Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 979
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 985

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: Marisiema

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÈçáîðè
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Antioh

Ïúðâîòî, êîåòî òå áëúñêà áå óæàñíàòà ñìðàä. Îùå îò ñòàðèÿ îðåõ èçðàñíàë êðàé çàâîÿ, ãîðå íà âèñîêîòî, îò êúäåòî ñå ðàçêðèâàøå øèðîêàòà ãëåäêà êúì öÿëîòî ñåëî. Ìèðèøåøå ñè íà ñìúðò. Íà ãèáåë. È òàÿ ìèðèçìà ñÿêàø ëàçåøå íà òàëàçè íàãîðå ïî áàèðà äà çàñòèãíå äå ùî èäâàõà õîðà. Êîëàòà áàâíî ïúïëåøå ïî ïðàøíèÿ ïúò è ïðèáëèæàâàøå, à õîðàòà â íåÿ ñåäÿõà ñìúë÷àíè è òðåâîæíè.
Òèøèíà íåòèïè÷íà çà îáåäíî âðåìå òåãíåøå òåæêî è ñõëóïâàøå íåáåòî. Îò êúì ñåëîòî ëàåõà òóê òàì êó÷åòà. Âñðåä øóáðàêà ñå ìÿðêàõà ïúðâèòå êúùè. Íàáëèæàâàõà è ãëåäêàòà ñòàâàøå âñå ïî ñòðàøíà. Ïîðóòåíè îãðàäè, ñúáîðåíè êúùè, äâîðîâå îñåÿíè ñ ðàçõâúðëÿíà ïîêúùíèíà è òðóïîâå íà èçäàâåíè æèâîòíè, õàîñ è ðàçðóõà. Ñåëñêàòà öúðêâà „Ñâ. Èëèÿ“ áå ðàçïîëîâåíà, ïðèëè÷àøå íà ñàìîòíî îñàêàòåíî ÷ó÷åëî âñðåä ïîëåòî, ñòåíîïèñèòå áÿõà ïàäíàëè, à êàìáàíàòà ñå ìÿðêàøå, ÷àê íàäîëó êúì ïëîùàäà íà öåíòúðà, êúäåòî ÿ áå îòíåñëà âîäàòà, ñìà÷êàíà äî íåóçíàâàåìîñò. Êîëàòà òåæêî ñïðÿ òîêó äî òàáåëàòà çà ñåëîòî. Ñåëî Íàäåæäà. Íÿêîé îò ïî ñòàðèòå õîðà ïëà÷åõà è òèõî íàðåæäàõà íåùî ñè, êàòî íà íÿêîÿ Àðõàíãåëîâà çàäóøíèöà. È ìëàäè è ñòàðè ñåãà, ãëåäàõà êàêâî å îñòàíàëî îò ïîêúùíèíàòà èì. Øîôüîðà èì êàçà, ÷å èìàò äâà ÷àñà äà îãëåäàò, à ïî-êúñíî, êàòî äîéäåëè âå÷å ñ êàìèîíèòå äà èçâîçâàò, êàêâîòî ìîæåëî ùÿëî äà ñå ñïàñè è ïðåíåñå. Äîéäîõà è îùå êîëè äà äîêàðàò îñòàíàëèòå åâàêóèðàíè, ñåãà äà ñè âèäÿò èìîòèòå, ñëåä êàòî âîäèòå ñå îòòåãëèõà è îïàñíîñòòà âëàñòèòå ÿ âäèãíàõà. Ìíîãî ÷óäî îòíåñå âîäàòà îíàçè íîù.
