Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 837
ХуЛитери: 4
Всичко: 841

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: pastirka
:: AGRESIVE

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКой
раздел: Разкази
автор: ambrouse

На вратата на селския тотопункт се е появила бележка, обявяваща, че ударилият джакпота е пуснал фиша си тук. Тотаджийката се усмихва притеснено, гледайки как постепенно се насъбира тълпа. Хората горят от любопитство, което придава на очите им неестествен блясък. Някой техен съселянин е спечелил 6 милиона лева – това е събитието на десетилетието, ако не и на столетието.
Селото е дало на света един професор и двама доценти, всичките отдавна покойници, има си и бизнесмен с не особено чисто съдебно минало и бивша манекенка, а вече и тотомилионер. Събитието е от изключителна важност за тази малка общност – в която на практика всички са роднини – още повече, че преобладаващата част от хората едва свързва двата края. Повечето са пенсионери с пенсии до двеста лева, но има и „богаташи”, даващи под наем стаи за туристи. За тях сумата от 6 милиона лева е нещо невъобразимо голямо.
Хората се чудят кой е късметлията. Подпитват се един друг, шегуват се. Изтъкват, че е редно някое и друго милионче да бъде раздадено на живеещите постоянно в селото. Ами да, та това са адски много пари, нормално е да се направи благодеяние.
Изведнъж проехтява вик: „Хей, кажи си бе, няма да ти вземем парите!” . Неколцина избухват в смях, другите просто се оглеждат очаквателно. Чакат, но никой не си признава. Започва изграждането на теории. Кой, кой е човекът – това непременно трябва да се изясни. Тотаджийката бива затрупвана от въпроси, но всеки път само свива рамене, твърдейки, че не знае нищо. Стотици погледи се впиват подозрително в нея. Възможно ли е да не знае? Мислят, мислят и накрая стигат до извода, че е възможно. После един умен човек подмята, че е логично късметлията да не е сред тълпата, събрала се пред тотопункта. Хората започват да проверяват кои от играещите редовно тото ги няма в момента. Тотаджийката помага с ценна информация, но вариантите пак си остават десетки. После хората се разотиват, разочаровани. Мистерията си остава. Умникът обаче излиза с нова теория. Печелившите числа се знаят, а повечето от редовните участници играят с едни и същи числа – често пъти съвпадащи с рождените дати на близки хора. Започва се едно голямо проучване кой кога е роден. Заподозрените са неколцина, но никой не си признава. Алчната гадина се крие.
Дните минават. Късметлията не е потърсил печалбата си. А крайният срок наближава. Нова бележка на вратата на пункта приканва късметлията да потърси печалбата си в Централата в София. Нима парите ще отидат на вятъра? Колко луд трябва да си, за да пропуснеш да си вземеш печалбата.
Тогава на умникът му просветва. Селският луд – Гочо – той често пуска фишове. Освен това сред печелившите числа присъстват 16 и 21, а родители те му са родени съответно на 21 март и 16 септември. Той ще да е късметлията. Защо ли парите отиват винаги при хора, които нямат нужда от тях!
Гочо е от кротките луди. Само се хили, на никого лошо не е сторил. Рядко приказва, а когато каже нещо, обикновено никой не го разбира. Живее сам в схлупена къщурка. Работи си в градината и гледа прасета – от това се прехранва. Говори се, че на младини е учил висше в София. По време на следването си се влюбил в софиянка, която го водила няколко месеца за носа, а после го зарязала. Гочо се пропил, зарязал студентството и се прибрал на село. И с течение на времето, особено след смъртта на родителите му, дъската му съвсем се разхлопала.
Селяните се съгласяват, че Гочо ще да е късметлията. През половин час наминават хора да го увещават да си вземе печалбата, като вежливо му предлагат да го закарат до София, ала той само се хили тъпо и продължава да си чопли градината. Мнозина му правят мили очички или изтъкват близкото си родство с него. В крайна сметка група юнаци му помага да си оправи оградата и да подмени изгнилите греди на покрива. Друга група юнаци една нощ нахлува в дома му и го пребива, но така и не успява да открие фиша. На другата сутрин Гочо пак се хили на съселяните си, но криво, защото устните му са подути и сцепени от побоя. Полицията така и не успява да открие престъпниците, нито пък фиша.
Два дена по-късно става ясно, че някой е взел печалбата, само че този някой не е Гочо, защото Гочо не е мърдал от селото. Селяните са объркани, и ги е яд, че не са се облажили с по някоя и друга хилядарка.
А в това време бизнесменът с не особено чистото съдебно минало вече е разпределил парите в няколко банкови сметки. Чуди се на късмета си – веднъж само пусна фиш и ето на, взе, че спечели. Радва се на печалбата, въпреки че той пари си има достатъчно – незаконно разработената от него кариера за мрамор е много доходоносна. Все пак ще си купи къща в Испания и ще подари на щерката апартамент в Лондон, където тя в момента учи мениджмънт. Смята и добро за съселяните си да направи. Ще изгради със собствени средства една хубава чешма насред мегдана, за могат всички, когато прежаднеят, да пият по една студена вода.


Публикувано от Administrator на 17.07.2016 @ 15:42:34 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ambrouse

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4.5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 11:13:42 часа

добави твой текст
"Кой" | Вход | 1 коментар | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Кой
от IGeorgieva на 17.07.2016 @ 22:57:49
(Профил | Изпрати бележка)
Чудесно уловена народопсихология, която не винаги е чудесна! :))))
Само късмета на богаташа, винаги ми се е струвал съмнителен!