Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 449
ХуЛитери: 5
Всичко: 454

Онлайн сега:
:: AlexanderKoz
:: Teoman
:: malovo3
:: LeoBedrosian
:: Icy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСърдечни работи
раздел: Разкази
автор: IGeorgieva

Беше събота, августовска и жарка. Вече преваляше пладне и нищо не спираше човек, хапнал обилно вкусен гювеч и пийнал доволно количество бира, да се търкулне в хладните чаршафи за освежителна дрямка.
Там зад плътните завеси на спалнята, далеч от горещините, страстите и човешката суета Атанас Христов тъкмо притваряше очи и наместваше глава върху възглавницата, когато телефонът върху нощното му шкафче безпощадно отпрати първите му ангелски видения. Мъжки глас изхлипа в ухото му нещо неразбираемо. Атанас се ощипа по носа, за да се увери, че не сънува кошмар.
- Тя ми се обади по телефона… Напуска ме. Иска развод.
- Чакай, чакай – вие не сте ли заедно на морето – позна Атанас гласа на приятеля си Кирчо.
- Не… - трудно си поемаше дъх изоставеният, – тя…тя…остана в София. Имаше работа. Аз…аз – вече плачеше с все глас Кирчо, - ….дойдох тук с децата.
- Спокойно, поеми си дъх. Не е страшно.
- Как не е…и-и-иска развод, има…, има - хлипаше Кирчо, – …друг – отрони се най-накрая думата от устата му. - Иска да се омъжва за него. Няма да повярваш кой е.
- О, напротив, знам точно кой е.
- Как знаеш? Откъде? Защо не си ми казал?
- Знаеш, че ги усещам тези работи. Шефът й, нали?
- Да…но аз защо…но той, той е старец…
- Така де, така, но и мераклия с байпас. Затова ти казах спокойно. Никакво бъдеще няма с него. Той е взел-дал.
Кирчо продължи да хлипа още малко, но Атанас го увери, че жена му скоро ще доприпка при него и вместо да си скубе косите, отсега трябва да решава как да постъпи, когато това стане факт. Насочил мислите на приятеля си в правилната посока, сбогуването им мина леко. За Кирчо бъдещето вече не беше краят на света.
Излязъл от унеса си, Атанас се размисли за любовта. Невероятна сила бе тя. Като водата неуловима, но способна да преодолее препятствия, да проправи пътека за две души. Течеше буйно при извора, разливаше се пълноводно по пътя си и се влачеше унило на края към устието. Случваха се и неочаквани работи понякога, за добро или за лошо. Появяваше се някой, който се намесваше в божиите работи. Предлагаше да й стори голям път, обещаваше лениво, измамно спокойствие. Пешев, влиятелен банкер с две операции, няколко деца и три брака зад гърба си, сега се бе запътил към четвърти. Ако трябваше да бъде честен, Атанас не очакваше това. Свидетел бе как онзи три години обсаждаше съпругата на Кирето - повишения, бонуси, пътувания в чужбина. Кирето, опиянен от успехите й, не усещаше накъде вървят нещата. Но как да му подскажеш. Те тези работи не се говорят току-така. Атанас все пак разчиташе на здравия й разум, нали бе майка, момченцата им бяха на 7 и 3 години. Спри се, бе жено, заради тях.
Изнизаха се няколко дни и Кирето се обади отново, сияеше. Дошла си била. Отказала се. Съжалявала. Сега били всички заедно - щастливи. Наско си отдъхна, малкият дявол е бил. Надяваше се, че измамницата любов няма други намерения и с това историята ще приключи.
- Заведи я някъде за ден-два, само двамата, оставете децата на бабите, малко романтика върши чудеса. Ти знаеш.
- Супер идея. Точно това ни трябва.
Кирето резервирал СПА почивка за следващия уикенд, уговорил майка си да гледа децата и всичко тръгнало по мед и масло. Вечер цветя, сутрин закуски. Миличко, захарче и други позабравени думички. В петък засъбирали багажа, а на сутринта като се събудил, жена му и куфарът й ги няма. Вместо това - бележка до вазата с розите, че обича друг, иска развод и малкото дете.
- Детето няма да й дам. За развода вече съм съгласен, големият не иска изобщо да говори с нея, на малкия наистина му липсва, но ще свикне. Можеш ли да помогнеш? Те бързат, щели да се женят.
- Бързо в София няма да стане, ще се обадя на един мой братовчед, адвокат в провинцията, и, разбира се, трябва да е по взаимно съгласие.
Ще му помогне на човека, как няма. Представяше си какво му е. Влюбена била. Ами то Ален Делон, заедно с банковата му сметката. Чувства са това, чувства, трябва да се уважават. Звънна на братовчеда, обясни му положението. Онзи обеща да направи всичко както трябва и наистина бракоразводното дело бе насрочено за след две седмици. На петнадесетия ден братовчедът му се обади. Защо ли не се учуди - отказали се били от развода, отново се били събрали. Ти да видиш, маеше се Наско, иди ми – дойди ми, тая жена не знаеше какво иска, но както и да е, осъзнала се е. От Кирето, ни вест, ни кост, неудобно му е на човека. Ха дано се разберат.
Септември и октомври се изтъркулиха неусетно и заваляха дъждове. Пак беше събота. Приспивното ромолене отвън унасяше Наско. Да вали, да вали, на хубаво е, така трябва. Ех, пак този телефон, все забравяше да го изключи.
- Братовчед, здравей, извинявай, ако си полегнал, ама тоя клиент дето ми го прати, нали бързаше, мислех, че досега ще сме свършили, и ще сме забравили. Е, пак поиска да се развежда. Втори път насрочиха делото. При Председателката на съда се падна и той отново се отказа, вече ми е неудобно от колегите там. Тъкмо уговоря нещата да минат бързо и, хоп, отида да изтегля молбата.
- Съжалявам, съжалявам, и на него не му е лесно. Тази неговата съвсем се е объркала.
- Знам всичко и му влизам в положението, но ето днес пак ми се обади за трети път – вече било сигурно, не че и предишните пъти не беше. Жена му насрочила сватба през декември, сериозно звучи, и да знаеш, за последно се занимавам с него, то в нашия съд и без това няма много съдии.
Как да заспиш след този разговор. Любов ли е това, чудо ли? Онзи дето пишеше сценариите, май бе на латино вълна. Като се обичат, дядо и внучка да се взимат. Кой им пречеше, чудеше се Наско. Момченцата на Кирето, обаче, си бяха съвсем истински. Какво ли им беше в душичките. Те децата, милите, най-много страдат, когато родителите се разделят. На тази Кировата булка, тояга й трябваше, не СПА.
Лошото като се застои някъде и забравя да си ходи. Обръща живота ти, хвърля върху миналото пелена, и е трудно дори да си спомниш какво е било преди. Наско този път сам се обади на приятеля си.
- Слушай, Кире, иди и се разбери с Пешев като с мъж. Не го бий, де. Да ви остави на мира, да си търси друга болногледачка.
Послуша го Кирето и право при Пешев, а онзи по мъжки му предложил пари, неприлично много пари за жена му и за детето му. Кирето се почудил-почудил, да го удари ли, да го забави ли, казал му, че не си дава жената и си тръгнал.
- Тя накрая ще се върне, да знаеш, ще се върне.
- Божа работа – отсече Наско, който напоследък все размишляваше за човеците и техните чувства. Много неща не разбираше, но се възхищаваше на чудото, наречено сърце. Обичаше ли, то можеше да преживее всяка болка и да прости.

