Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 845
ÕóËèòåðè: 3
Âñè÷êî: 848

Îíëàéí ñåãà:
:: AGRESIVE
:: Georgina
:: pinkmousy

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòà
ðàçäåë: Ðîìàíè
àâòîð: khanas

Ïúê àç çàáðàâèõ, ÷å ìå å ñòðàõ îò ñìúðòòà, çàáðàâèõ è êîðîíà, è ÷óäåñèè, âñè÷êî èçëåòÿ îò ãëàâàòà ìè. Çíàåõ è èñêàõ ñàìî åäíî. Äà ñïðå. Äà ìëúêíå. Íå ìå áåøå ãðèæà, ÷å å ïðîìóøåíà, ÷å ÿ áîëè, ÷å óìèðàøå. Ñàìî äà ìëúêíå! Ñúäåòå ìå êàêòî ùåòå, àìà òîÿ óæàñ íå ñå èçäúðæàøå.
×ó ìå íÿêîé äÿâîë, òà èçïúëíè ìîëèòâàòà ìè. Óòèõíà. Ñèëà íå é îñòàíà äà ïèùè... Ëåæåøå, ïðîñòðÿëà ðúöå íàñòðàíè, èñêàøå äà èçìúêíå îñòðèåòî îò êîðåìà ñè, íî òî ñå çàáèëî çäðàâî è íå ìúðäàøå. È êðúâ. Íàâñÿêúäå... Îêúðâàâåíî, ïëèçíàëî... À Øóíà íàïðàâè êðà÷êà êúì íåÿ è ðå÷å íå, à çàïîâÿäà:
- Ïåé!
Íå çíàì àç ùî äà ñúì ñòîðèë è êàê ñà ìå âèäeëè îòñòðàíà, àëà ðèöàðÿò çàõâàíà äà ñå êðúñòè è äà ðåäè ìîëèòâè.
À ëè÷åøå, ÷å å áåçáîæíèê.
- Êàêâî ñòå ìå çÿïíàëè òàêèâà! – òèõî è ÿäíî èçîòðå÷å Øóíà. – Íå ñúì ñè çàãóáèëà óìà. Âèæòå!
È íè ïîñî÷è êðèñòàëà, êîéòî ïðåãðàæäàøå ïúòÿ íè. Îíçè, íåñëîìèìèÿ. À ïî íåãî ëè÷àõà òúíêè ïóêíàòèíè, ïîêðèëè ãî êàòî ñèòíà ïàÿæèíà íàøèð è íàäëúæ.
- Îò ãëàñà é å. – ïðîìúëâè âåùèöàòà. – Òîëêîç å ÿñåí è òúíúê, ÷å å íàêàðàë êàìúêà äà çàòðåïòè ñ íåãî. Ìå÷ íå ìîæå äà ãî ïðúñíå, íî ãëàñúò é ìîæå... Òàêà áèëî ïèñàíî... Íèêîé íå ùå èçáÿãà îò ñúäáàòà ñè. Òðÿáâàëî äà äîâåäà äåâîéêà, äåòî íèòî ìúæ, íèòî ñâîÿ êðúâ å âèæäàëà. ×óäåõ ñå çàùî. À òî áèëî çàðàäè ãëàñà é. Ñàìî ãëàñ íà äåâîéêà ùå ñ÷óïè êðèñòàëà, íèùî äðóãî...
- Ïåé, íåùàñòíèöå, ïåé, ïåé! – êðåñíà îòâåäíúæ Øóíà ãðóáî è äèâî. – Ïåé, ñìúðòíèöå, ïåé, ðîáèíüî, ïåé, äà ñå ÷óå, äà ñå çíàå, ÷å ìðå áúëãàðêà íå ñ ïëà÷, à ñ ïåñåí. Ïåé ñåãà, ÷å íÿìà äà ïååø íè íà ëþáå, íè íà äåòå, íè íàä ëþëêà, íè íàä ïîïðåëêà... Ïåé, ÷å òóðñêè íîæ ïåå ïðåç áàùèíî òè îãíèùå è âàäè ìàé÷èíî òè ñúðöå! Ïåé çà ïîñëåäíî, îïóñòåëèöå, òàÿ ïåñåí ìè ïåé, ïúðâàòà, äåòî ñè ìëÿêî ñ íåÿ ñóêàëà è äåòî òå â êîø ïðèñïèâàëà!..
Êðåùåøå ÷àðîäåéêàòà è ðàçìàõâàøå ðúöå, çàêàíâàøå ñå íà êîãî ëè è íà êàêâî?.. Áåñíååøå. Ëþòååøå. È ñòðàøíî áåøå. Ïúê àç... òàêà... Âìåñòî äà ñå ïëàøà, òúðñåõ äà âèäÿ íåéíèòå î÷è. Çíàì, ÷å é ñå èñêàøå äà çàïëà÷å. È ùåøå. Íî íå ìîæåøå. Ìîëåõ ñå äà ïðîëåå ñúëçà, åäíà ïîíå. Íî íÿìàøå äà ãî áúäå. Íèêîãà. Çàùîòî áåøå âåùèöà. Ñúâåñòòà íà áúëãàðèòå. Áèâà ëè ñúâåñò äà ïëà÷å? Òÿ áóäè. Îáâèíÿâà. Òúðñè ñìåòêà. Ñå÷å. Íå å âàæíî íà êîé ñå Áîã êëàíÿø. Ñúâåñòòà òè, àêî íå å ÷èñòà, ùå òå ïîñå÷å. Òàêà ñè ìèñëåõ. Ìèñëÿ ñúùîòî è äîñåãà, òîëêîâà ãîäèíè ïî-êúñíî. Íî ìè ñå èñêà äà áåøå äðóãîÿ÷å.
È ñå ÷ó ãëàñ. Ãëóõ è íåìîùåí. Ïååøå. Êàêâà å òàÿ ïåñåí, ìîæå ëè òîâà äà å ïåñåí, âñå åäíî èçêóôÿë ïîï ñè ìúðìîðè íåùî íà ãðîáèùà... Åäâà, åäâà èçâèðàøå èçïîä ïîáåëåëèòå é óñòíè, èçïîä êúðâèùàòà è ïîñìúðòèöàòà:

ßíêà íà ìàìà ñè äóìàøå:
Ìàëå ìî, ñòàðà ìàëå ìî,
Íà ìåíÿ ìè ñå, ìàëå, äîäÿëî
Îò òèÿ òóðöè, çàãúðöè,
×óæäà êîïàí äà êîïàì,
×óæäà æúòâà äà æúíà...

Çàùî ñà òè, íàðîäå ìîé, òîëêîç æàëíè ïåñíèòå – âñå çà îðàí, çà êîïàí, çà ìúêà... Çàùî íå ñè êàòî ãúðöè, êàòî ñúðáè... äåòî ñàìî æåíè è êðú÷ìè ñà èì â ãëàâàòà... „Èçêàðàõ õèëÿäà, ïîòðîøèõ äâå õèëÿäè...” Òîâà ñà. Àìè òè? Ìîé íåùàñòåí áúëãàðñêè íàðîä...
Ïúê ïóñòàòà ìîìà ïååøå. È ïåñåíòà ïîëåêà-ëåêà êðåïíåøå è ñå èçäèãàøå, è çâó÷åøå, à åõîòî ÿ ïîåìàøå è óñóêâàøå íàñàì è íàòàì, íî íå ìîæåøå äà ÿ çàãëóøè è íàääóìà...

Ùå èäà, ìàëå, ùå èäà,
Ïðè Äèìî, ïðè Ñèðàê,
Ïðè ðóñèÿ Äèìî, ïðè õóáàâèÿ,
Òóðöè äà áèÿ, äà êîëÿ,
Ïåñåí âîéíèøêà äà ïåÿ,
Êúðâàâ áàéðàê äà âåÿ...

Ðåâíàõ. Òúðêàëÿõà ñå ïî áóçèòå ìè åäðè, ãîðåùè ñúëçè è õè÷ íå ìå áåøå åíÿ êàêâî ùå êàæå âåùèöàòà èëè îíçè â æåëåçíèòå ãàùè... Åõ, Ñèðìî, Ñèðìî... òîâà ëè òå å áèëà ïðèñïèâíàòà ïåñåí, òîâà ëè ñè ïÿëà íà äåöàòà ñè â ëþëêàòà?.. Çà Äèìî... ÷å ãî îáè÷àø... Èìà ëè íÿêîé äà íå ãî îáè÷à, íàëè â òîâà ìðúñíî âðåìå òîé íè å çíàìåòî, òîé íè å äúðæàâàòà, òîé íè å íàäåæäàòà... Êàêâî ëè å áèëî íÿêîãà, êîãàòî ñìå ñè èìàëè íåùî ñâîå è áúëãàðñêîòî å áëåñòÿëî è ñâåòëååëî íàïðåä ïðåä âñè÷êè íàðîäè?.. È íå å áèëî íóæíî äà îáè÷àø åäíîãî, çàùîòî âñè÷êè ñà áèëè ñúùèòå. Åäíà âîéñêà, àðìèÿ îò Äèìîâöè. Ñèëíè, ñïðàâåäëèâè, íåóñòðàøèìè. Ìúæå. Áúëãàðè. Çàòîâà ðåâÿõ... ÷å íÿêîãà å áèëî, à ñåãà íå å... À âèå, âìåñòî äà ìè ñå ñìååòå, ïëà÷åòå çàåäíî ñ ìåíå èëè ñå òóð÷åòå è ïîöèãàí÷âàéòå, ÷å àêî äúðæèòå çà áúëãàðñêîòî, íèùî äîáðî íå âè ÷àêà...
À îíàçè ñìúðòíèöà âñå ïååøå è êîëêîòî ïò íà êðàÿ îòèâàøå ïåñåíòà, òîëêîâà ïî-çäðàâî çâó÷åøå è ìà÷êàøå âñè÷êî ïî ïúòÿ ñè, áåñíååøå è òðåùeøå êàòî ãðúì, êàòî ôúðòóíà...

