Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 461
ÕóËèòåðè: 2
Âñè÷êî: 463

Îíëàéí ñåãà:
:: Mitko19
:: LeoBedrosian

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÊàðäèíàëúò
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Tiranozavar

Òîé çíàåøå, ÷å íå ñòàâà äóìà çà ïðîñâåòëåíèå. Íåáåñàòà íèêîãà íå ñå áÿõà ðàçäèðàëè, ïîäîáíî íà ïëàùåíèöà íàä ãëàâàòà ìó. Ñúíèùàòà ìó îò âðåìåíàòà, êîãàòî áå âñå îùå ìîì÷å, íå ñà áèëè íàêúñâàíè îò ãëàñîâå.
Íå áå ñðåùàë àíãåë, ïðèåë ïî èçêëþ÷åíèå ÷îâåøêè îáðàç. Íå ñå áå ïèòàë îòêúäå èäâà è íàêúäå îòèâà. Äàëè èìà äóõ â çàðîâåíîòî ïîä äåñåòêè êèëîãðàìè ïðúñò òÿëî è êúäå ñå èçïàðÿâà, êîãàòî áåëèòå ÷åðâåè îòâîðÿò ãëàäíè óñòè è ìåæäó çúáêèòå èì ìúðøàòà ñå ïðåîáðúùà íà õðàíà. Òàêèâà íåùà â áèîãðàôèÿòà ìó íÿìàøå. Ïîãëåäíåøå ëè íàçàä, òÿ ïðèëè÷àøå ïî-ñêîðî íà òåõíè÷åñêà ñâîäêà. Êàòî äåòå ðèòàøå òîïêà, êàêòî ãî ïðàâåõà âñè÷êè. Êîëåíåòå èì ïîáåëÿâàõà îò ãðàäñêèÿ ïðàõ, à îò îíåçè âðåìåíà âúðõó íåãîâèòå îñòàíàõà ñàìî íÿêîëêî åäâà çàáåëåæèìè áåëåãà. Íå áå èçòðúïâàë â ïðèñúñòâèåòî íà ìîìè÷å, àêî íå áðîèì ïúðâîòî äîêîñâàíå äî ÷óæäè óñòíè. Î÷èòå ìó ñå çàòâîðèõà, ñÿêàø ñòàâà äóìà çà íàãëàñåí îò íÿêîé äðóã êàäúð, à ïîñëå è ïðåäè îòíîâî äà ìîæå äà ãè îòâîðè, ëèöåòî íà ìîìè÷åòî âå÷å ñå áå ðàçòðîøèëî íà äåñåòêè ìîìè÷åòà. Äåñåòêè ëèöà, î÷è è óñòíè, êîèòî ñå ìåíÿõà êàðíàâàëíî, äîêàòî êðàé òÿõ ñâåòâàõà è ãàñíåõà óëè÷íè ëàìïè, ðîìàíòè÷íè ñâåùè, ðåêëàìíè òàáåëè, äàëå÷íè çâåçäè, áåíãàëñêè îãíüîâå, ïðåãàðÿùè ñðåä ïóñòîøòà îãíüîâå... Åäèí è ñúù âêóñ, åäíî è ñúùî çàìàéâàíå, åäíà è ñúùà ïðåìàëà. È äîðè äóìèòå åäíàêâè, ñÿêàø áÿõà êàìúíè, çàõâúðëåíè ïî íåãî, çà äà ãî óíèçÿò. Íèìà òàêà áå ñ âñè÷êè? Ñ âñè÷êè ìîì÷åòà? Ñ âñè÷êè ìîìè÷åòà?
Óñòíèòå ìèðèøåõà íà ñúí è ñâåæè òðåâè, íà êîïíåæ è óìîðà, íà ïðèùèïàíî îò öèãàðåíèÿ äèì îïàðâàíå, íà òîê, êîéòî ïðèòè÷âà â ãðúáíà÷íèÿ ìó ñòúëá è âúçïëàìåíÿâà öåíòúðà íà íåãîâîòî òÿëî, äîðè è íà äîñàäà, ïîíÿêîãà íà íàâèê, íî è íà íåâèííîñò, íà ñòðàñò. Ðúöåòå ãàëåõà ãúðäèòå, à ïîñëå îáðàòíîòî, áåç äà ìîæåø äà ðàçïîçíàåø ÷èé ñà òåçè ðúöå. È ñòúïêèòå ïî ïÿñúêà áÿõà òúé åäíàêâè. Ìîðåòî âñå òàêà ñå çúáåøå, à êîæàòà îòåñíÿâàøå. Íî ÷èÿ êîæà? Âñè÷êî áå ïðåäâèäèìî. Äîðè è îòâðàùåíèåòî, âèíàãè ãîòîâî äà îãîëè êúðâàâè çúáè, íàñúñêàíî êîé çíàå îò êàêâî... Îòêúäå ñå ïðúêâà ÷îâåêúò? Íèìà å ñëó÷àåí âçðèâ, âåðèãà îò âúçòîðã è îãîð÷åíèå, îòåêíàëè ñëó÷àéíî â òîçè òúé êúñ êîðèäîð êúì ñìúðòòà...