***
Äÿäî Ëèáåí, õâàíà âíóêà ñè çà ðàìî, îëþëÿ ñå, ÷å ñâÿò ìó ñå çàâè è ïðèñåäíà íà êàòóðíàòèÿ íà åäíà ñòðàíà ïúí ïðåäè ñëóæåù çà ïåéêà ïðåä ñðóòåíàòà îãðàäà. Ñåâåðíèòå ñòåíè íà êúùàòà áÿõà ïàäíàëè è îò óëèöàòà îùå ñå âèæäàøå îáúðíàòà íàîïàêè âúòðå ïîêúùíèíà. Ãîðå íà âòîðèÿ åòàæ, ñå âèæäàøå ìàëêàòà ñïàëíÿ è ïîñòëàíîòî ëåãëî íà ñòîïàíèòå, ñåãà îòðóïàíî ñ êåðåìèäè è ìàçèëêà. Äóïêèòå çååõà êàòî çèíàëà ïàñò íà íÿêîå áÿñíî êó÷å, à ïóêíàòèíèòå â îíîâà, êîåòî áåøå îñòàíàëî êàòî ñòåíà, ñêúðöàõà íà âÿòúðà æàëíî, àõà, àõà è òå äà ñå ðàçïàäíàò ñ ãðîõîò. Îò õàìáàðà íÿìàøå è ïîìåí. Êîêîøàðíèöèòå è ìàëêèÿ îáîð áÿõà êóï÷èíè êàìúê è äúðâî, ðàçõâúðëÿíè ãðîçíî. Ðàçïëàêà ñå, êàòî äåòå. Ëèöåòî ìó ïîòúìíÿ çà ìèã, òúìíî ñèíüî, êàòî áåçëóííà íîù, à ïîñëå çà ñåêóíäè ïðåáëåäíÿ áÿë êàòî ïðèçðàê. Áÿë. Íåâèäèì. Ñòîïåí. Ëåê êàòî ïåðöå. Ñ øåïè ñêðè î÷è. Èç íàîêîëî, èäâàù îò äðóãèòå äâîðîâå è êúùè, ñå íîñåøå ïëà÷ íà ñòàðè õîðà, ñòîíîâå íà ìúêà. Êàòî íà ïîãðåáåíèå. Âñåêè îïëàêâàøå ñâîåòî äíåñêà. Âñåêè ðàçáèðàøå êàêâî ìó áå îòíåñëà ñòèõèÿòà. Áðúêíà â äæîáà è èçâàäè õàï÷åòàòà ñè è áúðçî ïúõíà åäíî â óñòàòà, ÷å ÷óâñòâàøå, ÷å ùå óìðå âñåêè ìîìåíò. Öåëèÿ ìó æèâîò íà ëåíòà. Íà ëåíòà. Çàõëèïà è çàñêèìòÿ, êàòî óäàðåíî êó÷å, à ïîãëåäà ìó îáãúðíà ïîêðèòèÿ ñ êàë è êëîíè è ïîêúùíèíà äâîð.  ìèã âîäàòà áå îòíåñëà öåëèÿ ìó æèâîò, ñàìî íåãî íå.
- Íà áàáà, òè ÷åäî, åäâàì óñïÿõ äà èçâèêàì, íè Ðîøêî ñâàðèõ äà âçåìà, íè äîáèòúêà äà ïóñíà îò êîøàðàòà, ÷å òúêìî áÿõ èçëåçåë âñðåä äâîðà, ÷å êó÷åòî ìíîãî ëàåøå äà âèäà êàêâî ñòàâà, êîãàòî ìå áëúñíà âúâ ãúðáà âîäàòà. Äà ìå óáèâà ìå ïîíåñå. Ãàçà âúâ âîäà è êàë äî øèÿ, áàáà òè äà âèêíà, ÷å áåøå îñòàíàëà äî êúñíî íà ÷àðäàêà äà ðàáîòè. Åé òàì ïî äóâàðà ìå áëúñêàøå âîäàòà, äîáðå, ÷å òîé èçäúðæàë íÿêàê, âúðòè ìå è ìå çàñìóêâà è çíàì, ÷å òîâà ùå å êðàÿ. Êðåùÿ, êîëêîòî ìîãà, ÷å íàëè å ñ àïàðàòà, ÿ ÷óå, ÿ íå. Ïîñëå ñúì çàãóáèë ñúçíàíèå. Ãëåäàé ãî Ðîøêî, óäàâåí åé òàì ïðåä õàìáàðà âúðçàí, íå å ìîæåë äà ñêúñà ñèíäæèðà, ÷å äà èçáåãà. Ãëåäàé, êðàâè÷êèòå, êîêîøêè, âñè÷êî èçäàâåíî, æèâîòèí÷åòà, ãëåäàé áå. Òàÿ ìúêà, ùî íà íàñ, êàêâî òè íàïðàâèõìå ëîøî. Áîæå öÿë æèâîò òåãëÿ, ìèëîñò íÿìàø ëè, áåç äîì ñúì âå÷å, ñèðîìàõ, ñèðàê, æåíè÷êàòà ìè ÿ âçå, êàêâî ùå ïðàâÿ ñåãà, êúì ãðîáèùåòî è àç äà òðúãâàì íàïðàâî....â ãðîáà äà ñúì è àç, òî òîâà æèâîò íå å, Áîæå. Òåãëèø, öÿë æèâîò òåãëèø è íàêðàÿ äà òå óäàâÿò â ñîáñòâåíàòà òè êúùà. Ïîíå è ìåíå äà áåøå óäàâèë ïóñòè....×åäî, à äàíî áàáà òè, íå ñå å ìú÷èëà ìíîãî, ñâåòèöà, áå òÿ, ñâåòèöà......äàíî â ìèã äà ÿ å âçåëà õàëàòà. Ãëàñà íà äÿäî Ëèáåí ñå çàäàâè ãëóõî.