Ирена Георгиева


Публикувано от Administrator на 15.01.2017 @ 17:33:33 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 13:23:08 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Сърдечни работи" | Вход | 8 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Сърдечни работи
от Hulia на 15.01.2017 @ 19:22:12
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Толкова реалистично и тъжно...и наистина, изглежда, че е Божа работа, но трудно е да се каже каква част от нея си е чисто човешка - дори когато иде реч за самите нас. :) Поздрави за таланта ти, Иренче! :)


Re: Сърдечни работи
от Kanegan на 16.01.2017 @ 15:13:13
(Профил | Изпрати бележка)
Ех, така вълнува този разказ...Психолог си и за мъжките сърца Ирена, макар че истината е някъде там...Беше удоволствие да се потопя в твоите истини!


Re: Сърдечни работи
от ganima60 на 16.01.2017 @ 15:17:44
(Профил | Изпрати бележка)
Mного реален разказ за човешките чувства,Ирен.Така е,когато умът казва едно,а сърцето друго.
Сърдечни поздрави!


Re: Сърдечни работи
от gorestled на 17.01.2017 @ 12:05:43
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления, Ирена! Удоволствие е да те чета.


Re: Сърдечни работи
от somebody (somebody_s@abv.bg) на 18.01.2017 @ 22:19:33
(Профил | Изпрати бележка)
Сърдечни работи и избори. Странно нещо е човекът. Първо страда, търси, радва се като от спечелена война след низ от компромиси и дори рискува да загуби себеуважението си. После приема, след това се срамува от решенията си и накрая е толкова претръпнал, че навикът го завладява. И друг път съм ти казвала, че пишеш човешки. Пишеш за обикновените неща от живота, а те са истинските. Обичам да чета историите ти, Ирена. И честит имен ден на героя ти Наско :)))))


Re: Сърдечни работи
от libra на 25.01.2017 @ 19:53:30
(Профил | Изпрати бележка)
съдби човешки..


Re: Сърдечни работи
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 02.02.2017 @ 19:47:29
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Сърцето, ако е истински силно, може всяка болка да преживее и да прости, така е. Много хубава история, топла и мъдра. Поздрав!


Re: Сърдечни работи
от mariq-desislava на 12.02.2017 @ 11:18:07
(Профил | Изпрати бележка)
Това човешкото сърце е голяма работа - мъчат го, закърпват го, но то все неговото си знае - любов да го мори.:)