Çàòîâà è êîãàòî ñòàíà êàðäèíàë è îáëå÷å äúëãàòà ÷åðâåíà îäåæäà, òîé çíàåøå, ÷å òîâà å ïîáåäà. Áåøå ïðåñêî÷èë áåçäíàòà, â êîÿòî îñòàíàëèòå òëåííè âñå îùå ñå äàâåõà â ïÿíà, áå ïðåìèíàë â ëîíîòî íà öúðêâàòà áåç äà å âÿðâàù, áåç äà ñìåå äà íàðå÷å ñåáå ñè äîðè àòåèñò. Áå íåùî òðåòî, êîåòî íå ìîæåøå äà äîëîâè ó íèêîé äðóã. Ìîì÷åòàòà, ñ êîèòî áå ðèòàë òîïêà, áÿõà ñòàíàëè èíæåíåðè è ëåêàðè, ìèíüîðè è âàòìàíè, ïèëîòè è ó÷èòåëè. Èìàøå åäèí çàòâîðíèê äàæå ñðåä òÿõ, ïðèåë äà âñòúïè âúâ âÿðàòà îò ñòðàõ. Íî òîé íå áå êàòî íèòî åäèí îò òÿõ. Áå ñå èçäèãíàë â éåðàðõèÿòà îò îòâðàùåíèå. Îò ïîâòîðåíèå. È äîðè íå îò ëþáîïèòñòâî äà ðàçãàäàå ñòàð ðúêîïèñ, äà öåëóíå ðúêàòà íà ïàïàòà, äà ïîëîæè ÷åëî â íîçåòå ìó è äà ïîèñêà ïðîøêà îò òîâà, êîåòî ãëåäàøå íà ñìúðòíèòå íàäìåííî èëè ïúê íå... Ìîæå áè ïîãëåäúò íà Ñúçäàòåëÿ, àêî èìà òàêúâ, å ïúëåí ñ òúãà, êëåïà÷èòå ìó íàòåæàâàò îò ñúëçè, â êîèòî ñå îòðàçÿâà öÿëàòà íè ñóåòà, öÿëàòà ÷îâåøêà âàêõàíàëèÿ...
Íå ãî èíòåðåñóâàøå. Áåøå êàðäèíàë, çàùîòî áå îñúçíàë, ÷å ÷îâåøêèÿò æèâîò å êàòî äåòñêè êîíñòðóêòîð. Çúáöèòå íà åäíîòî êóá÷å çàõàïâàò ñëåäâàùîòî, à ïîñëå íàä òÿõ ñå íàäãðàæäàò è îùå, è îùå, è îùå... Äîêàòî âúðõúò íà òîâà, êîåòî ñè âúîáðàçÿâàìå, ÷å ïðàâèì ñå èçâèñè â íåùî, êîåòî ñè âúîáðàçÿâàìå, ÷å ñúùåñòâóâà. Òàêà áå óñòðîåíà è öúðêâàòà. Ñáîð îò äóøè, óñòðåìèëè ñå êúì ïîçíàíèå, êîåòî íÿìà âêóñ, íèòî ìèðèñ, íèòî òåæåñò, íèòî ñúäúðæèìî. Ñúí íà áîëíèê, îáúðíàë òðåñêàâè î÷è êúì íèùîòî. Äîêàòî â íåãîâèÿ ñâÿò âñè÷êî îòäàâíà áå ÿñíî. Ïÿñúêúò è âúãëåíúò èìàò ñõîäíà ïðèðîäà. Âÿòúðúò ãè ðàçíàñÿ â áåçêðàÿ, ïîñëå ñëó÷àÿò ãè ñúåäèíÿâà. ×îâåøêîòî îêî íÿìà êàê äà ïðîñëåäè êðúãîâðàòà, çåíèöàòà å íåñïîñîáíà äà íàïðàâè ïúëåí îáîðîò äîðè â ñîáñòâåíàòà ñè î÷íà ÿáúëêà. Çàòîâà è òîé âÿðâàøå, ÷å åäèíñòâåíî íåãîâîòî îïðîùåíèå å èñòèíñêî. Çàä äúðâåíàòà ðåøåòêà íà èçïîâåäàëíÿòà ìèíàâàõà äåñåòêè è äåñåòêè ñåíêè. Íà ìúæå, è íà æåíè. Íà þíîøè è íà äåâîéêè. Íà ñòàðöè è ñòàðèöè. Ãëàñîâåòå èì áÿõà òèõè, ïîíÿêîãà ïðèìèðåíè, ïîíÿêîãà óêðàñåíè ñ õëèïîâå, ïîíÿêîãà ñóõè êàòî êëîí÷å, îòðîíèëî ñå îò èçãíèëî îòâúòðå äúðâî, ïðèëè÷àõà òó íà ñìà÷êàíî â íå÷èÿ äëàí ïèñìî, òó íà ìîëåö ñ ïúðãàâè ÷åëþñòè.
