Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 876
ХуЛитери: 1
Всичко: 877

Онлайн сега:
:: Boryana

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВ жасминовия мрак
раздел: Разкази
автор: zika

От няколко дни, точно в девет сутринта, тя се разминаваше с един мъж на площада, в центъра на градчето, в което живееше. Вървяха един към друг и тя се любуваше на фигурата и походката му. Беше по-млад от нея. Ходеше бавно и гледаше право напред.
И днес, малко преди да се срещнат точно по средата, той обърна главата си към нея. Не знаеше защо, но се изчерви и изтръпна. Реши, че я гледа нахално. Усети погледа му като гореща мъжка длан и се изплаши.
Късно вечерта се смееше над себе си и на развинтеното си въображение. Но побърза за „срещата” в девет сутринта. Вървяха всеки по своята права, а успоредните прави не се пресичат – помисли си тя. Реши да преброи крачките до „срещата” – точно сто. И ето, както вчера, той я погледна – за миг очите им се срещнаха и тя съзря стаен смях. Усети го като плесница. Не разбра как се добра до офиса си. Когато се съвзе, взе огледало и се разгледа – не хареса това което видя.
На другата сутрин облече най-новата си рокля, гримира се по-усърдно и тръгна, тръгна към себе си.
Имаше дни в които тя потъваше в очите му първа и дни в които той я изпреварваше. Понякога двата погледа се пресрещаха и оставаха по средата вкопчени един в друг.
Една нощ написа стих:
„ Искам да докосна
цвета на очите ти,
мириса на косата,
усмивката и твоето Да!”
Започна да съзира стаена нежност и зов. В душата й поникна цветето на надеждата. Сънуваше смях, летеше, сияеше...и навсякъде я следваха те, очите му – тъмни, ласкави, присмехулни и влюбени. Във фантазията й се изливаше водопад от неизречени думи и желания.
Всяка сутрин точно в девет сутринта, след сто крачки самота се раждаше вселена, където двете прави се сливаха.
Лятото беше към края си, утрините станаха по-студени и първите пожълтели листа започнаха да рисуват по плочките своите тъжни картини. Те все така се срещаха по-средата, все така....
Не се спряха, не се заговориха...
Уморена от очакване, от неслучване, от този танц на очите, тя реши да послуша приятелката си, която се шегуваше с нея:
- Спри се! Ще изгориш!
И избяга. Минаваше по други улици, по-рано, по-късно, но никога в девет.
Дните станаха дълги и сиви. Прибираше се вкъщи остаряла, прегърбена от пропуснатите шансове и премълчаните думи. Сънуваше неидващото утро, забравения ден, несбъдната вечер и молеше невидимия бог за милост, прошка и любов.
*
Той дойде в това градче, за да напише поредната си книга. Беше писател. Настаниха се с неговия секретар и приятел в Метоха. Влюби се в звуците, влюби се в мириса на минало, на история, които усещаше навсякъде.
Искаше да напише любовен роман. За невидимата енергия, която свързва душите на избраните. Имаше си теория за хората – оценяваше ги по стъпките, по аромата, по дишането.
Имаше си и ритуали, с които се настройваше. Избра за „разходката си” площадчето в центъра – сърцето на града. Прекосяваше го сам. Осъм стъпала надолу и после двеста крачки в права посока. Ходеше бавно и чакаше, чакаше да се появи искрата и да взриви бента на въображението му. И ето чудото дойде, дойде със стъпките на жена. Трепна очарован. Сравни я със сърна – грациозна, плаха, нетърпелива. И когато се разминаха и усети аромата на жасмин, не само бента – всичко се взриви.
Целия ден прекара с диктофон в ръка. Емоциите бушуваха, пораждаха мисли, мислите се обличаха в думи. И все му се струваха груби, недодялани, тромави.
Едва дочака утрото и времето – девет часа, осем стъпала надолу и после право напред. Усещаше ударите на сърцето си като удари на чук. Успокои се чак когато дочу стъпките й. Обърна лице към нея. За миг. Сърната се изплаши и избяга...
Започна да диктува и през нощта. Не смееше да спре, за да не изпусне магията.
Разказваше за това как се променя походката й, за забавянето на стъпките, когато се разминаваха, за накъсаното й дишане, за копнежа... За промяната и спрялото време.
Романът набъбна, оставаше още малко до края. Не смееше да я спре, не смееше да я заговори. Страхуваше се. От нея, от себе си.
Към края на лятото и на романа усети отчаянието й, болката и тъгата. Усети ги по колебливите стъпки и слабия жасминов аромат. Сърната беше ранена.
Реши – ще я спре. Утре!
Но тя изчезна. Напразно изминаваше своите сто крачки - всеки ден ги броеше за да успокои ударите на сърцето си – от нея нямаше и следа. Паникьоса се. Не знаеше нищо за нея, как да я намери. Закъсня, закъсня, изпусна я!
Замина си след четири дни очакване, дни в които му се струваше, че всичко ухае на жасмин.
*
Чак към Коледа реши да завърши романа:
„ Извикаха я спешно, рано сутринта, в офиса, за да приготви документи за предстоящия одит. Бързаше. Изкачи на бегом осемте стъпала и го видя. Беше изминала година от последната им „среща”. Той стоеше с бял бастун в ръката и черни очила на очите. Усмихна се и подаде бастуна и очилата на човека до него. Сложи крака си на първото стъпало и уверено пое надолу. Усети аромата на жасмин и наруши ритъма на стъпките си. Спъна се и полетя. И потъна завинаги в жасминовия мрак ...”
*
Тя видя романа в края на пролетта на витрината в малката книжарница до офиса й. Взря се в снимката му отзад на корицата и изтръпна. Лятото нахлу в душата й. Прочете го на един дъх.
На последния лист имаше номер за връзка. Беше написано: „ Моля, не звънете. Този номер е за Нея.”
С разтреперана ръка го набра.