Èçòðè ñ ðúêàâ ñúëçèòå, ñòàíà è áàâíî ïðåêðà÷è ïðàãà íà äâîðà, òàì êúäåòî òîé áåøå ïðåäè, êàòî ñå ïîäïèðàøå íà âíóêà ñè. Òàÿ êúùà, äåòî îùå íåãîâèÿ äÿäî ÿ áåøå ñòðîèë, òà òóêà, áàùà ìó, è ïîñëå è ñàìèÿ òîé áåøå èçðàñíàë. Òàÿ êúùà áåøå öåëèÿ ìó æèâîò. Âñè÷êî, êîåòî èìàøå. Âñè÷êî áåøå åäíà ãîëÿìà ðóèíà. Öåëèÿ äâîð. Öÿëîòî ñåëî ñåãà áå åäíà ãîëÿìà ðóèíà. Æèâîòà òóê â åäèí ìèã ñåêíà, âðåìåòî ñïðÿ. È êàêòî âèíàãè, íÿìàøå êîé äà ïîìîãíå â òîâà çàáðàâåíî è îò Áîãà áúëãàðñêî ñåëî. Òèïè÷íî ïî áúëãàðñêè.
Çàâúðòÿ ñå ñâåòà îêîëî äÿäî Ëèáåí, îòíà÷àëî áàâíî, ïîñëå ïî-áúðçî. Âúðòåøå ñå è ìúêàòà íà õîðàòà îò ñåëî Íàäåæäà, îò ñåëîòî â êîåòî âîäàòà áå îòíåñëà äîìîâåòå èì, íàäèãíà ñå, êàòî ìúãëà, â ëÿòíàòà æåãà, ðàçñòåëè ñå íàä ñåëîòî è îòëåòÿ âèñîêî êúì êîñìîñà äà äèðè ïîêîé.
Èç ñåëîòî âå÷å ñå ðàçõîæäàõà æóðíàëèñòè, ñ ðàçíè êàìåðè è ìèêðîôîíè è ñå îïèòâàõà äà âçèìàò èíòåðâþòà îò áåäñòâàùèòå, à ðàçíè ïîëèöàé è ïîæàðíèêàðè â ñúçäàëàòà ñå ñóìàòîõà, íåùî ðúêîìàõàõà, ãîâîðåõà íà âèñîê ãëàñ è ñå îïèòâàõà äà ïîïðàâÿò è ïîìîãíàò. Äîéäîõà è ðàçíè âèñøè ëèöà, ïîîãëåäàõà, ïîîãëåäàõà ïîëîæåíèåòî è ñè çàìèíàõà çà Ñîôèÿ, ÷å èìàõà ïî âàæíè äåëà ïî òîâà âðåìå. Èäâàõà èçáîðè, à áîðáàòà òàì å êúðâàâà. Ïîëèòè÷åñêè èãðè÷êè çà íàïðåäíàëè ïîëèòèöè. Ëÿòî, æåãà, ñåëî, íàâîäíåíèå, ïðîáëåìè, æåðòâè. „Ïîëèòèêàòà“, îíèÿ òèêâåíè÷åòà â ïàðëàìåíòà, íå ñå çàíèìàâàò ñ òàêèâà íåùà. Ïîíå íå è â Áúëãàðèÿ. Áàëêàíà ñå çàâè â æåãàòà è ïëà÷à íà õîðàòà îò ñåëî Íàäåæäà, íàìóñè ñå, à òàçè âå÷åð çâåçäèòå ùÿõà äà ñà ñåñòðè è ïîêðèâ íà îñòàíàëèòå áåç äîì. Âÿòúðà ñè èãðàåøå ñ êëîíèòå íà âåêîâíèòå äúðâåòà, âåñåëî. Íàêðàÿ íà ñåëîòî, íà çàâîÿ íà ðåêàòà ñåäÿõà Ðàäà è Ñòîèë è ãëåäàõà â ïóñòîòî. Òàì íÿêúäå áåøå êúùàòà èì è äâåòå èì äåöà, Ëèëè è ìàëêèÿ Áîÿí. Áÿõà îòèøëè çà åäíà âå÷åð äî ñúñåäíîòî ñåëî, õåì äà ñå âèäÿò ñ êóìà ñè, õåì äà ãî ìîëÿò çà çàåì. Íà åñåí Ëèëè ùåøå äà å ïúðâè êëàñ.
