Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Anyth1978
Äíåñ: 1
Â÷åðà: 1
Îáùî: 14145

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 517
ÕóËèòåðè: 5
Âñè÷êî: 522

Îíëàéí ñåãà:
:: pastirka
:: rhymefan
:: LioCasablanca
:: pc_indi
:: Oldman

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÐàäà
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Ekna

Ðàäà âíèìàòåëíî ïîâäèãíà åäèíèÿ ñè êëåïà÷. Âèæäàøå ðàçìàçàíî ïðåç íåãî. Âñúùîñò âèæäàøå ñàìî ñâåòëèíà è ñèëóåòè, â êîèòî íÿìàøå è ïîìåí îò çàâúðøåíîñò.
Áåøå êðàéíî âðåìå äà ñòàíå îò ëåãëîòî, íî ... áåøå äåí – áåçêðàåí è òÿãîñòåí äåí. Íå ïî-ìàëêî îò áåçêðàéíàòà è òÿãîñòíà íîù, êîÿòî îòìèíà. È îò ïðåäèøíèÿ äåí. È îò ïðåäèøíàòà íîù. Íÿìàøå íèùî, êîåòî äà ñè ñòðóâà... Ãëàâàòà é ïóëñèðàøå ñ ðèòúìà íà ìåãàïîëèñ, íî, ñòðàííî, äîðè ôèçè÷åñêàòà áîëêà é áåøå áåçðàçëè÷íà.

Íàáëèçî áðúì÷åøå íåùî, íî ïîñòåïåííî çàòèõâàøå. Âåðîÿòíî îíçè ìðúñíèê å îñòàâèë âêëþ÷åí ñêàïàíèÿ âèáðàòîð.

Áîêëóê÷èèòå òðîïàõà ñúñ ñâîèòå êîôè, õðàíà çà òúðáóõà íà ìèðèçëèâèòå èì êàìèîíè. Ðàäà ãè ïðåçèðàøå, êàêòî ïðåçèðàøå è øåñòèÿò ÷àñ íà äåíîíîùèåòî. Ìîæå áè äîðè ïîâå÷å.

Ïîñëå ñå ÷ó ñòðåëáà. Òåëåâèçîðúò é ðàáîòåøå, òàêà ÷å â óìà é ïðåìèíà áëåäà ìèñúë çà íÿêàêúâ ôèëì. Ñúñ ñèãóðíîñò íÿêîé ùåøå äà óìðå. Äàëè òîâà íÿìà äà å ñàìàòà òÿ... íàé-ïîñëå... èëè ïúê íå... Òîëêîâà ìíîãî é ñå èñêàøå äà çàñïè è íàé-ïîñëå äà îòïî÷èíå... äà ïî÷èíå è íèêîãà ïîâå÷å äà íå é ñå íàëàãà äà ðàáîòè. Äà ïðàâè ñåêñ.

Ñïîìíÿøå ñè, êîãàòî áåøå ìàëêî ìîìè÷åíöå. Èìàøå ïðåêðàñíî äåòñòâî. Èìàøå òîëêîâà ìíîãî ùàñòèå, ÷å ïðè ñïîìåíà èçïèòà ðåæåùà áîëêà. Áîëêà, êîÿòî ðàçöåïè äóøàòà é íà õèëÿäè ìàëêè òðåñ÷èöè. Èçãëåæäàøå, ÷å âñå ïàê ùå ñå ñúáóäè.

Îòíîâî ñå îïèòà äà îòâîðè î÷èòå ñè, íî íÿêàêâà ëåïêàâà òå÷íîñò íàõëó â òÿõ êàòî âðàã, æàäåí çà òåðèòîðèè. Êðúâ. Ïî÷òè çàãóáèëà àëåíèÿ ñè îòòåíúê, íî êðúâ. ßâíî íå áåøå ìèíàëî ìíîãî âðåìå. Ñòðàííî íåùî å âðåìåòî. Ñòðàííî íåùî å æèâîòúò. Æèâîòúò, êîéòî ñå áåøå èçïàðèë îò âåíèòå íà íåéíèòå ðîäèòåëè òâúðäå ðàíî. Èëè òâúðäå êúñíî, íå è ïðåäè äà ÿ ðîäÿò.