Публикувано от anonimapokrifoff на 11.03.2016 @ 09:54:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zika

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 02:04:38 часа

добави твой текст
"В жасминовия мрак" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: В жасминовия мрак
от kameja на 11.03.2016 @ 10:05:40
(Профил | Изпрати бележка)
Въздействащи и пленяващи са разказите ти. Поздрав за дарбата ти на разказвач!


Re: В жасминовия мрак
от zika на 11.03.2016 @ 18:18:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: В жасминовия мрак
от zika на 11.03.2016 @ 18:54:32
(Профил | Изпрати бележка)
Трудно ми е да устоя на тези думи - благодаря!

]


Re: В жасминовия мрак
от somebody на 11.03.2016 @ 11:59:11
(Профил | Изпрати бележка)
Пишеш прекрасно и аз те чета на един дъх. Умело хващаш читателя от самото начало на късите си истории, водиш го почти без да диша по пътя и не го пускаш до развръзката, която обикновено е неочаквана. Поздравявам те за дарбата ти!


Re: В жасминовия мрак
от zika на 11.03.2016 @ 18:17:13
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Интересува ме как се възприема - дописвам един роман и сега тествам енергията на разказите си, за да засиля в този стил някои от нещата в това, което правя в момента.

]


Re: В жасминовия мрак
от Markoni55 на 11.03.2016 @ 17:24:29
(Профил | Изпрати бележка)
хубава история, обичам такива....


Re: В жасминовия мрак
от zika на 11.03.2016 @ 18:14:17
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Това е голяма подкрепа за мен!

]


Re: В жасминовия мрак
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 12.03.2016 @ 08:26:42
(Профил | Изпрати бележка)
Творческата ти енергия е много силна и завладяваща! Омагьосваш с думи и повеждаш читателя към непознати или скрити в него самия усещания, от които се чувства обновен, разнежен, готов да прегърне света! Неоспорим талант си, това се вижда!
Желая ти нестихващо вдъхновение и винаги завладяващо читателите творчество! Поднасям ти аплодисментите си!


Re: В жасминовия мрак
от zika на 12.03.2016 @ 18:57:23
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: В жасминовия мрак
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 12.03.2016 @ 08:29:36
(Профил | Изпрати бележка)
Въздействаща романтика, наистина. Но защо брои? Стъпалата, стъпките, все брои? Влюбените наистина са нетърпеливи, но те летят, прескачат стъпалата, не броят стъпки и секунди. Поне според мен е така.

Инак - 5!


Re: В жасминовия мрак
от zika на 12.03.2016 @ 19:00:51
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря! Той - защото е сляп. Тя - като символ, усилващ чувството за предопределеност. Сега с усмивка - и мен ме учудиха, че броят, но герои, какво да ги правиш. Понякога и мен ме изненадват с реакциите си!

]