Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 721
ХуЛитери: 0
Всичко: 721

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаБъдеще минало
раздел: Разкази
автор: Alexey

Когато се събудих, той вече пиеше кафе в малката, олющена кухня. Прозорците зееха широко отворени и през тях нахлуваха ледени порои и тънки струйки гъста мъгла. По тъжните софийски улици пълзяха минувачи като крехки, дъждовни червейчета, разтягащи лепкавото си тяло по мокрите тротоари. Денят изплуваше.
Седнах на един от полусчупените столове край масата. По лицето му личаха тъмни, синкави кръгове умора и отвращение. В такива моменти ненавиждаше всяка отправена към него дума, и в ненавистта си намираше някакво вътрешно злобно задоволство, чрез което дишаше. Живееше. И ме убиваше.
- Искаш ли кафе? - попита ме той вяло.
- Трябва да вървя.
- ...Само че нямам захар. Свърши.
- Погледни ме.
Отказваше да вдигне поглед от празната, немита чаша, в която личаха лепкави следи черно кафе. Знаеше, че го пия без захар... Стоеше безмълвен известно време, а после рязко ме погледна - право в очите, нагло и насмешливо.
- Нищо ново не виждам. - озъби се той.
Обърнах се и отидох в другата стая, където малкото багаж лежеше струпан до куфарчето. Прибрах го набързо и се облякох. Навън се беше развиделило и ако побързах, можех да стигна до гарата тъкмо навреме, за да хвана предиобедния влак. Когато преди шест дни за пръв път прекрачих прага на това жилище и видях удивения му, объркан поглед, не предполагах, че ще дойде време да се моля да го видя отново. Нито пък време, в което ще призная грешката си и ще тръгна по единствения възможен път - обратно по стъпките си, към един порутен храм на остарели богове, чиито гръмотевици се препъваха в калните павета.
Разбира се, всичко щеше да бъде потулено. Освен техните отчуждени, мътни погледи, с които щяха да ме подминават, и които вече нямаше да скриват наслоилата се ненавист и вина. Връщах се навреме, за да видя разрухата на един свят, който само преди дни напуснах. Бягах - не към нещо. А от всичко.
Днес имах само белите, порутени стени и ... Самоиронията. Нея си спечелих заслужено.
Обух се и се отправих към вратата. Той ме изпрати до гарата. Вървяхме бавно, без да си кажем и дума. Около нас притичваха свити в палтата си хора, улични кучета, ровещи с муцуни в бунището и кални поточета по ръба на улицата. Пристигнахме точно навреме. Заверих билета си и се запътих към изхода. Той ме хвана за китката. Болезнено силно. И ме погледна.
- Остани. Поне до утре. Недей... - и стисна устни. Ръката му трепереше, но не отпускаше стоманената си хватка.
- Добре... - засмях се, изтръпваща от болка. - Ще се върнем и ще си сварим кафе. С много захар... И ще си легнем... Заедно.
Той също се засмя. После изведнъж стана сериозен и се обърна. Гледаше встрани, нагоре... Не гледаше изобщо.
- Не можеш ли поне за малко да зарежеш иронията? - прошепна спокойно и пусна китката ми.
Някакъв безличен глас напомняше на пътниците да се насочват към местата си.
- А извън иронията... какво остава?
После взех куфара и безмълвно се отправих към изхода. Заех мястото си и затворих очи, докато влакът плавно потегляше и ме понасяше по невидимите въздушни пътеки. Болката пулсираше в китката ми. После заглъхна.

* * *

Не го видях вече. Нито го потърсих. Години след това, когато родителите ми вече се развеждаха и се срещаха единствено в съда, заминах за два дни за София при една приятелка - отново за да избягам, но този път с двупосочен билет. Случайно мярнах една позната фигура из централните улици. Приведен и съсухрен, увит в дългия, изтрит балтон. Незнам дали наистина беше той. Може би. Затова и не го последвах.


Публикувано от mmm на 29.02.2004 @ 15:07:40 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   Alexey

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.93
Оценки: 15


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 4873
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Бъдеще минало" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Бъдеще минало
от dara33 на 14.06.2004 @ 22:18:36
(Профил | Изпрати бележка) http://dara33.blog.bg/
Болката пулсираше в китката ми. После заглъхна.

* * *
проза на ниво!