Ðàäà ñå íàäèãíà è â ìèã èçïèùÿõà õèëÿäè ðàíè, ìèëèîíè íàðàíåíè êëåòêè îò êðàñèâîòî é òÿëî. Âèáðàòîðúò îùå ðàáîòåøå, çàõâúðëåí â ïúëíèÿ ïåïåëíèê. Íàâñÿêúäå ñå âèæäàõà ñëåäèòå îò òåçè ãíóñíè òèéíåéäæúðè, èçðàñëè áåç áàùè è òÿõíàòà îòïëàòà – ðàíè è... ïàðè. Òÿ ëåæåøå âúðõó ïàðè. Ìíîãî ïàðè. Ïàðè óêðàñåíè êàòî êàðòèíà íà ëóä õóäîæíèê, ðèñóâàë ñ íåéíàòà êðúâ. Êàêâî?!? Êàêâî, ïî äÿâîëèòå...?! Òÿ ñêî÷è êàòî ïîïàðåíà, à ÷àñò îò ïàðèòå îñòàíàõà çàëåïåíè ïî òÿëîòî é. Îáúðíà ñå êúì ëåãëîòî ñè, ãîëà, êðàñèâà è íàðàíåíà è áàâíî ñå ñâëå÷å, â òàêò ñ, ïîåëàòà áàâíî êúì çåìÿòà, ïúðâà íåéíà ñúëçà. Ïîñëåäâà âòîðà, òðåòà, à ñëåä òîâà áåçêðàåí ïîòîê îò ñúëçè. Òÿ ñå ïðîòåãíà êúì ëåãëîòî ñè è çàãðåáà ñ ðúöåòå ñè ÷àñò îò òåçè õàðòèéêè. Èñòèíñêè ëè áÿõà? Êàêâî òî÷íî ñå áåøå ñëó÷èëî... Ðàäà íå çíàåøå. ßâíî áåøå ïðèïàäíàëà â íÿêîé îò áåçáðîéíèòå ìîìåíòè íà áîëêà.

Âíåçàïíà ìèñúë ÿ ïðîíèçà, ñÿêàø áåøå åäíà îò ìíîãîòî é ðàíè. ßâíî Áîã é äàâà øàíñ. Òÿ íå ãî ïîçíàâàøå, ñàìî áåøå ÷óâàëà çà íåãî. Íå çíàåøå è çàùî íÿêîé íåïîçíàò áè íàïðàâèë çà íåÿ òîâà. Íî òÿ ðåøè, ÷å ãî å çàñëóæèëà è ñå âòóðíà êúì áàíÿòà. Òîïëàòà âîäà èçãàðÿøå òÿëîòî é êàòî êèñåëèíà, íî òÿ íÿìàøå âðåìå, íÿìàøå òúðïåíèå äà íàïðàâè íåùî ñ æèâîòà ñè. Ñëåä ñìúðòòà íà ðîäèòåëèòå é âñè÷êî áåøå òðúãíàëî ñ ãëàâàòà íà äîëó. Ñàìî ñòðàäàíèÿ, ñàìî áîëêà. Áåøå òîëêîâà òåæêî, ÷å òÿ ÷åñòî âèæäàøå â ñúçíàíèåòî ñè ðàçëè÷íè ôîðìè íà ñàìîóáèéñòâî. Íî åòî, ÷å é áåøå äàäåí øàíñ.

Íå îáðúùàøå âíèìàíèå íà áîëêàòà. Äâèæåøå ñå ñ ó÷óäâàùà áúðçèíà è ãðàöèîçíîñò, íàòúïêâàéêè ïàðèòå â êóôàðà. Âñè÷êèòå é äðåõè, ðàçïèëåíè ïî ïîäà, îáèòàâàõà òîçè êóôàð òîëêîâà ãîäèíè, âèíàãè ãîòîâè çà ïúò. Íå èì ñå ïîëàãàøå ñîáñòâåí ãàðäåðîá, áÿõà áåçäîìíè êàòî íåÿ ñàìàòà. Ñåãà òå íå áÿõà âå÷å íóæíè. Íå é áÿõà íóæíè ïàéåòè è äàíòåëè ïîâå÷å. Ùå ñè êóïè åëåãàíòåí êîñòþì ñ ïîëà äî êîëÿíîòî. È ùå ñå çàïèøå â óíèâåðñèòåòà.

Ðàäà çàòðúøíà âðàòàòà çàä ñåáå ñè ñ ïîëàãàùà ñå çà ñëó÷àÿ ðèòóàëíîñîò. Çàòâàðÿøå òîçè òúìåí êîðèäîð, ïðåç êîéòî âúðâÿ 14 ãîäèíè. Çäðàâåé æèâîò! Ùå òå èçãðàäÿ, êàêòî ñè èñêàì!

* * *

- Äîáðî óòðî, Íåâåðîÿòíà!
- Äîáðî óòðî, ñêúïè!
- Íàïðàâèõ òè ôèëèéêè ñúñ ñóñàìîâ òàõàí!
- Î... ìèëîòî ìè òî... – Ðàäà ñå ïðîòåãíà êàòî ìúðçåëèâî êîòå è ñå èçïðàâè â ëåãëîòî ñè, à Äàìÿí é ïîäàäå òàáëàòà. Ïîñëå ïðèñåäíà äî íåÿ è íåæíî ÿ öåëóíà ïî ÷åëîòî.
- Òðúãâàì, ÷å ïàê ùå çàêúñíåÿ. Ùå ñå ÷óåì?
- Ùå ñå ÷óåì – ïðèìëÿñêâàéêè îòâúðíà Ðàäà è èçïðàòè âúçäóøíà öåëóâêà.

