Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 759
ХуЛитери: 3
Всичко: 762

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Elling
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНа бивак
раздел: Разкази
автор: boliarkabg

Беше във време оно. Със съпругът ми, вечна му памет, бяхме хора, които обичат приключенията. Често ходехме с палатка по манастири, планини и море.. Когато се роди дъщеря ни, водехме и нея. В ония времена обаче, всичко се купуваше с „връзки”, а друг е въпросът ,че трудно се намираха някои неща за бивакуване на палатка дори с връзки.
Бяхме си уредили прилично оборудване, но с палатките нещата не бяха добри. Все не успявахме да спестим за собствена палатка и ползвахме всеки път различни от приятели, или от службата. Докато бяхме двама лесна работа, спяхме си в „хималайка” и пътувахме с Балканчето. Дааа,сега ми е смешно, а тогава беше „върхът на сладоледа”. После когато с нас тръгна и дъщеря ни трябваше голяма палатка. Тя си беше тежкарче от малка и си искаше нейно помещение, искаше да има навес отпред, да има предверие.
Годината, за която иде реч беше се заформила трудна за летуване още от пролетта. Първо директорът ни заяви,че заместниците и н-к отделите няма да излизат в отпуск през лятото. Често се случваше когато не вървят производствените работи. Ядове, чудене, а дъщеря ни с тефтер и молив прави списък с необходимото за къмпинг, и не дава дума да стане, че няма да ходим.
С триста зора почти ден преди заминаването ни, пуснаха съпругът ми в отпуск с условието, че ще минем първо през Обединението в София. Там да проведе една среща и тогава започваме почивката за цели две седмици. / тази отстъпка беше заради малката ни дъщеря/. Бяхме решили като ще е в София първо, от там да минем през Сандански, после цепим през Родопите и Бургас, та в Приморско. Дъщеря ни беше на 7 години.
Всичко натоварихме на Москвето. Тъпкано до край. В багажника, върху колата багажник, на задната седалка половината за дъщеря ни, половината с камара багаж. Колата-крепост. Всичко добре, но палатката нова. Винаги когато сме с непозната палатка първо пробно я „опъваме” веднъж и тогава тръгваме, но сега нямахме време. Иначе от хубава, по-хубава на картинката.
След всички истории, срещи, дълъг път, пристигнахме почти вечерта в Сандански. Никога не бяхме ходили там, намерихме по упътване една поляна до рекичка, под малка ВЕЦ и започнахме опъването на палатката. Дъщеря ни се настани на брезента от колата, извади си някакви нейни занимавки и потъна в тях. Започна великото дигане на палатката.
Тъй де, ама нали си знаете какво става в такива случаи. Първо се оказа, че няма схема макар и чисто нова палатка. Нищо, смело се захванахме. По пътя на логиката, тая рейка така, това тука, онова там. Взехме да вдигаме, не е такаааа. Разглобяваме като все още любезно си говорим и си помагаме. Второ вдигане, отново една рейка стърчи и палатката клечи на една страна, а голяма, не може да я оставиш така, ще рухне върху ни както спим. Плахо казвам,че може би не е опъната добре. Мъжът ми беше благ човек и търпелив, нищо не отговори. Започнахме отново, за трети път. Пак не става. Винаги една рейка пречи и не е така, където и да я сложим, както и да я сглобим. Мислим, гледаме, няма логика. Вече се стъмнява, палатката килната на една страна, дъщерята в реда на нещата започва упражнения по мърморене. Леки словесни престрелки от наша страна, а не бяхме и не сме били никога след това кавгаджийско семейство. Словесните атаки все повече набират скорост и за да не се изпокараме преди почивката, решаваме цивилизовано,че най-добре щом се приберем в Търново да се разведем. Съгласни сме и двамата, и започваме да подреждаме нещата си в кривата палатка.
Седем дена изкарахме там, палатката изкривена като баба с ишиас. Дъщерята играе по цял ден на поляната и край реката. Аз чета книги и приготвям обяди, закуски, а мъжът ми седи на стол с лице към палатката и размишлява.
Един ден взе молив, нарисува нещо на лист, после ходи някъде в града, върна се с кутия блажна боя, четка и влезе вътре. Номерира всички рейки, после ми каза,че има една излишна, която по размери не пасва никъде и не е необходима никъде. Нея ние взимахме за носеща на върха, под навеса и затова все не можехме да сглобим добре палатката. Установи се, че е сложена явно по погрешка още при опаковането в завода.
Всички се развеселихме и останалите дни минаха чудесно. Прибрахме багажа, тръгнахме в голям дъжд към морето, а когато пристигнахме в къмпинга, вече грееше слънце.
Паркирахме колата, стоварихме багажа и започна сглобяването. Всичко като по часовник. За нула време палатката опъната, укрепена, красавица. Срещу нас седнал в шезлонг със скръстени ръце, един летовник гледа през цялото време. Когато бяхме готови пристигна и протегна ръце на двама ни. „Браво - каза - гледах ви и ви се възхищавах. Такова опъване на палатка виждам за пръв път. Бързина, прецизност, синхрон. Без грешка сте.”.
Ние прихнахме и се прегърнахме. Нямаше да се развеждаме, ясно.
„Каваците” стоплиха сърцата ни, морето беше тихо, водата „като чай”, пясъкът прекрасен. Дъщеря ни се къпа на воля, ние заформихме чудна компания със съседите пловдивчани, ловихме миди и пихме студена ракия до късни нощи.
Беше прекрасно лято.