Áàëêàíà ïëà÷åøå òúæíî, ïååøå ðîäîïñêè ïåñíè, à â Ñîôèÿ, ÷èíîâíè÷åòàòà, ïîëèòè÷åòàòà è íàðîäîìú÷èòåëèòå òè÷àõà, íàòàì - íàñàì, ïðàâåõà íèùî è ñè îðãàíèçèðàõà ïîðåäíèòå „èçáîðè“.
***
Íà ìåãäàíà â ñåëîòî, âå÷å õîðàòà ñå áÿõà ñúáðàëè, êàðàõà ñå, äúðïàõà ñå, ðàçïðàâÿõà ñå ñ ðàçíè øåôîâå çíàéíè è íåçíàéíè îò ãðàæäàíñêè çàùèòè, ïîëèöèé è ïîæàðíèêàðè è òúðñåõà îòãîâîð, êîé è êàê çàëÿ ñåëîòî èì è êàê ðåêàòà å ïðåëÿëà. Îòãîâîð ñìèñëåí, íå ïîëó÷èõà. Îòãîâîð ñìèñëåí, íå ñå íàìåðè. Ñëåä íÿêîëêî äåíà, èíñòèòóöèèòå, êàòî êìåò, îáëàñòíè óïðàâè, äúðæàâà, çàïî÷íàõà ñ âçàèìíèòå îáâèíåíèÿ ïî ìåäèèòå, êîé êîãà è êàê òðÿáâàëî äà äåéñòâà ïî çàêîí, ïðåõâúðëÿõà ñè âèíè è îòãîâîðíîñòè. Õóáàâ òåàòúð çà ïðåä õîðàòà. È òàêà ñ äíè. Ñ ìåñåöè. È îòãîâîðíîñòòà, íèêîãà íå ñðåùíà îòãîâîðíèòå.
***

Ñòîÿí ëåæåøå â êîëèáàòà, âúðõó ñêîâàíîòî ñè îò äúáîâè äúñêè ëåãëî, ãëåäàøå äîãàðÿùèòå âúãëåíè è ñè ìå÷òàåøå, êàê óòðå ùå îòèäå äî ïàçàðà â ñúñåäíîòî ñåëî, ùå ïðîäàäå êðàâàòà è ñ ïàðèòå, ùå ñè êóïè áèëåò çà àâòîáóñà â Ãåðìàíèÿ. Äúùåðÿ ìó Æàíà, êðúñòåíà íà áàáà ñè, áåøå èçáÿãàëà â Áåðëèí, îùå ïðåäè ãîäèíè, à ñåãà èì ñå áå ðîäèëî äåòåíöå, òà âå÷å ñòàíà íà 4, à îùå íå áåøå âèæäàëî äÿäî ñè. Êîãàòî Ñòîÿí õîäåøå â êàáèíåòà íà êìåòà íà ñåëîòî, ïîëçâàøå òåëåôîíà òàì îò âðåìå íà âðåìå è ñå ÷óâàøå ñ äúùåðÿ ñè. Äîìèëÿëî ìó áåøå ìíîãî çà íåÿ. Åé, òàêà äà ÿ ïîìèëâà ïî êîñèòå, êàêòî êîãàòî áåøå ìàëêî ìîìè÷å è ÿ èçïðàùàøå íà ó÷èëèùå. À íåìîòèÿòà, ãè íàêàðà äà èçáÿãàò äàëå÷å. Òàêîâà áåøå âðåìåòî, ìëàäèòå ñå ñïàñÿâàõà êàêòî ìîãàò, ÷å äúðæàâàòà íå èì ïîìàãàøå. Íàïúëíè ñå ñúðöåòî íà Ñòîÿí ñ áîëêà, àìà ìó ñòàíà è ìèëî. È ñåãà èìàøå è âíó÷å, íà íåãî êðúñòåíî Ñòîÿí. Áåøå ãîðä. Ñúëçà, çà êîÿòî äîðè òîé íå ñè äàâàøå ñìåòêà, ñå øìóãíà íàäîëó ïî ëèöåòî ìó. Ñêîðî ùåøå äà ãè íàâåñòè. Ùåøå äà ñè âèäè âíó÷åòî è ùåðêàòà.