Äåíÿò áåøå ÷óäåñåí. Áåøå ñå íàñïàëà ìíîãî äîáðå, ÷óâñòâàøå ñå åíåðãè÷íà è ùàñòëèâà. Îíçè òúìåí êîðèäîð, ñÿêàø ïðîñòî å áèë íÿêàêúâ ìíîãî ñòðàøåí ñúí. Åòî ÿ äíåñ – ñòóäåíòêà ïî èêîíîìèêà, ñúñ ñîáñòâåí àïàðòàìåíò è ÷óäåñåí ìúæ äî ñåáå ñè. Ïîíÿêîãà ïðåç ñúçíàíèåòî é ñå îïèòâàøå äà ïðîñúñêà çìèÿòà íà ñòðàõà è ñúìíåíèåòî, íî òÿ âå÷å áåøå ñèëíà. Íå èñêàøå äà çíàå êàêâî ñå áåøå ñëó÷èëî è îò êúäå áÿõà âñè÷êè òåçè ïàðè. Âåðîÿòíî áÿõà êúðâàâè è â ïðÿê è â ïðåíîñåí ñìèñúë, íî òÿ íå äîïóñêàøå äà ìèñëè çà òîâà. Âå÷å áÿõà ìèíàëè 3 ãîäèíè îò òîçè êîøìàðåí óèêåíä. Óìíî õàð÷åíèòå äî ìîìåíòà ïàðè, âñå ïàê ñêîðî ùÿõ äà ñâúðøàò. Íî íÿìà ñòðàøíî. Âå÷å èìàøå äîì, à äíåñ ... äíåñ îòèâàøå íà èíòåðâþ. Ðàáîòàòà é õàðåñà ìíîãî, çàùîòî áåøå ñâúðçàíà ñúñ ñïåöèàëíîñòòà é, à è ùåøå äà ÿ âúðøè îò äîìà ñè. Çâó÷åøå èíòåðåñíî è òÿ ñå ÷óâñòâàøå ãîòîâà çà íåÿ – èêîíîìè÷åñêè àíàëèçè è ïðîãíîçè, èçãîòâÿíè íà äîñòúïåí çà íåñïåöèàëèñòè åçèê, ùÿõà äà áúäàò ïóáëèêóâàíè â åäèí íàáèðàù ñêîðîñò ñàéò, ïðåäíàçíà÷åí çà õîðà, êîèòî íå óìååõà äà óïðàâëÿâàò äîáðå ïàðèòå ñè. Îñâåí òîâà òðÿáâàøå äà ðàáîòè çà ïðèâëè÷àíå íà ïîâå÷å àáîíàòè.

Âå÷å áåøå îáëå÷åíà â ÷óäåñåí òúìíî ñèâ êîñòþì, çà êîéòî ïîõàð÷è ïîâå÷å ïàðè, îò êîëêîòî ìîæåøå äà ñè ïîçâîëè, íî ãëåäàøå íà òàçè ïîêóïêà êàòî íà èíâåñòèöèÿ. Äîáðàòà âèçèÿ ùåøå äà âäúõíå äîâåðèå è äà é ïîìîãíå â ïðåçåíòèðàíåòî é. Ùåøå äà áúäå ÷óäåñåí ñòàðò çà êàðèåðàòà é. Ãðèìèðà ñå ñòàðàòåëíî è âíèìàòåëíî, áåç äà ïðåêàëÿâà. Ñëîæè ìàëêè ñåìïëè îáåöè è î÷èëàòà, êîèòî é ñòîÿõà ñåêñè, íî â ñúùîòî âðåìå áÿõà ñúâúðøåí çàâúðøåê íà ñòèëíèÿ é âúíøåí âèä. Òå, ðàçáèðà ñå, íå áÿõà ñ äèîïòúð, íî åäâà ëè íÿêîé ùåøå äà çàáåëåæè ðàçëèêàòà.

Èíòåðâþòî ìèíà ÷óäåñíî, ñïîðåä íåÿ, è òÿ íÿìàøå òúðïåíèå äà ñïîäåëè ñ Äàìÿí.

