Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 807
ХуЛитери: 5
Всичко: 812

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pavlinag
:: pastirka
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСвитъкът на мъртвеца
раздел: Романи
автор: tzvetcomarinov

Събратът в любовните пирове безпогрешно беше разбрал онова за което той зори не отвори уста.
-Отче Генадий, дяволът ли ти отнесе разума? Как така ще посегнем на ратая и вземем грях на душите си.
-По-малък ли ще бъде неговият, ако тефтерите попаднат в ръцете на ония, дето мразят бога
повече от врага си. - напосоки подметна йеромонахът, сякаш търсеше съдружници и подкрепа за казаното. - И стане главната причина, че Господ загуби няколко измежду своите най-верни чеда.
Генадий се прекръсти машинално, заради споменаването името господне, а не от изреченото. Добре познаваше физиономията отсреща, лепваше се тя винаги върху лицето на другаря му, щом нещо вътрешно и здравата се е объркало.
-Какво? - попита архидяконът, изглежда още недоумяваше, защо трябва да се направи по тоя начин. - Може направо да поискаме тефтерчето. С уговорката да го пазим от лоши очи и помисли.
-Нека така да бъде, отче. - съгласи се Генадий от раз и счете казаното за достатъчно.
"Наивник или глупак си, Науме? - продължи по-нататък дълбоко раздвоен в своята глава. Смяташе се за по-умен заради важното според него, че има по-висок сан в манастирската йерархия. - Това няма никакво значение, взел съм решението". Широко отворените зеници насреща, упорито настояваха да чуят и по-различно и успокояващо.
-Добре. Ще помислим, как е най-богоугодно да постъпим. Нека изберем и по-правилното да бъде.
До сега Наум като вярно куче го следваше по петите, но той все не го изпускаше от очи за по-дълго време. Защото отдавна бе забелязал важното и полезно за тяхното приятелство. Архидяконът трудно прави разлика между вярност и глупост. Сега ще си наложи малко повече мислене, да намери решение, как да направи тоя смотаняк съпричастен към онова дето е решил. Налага се да го извърши, дори колкото се може по-скоро да бъде. Ратаят изкарва добитъка на паша и среща момчетата от селото. Като нищо ще му завъртят главата да тръгне по техните вечеринки. Където освен да танцуват и веселят като млади хора, новите им говореха и от своите приказки. Ще подлъжат хлапето да отвори уста за тънките манастирски работи, след което и да им покаже какво е записвал в своето тефтерче.
И той помогна за идването на тая лошотия до главите им. Когато взеха момчето да помага в гледането на манастирските животни, някой подхвърли. Добре било да го научат на четмо и писмо, нека сам да пие от благодатта на божийте книги. Включи се отец Генадий в уроците, макар да го правеше с нежелание, а само защото не беше успял да разбере. Дали това не е заръка лично от архимандрита на манастира. Тогава нещата вървяха,че той ще отиде по-нагоре в епархията и следва да посочи свой заместник тук. Божийте служители добре следваха написаното от църковните книги, но слушаха и онова, дето се казва от по-главните измежду тях.
Трябва наистина да държи изкъсо тоя Наум, защото нещата с ратая може да се окажат и не толкова лесни, както изглеждаха на пръв поглед. Възмъжал е глупакът не за своите години, а от постоянна работа с вилата и лопатата в обора, ръцете му са наляли немалко сили и сръчност. И още да се предвиди това. Глава дето умее да чете, по-лесно се досеща за онова, което не пише в книгите.
Архидяконът не биваше да го изпуска за по-дълго от своите очи, щом иска да му бъде полезен и не създава грижи. Ето и сега, Наум е готов да се излегне най-блаженно под сянката на дивата круша. Да се отдаде в разума си на приятното около преди половин час и не мисли за нищо друго, а не, че отдавна е настъпило времето да се прибират. И колкото може по-скоро да стане това явяване в манастира.
Вярно, ще измисли правдоподобно обяснение, защо са били извън портата, но не бива да забравя онова, което лично препоръча игуменът. Може и да не тръгнало от неговата глава, но все едно, ще се съобразяват с казаното преди една литургия на всичките монаси. Преповторено още няколко пъти, преди започването на вечерната молитва. Новите властници, хич не обичаха служителите на бога. И като ловджии на гюме ще ги причакват, да ръфнат някой измежду тях. След малко манастирското клепало ще заудря, трябва да бъдат заедно с останалите монаси там. А както личеше в момента, тия неща въобще не вълнуваха главата на другият прелюбодеец. Свалил е архидякон Наум килимявката и внимава само за едно, да изчезне видението с белотата от пазвата на вдовицата.

Цветко Маринов


Публикувано от anonimapokrifoff на 22.08.2015 @ 21:02:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Романи

» Материали от
   tzvetcomarinov

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:03:00 часа

добави твой текст
"Свитъкът на мъртвеца" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.