Èçëúãàõ, îòêðàäíàõ, èçíåâåðèõ, óñúìíèõ ñå. Äåñåòòå ñìúðòíè ãðÿõà ñå âïëèòàò â åäíà ñàìî íèøêà – äúëãà è çäðàâà, ñ êîÿòî ìîæåø äà èçòåãëèø „Òèòàíèê“ îò äúíîòî íà Àòëàíòèêà è Íîåâèÿ êîâ÷åã îò çàñêðåæåíèòå âúðõîâå íà Àðàðàò. À òîé å äîáúð â èçïðèäàíåòî. Íàé-äîáðèÿò â öúðêâàòà. Çàùîòî ïîçíàâà ëúæàòà. Ëúæå, ÷å âÿðâà. Çàùîòî å èçêóñåí è òèõ êàòî êðàäåö, êîãàòî íå ñàìî íàäíèêâà, à ñìåëî ãàçè â ÷óæäèòå æèâîòè. Çàùîòî å èçíåâåðÿâàë õèëÿäè ïúòè. Íî íå íà ìîìè÷åòàòà îò äåòñòâîòî, ñ èçòðúïíàëè îò öåëóâêèòå ìó óñòíè, íèòî íà äåâîéêèòå, ñ êîèòî ïî-êúñíî ñå íàòèñêàøå â ó÷èëèùíèòå òîàëåòíè, êîðèäîðè, ñúáëåêàëíè, íèòî íà îíåçè, êîèòî äîéäîõà ñëåä òÿõ. Ñëàäêè êàòî çàõàð÷å íà âúðõà íà ïðúñòèòå, òðúï÷èâè è òâúðäè êàòî ÿäêà ìåæäó çúáèòå, íàöóïåíè êàòî ñëàäêèøè, ïîðúñåíè ñ ïóäðà çàõàð, ñâîåíðàâíè, ïðèòåñíèòåëíè, íàñòúïàòåëíè, ïúê äîðè è äâîéñòâåíè, è òðîéíñòâåíè. Åäíà è ñúùà æåíà, ïîáðàëà âñè÷êè ðîëè â åäíî ñàìî èçðàæåíèå. È â åäèí ñàìî ïîâèê. Äà íå ñå òðóïà â ñìåòêàòà é òîâà ðàçêîëåáàâàíå, òàçè ñëàáîñò... Òîâà çàëèòàíå, îò÷å, êîåòî íèêîãà ïîâå÷å íÿìà äà ñå ïîâòîðè.
Ïîíÿêîãà ñðåùàøå ìúæå, êîèòî ñ íåùî ìó íàïîìíÿõà çà íåãî ñàìèÿ. Õëàäíè è ðàçñúäèòåëíè, äîðè ëåêî äèñòàíöèðàíè. Èäâàõà â öúðêâàòà òàêà, ñÿêàø ïîñÿãàõà êúì ñàëôåòêà. Ìîæå è áåç íåÿ, íî ùîì å íàáëèçî, ùîì å ïîä ðúêà. Òåçè ìúæå ïîçíàâàõà ìèðèçìàòà íà ãíèëî÷, êîÿòî ñå íîñè â êàíàâêèòå. Áÿõà ñå âúðãàëÿëè â òÿõ. À âñÿêî ëåãëî è âñÿêî ëîæå äîðè ìîæå äà ïðîïàäíå. Äîðè îò ñèìôîíèÿòà ìîæå äà ëúõíå íà êèêîò. È íàé-íåæíîòî äîêîñâàíå äà ïðåìèíå â äèâ ñïàçúì. Ïîáåäèòåëÿò äà ñå îêàæå äæóäæå, à êðàñîòàòà áàâíî äà ñå îòòå÷å è îò íàé-âúçâèñåíèÿ øåäüîâúð. Òàêà å òî. Ãëàñîâåòå íà õîðèñòèòå ñå èçäèãàò ïîä êóïîëà, ëàçÿò ïî âèòðàæèòå, òðåïòÿò íà âúðõà íà ïëàìúêà îò ñâåùèòå, íî òîâà å ñàìî äðåõà, êîÿòî òîé ìîæå äà ðàçêúñà ñ íåáðåæíî ìàõâàíå. Ñàìî øóì, øóì, øóì...
Áîã íÿìà. Ñúùåñòâóâà ñàìî óáîæäàíå ïîä ëúæè÷êàòà, ãàäåíå, êîåòî ñòèãà äî àäàìîâàòà ÿáúëêà, ïîâèê äà ñå èçìúêíåø îò òîçè êðúãîâðàò. Îò äðåçãàâèíàòà íà æèâîòà, âçåë òå êàòî çàëîæíèê, îò èìïóëñà â ñèíàïñèòå, ãúíêèòå íà ìîçúêà, íåâðîíèòå... Îò êîðåíà íà òâîåòî òÿëî, òîëêîâà íåæíî, òîëêîâà ðàíèìî, ÷å âðåìåòî ãî èçìîðÿâà, à åìîöèèòå èçñóøàâàò. Ãëàäúò ãî ïîäõâúðëÿ, à ñìåõúò ãî ïðèáëèæàâà äî Àäà. Çàùîòî åäèíñòâåíîòî, êîåòî òðÿáâà äà áúäå ïîçâîëåíî íà òàçè äóøà, ñâèòà êàòî â îðåõîâà ÷åðóïêà, å íàäìåííîñòòà. Òÿ ñå èçäèãà êàòî õâúð÷èëî, ïîäåòî îò âÿòúðà, èçòúíÿâà ñðåä îáëàöèòå è ñå ñìåå ëè, ñìåå...
Çàùîòî íÿìà âå÷åí æèâîò, ÷àäà ìîè, íèå ñìå ïðîñòî ïðàøèíêè è âúãëåí. Áèîëîãè÷åí îòïàäúê. Õðàíà...
È ïðîùàâàì âè ãðåõîâåòå â èìåòî íà Îòöà, è Ñèíà, è Ñâåòèÿ äóõ.


