягаш с тия въпроси, та и мене напрягаш. Че и сержант си, учен човек. Да си чул някой от другите седем милиона българи да пита „какво правим сега?” Да не мислиш, че са глупави и не знаят? Не. Как се прави държава според теб? И по-важното, ти държава правил ли си? А такааа... като не си правил, ха вземи ей тая банкнотка с лика на Щастливеца. Дръпни си сега хе онова там трикракото дървено столче с дупка по средата на седалката дето стои до пътя и чучни се тука до мене да ти разкажа.
Оооп, как подскочи! Извини ме ако съм те стреснал. Все пак не можеш да отречеш, че в средата на седалката си има дупчица. Грехота ще е ако някой не я използва да те бодне с игла по долния мозък. С тази малка хитринка навремето нашите деди си облекчавали болките в устната кухина. Седнеш на столчето с някоя тежка болежка или сложен въпрос. Вържат ти болежката или въпроса с едно конче за чучурката на чешмата. Боц- и проблемът е решен. Установил съм, че този подход е много ефикасен за отпускане и стимулиране на мисловната дейност.
Та ти как мислиш, как се е случило това явление България? Ахааа, битката при Онгъла. На това ли ви учат в Академията? Тц, тц. Онгъл, монгъл, барабонгъл. Счепкали са се нашите с византийците, па после са им отишли на крак в Константинопола и са оставили ха една кесийка тук, ха една кесийка там и те така се е случила работата. Та господин сержант, задръж за секунда честността и справедливостта в българския закон, че ако беше за честността и справедливостта днес ние щяхме да сме мекерета я на византийците, я на селджуците, я на не знам си кой друг.
Какво кайш? Омуртага, Крума и Симеона? Брей, знаеш ги? Ама това са пет битки за четири стотин години. А през останалото време? Кесийката! Подкуп тука, подкуп там, държавата съших си сам. Битка само ако с подкуп не става. Ами по турско? Леллелелеее... Ей добре, че е било турско ей! Ти защо мислиш пет стотин годин ни въстанийце, ни прераканийце, ни нищо? Благодари се ти на султана и веднага направи пет мурафета на изток, на запад, абе направо повърти се като пумпал пет минути да ти дойде акъла в главата. Как сме си добрували по турско никога преди това не е било и никога няма да бъде. Кеф ти църква, хоп кесийката, хоп църквата. Кеф ти по-малък данък за чорбаджиите, хоп кесийката, хоп данъка. Кеф ти отделна епархия, хоп кесийката, хоп епархийката.
Ти знаеш ли какво щеше да се случи ако това не бяха турците, а твоите приятелчета дето сега им духаш под опашката... разните там ингелизи, франсеки, алемани и хамериканци? Хоп кесийката, хоп-главата! За пет стотин години до един да са ни изклали. Няма шест-пет при тях. Честност и прозрачност с цената на всичко. Ако не ми вярваш питай Кромуела или албигойците или евреите, абе питай който си щеш!
„Изведнъж Радецки пристига със гръм”... и ни разваля рахата. Какво? Освобождение? Абре, аянколу, ние от това освобождение вече сто и четиридесет години не можем да се оправим бре! Като са захванали да ни освобождават, та то край няма. Кеф ти руси, кеф ти сърби, кеф ти гърци, кеф ти румънци, кеф ти централни сили, кеф ти периферни сили, кеф ти Антанти, кеф ти комунисти, кеф ти демократи, кеф ти националисти... Абе, я ми кажи правичката, ти по-свободен чувстваш ли се? Ха така, като е не, седи си тука на столчето до мене и отговаряй!
Според теб без малко корупцийка, щяхме ли ние да построим комунизма, та да се редят тука всякакви нафталини и да се мляскат със старшията по летищата и прочее? Как мислиш се отглеждат осем милиона българи, че девет да гоним?
А ако не се даваха предприятийцата на този или онзи наш човек, как щяха да плащат таксите на челядта по швейцарските колежи да се изучи и после да се връща тука да ни дава акъл как да станем европейци? Никак, ей така! Или ти искаш нашите управници да са простаци и профани като разни там Кимчонилове и Лукашенковци и да ни тикат от хиперинфлация в хиперинфлация?
Та, кажи ми, приятел- на кое според теб дължим съществуването на нашата родина? Ха виж, че си схватлив. Сигурно наше момче ще да си. И погледа ти един умен! И се рее из небесата като пойна птичка... Абе ти знаеш ли, че като си говорим така задушевно се сещам, че един приятел ми спомена за една позицийка в първо районно. Директорска. Случайно да те интересува? Въртиш глава и се подсмихваш. Ха, видя ли как те отървах аз от болежката с това вълшебно трикрако столче? Я сега си ми върни Щастливеца и дай да я разгледам аз тази палка? Яяя, колко е интересна. Все пак най добре да я приберем тука в жапката на беемвето да не стане някой сакатлък. Та да си дойдем на думата сержант Петров: „Какво правим сега” ?


Публикувано от Administrator на 28.08.2017 @ 14:29:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   mitkoeapostolov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:33:14 часа

добави твой текст
"Кратка история на България" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кратка история на България
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 29.08.2017 @ 08:36:04
(Профил | Изпрати бележка)
:))))))) ама за "почерпките" си много прав!

И отделяй абзаците, та четенето да е пълен кеф!