Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 584
ХуЛитери: 0
Всичко: 584

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаМечтата на един лаптоп
раздел: Разкази
автор: CheGuevara

Вратата на хранилището изскърца и лартопът отвори очи. Надежда запали единственото му око, а сърцето му запърха като лудо пиле...
В тъмнината и тишината той изпадаше в летаргия и докато батерията още имаше душа, броеше дните, после всичко в него изстиваше и той загубваше представа за времето...
Тя толкова му липсваше.
Обичаше, когато застанеше пред екрана и уморените й пръсти, пробягващи нежно по клавиатурата, извайваха красиви образи и тъжни истории...Не беше млада. Не беше красива. Беше просто една обикновена жена с добро сърце, която страдаше с всеки от своите герои. Малките хора с големи мечти...Чувстваше се горд с нея, а и със себе си, защото знаеше, че й помага...
Някъде в интернет беше срещнал една чудесна мисъл на Ъруин Шоу от романа му „Хляб по водите“:"Не е щастлив човек, но затова пък е нещо изключително рядко - той е добър човек. Добър, но без късмет. Удивително, колко често тези неща вървят заедно." Запомни я, защото тя много прилягаше за Нея. Живееше трудно, притисната от кредити, сметки и понякога непосилни разходи и се налагаше често да го оставя в заложната къща точно срещу дома й. Собственикът й беше приятел и никога не я връщаше с празни ръце, но тогава се налагаше дълго лаптопът да стои самотен в тъмното хранилище сред братя по съдба- нови, недоизплатени, употребявани или даже крадени вещи на собственици, които живееха също трудно...Като нея.
Не й се сърдеше. Знаеше, че тя също тъгува за него, но минаваха дълги дни и месеци, докато намери отново пари и тогава настъпваха онези блажени мигове, когато двамата, един срещу друг, се потапяха в поредната тъжна история или красив стих...И той се чувстваше щастлив,че в нейните изстрадани книги има вградена и частица от неговата чувствителна душа...
Вратата на хранилището тихо се затвори. Не беше за него.
Лартопът примирено въздъхна и притвори очи.
Знаеше, че тя няма да го изостави.
Мечтаеше да изгрее истинско слънце и на тяхната улица.
Дано Бог я закриля!...
Ще я чака!
Ружа Велчева


Публикувано от viatarna на 05.07.2015 @ 00:30:25 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   CheGuevara

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 21215
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Мечтата на един лаптоп" | Вход | 6 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Мечтата на един лаптоп
от antoan1antoan на 18.09.2018 @ 18:21:31
(Профил | Изпрати бележка)
Прочетох на един дъх... В момента може да е бил само един лап-топ (но попил енергиите на стопанката си!) Но скоро това ще се превърне в явление. Изкуственият интелект е вече в производство. Въпрос на време е да стане достъпен като цена. И тогава ще се развихрят подобни истории - които ще заместят любовта между хората (която намалява значително) . Изкуствения интелект е едно от нещата, за което човек е създаден - за да го задвижи. Да го вкара в реалностите. Ще бъдат невероятни години на емоции. А след това ще се родят водачите с изкуствен интелект, които ще поведат човечеството в неговата следваща мисия. Може би - това ще бъде и отворената кутия на Пандора. Но тогава ще се разбере, колко оцветен и чувствен може да бъде този саморазрушаващ се свят. Рано или късно обаче - изкуствения интелект ще ни обсеби и подчини. Тогава - ще се види на какво е способен - или пък не - социума като цяло. Най-вероятно няма да се справи. Но пък космоса ще бъде овладян. Разбира се - ще има и "добър" изкуствен ителект, както и "злонамерен" към хората. Може да има и групи с изкуствен интелект враждуващи помежду си :) Постепенно няма да може да се различават хората от изкуствените хора - защото няма да е проблем да се сътвори тяло аналогично на човешкото (чрез клониране, а и други методи - и в него да се имплантира интелекта. Интелекта може и да се прави на глупав - но и да владее - според случая :) Ще може и да се влюбва!!! (мнооого важен момент!!) Но тези неща си вървят. Доброто и злото никога няма да умрат. А любовта ще си остане загадката на загадките - завинаги :) Битката ще е до тогава, докато най-голямата черна дупка изяде цялата вселена - и после всичко пак ще започне отначало.
Поздрави!


Re: Мечтата на един лаптоп
от kasiana на 05.07.2015 @ 13:24:09
(Профил | Изпрати бележка)
Мечтаеше да изгрее истинско слънце и на тяхната улица.
Дано Бог я закриля!...
Ще я чака!
......................................................

Харесах!!!!!
Поздрави!:)


Re: Мечтата на един лаптоп
от angar на 05.07.2015 @ 17:49:26
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Много човечно!


Re: Мечтата на един лаптоп
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 06.07.2015 @ 01:03:31
(Профил | Изпрати бележка)
Хей, Руже, как успя - и на лаптопа да вдъхнеш душа! Аз като гледам понякога хората в метрото как са заболи поглед в телефони, таблети и пр., си мисля как всички ми приличат на роботи, че няма човешко нищо останало в тях, че докато цъкат по екранчетата, около тях стоят прави възрастни хора и майки с деца...
А ти - и на лаптопа вдъхна чувства.... Дай Боже да оцелее човещинката - в една или друга форма...


Re: Мечтата на един лаптоп
от zaltia на 06.07.2015 @ 18:54:47
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей Ружа,
Мечтата е и силна, и взаимна....
Най- приятелски пожелавам сбъдване!!!
Хубава да е вечерта ти приятелко!!!


Re: Мечтата на един лаптоп
от pastirka (prestizh@abv.bg) на 08.07.2015 @ 07:55:02
(Профил | Изпрати бележка)
Колко много чувства - събудени и посадени в читателя!
Истинското слънце първо трябва да изгрее в нас, човеците!
Много приятна изненада за мен беше този текст, Руже!
Слънчева прегръдка!