Âíåçàïíî, ÷ó êàê ïîêðèâ÷åòî íà êîëèáàòà ñå ðàçòðåñå, à îò ïðîçîðåöà íàõëó âîäà. Ñëåä ìèã, ïîòîïà îòíåñå âñè÷êî. Ïîâå÷å íèêîãà íå íàìåðèõà Ñòîÿí.

***
- Êîëêî ãëàñà, ùå óðåäè òâîÿ ÷îâåê â ðàéîíà.
- Çàâèñè êîëêî èñêàø, íå ìîæåø äà èñêàø ïðåêàëåíî ìíîãî íàëè çíàåø. Òîçè ïúò òðÿáâà äà ñìå ïî âíèìàòåëíè. Ùå èìà êóï åâðîïåéñêè íàáëþäàòåëè è êîìèñèè. Ùå ãè îáðàáîòèì êàêòî âèíàãè. Çàäåéñòâàë ñúì âå÷å õîðàòà.
- Òîåñò ïàê ïî ñòàðàòà ñõåìà òàêà ëè?
- Íå òî÷íî, è àêî îáè÷àø ãîâîðè ïî òèõî.  ñòàðàòà ñõåìà èìà äîñòà íîâîâúâåäåíèÿ, íÿìà êàê äà ñòèãíàò äî íàñ, òîâà å èçêëþ÷åíî, âñè÷êè ñìåòêè ñà òàêà ñêðèòè, ÷å ïðàêòè÷åñêè íÿìà ïðîñëåäÿâàíå.
- Èñêàì äà ãîâîðèø ñ âñè÷êè áèçíåñìåíè îò íàøàòà ÷àñò. Èìàì íÿêîé èäåè, êîèòî äà èì ïðåäëîæà. Ùå îñòàíàò äîâîëíè, èìà çà òÿõ èìà è çà íàñ. Òîçè ïúò èçáîðèòå òðÿáâà äà ãè èçèãðàåì ïåðôåêòíî. Àêî òðÿáâà íà îñòàíàëèòå ìàëîóìíèöè èì íàïèøè òåêñòîâå äà ãè ãîâîðÿò çà ïðåä ìåäèèòå è õîðàòà, íå èñêàì åäíà äóìà äà å êàçàíà, íåîáìèñëåíî. Òðÿáâà òîÿ ïúò äà ñå ïîñòàðàåì âñè÷êî äà èçãëåæäà èñòèíñêî. Àêî òðÿáâà ðåïëèêè ùå ó÷àò.
- Äà, îêåé.
- Íå å îêåé, çàëàãàø ñè ãëàâàòà, ùå òå äúðæà ëè÷íî îòãîâîðåí, ìèíàëèÿ ïúò òèÿ èäèîòè â Ïëîâäèâ âîçèõà áþëåòèíèòå ñ òàêñè, òî áèâà áèâà, àìà íàëè ìó áÿõ êàçàë íà íàøèÿ ÷îâåê âñè÷êî äà å òèï òîï, à òîé ÿ ñâúðøè àìàòüîðñêè....äóìè íÿìàì. Åäíà åëåìåíòàðíà çàäà÷à è ïàê òúïîòèè. Òîçè ïúò èñêàì âñè÷êî äà å øåñò è äà èçãëåæäà ìàêñèìàëíî äîñòîâåðíî.
- Êàêâè ñà ïîñëåäíèòå íîâèíè îò „Øåôà“? Êàêâî ùå ïðàâèì ïîñëå?
- Ïîñëå íèå ñå ñêàòàâàìå â äÿñíî è ãî èãðàåì òàêà. Òðÿáâà äà ñìåíèì íÿêîé ëèöà â ïàðòèÿòà, îñîáåíî íÿêîé êîèòî ñå îëÿõà íàïîñëåäúê. Çíàåø çà êîå ãîâîðÿ. Õèëÿäà ïúòè ñúì êàçàë, íà ìèëèîíåð íèêîé äà íå ñå ïðàâè.