Ïóáëèêóâàíî îò Administrator íà 28.06.2016 @ 18:16:46 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Tiranozavar

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 4


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

16.04.2024 ãîä. / 16:59:00 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Êàðäèíàëúò" | Âõîä | 8 êîìåíòàðà (22 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Êàðäèíàëúò
îò Bockpece íà 29.06.2016 @ 11:38:36
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íà ïðúâ ïðî÷èò, ïðåêàëåíî äúëãî, ñ ôèëîñîôñêà ïðåòåíöèÿ, êîÿòî îáà÷å ñëåä âòîðèÿ ïðî÷èò îñòàâà ñàìî ïðåòåíöèÿ. Íåùàòà çâó÷àò ïîçíàòî è íà ìîìåíòè åëåìåíòàðíî (îáèêíîâåí êàðèåðèçúì "äîêîñíàë ñå äî ñàíà, íî íå è äî Áîãà").
×åòåéêè ðàçêàçà, ìè ñå èñêàøå (çà íàãðàäà) íåùî äà ñå "ñëó÷è", ïîíå â êðàÿ ìó.




Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 29.06.2016 @ 11:52:17
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå êîìåíòèðàòå ðàçêàçà, ìàé, à ãåðîÿ. Êîåòî ïðèåìàì êàòî äîáðà îöåíêà. Òîâà íå å îïàøêà â äåòñêà ñëàäêàðíèöà, ÷å äà èìà íàãðàäà çà âñåêè, âúîáðàçèë ñè, ÷å íå÷èå ïîâåñòâîâàíèå òðÿáâà äà ñëåäâà ñîáñòâåíèòå ìó êàïðèçè.

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Bockpece íà 29.06.2016 @ 11:59:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàïðîòèâ, êîìåíòèðàì ðàçêàçà, íî àêî Âè ñå èñêà äà íå å òàêà, Âàøà âîëÿ.
Êîëêîòî äî êàïðèçèòå, òå ñà ïðèâèëåãèÿ íà ÷èòàòåëÿ, êàòî ïèñàòåë áè òðÿáâàëî äà ãî çíàåòå.
Ñúæàëÿâàì, ÷å óñåùàì íåðâíîñò â îòãîâîðà Âè, à òÿ íå å íóæíà. Íå âèíàãè íåùàòà ñå ïîëó÷àâàò è â òîâà íÿìà äðàìà.