- Àëüîîó – âåñåëî èç÷óðóëèêà Ðàäà â òåëåôîííàòà ñëóøàëêà – óäîáíî ëè å, ñêúïè?
- Ñàìî ñåêóíäà, ìîëÿ òå – Äàìÿí äîâúðøè íÿêàêúâ ðàçãîâîð – åõîî, ñêúïà, êàçâàé êàê ìèíà?
- Ìíîãî ñúì äîâîëíà, ìèëî! Ìèñëÿ, ÷å ìå õàðåñàõà! Ïàðèòå ìàé íÿìà äà ñà ìíîãî, íî êîëêîòî – òîëêîâà. Òàòêî êàçà, ÷å ñà ãî îñòàâèëè íà ðàáîòà è ùå ïðîäúëæè äà ìè ïðàùà ïî íÿêîé ëåâ â ñëåäâàùèòå 6 ìåñåöà.
- Ñóïåð! Êîãà ñå ÷óõòå?
- Ñóòðèíòà ìè ñå îáàäè, ïðåäè äà èçëÿçà îò êúùè. – èçëúãà Ðàäà. Çà ñúæàëåíèå áåøå çàïî÷íàëà äà ãî ëúæå îùå îò ïúðâèòå èì ñðåùè. Ïðîñòî íÿìàøå êàê äà ìó ïðèçíàå, íÿìàøå êàê äà ìó îáÿñíè. Çà òîâà ðåøè, ÷å ùå âúçêðåñè áàùà ñè - òîé ðàáîòè â ÑÀÙ è âåäíúæ ìåñå÷íî é ïðåâåæäà ïàðè çà èçäðúæêàòà é. Ìàéêà ñè íå áåøå âúçêðåñèëà. Ðàçêàçà ÷àñò îò èñòèíàòà çà íåéíàòà ñìúðò. Âñúùíîñò äâàìàòà é ðîäèòåëè áÿõà êàòàñòðîôèðàëè çàåäíî è íàèñòèíà ìàéêà é å øîôèðàëà òîãàâà. Òàêà ñå óñïîêîÿâàøå, ÷å ãî ëúæå ñàìî ÷àñòè÷íî. Ñìÿòàøå íÿêîé äåí äà ìó ðàçêàæå âñè÷êî, íî êîëêîòî ïîâå÷å âðåìå ìèíàâàøå, òîëêîâà ïîâå÷å ñå îòäàëå÷àâàøå åâåíòóàëíèÿò äåí, â êîéòî ùåøå äà å ãîòîâà äà ðàçêàæå âñè÷êî.
- Ååå, àìè ìíîãî äîáðå, áðàâî íà íåãî! Íî, êàçàõ òè, íå ñå ïðèòåñíÿâàé, ùå ñå ñïðàâèì! À è àç ñúùî èìàì äîáðà íîâèíà!
- Òàêà ëè? Êàêâà?
- Àìè... óâîëíèõà øåôà ìè... çà ñúæàëåíèå, çà çëîóïîòðåáè...
- Òîâà íå å ìíîãî äîáðà íîâèíà, âñúùíîñò.
- Å, íå ñå ëè äîñåùàø êîÿ å äîáðàòà?
- À! Ñåðèîçíî?! Ïîâèøàâàò ëè òå, ìèëî?
- Äàà, äà! È ñåãà ùå òðÿáâà äà çàòâàðÿì òåëåôîíà. Äîâå÷åðà ùå òè ðàçêàæà ïî-ïîäðîáíî. Èñêàø ëè äà èçëåçåì? Òîâà ñè å ïîâîä çà îòáåëÿçâàíå! Ñàìî, êàæè êîãà ÷àêàø îòãîâîð äàëè ñè îäîáðåíà çà ðàáîòàòà?
- Äî òðè äíè êàçàõà, ÷å ùå ñå îáàäÿò. Àêî íå ñúì îäîáðåíà ïàê ùå ñå îáàäÿò. È èñêàì äà èçëåçåì, äà! Äà ñå îáàäÿ ëè íà Äîðà äà äîéäàò è òå? Èëè íå, ïî-ñêîðî äà ñìå ñè äâàìêàòà?
- Äà, íåêà ñìå ñè ñàìî íèå! Ùå õîäèø ëè äî óíèâåðñèòåòà äíåñ?
- Íå, ìèëî. Ùå îòñêî÷à äî ëè÷íèÿ ëåêàð. Âñå îùå ìå áîëè, êîãàòî ñå âúðòÿ íîùåì, à è äîëó íèñêî òàçè áîëêà...
- Î, äà, çàäúëæèòåëíî! Êðàéíî âðåìå å!
- Äî ñêîðî! Öåëóâàì òå!
- Îáè÷àì òå! ×àî!

Ä-ð Ïîðÿçîâà ïàëïèðà êîðåìà é, ïðåìåðè é òåìïåðàòóðàòà, êðúâíîòî è ïðåñëóøà ãúðäèòå é. Áåç äà êàæå è äóìà. Îùå ìàëêî è ñëèâèöèòå ùåøå äà é ïðåãëåäà. Ðàäà íå èçäúðæà:

- Ä-ð Ïîðÿçîâà, ìîëÿ âè, àêî íå çíàåòå êàê äà ïîäõîäèòå äàéäå ìè íàïðàâëåíèå!
- Àìè ... ñïîðåä ìåí å ñïëèòàíå íà ÷åðâàòà. Ùå òè èçïèøà åäíè ëåêàðñòâà è ùå äîéäåø ïàê äà òå âèäÿ ñëåä äâå ñåäìèöè.
- Àìè òàçè áîëêà ãîðå, ïîä ðåáðàòà? È òÿ ëè ùå å îò ñïëèòàíå íà ÷åðâàòà?! Àìà, ìåæäó äðóãîòî, òúêìî ñúì äîøëà, ìîëÿ äà ìè äàäåòå íàïðàâëåíèå è çà ãèíåêîëîã, íå ñúì õîäèëà ïîâå÷å îò ãîäèíà.
- Õì... íÿìàì ìíîãî íàïðàâëåíèÿ â ìîìåíòà... â êðàÿ íà ìåñåöà...
- Ìîëÿ Âè, íÿìà äà èìàì ìíîãî âðåìå ïî-íàòàòúê, àêî çàïî÷íà ðàáîòà. Õóáàâî å äà ñè íàïðàâÿ ïðîôèëàêòè÷åí ïðåãëåä ñåãà. È áåç äðóãî, âñå ïàê è â îáëàñòòà íà ÿé÷íèöèòå ìå áîëè.
- Äîáðå. Ùå òè äàì. Åòî òè ðåöåïòàòà ïúðâî. Ñåñòðà, íàïèøåòå ...

