Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 863
ХуЛитери: 3
Всичко: 866

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pinkmousy
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНедоизказано
раздел: Разкази
автор: shtura_maimunka

Стои си птичето и си мисли, колко странни са птиците... някои ти чуруликат само за себе си, мислят, че светът е създаден за тях, че всичко на този свят е създадено да им бъде в услуга.
Ех...въздъхна и се изправи в гнездото. Погледна към дървото насреща. Имаше друго гнездо, пак с птички, като него. Дали бяха, като всички останали...?! Беше любознателно и любопитно птиче.
Там, от другото гнездо се надигна една глава, погледна над очилата, които бяха се изсухлили чак до човката, и спря поглед на птичето.
- Кой си ти? Как се казваш, и за какво се бориш?
- Аз съм Чирик. Птиче, като всички вас.
- А защо си с червена човка? Нашите са сиви. Ние сме най – добрите птичета, чиста порода! Ти си някакво друго, не съвсем като нас.
- Не, същото съм, като вас, само дето обичам да фантазирам, да яхвам мечтите си и да гледам света от високо. Не обичам да стоя затворено, не само в гнездото. Не обичам да живея на тясно с другите птички. Искам свобода. Избягах от семейното гнездо и си намерих едно малко, само мое. Сърцето ми е такова, свободолюбиво, но за жалост, не намерих сили да отлетя на далеко, и сега останах само с фантазиите си, те са моят свят.
„Само приказки, чувал съм ги тия...” – си мислеше очилаткото. Птичето примигна, и се сви отново в гнездото.
Вечерта легна, но не можа да заспи, беше се свило на топка, мислеше за новото запознанство - интересен беше съседът. Симпатичен съсед. Усещаше, че е умен, но и доста странен, изглеждаше суров. Може би бе преживял много бури, и премеждия в живота.
Сутринта се събуди рано, и нямаше търпение да погледне към другото гнездо. Дали се беше събудил? Да, беше там. Усмихна се и изчурулика.
- Добро утро!
- Добро утро! – отговори съседът – рано си се събудило.
- Наспах се.
– Очите му светеха от радост. Беше му приятно да вижда този странен врабец. Защо ли...още не можеше да си отговори на този въпрос. Въпреки строгият му поглед, нещо го привличаше.
Така, ден след ден, дните се изнизваха, като зрънца на броеница. Чирик се надигаше сутрин и първата му работа беше да погледне, дали онзи строг поглед е над очилата показали се над старото гнездо насреща.
Казваха си по няколко думи. Понякога му се струваше, че старият врабец го търси, за да си побъбрят приятелски. Беше приятно и Чирик беше щастлив, усещаше колко са се сближили. Научи много работи от него, но имаше моменти, когато старият врабец настръхваше и ставаше язвителен и зъл. Тогава Чирик се свиваше на топка, скриваше се в гнездото и мислеше, мислеше... и едва на разсъмване заспиваше.
Една нощ, беше през зимата, се изви страшна виелица. Чирик се беше сгушил в своето малко гнездо. Вятърът така силно люлееше старата топола, а тя сякаш стенеше от болка, поскърцваше бавно, а клоните и се извиваха, като пипала на октопод.
Изведнъж, нещо изпращя и клонът, на който беше гнездото на Чирик се отчупи и вятърът го замята из въздуха, като перце. Завъртя го няколко пъти и накрая го стовари на земята. Чирик изхвърча от гнездото и падна. Главицата му се удари на асфалта. Той уседи силна болка в малките си гърди, помъчи се да си вземе въздух, но болката го преряза отново, и сякаш потъна в една бяла, мека и пухкава мъгла. Отпусна глава и... видя старият врабец над себе си. Усмихна му се тъжно и притвори бавно клепачи.
Сякаш го чу да му казва - „Ти си моят най-добър приятел! Обичам те! Исках да ти го кажа, но не успях...”