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 29.06.2016 @ 12:14:03
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äîêîñíàë ñàíà, à íå Áîãà íå å êîìåíòàð çà ïðîèçâåäåíèå, à çà ãåðîé, êîéòî ñïîðåä Âàñ å êàðèåðèñò.
Íå âèíàãè íåùàòà ñå ïîëó÷àâàò êúäå, íàëè ïàê íå ãîâîðèòå çà ãåðîÿ? Ñúæàëÿâàì, ÷å ïðî÷åòîõòå ñàìî "íåðâíèÿ" òîí. ×åòåòå áåç î÷èëàòà íà âÿðàòà èëè íåâåðèåòî, àêî ïîçâîëèòå åäèí ñúâåò, òîâà å ëèòåðàòóðà.

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Bockpece íà 29.06.2016 @ 14:26:48
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Èçâèíåòå ìå, íî Âèå òðÿáâà äà ñè ñëîæèòå î÷èëà è äà ïðî÷åòå öåëèÿ êîìåíòàð îùå âåäíúæ:

"Íà ïðúâ ïðî÷èò, ïðåêàëåíî äúëãî, ñ ôèëîñîôñêà ïðåòåíöèÿ, êîÿòî îáà÷å ñëåä âòîðèÿ ïðî÷èò îñòàâà ñàìî ïðåòåíöèÿ. Íåùàòà çâó÷àò ïîçíàòî è íà ìîìåíòè åëåìåíòàðíî (îáèêíîâåí êàðèåðèçúì "äîêîñíàë ñå äî ñàíà, íî íå è äî Áîãà").
×åòåéêè ðàçêàçà, ìè ñå èñêàøå (çà íàãðàäà) íåùî äà ñå "ñëó÷è", ïîíå â êðàÿ ìó."


Êàêòî âèæäàòå âå÷å (íàäÿâàì ñå), òîâà êîåòî íåïðåêúñíàòî öèòèðàòå, å â ñêîáè. ïðîñòî âìåòíàòî êàòî ïðèìåð çà åëåìåíòàðíîñòòà íà âíóøåíèåòî â öåëèÿ ðàçêàç.
Ó÷óäâà ìå, ÷å âëàãàòå â äóìàòà "êàðèåðèñò" íåãàòèâèçúì. Âñåêè ñå ñòðåìè äà èçðàñíå, òàì êúäåòî ñìÿòà, ÷å ìó å ìÿñòîòî, èëè ïúê òàì êúäåòî ïî åäíà èëè äðóãà ïðè÷èíà ñå å íàñòàíèë, íåçàâèñèìî äàëè äóõîâíèê èëè ñâåòñêè ÷îâåê.
Âèå íå ïðàâèòå èçêëþ÷åíèå, íàëè?


]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 29.06.2016 @ 15:32:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ãîñïîäèíå èëè ãîñïîæî, äîñêó÷àâàòå.
Çà ìåí, èìåííî âòîðîòî èçðå÷åíèå îò öèòàòà, êîéòî ïîâòàðÿòå, íÿìàøå íóæäà, å êîìåíòàð çà ãåðîÿ, à íå çàñÿãà àâòîðà. Çà ìåí. Òðåòîòî èçðå÷åíèå å ïðåòåíöèÿ, èñêàëî Âè ñå å... Äîáðå, îê.
Àç êàêâî èñêàì, êàðèåðà èëè ñêîêîâå ñ áúíäæè íÿìà ãðàì îòí. êúì ðàçêàçà, çàùîòî ÎÒÍÎÂÎ êîìåíòèðàòå ãåðîÿ.
Äîâèæäàíå, áúäåòå çäðàâ/à.
Ðàçáèðà ñå, äðåìå ìè êàêâî ñòå î÷àêâàë/à çà ðàçêàçà, òîâà, êîåòî ïèøåòå ÇÀ ÌÅÍ ñå îòíàñÿ íå äî òåêñòà, à äî òåìàòà.
Ìîæåòå äà íå îòãîâàðÿòå, à àêî òîëêîâà èñêàòå äà äîêàæåòå êîëêî ñòå ïðàâ... íÿìà êàê äà ñå ïîëó÷è. Äîñàäíî ñòàíà âå÷å. Èìà è äðóãè ðàçêàçè, ìîè ñúùî, óïðàæíÿâàéòå ñå íà äðóãî ìÿñòî.

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 29.06.2016 @ 15:33:55
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ï. Ñ. À íå çàñÿãà ðàçêàçà, èñêàõ äà êàæà. Àìàí.

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Bockpece íà 29.06.2016 @ 19:59:41
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îò òàêà ñêó÷íèÿ íè äèàëîã ðàçáðàõ, ÷å ìíîãî õàðåñâàòå ðàçêàçà ñè, ÷å ãåðîÿò Âè íÿìà íèùî îáùî ñ ïîâåñòâîâàíèåòî è ÷å íå ñòå ãëåäàëè "Ñåäåì".