Ðàäà íåùî íå âÿðâàøå ìíîãî íà ëè÷íèÿ ñè ëåêàð. Íÿêàê ñè íåóáåäèòåëíî é ñòîåøå. À áîëêèòå áÿõà íÿêîëêî. Áåøå ïóñíàëà è êîðåì÷å íàïîñëåäúê, òà ñå áåøå ïðèòåñíèëà äà íå áè äà å áðåìåííà. Ñëàâà áîãó, òåñòúò áåøå îòðèöàòåëåí. Íî òîâà ÿ ïîäñåòè, ÷å íå å ëîøî äà ñå ïðåãëåäà. Ä-ð Àíäîíîâ ÿ ïîìîëè äà ñå ñúáëå÷å è äà ëåãíå. Òîé îòíîâî ïàëïèðà êîðåìà é. Ïîñëå ÿ ïðåãëåäà ñ äâàòà âèäà åõîãðàô è çàöúêà ñ åçèê...

- Äîêòîðå, êàêâî èìà? Äà íå áè... äà ñúì áðåìåííà?!
- Íå, îïàñÿâàì ñå, ÷å íå.
- À êàêâî?
- Âèæ ñåãà, ïóñêàì òè èçñëåäâàíå -òóìîðåí ìàêåð. È ùå ïóñíåì è åäèí ñêåíåð íà êîðåì è ìàëúê òàç. Êàòî ñòàíàò, âçèìàø ãè è èäâàø äà âèäèì êàêúâ å ïðîáëåìúò.
- Àìà çàùî òàêà öúêàõòå ñ åçèê. Êàê ùå ÷àêàì äà ñòàíàò òåçè èçñëåäâàíèÿ? Íÿìà ëè äà êàæåòå íåùî?
- Èìà ãèíåîëîãè÷åí ïðîáëåì, íî òðÿáâà äà âèäÿ èçñëåäâàíèÿòà. Êúì íàñòîÿùèÿ ìîìåíò íå ìîãà íèùî äà êàæà. Îòèâàéòå íà ñêåíåðà, äîêàòî å òóê ä-ð Äæàëúçîâà. Õàéäå!
- Îîî, íåùî íå ìè õàðåñâà òàçè ðàáîòà, äîêòîðå!
- Õàéäå, õàéäå, ùå ÿ èçïóñíåòå!
- Äîáðå äå, îòèâàì.