- Îêåé, êàêâî ïðàâèì ñúñ ñåëî Íàäåæäà? Âèäÿ êàêâî ñòàâà, èìà æåðòâè?
- Íàäåæäà ëè? À äà âîäàòà äåòî ãè çàëÿ? Êàêâî äà âèäÿ? Òîÿ ñíàñÿë òàì â ðàéîíà íà íàø ÷îâåê, ñåãà ñúì çàäåéñòâàë äà ãî ïîêðèÿò íÿêàê äà íå ñå ñòèãà äî ÿçîâèðà, ÷å ùå ñå íàäèãíå ãëàñ. Îíÿ äðóãèÿ ãëóïàê, íàëè å îïîçèöèîíåð, ñàìî òîâà ÷àêà, ïîâîä äà ñå çàÿæäà è äà ñèìóëèðà äúðæàâíà ðàáîòà. Ïðîêóðîð÷å ñìåøíèê. Òîÿ ïè÷, â óíèâåðñèòåòà áåøå ïúëåí ñìåøíèê. Àìà ùå ïî÷íàò ïðîâåðêè, ùå ñå ñòèãíå äî òîâà, ÷å òîÿ ñåëñêèÿ ãëóïàê àðåíäàòîðà å ïóñíàë âîäàòà íàðî÷íî, òàêàâà êàøà íÿìà êàê äà ïîêðèåì. Åäèíèÿ, èìàë ïðîáëåì ñ äðóãèÿ è õîäèë ìó äðúïíàë øëþçà, äà ìó èçáÿãà ðèáàòà, äà ãî íàáóòà, äà íå ìó å êîíêóðåíöèÿ, àìà ùå èçáèå õîðàòà. Àêúë çà äâå ñòîòèíêè íÿìàò òèÿ. Òàì, â ðàéîíà ïîâå÷åòî ÿçîâèðè è äðóãè îáåêòè, âñå íà íàøè õîðà ñìå ãè ðàçäàëè äà ñå ñòîïàíèñâàò. Íàëè ñè ïðåäñòàâÿø êàêâî ìîæå äà ñòàíå. Òà, ñ äâå äóìè, èñêàì äà ñå äåéñòâà ïî âåðñèÿòà, ÷å âñè÷êî å îò äúæäîâåòå è íÿìà ÷îâåøêà ãðåøêà, ÿñíî ëè å?
- ßñíî.
- À òîÿ ïðîêóðîð÷åòî ùå ìúë÷è äîêàòî òðÿáâà....
- ×åñòíî êàçàíî, íå ðàçáèðàì „Øåôà“, êàêâî òîëêîâà íàìèðà â íåãî, êàòî þðèñò å ñòðàøåí, íî ñïîðåä ìåí, òðÿáâàøå äà ìó çàïóøèì óñòàòàòà çàâèíàãè îòäàâíà.
- Îêåé, íå ìè ãîâîðè ñåãà çà òîÿ, èñêàì îò êîìèñèÿòà äà ñå çàäåéñòâà ïî áúðçî, ñïîðåä ðàçïîðåäáè ïîìîùè ïî 1000 ëåâà íà äîìàêèíñòâî îò îñòàíàëèÿ áþäæåò. ßñíî ëè å? Çà õèëÿäà ëåâà äà áîÿäèñàò íå ìîãàò. Âèäÿõ ñïèñúêà ñ ùåòèòå. Èñêàì Ãðàæäàíñêà çàùèòà, ïîëèöèÿ, ïîæàðíà, êàêòî ñè ìó å ðåä. Ùå ñïàçâàòå çàêîíà ïî áóêâè è òî÷êè. ßñåí ñúì íàëè?
- ßñíî? Ùå ãè îïðàâèì íàáúðçî. Êîè ôèðìè äà èçáåðà.
- Ðåøåòå òàì ñ êìåò÷åòî, è ãè èçïåðåòå êàòî ãè îñ÷åòîâîäèòå çà ïî÷èñòâàíå, çà èçâîçâàíå ëè, íå çíàì òàì, ïðî÷åòè äîñëîâíî çàêîíà è ãî öèòèðàé....
- Îêåé, ñóìàòà ùå èçëåçå ìàëêà. Ñåëîòî å ìàëêî.