ï.ï. è îùå íåùî, ïðàâèëíî å "ãðàäñêàòà ïðàõ", à íå "ãðàäñêèÿ ïðàõ" - ñïðàâêàòà ñè ÿ íàïðàâåòå â íÿêîé ðå÷íèê (ïî âúçìîæíîñò íå îíëàéí òàêúâ).

Áúäåòå è Âèå çäðàâà è ùàñòëèâà, è äî íîâè ñðåùè!

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 29.06.2016 @ 20:42:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Äà, õàðåñâàì íÿêîè íåùà â ðàçêàçà, è?! Èìà äðóãè, êîèòî íå õàðåñâàì, è?! Êàêâî îáùî èìà "Ñåäåì"? Ùå ïîãëåäíà òîâà, êîåòî ïèøåòå êàòî çàáåëåæêà, ìåðñè.
Íå ñìå ñå ñðåùàëè â ëèòåðàòóðàòà, Âèå íå ãîâîðèòå çà ëèòåðàòóðà îò ïúðâèÿ ìèã è ïðîäúëæàâàòå, òàêà ÷å...,
õóáàâà âå÷åð.


]


Re: Êàðäèíàëúò
îò gitchka_gramatikova íà 29.06.2016 @ 16:40:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Õàðåñà ìè, èçîáùî ñå óñåòèõ ïðåòåíöèîçíîñò, íàïðîòèâ!
Íî àç ÿ õàðåñâàì òàçè òåìà, à îáðàçíîñòòà òóê å âíóøàâàùà.
Ïîçäðàâ!


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 29.06.2016 @ 17:51:45
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ!

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Milvushina íà 29.06.2016 @ 16:58:56
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îñòðèÿò òîí â ïîäîáèåòî íà äèñêóñèÿ ïî-ãîðå õâàíà îêîòî ìè, çàòîâà ïðî÷åòîõ ðàçêàçà. Äîíÿêúäå ñúì ñúãëàñíà ñ Âîñêåðåñå, íî èñêàì äà èçëîæà äîâîäèòå ñè.

Êîãàòî ÷èòàòåëèòå ÷åòàò òåêñòà, òå ñè ïðåäñòàâÿò êàðòèíè, îáðàçè, ñëó÷êè, ò.í. Âñåêè ÷îâåê å ðàçëè÷åí è âçèìà îò ðàçêàçà îíîâà, êîåòî ðàçïàëâà âúîáðàæåíèåòî è åìîöèÿòà ìó. Õîðàòà êàòî öÿëî îáè÷àò ñàìè äà ñè ïðàâÿò èçâîäèòå. Åòî çàùî çëàòíîòî ïðàâèëî å äà ïîêàçâà, íî íå äà ñå êàçâà.

 ðàçêàçà íÿìà ñëó÷êà. Íÿìà ñþæåò. Òîâà ãî ïðàâè ïî-áëèçúê äî èìïðåñèÿòà èëè ëèðè÷åñêî åñå. Îïàñíî å äà ñå ëàâèðà ñúñ ñúæäåíèÿòà, çàùîòî òîâà ñúçäàâà ó ÷èòàòåëèòå âïå÷àòëåíèå, ÷å ÷åòàò ëåêöèÿ èëè ïðîïîâåä. Òîâà ìîæå äà íå å öåëòà íà òâîðáàòà, íî äà ïðîèçâåäå ïîäîáåí åôåêò. Âèçèðàì êîíêðåòíî ïîñëåäíèÿ ïàðàãðàô.

Ôàêò å, ÷å òâîðáàòà áëåñòè ñ âúçäåéñòâàùè âèçóàëíè îáðàçè. Òîâà çà öåëóâêàòà è ÷óæäèòå óñòíè âúâ âòîðèÿ àáçàö áåøå ìíîãî ñèëíî íàïðèìåð. Ñúùî è çà äåñåòòå ñìúðòíè ãðÿõà (âñúùíîñò çàïîâåäèòå ñà 10, à ãðåõîâåòå ñà 7. Íèêîé êàòîëèê íå áè ãè îáúðêàë).

Èìà ïóáëèêà è çà òàêàâà ëèòåðàòóðà. Ñåùàì çà Ãåîðãè Ãîñïîäèíîâ. Ëè÷íî àç íå ðàçáèðàì êàêâî íàìèðàò â íåãî, íî ÿâíî äðóãè õîðà ñà íà ðàçëè÷íî ìíåíèå îò ìåí. Çà âñåêè âëàê ñè èìà ïúòíèöè. Ìèñúëòà ìè å, ÷å òâîðáè êàòî òàçè ñà âúïðîñ íà âêóñ. Íîðìàëíî å, ÷å àêî íå ñå âúçïðèåìàò è õàðåñâàò îò ìàñîâàòà ïóáëèêà.