Íÿêîëêî ÷àñà ïî-êúñíî, âúîðúæåíà ñ äâåòå èçñëåäâàíèÿ, êîèòî íå ñìååøå äà ïîãëåäíå, â êðàÿ íà ðàáîòíèÿ äåí íà ä-ð Àíäîíîâ, Ðàäà ïî÷óêà íà âðàòàòà ìó îòíîâî.
- Âëèçàéòå, Ðàäà, âëèçàéòå! Òúêìî ñå ÷óäåõ äàëè ùå ñå âúðíåòå èçîáùî.
- Åòî, äîêòîðå. Èçñåäâàíèÿòà. Íå ñúì ñå èíòåðåñóâàëà êàêâî ïèøå òàì. Âèå ùå êàæåòå.
 òîçè ìîìåíò òåëåôîíúò â ÷àíòàòà é ñå ðàçâúíÿ. Òÿ ïîãëåäíà äèñïëåÿ. Äàìÿí áåøå. Èçêëþ÷è ãî è ñåäíà. Ä-ð Àíäîíîâ ïðî÷åòå ðàç÷èòàíåòî íà ñêåíåðà, ïîñëå ïîâäèãíà ñíèìêàòà. Îñòàâè ãî íàñòðàíà è îòâîðè ëèñòà ñ äðóãîòî èçñëåäâàíå.
- Òàêà! Íà êîëêî ãîäèíè êàçàõòå, ÷å ñòå?
- Íà 30 ñúì.
Òîé âçå ðúöåòå é â íåãîâèòå è ÿ ïîãëåäíà â î÷èòå. Âìåñòî äà èçïúëíè ïðåäíàçíà÷åíèåòî ñè, òîçè íåâåðáàëåí æåñò, êîéòî, î÷åâèäíî òðÿáâàøå äà ïîñëóæè çà óñïîêîåíèå, âñúùíîñò ìíîãî ÿ ïðèòåñíè.
- Âèæ ñåãà, ìîåòî ìîìè÷å... Áîëêèòå ñà çàðàäè ò.íàð. àñöèò â êîðåìíàòà êóõèíà. Ñòîéíîñòèòå íà òóìîðíèÿ ìàðêåð ñà äîñòà âèñîêè. Âúçìîæíî ìàðêåðúò äà ñå ïîâëèÿå îò ñèëíà èíôåêöèÿ â òÿëîòî. Òîé å íåñïåöèôè÷åí, âëèÿå ñå è îò äðóãè ôàêòîðè. Íî ... ïðè òåçè ñòîéíîñòè, ïðè íàëè÷èå íà àñöèòíà òå÷íîñò è êàòî ãëåäàì ðåçóëòàòà îò îáðàçíîòî èçñëåäâàíå... ïî-âåðîÿòíî å äà å çëîêà÷åñòâåíî.
Ðàäà àõíà. Ðúöåòå é íåâîëíî îáõâàíàõà óøèòå è òÿ ìíîãî ÿñíî ÷ó ïóëñúò íà ñúðöåòî ñè.
- Ùå òðÿáâà äà òå ïðèåìåì çà îïåðàöèÿ. Íàé-äîáðå ùå å òîâà äà ñòàíå îùå óòðå. Ùå ñè âçåìåø íàïðàâëåíèå çà õîñïèòàëèçàöèÿ îò ëè÷íèÿ ëåêàð è óòðå ñóòðèíòà òå ÷àêàì â 8 ÷. íà òðåòèÿ åòàæ çà ïðèåìàíå.
Òÿ íå áåøå ñïîñîáíà äà ïîìðúäíå. Ñèëíèÿò øîê èçâàäè íà ïîêàç â åêðàíà íà ñúçíàíèåòî é òîëêîâà ìíîãî ìèíàëè è íåñáúäíàëè ñå ñïîìåíè... Ðàê...?!? ÐÀÊ!!! Î, áîæå .... à æèâîòúò ìè òúêìî çàïî÷íà äà ñå ïîäðåæäà... Êàê ùå êàæà íà Äàìÿí... Êàêâî ùå ñòàíå ñ ìåí?!?
- Ðàäà... Ðàäà... – òÿ âäèãíà ïîòðåñåíèÿ ñè ïîãëåä êúì ä-ð Àíäîíîâ. – Òðúãâàé ñåãà, ìîåòî ìîìè÷å. Èäè è ñè ïî÷èíè. Àêî òðÿáâà ïèé íåùî áèëêîâî çà óñïîêîÿâàíå. Ìîæå è äà íå å òîëêîâà ñòðàøíî, âñå ïàê. Äîêàòî íå îòâîðèì êîðåìà òè, íÿìà êàê äà ñå çíàå.
- Äà.. äà... òðúãâàì... Äíåñ ìè äàäîõà ëåêàðñòâà çà ñïëèòàíå íà ÷åðâàòà...- èçìúðìîðè òÿ, ñÿêàø ïîâå÷å íà ñåáå ñè è êàòî â óíåñ ñòàíà è èçëåçå...
Ðàäà ñå ïðèáðà è âçå äóø. Áåøå íà ðúáà íà ïúëíîòî îò÷àÿíèå. Ïîñëå ñå çàòåãíà, íàñî÷è ìèñëèòå ñè êúì Äàìÿí è îáëå÷å ÷åðâåíàòà ñè ðîêëÿ! Íÿìàøå íóæäà äà ãî âïå÷àòëÿâà! Òîé ñè áåøå íåèí! Îáà÷å ìíîãî é õàðåñâàøå äà ãî íàáëþäàâà êàê ñå ïåðè, êîãàòî òÿ ñå íàãëàñè òàêà. Áåøå ìíîãî ãîðä, ÷å èìà òàêàâà æåíà äî ñåáå ñè è òÿ ñå ëàñêàåøå îò òîâà! Íî êàê ùå ìó êàæå ... òðåâîæíàòà ìèñúë ÿ ñðÿçà êàòî íîæ. Êàêâî ùå ñòàíå ñ íàñ äâàìàòà... Îòíîâî ëè ùå áúäà ñàìà, òúæíà è ãíåâíà... Àìè ó÷åíåòî... ðàáîòàòà...Óíåñåíà â ìèñëè òÿ íå çàáåëÿçà êîãà ñòèãíà â ðåñòîðàíòà. Ðåøè, ÷å òðÿáâà äà ñå çàáàâëÿâà òî÷íî ñåãà, òî÷íî òàçè âå÷åð... óòðåòî íå èçãëåæäàøå äà å äîáðî.
Ðàçëèñòâàõà ìåíþòî è ñå ñìååõà äúëãî âðåìå. Ñåðâèòüîðúò äâà ïúòè èäâà äî ìàñàòà èì, íî òå íå áúðçàõà çà íèêúäå. Áÿõà ùàñòëèâè çàåäíî! Ïîñëå èçâåäíúæ îãëàäíÿõà è íà áúðçî èçáðàõà ïîðú÷êàòà ñè. Ñåðâèòüîðúò íàëÿ âèíî â ÷àøèòå èì è äîíåñå ñâåùíèê ñ ÷åðâåíè ñâåùè. Ïîñëå õîñòåñàòà äîéäå è ÿ ïîìîëè äà ïðåìåñòè êîëàòà ñè, çà äà ìîæå è äðóãà êîëà äà ñå ñìåñòè òàì. Êîãàòî ñå âúðíà íà ìàñàòà èì èìàøå êðàñèâ ïîäíîñ, ïîêðèò ñ ìåòàëåí ïîõëóïàê.
- ß! Êàêâî å òîâà? Êàêâî ñè ïîðú÷àë?
- Íå ñúì! Äîíåñîõà ãî è êàçààõà „Ñ êîìïëèìåíòè îò çàâåäåíèåòî!“
- À! Ïî êàêúâ ïîâîä? Îòâîðè ëè ãî? – äîêàòî çàäàâàøå âúïðîñà òÿ âå÷å ïîâäèãàøå êàïàêà, âñå îùå ïðàâà.
- Î, áîæå... Êàêâî...? – Î÷èòå é áÿõà òîëêîâà êðàñèâè, êàòî ëóíåí êàìúê íà ñëúí÷åâà ñâåòëèíà. Âúëíåíèåòî é ãè èçïúëíè ñ ùàñòëèâè, ñïîðåä Äàìÿí, ñúëçè.  ïîäíîñà ñòîåøå êðàñèâî àðàíæèðàíà êóòèéêà, ïàíäåëêè è ñúð÷èöà, èçðåçàíè îò êàäèôå. À â êóòèéêàòà – ìàëúê ãðàâèðàí ïðúñòåí îò áÿëî è æúëòî çëàòî – òîëêîâà ñòèëåí è íåæåí, êàòî íåÿ ñàìàòà. Òÿ âçå êóòèéêàòà è ñå âçðÿ â íåÿ. Çà ÷àñò îò ñåêóíäàòà ÿ ïîðàçè ìèñúëòà, ÷å îùå íå áåøå ïðèçíàëà âñè÷êî çà ìèíàëîòî ñè... è âñå îùå íèùî çà áúäåùåòî, êîåòî òàêà çëîâåùî ñå î÷åðòà äíåñ.