- Íå ìè äðåìå êîëêî å ãîëÿìî, íå ìè äðåìå, ÷å ãè å çàëÿëà âîäàòà, âèñÿò ìè íà ãúðáà õèëÿäà ðóñíàêà, äåòî Øåôà ìè ãè å ïðàòèë äà ñå îïðàâÿì ñ òÿõ. Òàÿ ãàç, òàÿ òúïà ãàç è òèÿ ïðåãîâîðè ùå ìè âçåìàò çäðàâåòî. Èìà äîñòàòú÷íî çà íàøàòà êàìïàíèÿ è çà òÿõíàòà íà îïîçèöèîíåðèòå. Òå ñà ïî ìàëêà ïàðòèÿ è ñïîðåä ìåí, íà òÿõ ùå îòäåëèì ïî ìàëêî, ùå àòàêóâàìå ìåñòàòà êúäåòî ñà ñè òåõíèÿ åòíè÷åñêè åëåêòîðàò è òàêà....èìà äîñòàòú÷íî è çà òÿõ è çà íàñ òîâà ñà ñè 200 ìèëèîíà, ïúê àêî îñòàíå çíàåø. Äðåìå ìè çà ïîìîùòà çà ñåëîòî, òèÿ òðîõè èçîáùî íå ãè ìèñëÿ. È òè ñè ñúùèÿ, àêúë çà äâå ñòîòèíêè íÿìàø.
- Äîáðå, íî ïàê ïðåç êîè ñìåòêè ùå ãè ïóñíåì.
- Íÿìà äà òè ïîâòàðÿì, êàòî íà ìàëîóìåí, ñúáåðè êìåò÷åòàòà è îáùèíêèòå è ïðåãîâîðåòå ïëàíà. Ïèàð àãåíöèè ëè ùå ïîëçâàòå, êàêâî íå çíàì. Íå ìîãà äà ìèñëÿ çà âñè÷êî â òàÿ äúðæàâà. Àéäå ñâúðøâàìå, ÷å ìå ÷àêàò íà äðóãà ñðåùà. Ùå ìúäðèì, çà ãëàñîâåòå îò ÷óæáèíà êàê òî÷íî äà èçèãðàåì ïîëîæåíèåòî, ÷å â ñöåíàðèÿ èìà íîâîñòè êàòî áëîêèðàíå íà ãðàíèöè, à íå èñêàìå äà îáèäèì è íÿêîé íàø ñúñåä íàëè òàêà. Êàòî ñâúðøèø ðàáîòàòà ìè ñå îáàäè, ÷å ñè ãîòîâ.
Ïî – ìëàäèÿ ìúæ çàãàñè çàïàëåíàòà ñè öèãàðà â ïåïåëíèêà, îòïè íàáúðçî ãëúòêà óèñêè îò ÷àøàòà, ñúáðà äîêóìåíòèòå îò ìàñè÷êàòà äî íåãî è ñå èçïðàâè ÷åâðúñòî. Ïðèãëàäè âðàòîâðúçêàòà è ñàêîòî ñè, êèìíà íà øåôà, êîéòî âå÷å íå ãî ãëåäàøå, çàåò â òåëåôîíåí ðàçãîâîð è èçëåçå îò ëóêñîçíèÿ êàáèíåò. Îòòàòúê âðàòàòà ñåêðåòàðêàòà íà øåôà ðàáîòåøå íà êîìïþòúðà.
- Ãàëÿ, òàçè çàïîâåä çà êîìèñèÿòà, çà ïîìîùòà çà õîðàòà îò Íàäåæäà, êîãà ìîæå äà ÿ ïðèäâèæèì, ïî 1000 ëåâà íà äîìàêèíñòâî, äà ñå ïî÷âà òàì ïî åòàæèòå ïîäïèñè....