Çàáåëåæêà: òîâà, ÷å èìàì ìíåíèå, íå ìå ïðàâè ïðàâà.


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 29.06.2016 @ 17:59:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Çàäúëæåíà ñúì äà îòãîâîðÿ. Òîâà å ðàçêàç â ìîèòå î÷è, íå âèæäàì êúì êàêúâ äðóã æàíð áèõ ìîãëà äà ãî ïðè÷èñëÿ. Äà, òîé å ìàëêî ïî-îñîáåí, êîåòî ìîæå áè ãî ñáëèæàâà ñ èìïðåñèÿòà, íî òîâà å âúïðîñ íà ñòèë. Ðàçáèðà ñå, ïðàâ/à ñòå çà ñåäåìòå ñìúðòíè ãðÿõà, òîâà å äîñàäíà ãðåøêà. È, ðàçáèðà ñå, ÷å âñåêè å ñâîáîäåí äà ÷åòå ñïîðåä ñâîèòå ðàçáèðàíèÿ, àç ëè÷íî òàêà ÷åòà âèíàãè ;-) Íî ðÿäêî îñïîðâàì ãåðîè, çàùîòî òå ñà ïîä âëàñòòà íà àâòîðà - äàëè åäèí ãåðîé ñå èçäèãà â éåðàðõèÿòà, äîêîñâà Áîãà èëè êþëîòèòå íà áàáà ñè, òîâà... å ïðåäìåò íà äðóã ñïîð, êîéòî íÿìà îòí. êúì ïîâåñòâîâàíèåòî. Ðàçáèðà ñå, àêî íå ñòàâà äóìà çà ëèïñà íà ëîãèêà, à ãîðå ëîãèêà... ìàëêî òðóäíî äà ñå òúðñè ïðè òîçè ãåðîé è õàðàêòåð. Òîé çàÿâÿâà, íå ñå ïèòà, òîé å òâúðä, êàòåãîðè÷åí. È íå çàäàâà ïèòàíêè êúì ÷èòàòåëèòå, âåðîÿòíî ãè ïðîâîêèðà... Çàùî íå...
Áëàãîäàðÿ Âè çà âêëþ÷âàíåòî... Íå î÷àêâàõ ñïîìåíàâàíåòî íà Ãîñïîäèíîâ, òîé å ìíîãî ñòðîåí ïèñà÷ ïî îòí. íà ðàçêàçèòå, òîâà, êîåòî àç ïðåäëàãàì îò ãë. ò., ñêðîìíà, íà àâòîðà å ìàëêî ïî-åêñïåðèìåíòàëíî, êîåòî Âèå ñòå óñåòèëà.

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò mastilo íà 29.06.2016 @ 22:08:13
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Îáúðíàò ñ õàñòàðà, ïðîâîêèðàù ñúâðåìåíèê, õóáàâ ðàçêàç. Êàòî â íàøóìÿëàòà ðåêëàìà... òúðïè âñÿêàêúâ òîâàð, ïúðõóò - ÍÅ! )


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 02.07.2016 @ 07:13:43
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ìåðñè!

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò malko íà 30.06.2016 @ 09:45:43
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ðàçïîçíàâàåìà ñòèëèñòèêà. Ðàçêàçúò íå å â îáñåãà íà äÿäîâàçîâîòî ðàçêàçâàíå ñúñ óâîä èçëîæåíèå è çàêëþ÷åíèå è íå å ðàçêàç íà èñòîðèÿ.Ïî ñêîðî ïîïàäà â Áîðõåñêîâîòî "ðàçêàçâàíå, êîåòî ãî ïðàâè òðóäåí çà ñâèêíàëèÿ ÷åòåö. Òåìàòà çà âÿðàòà è íåâåðèåòî, çà ïðåñèùàíåòî å èíòåðïðåòèðàíà ïî ðàçëè÷åí íà÷èí. Íà ìåí òîçè ìè äîïàäà, çàùîòî îòâàðÿ íîâè íèøè íà ïðî÷èò. Ïîçäðàâ, Ñ!