Публикувано от Administrator на 10.03.2017 @ 18:05:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   shtura_maimunka

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 21:25:46 часа

добави твой текст
"Недоизказано" | Вход | 5 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Недоизказано
от libra на 10.03.2017 @ 20:43:38
(Профил | Изпрати бележка)
е сигурно поуката е друга, ама се учудих, каква ще да е тази буря, каква ли ще да е тази птица дето няма да има сили литне, като и се счупи клона, ами ще тупне на асфалта, е, освен ако не е болна или в невръстна птича възраст, което аз докато четох не разбрах да е така :)
в софия не съм виждала врабче от не знам кога, само гълъби, свраки и сойки :)


Re: Недоизказано
от shtura_maimunka на 10.03.2017 @ 22:08:03
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Измислена

]


Re: Недоизказано
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 10.03.2017 @ 22:11:52
(Профил | Изпрати бележка)
А мен целогодишно ме преследват чайки в центъра :))))))))) През лятото се вият и ята лястовици, а до дома ми подскачат врабчета и като се стопли пристига един червеноглав кълвач да блъска по отсрещната елха :)))))))

]


Re: Недоизказано
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 10.03.2017 @ 22:15:38
(Профил | Изпрати бележка)
Що утрепа Чирик. Маймунски работи правиш!


Re: Недоизказано
от shtura_maimunka на 10.03.2017 @ 22:18:38
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Не пише, че е утрепан

]


Re: Недоизказано
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 10.03.2017 @ 22:29:12
(Профил | Изпрати бележка)
То не пише, ама му притвори клепачите :)))))) Извинявай, смешно ми стана, че не пише да е утрепан :))))))))))

]


Re: Недоизказано
от shtura_maimunka на 10.03.2017 @ 22:34:00
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Шигувам се, скъпа! Оставих го така, всеки със свои си изводи. :)

]


Re: Недоизказано
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 10.03.2017 @ 22:38:41
(Профил | Изпрати бележка)
То и аз се шегувах ;)))))))) Да не мислиш, че можеш да го утрепаш толкова лесно ;р)))))))) Онзи с очилата ще се спусне надолу да го свести и каменното му сърце ще се разтопи :)))) Най-вероятно уплашеният Чирик ще се оживи :)))))))

]


Re: Недоизказано
от mamontovo_dyrvo на 10.03.2017 @ 22:27:32
(Профил | Изпрати бележка)
Малко весело, малко тъжно, малко като басня, малко като приятелство.
Ами то какво, малко като живота се получи. Малко като врабченце, малко чирик, чирик. Чирик... готиното врабченце от тополата...


Re: Недоизказано
от shtura_maimunka на 10.03.2017 @ 22:30:26
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Малка приказка, като малките неща в живота. :) Малки, не дребни...

]


Re: Недоизказано
от RockAround_theC_l_ock (bim_bam_bum@tintiri_mintiri_pliass) на 11.03.2017 @ 04:44:14
(Профил | Изпрати бележка)
... а някой се жалваха от качеството на писаниците си... Да ти имам проблемите...
не пораснала, щурава... да не казвам какво! :) :) :)

Ех,защо моите отдавна не са малки и не ме молят да им чета... както някога...
Това. твоето - с удоволствие щях да им го чета!

;-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))


Re: Недоизказано
от shtura_maimunka на 11.03.2017 @ 05:50:59
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Вчера го прочетох на големия внук, който е втори клас.Каза "По интересно е от учебника.
Затъ, учебниците им сега са нещо невиждано и нечувано!

]


Re: Недоизказано
от mariq-desislava на 11.03.2017 @ 06:37:46
(Профил | Изпрати бележка)
Нали съм по сложнотиите видях Чирик като метафора на аутсайдера, този, който е верен на себе си и винаги се отличава от общата сива маса.:) Все си мисля, че точно този тип единаци дърпат света напред.


Re: Недоизказано
от shtura_maimunka на 11.03.2017 @ 07:56:00
(Профил | Изпрати бележка) http://smile999.blog.bg/
Знаех си, че виждаш невидимото.Усещам! ;)

]