À Äàìÿí ñÿêàø áåøå ñïðÿë äà äèøà. Âèæäàøå ñå, ÷å å ïîä íàïðåæåíèå äàëè íÿìà äà îòêàæå äà ñïîäåëè æèâîòà ñè ñ íåãîâèÿ, äîêàòî ñà æèâè. Íèêîãà, íèêîãà íå áÿõà ãîâîðèëè çà òîâà. Ïî÷òè âñÿêà íîù áÿõà çàåäíî – â íåéíèÿ äîì èëè â íåãîâèÿ. Ïî÷òè æèâååõà êàòî ñåìåéñòâî, íî íå ñúâñåì. Ïîâèøåíèåòî íÿêàê ñè ìó ïîäåéñòâà êàòî êàòàëèçàòîð çà ñìåëîñòòà ìó. Íî âìåñòî ïúðâî äà çàãîâîðè çà òîâà ñ íåÿ è äà ïðîó÷è íàãëàñèòå é, òîé ñìÿòàøå, ÷å òðÿáâà äà äåéñòâà ðåøèòåëíî. Èíà÷å ìîæå áè íèêîãà íÿìàøå äà ãî íàïðàâè. Îáè÷àøå ÿ áåçóìíî, íî ñå îïèòâàøå äà ãî êðèå. Ñòðàõóâàøå ñå, ÷å àêî áúäå äî êðàé îòêðîâåí, ùå áúäå â ìíîãî ñëàáà ïîçèöèÿ ïðåä íåÿ. Óæ ÿ ïîçíàâàøå äîáðå, íî ... ÿâíî ïðåäèøíèòå ìó âðúçêè íàèñòèíà ìó áÿõà ïîâëèÿëè è åäèíñòâåíî â òàçè ñôåðà îò æèâîòà ñè òîé ÷óâñòâàøå íåóâåðåíîñò.

- Ñêúïè...

Äàìÿí èçòðúïíà. Íèìà... íèìà ñãðåøè...