Милка Маркова


Публикувано от anonimapokrifoff на 19.04.2015 @ 12:57:10 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   boliarkabg

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 19:51:09 часа

добави твой текст
"На бивак" | Вход | 5 коментара (11 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: На бивак
от starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) на 19.04.2015 @ 15:52:07
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за талантливия разказ!
Щастие и успехи!


Re: На бивак
от boliarkabg на 19.04.2015 @ 15:54:15
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Петьо, идват дните за почивки, който си ги позволява и като се замислих.... ми стана мило, реших да споделя. Поздрави!

]


Re: На бивак
от kasiana на 19.04.2015 @ 17:27:59
(Профил | Изпрати бележка)
Мили спомени!!!!!
С големия син обикаляхме с наша палатка
България и преживяванията бяха вълнуващи!:)

Сърдечни поздрави!:)


Re: На бивак
от boliarkabg на 19.04.2015 @ 18:30:20
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
:) славни времена, нали?

]


Re: На бивак
от doktora на 19.04.2015 @ 17:47:16
(Профил | Изпрати бележка)
... мдааа, Милка, славни времена бяха, малко ни трябваше да сме щастливи, въпреки битовизмите... аз по това време обикалях болярския край...Хотница, Русаля, Елена, Арбанаси (старото), с моите хора (дъщеря ми и жене ми, и кръстниците) хех драго ми е, мила, пак да ни се случи! :)


Re: На бивак
от boliarkabg на 19.04.2015 @ 18:31:39
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Няма по- голяма свобода!!! Поздрави! :)

]


Re: На бивак
от malovo3 на 19.04.2015 @ 23:31:26
(Профил | Изпрати бележка)
Еее "Каваците" "Каваците"
Какви години, какви спомени!
Много ми хареса!
Поздрави!


Re: На бивак
от boliarkabg на 20.04.2015 @ 07:00:22
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
:) Дааа, Каваците, 10 лета как се забравят, май няма кътче, където не сме строили палатките и дюна, върху която не сме се пекли! А морето...,ех, морето!
Дъщеря ни още пази списъците от подготовката и записките от летуването, дори резултатите от играта на карти!? :))))))))
Поздрави!

]


Re: На бивак
от malovo3 на 20.04.2015 @ 11:04:01
(Профил | Изпрати бележка)
Ще си кътаме добрите спомени. А лошите ще забравим. "Ако можем"
Успех!

]


Re: На бивак
от IGeorgieva на 22.04.2015 @ 09:38:22
(Профил | Изпрати бележка)
Светли спомени! Една рейка в повече и....:)
Хареса ми! Поздрави!


Re: На бивак
от boliarkabg на 23.04.2015 @ 20:27:00
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
Тази рейка можеше да обърка живота ни :)))))), благодаря ти!

]