Re: Êàðäèíàëúò
îò malko íà 01.07.2016 @ 08:17:29
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
" Ìèñëÿ, ÷å äîáèõ íÿêàêúâ ïîãëåä âúðõó ëèòåðàòóðàòà, êîÿòî ñå ïèøå â ìîìåíòà. Íî íå ñúì âúâ âúçòîðã. Äîðè áèõ êàçàëà, ÷å ëèòåðàòóðàòà, êîÿòî ñå ïèøå â ìîìåíòà ó íàñ, å ïî-ñòîéíîñòíà è èíòåðåñíà. Íåóêðåïíàëà îòêúì ñòèë è èäåè, íî îïðåäåëåíî ïî-æèâà, ñ ïîâå÷å íåðâ è àìáèöèè. Äîêàòî ãîëÿìà ÷àñò îò âúïðîñíèòå ÷óæäè êíèãè áÿõà ïðåêàëåíî èçòúðêàíè – åâòèíè, ñ åëåìåíòàðåí ñþæåò è áåäåí åçèê. Òóê èçêëþ÷âàì äåñåòèíà îò ïðåâîäíèòå çàãëàâèÿ, êîèòî áÿõà âèñîêà êëàñà, íî íåèçâåñòíî çàùî íåðàçáèðàåìè çà Çàïàäà, êîéòî íå äúðæè òîëêîâà íà ÷èñòî òâîð÷åñêèòå ïîñòèæåíèÿ íà ïèñàòåëèòå, íèòî äîðè íà èäåèòå èì, êîëêîòî íà òîâà äàëè â êíèãàòà èìà ðàçêàçàíà èñòîðèÿ èëè íå, à ïúê àêî èñòîðèÿòà å åìîöèîíàëíî ðàçòúðñâàùà, ðàçáèðàé ñàíòèìåíòàëíà, òîãàâà âñè÷êî å ñóïåð. Âúîáùå ñúâðåìåííèÿò ðîìàí êàòî ÷å ñå å ðàçêëîíèë – åäíàòà ìó ïîëîâèíà èìèòèðà ñåðèîçíàòà æóðíàëèñòèêà, à äðóãàòà – ëàéôñòàéë ñïèñàíèÿòà." Èãëèêà Âàñèëåâà

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 02.07.2016 @ 07:15:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ çà ïðî÷èòà è çà öèòàòà îò Èãëèêà Â. Ìåðíàõ íåéíîòî èíòåðâþ, íî íå ãî ïðî÷åòîõ, çàùîòî íÿìàõ âðåìå. Íå ñå áÿõ ñåòèëà çà Áîðõåñ...
Ïîçäðàâ,
)

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò angar íà 01.07.2016 @ 18:32:32
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà) http://angelchortov.hit.bg
Èíòåðåñíî!
Èíòåðåñíî ìè å ñúùî îòêúäå çíàåòå òåçè íåùà? Äîêîñâàëè ëè ñòå ñå â æèâîòà äî òàêúâ ãåðîé, íÿêîé îò òîâà ñúñëîâèå âè ñå å èçïîâÿäàë ëè, ñúùåñòâóâà ëè ðåàëåí ïðîòîòèï? Èëè ãåðîÿò Âè å íàïúëíî èçìèñëåí? Ìèñëåõ êàòîëè÷åñêèòå ñâåùåíèöè (ñúäåéêè îò íàøóìåëèòå ñêàíäàëè â öúðêâàòà), çà äðóãè.


Re: Êàðäèíàëúò
îò Tiranozavar (s_tomova@mail.bg) íà 02.07.2016 @ 07:16:34
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íå, íå ñúì ñå äîêîñâàëà äî òàêúâ ãåðîé. Òîé å èçìèñëåí, íî â ìîèòå î÷è... ëîãè÷åí.

]


Re: Êàðäèíàëúò
îò malko íà 02.07.2016 @ 12:03:23
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
" áåç äà å âÿðâàù, áåç äà ñìåå äà íàðå÷å ñåáå ñè äîðè àòåèñò. Áå íåùî òðåòî, êîåòî íå ìîæåøå äà äîëîâè ó íèêîé äðóã." ãîðäèåâèÿò âúçåë îò êîéòî òðúãâà ëèòåðàòóðàòà. êàêâîòî è äà îçíà÷àâà òîâà. è "È ïðîùàâàì âè ãðåõîâåòå..." ìîæå äà ñå ðàçãúíå.


Re: Êàðäèíàëúò
îò Rhiannon íà 15.08.2016 @ 14:35:14
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Íàñòðúõíàõ:) Ñòðàííî, ëîãèêà è ïðîòèâîðå÷èå, ñå ïðåïëèòàò êàòî çíàêà íà áåçêðàéíîñòòà... Àêî õàðàêòåðúò íà êàðäèíàëà áåøå íàïúëíî ðàçëè÷åí - âÿðâàù è áëàã - êðàÿò íà ðàçêàçà ïàê ùåøå äà å ñúùèÿ.
Âèæäà ñå, ÷å ðàçêàçúò ïðîâîêèðà.