- ...òðÿáâà äà òè êàæà íåùî, êîåòî ... íàó÷èõ ãî äíåñ îò ä-ð Àíäîíîâ...
- Ñêúïà! Î, ñêúïà! Äà íå áè ... äà ñè...
- Íå – çàêëàòè òúæíî ãëàâàòà ñè Ðàäà – íå... íå ñúì áðåìåííà, ëþáîâ ìîÿ. Èçãëåæäà, ÷å ñúì áîëíà.
- Îò.. îò êàêâî... ëåêàðñòâà èçïèñà ëè òè?
- Èçãëåæäà, ÷å å íàé-âåðîÿòíî äà å ðàê...
- Ìîëÿ?! Êàêâî ...- Äàìÿí íàâåäå ãëàâà. Ïîñëå ÿ èçòðúñêà, ñÿêàø èñêàøå äà èçñèïå òîêó-ùî ÷óòàòà íîâèíà îò ãëàâàòà ñè.
- Ðàê... ñúæàëÿâàì...
- Ñúæàëÿâàø ... çà êàêâî òî÷íî... ñúæàëÿâàø, ñêúïà? – òîé ñòàíà è îòèäå ïðè íåÿ. Íàâåäå ñå è ÿ ïðåãúðíà. – Îáè÷àì òå! Íÿìà çà êàêâî äà ñúæàëÿâàø, íÿìàø âèíà çà òîâà... ìîæå ïúê è äà íå å òîâà, à?
Ðàäà ìó ðàçêàçà âñè÷êî, êîåòî áåøå ÷óëà îò ëåêàðÿ, à ñúùî è, ÷å óòðå ùå ÿ ïðèåìàò çà îïåðàöèÿ. Ïîñëå äîáàâè:
- Ñúæàëÿâàì, çàùîòî... – òÿ ïîñî÷è ïîäíîñà ñ êðàñèâèÿ ïðúñòåí è èçáóõíà â ñúëçè.
- Ìèëà..., ìèëà, ïîãëåäíè ìå! Óñïîêîé ñå, ñ òåá ñúì è ùå áúäà ìíîãî ùàñòëèâ äà ïðèåìåø ïðåäëîæåíèåòî ìè! Èñêàì äà áúäåø ìîÿ ñúïðóãà! Ùå ìèíåì çàåäíî ïðåç òîâà!
- Íå ìîãà äà òè ãî ïè÷èíÿ, Äàìÿíå! Íå èñêàì... Âúîáùå íå çíàì êàêâî ìå ÷àêà...
- Íå! Àç ïúê íå èñêàì ïîâå÷å äà ÷óâàì òîâà!  ìîìåíòà ñè ìíîãî ðàçñòðîåíà. Íå òè å äî ãëóïàâèÿ ïðúñòåí – ðàçáèðàì ãî è ãî ïðèåìàì. Ìîæå äà ïîãîâîðèì çà òîâà âèíàãè... ïî-íàòàòúê... Õàéäå, äà ñå ïðèáåðåì. Ùå ïîìîëèì äà íè ñëîæàò òîâà çà â êúùè. Ùå òè íàïðàâÿ åäèí ðàçïóñêàù ìàñàæ, çíàåø êîëêî ñúì äîáúð! È óòðå ùå îòèäåì çàåäíî! – òîé íàâåäå ãëàâà çàìèñëåíî...- èçâèíÿâàé, íÿìàøå êàê äà çíàì è ... íàøèòå ùå äîéäàò òàçè âå÷åð ó íàñ.  ìîÿ àïàðòàìåíò, èìàì â ïðåäâèä. Íî ùå èì çâúííà, ÷å íÿìà äà ñå ïðèáåðà.
- Íå, íåäåé. Îòèäè äà ãè âèäèø. Òàêà ñàìî è òÿõ ùå ïðèòåñíèø. Ìîëÿ òå! Àç èìàì íóæäà äà îñòàíà ìàëêî ñàìà...
- Íå! Íÿìà äà îñòàâàø ñàìà ñåãà. Ùå áúäà äî òåá è ùå ñå ãóøêàìå. Ñàìî îïèòàé ìúíè÷êî äà ñå óñïîêîèø è ñå îòïóñíè. Îñòàâè ìå äà áúäà ñ òåá!
- Îî.... – òÿ îòíîâî ñå ðàçïëàêà. Ãðèìúò é ñå ñòå÷å êàòî ñåëñêè ïúò ïî êðàñèâîòî é ëèöå.

Îñòàâèõà êîëàòà é äî ðåñòîðàíòà è ñå ïðèáðàõà ñ íåãîâàòà êîëà â íåéíèÿ äîì. Ñëåä êàòî òÿ çàñïà, Äàìÿí ÷åòå â èíòåðíåò ñòàòèè çà ðàêà äî êúñíî ïðåç íîùòà. Õðàíåíå è ðàê. Õèìèîòåðàïèè. Âèäîâå ðàê... Òðÿáâàøå äà ïîñïè è äà îñòàâè ïðî÷åòåíåòî äà ñå ñëåãíå â ãëàâàòà ìó. À íà ñëåäâàùèÿ äåí òðÿáâàøå äà ñúñòàâè ïëàí çà äåéñòâèå.

Íà ñóòðèíòà, êîãàòî Ðàäà îòâîðè î÷è, òîé áäåøå íàä íåÿ ñ êàôå è çàêóñêà â ðúêà. Òÿ ñå óñìèõíà è êàçà:
- Äà!
- Äà?
- Äà... àêî íå ñè ðàçìèñëèë... ðàçáèðà ñå, íÿìà äà òè ñå ñúðäÿ àêî...
- Î, ñêúïà! Îáè÷àì òå ïîâå÷å îò æèâîòà ñè! Òàêà òå èñêàì! Ùå ñå ñïðàâèì, òàêà äà çíàåø! Òè ñè ìíîãî, ìíîãî ñïåöèàëíà!
- Âåäíàãà ñëåä îïåðàöèÿòà, àêî îæèâåÿ,ùå çàïî÷íà äà ïëàíèðàì ñâàòáàòà! Àìà... Î! – òÿ îòíîâî ñå íàòúæè...
- Êàêâî?
- Àìè... ñëåä òàçè îïåðàöèÿ äàëè ùå ìîãà äà èìàì äåöà... Äàëè ùå ìîæåì äà èìàìå...
- Òîâà íå èñêàì äà ãî ÷óâàì ïîâå÷å! Òîâà íå å âàæíî ñåãà, èçîáùî, ÷óâàø ëè? Àìà èçîáùî íå å âàæíî! Çà ìåí ñè âàæíà òè! Ñàìî òè!

Ðàäà îòíîâî ñå ðàçïëàêà. Íî ãî ïðåãúðíà è öåëóíà. Íÿìàøå äà å ñàìà! Ùåøå äà ñå ñïðàâè!





Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 25.10.2016 @ 08:40:28 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Ekna

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 0
Îöåíêè: 0

Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

24.04.2024 ãîä. / 12:28:16 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Ðàäà" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.