- Àìè Èñêðåíîâ, ãëàâíèÿ ñåêðåòàð ãî íÿìà, ÷å å íà ìîðå, ùå ñè äîéäå äðóãàòà ñåäìèöà
- Îêåé, äðóãàòà ñåäìèöà èñêàì Èñêðåíîâ äà äåéñòâà ìàêñèìàëíî áúðçî. Åòî òè è òîâà, òîâà ñà ñïèñúêà ñ ôèðìè çà êàìïàíèÿòà íà øåôà, 200 ìèëèîíà, èñêàì äà ãî èçïðàòèø äî 5 ìèíóòè è äà ñå äåéñòâà. Íÿìà çà êîãà äà ñïàçâàìå ïðîöåäóðàòà, ùå îòíåìå ìíîãî âðåìå. Ïàðèòå òðÿáâà äà ñå íåïðîñëåäèìè. Ïðîöåäóðàòà òè å ÿñíà äåéñòâàé. Èñêàì òèÿ èçáîðè äà ñà îðãàíèçèðàíè òîÿ ïúò òèï òîï êàòî èñòèíñêè äà ñà. Êàòî ñâúðøèø ñ òîâà, ÿ ñå îáàäè íà Èñêðåíîâ íà äîéäå â ïåòúê äà ïðèäâèæè çàïîâåäòà çà ïîìîùòà çà áåäñòâàùîòî ñåëî, äà íå ÿ çàáàâÿìå ïðåêàëåíî ìíîãî.

***
- Çàùî ñå êà÷èõìå òóê ìàìî – ïîïèòà ìàëêèÿ Ñòîÿí.
- Çàùîòî èñêàì äà òè ïîêàæà òîâà ìÿñòî. Íà òîâà ìÿñòî, êîãàòî áÿõ íà òâîèòå ãîäèíè ìå äîâåäå áàùà ìè. Êàçà ìè, ÷å òóê ìîãà äà èäâàì âñåêè ïúò, êîãàòî íåùî íå å íàðåä èëè êîãàòî ñå ÷óâñòâàì ñàìà, è å äîñòàòú÷íî äà õâúðëÿ ïîãëåä ïî âñè÷êè âúðõîâå íàîêîëî çà äà ñå îáîäðè äóøàòà ìè è äà ìè ñòàíå ïàê õóáàâî. Òîâà å ñïåöèàëíî, ìàãè÷åñêî ìÿñòî. Äÿäî òè å èäâàë òóê êàòî ìàëúê, àç èäâàõ òóê, ñåãà è òè ãî çíàåø. Òóê âñÿêà áîëêà ìèíàâà è êîãàòî ñè òðúãâàø ïàê ñè ñâåòúë è ðàäîñòåí.
- À êúäå å ñåãà äÿäî, íàëè ìè êàçà, ÷å êàòî äîéäåì â Áúëãàðèÿ, ùå ãî âèäÿ.
- Äÿäî òè å çàìèíàë çà ìíîãî äàëå÷å, äåòåòî ìè.
- À ùå ñå âúðíå ëè? Êîãà ùå ñå âúðíå?
- Ùå ñå âúðíå, íÿêîé äåí ùå ñè äîéäå....äà.....
Æàíà îñòàâè ìàëúê áóêåò öâåòÿ çà áàùà ñè, ïîãëåäíà îùå âåäíúæ ïðåêðàñíàòà ãëåäêà íàä Ðîäîïà, çàñëóøà ñå â ïåñåíòà íà âÿòúðà, äðúïíà çà ðúêà ìàëêèÿ Ñòîÿí äà ñè õîäÿò è ìúë÷àëèâî çàñëèçàõà ïî ñêëîíà. Íàïóñíà Áúëãàðèÿ è ïîâå÷å íèêîãà íå ñå âúðíà.  ñúùîòî âðåìå áúëãàðñêèÿ èçáèðàòåë ãëàñóâàøå. Ãëàñóâàøå îùå ñ âÿðà è íàäåæäà çà íåùî ïî õóáàâî. Ãëàñóâàøå è ñå íàäÿâàøå äî êðúâ, ÷å Ñîôèÿ, íå ñè èãðàå ïðîñòî íà èçáîðè, à íàèñòèíà, ùå çàïî÷íåì åäèí äåí äà æèâååì èñòèíñêè. Áåç ïîëèòèêà, êîÿòî óáèâà Íàäåæäàòà.


Ïóáëèêóâàíî îò anonimapokrifoff íà 15.11.2016 @ 13:13:07 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Antioh

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 1


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 09:54:23 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Èçáîðè" | Âõîä | 1 êîìåíòàð | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Èçáîðè
îò IGeorgieva íà 15.11.2016 @ 20:07:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èíòåðåñíî ïîâåñòâîâàíèå, èçãðàäåíî âúðõó êîíòðàñòè! È çâó÷è ñúâñåì ïðàâäîïîäîáíî, çà æàëîñò! Õàðåñàõ ìíîãî!