‘Ãà ëè ìå, ìàëå, óáèÿò,
Óáèÿò èëè îáåñÿò,
Òèÿ òóðöè, çàãúðöè,
Äà íå ñëàãàø êàìúê íà ãðîáà,
Íè äúëáîêî äà ìå êòïàø,
×å íÿìà ìèðíî äà ëåæà,
Ãðîá ìå, ìàëå, íå òðàå,
Íå òðàå, íå èñêà,
À’ëè ìå ãðîá íå èñêà,
Äèìî ùå ìå ïðèáåðå,
Ðóñèÿ Äèìî, õóáàâèÿ...

À Äèìîâîòî èìå å÷åøå è êúíòåøå, ïîíåñåíî îò ãëàñà íà äåâîéêàòà, òàêîâà åäíî... îò÷àÿíî, ÷èñòî, âèñîêî, òà âñè÷êî çàòðåïåðè è êàòî ÷å ïîëèòíà íàãîðå çàåäíî ñ ïåñåíòà.... Åõ, ìîìè÷åíöå êëåòî, îòêúäå ó òåáå ñå ïîÿâè òîâà ÷àÿíèå ïî Äèìî?.. Òè ãî íå çíàåø Ñèðàêà, íèâãà íå ñè ãî âèæäàëà... Ìàéêà òè ãî çíàå è ãî å âèæäàëà. È ãî îáè÷à. Òÿ ëè òè ÿ ïðåäàäå òàÿ îáè÷ ñ ìèëóâêàòà è ìëÿêîòî ñè?... Ùå èçëåçå ïðàâäà, êîåòî ñúì ñëóøàë îò ñòàðèòå, ÷å âÿðíà ëþáîâ íå óìèðà...
Åõî ëè áåøå èëè ïîâòàðÿøå òÿ îòíîâî è îòíîâî:

...Äèìî ùå ìå ïðèáåðå,
Ðóñèÿ Äèìî, õóáàâèÿ,
Äèìî, Äèìî Ñèðàê...
Õóáàâèÿ...
Ðóñèÿ...

Ïóêíà ñå ïðîêëåòîòî ñòúêëî, ñòðîøè ñå êðèñòàëúò, ïðúñíà ñå îòâåäíúæ è íè ïîñèïà ñ îòëîìêèòå ñè. À îíåçè, êîèòî äîñåãà îùå ñå äúðæàõà íàâèñîêîòî, çàâàëÿõà èçîòãîðå êàòî äúæä è ïðîìóøèõà ìîìè÷åòî íà ïîâå÷å ìåñòà. Ñêî÷èõ êúì íåÿ, íî Øóíà è ðèöàðÿ ìå õâàíàõà è ìå ïîâëÿêîõà ïî îñâîáîäåíèÿ äðóì êúì êîðîíàòà. Èñêàõ äà èì èçáÿãàì, àëà íå ìîæàõ. Íîñèõà ëè ìå, äúðïàõà ëè ìå, íå çíàì êàêâî ïðàâèõà, íî ñïàñèõà åäèí æèâîò. Çàðàäè òÿõ ñúì æèâ. À ãëàñúò íà Ñèðìèíàòà ùåðêà ñå ÷óåøå îùå äúëãî çàä íàñ èç õîäíèöèòå íà ïåùåðàòà. È äîñåãà ñèãóðíî å òàì...


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 08.01.2017 @ 09:30:04 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðîìàíè

» Ìàòåðèàëè îò
   khanas

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 00:12:55 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.