Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 591
ХуЛитери: 5
Всичко: 596

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: nickyqouo
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОтбрана в каца возилница !?
раздел: Хумор и сатира
автор: dedenze

- Де та ма Гице, къф смъртен абер пращаш, аз ощи не съм готова! Нъл наедно щяуме да варин ! Улизан ! – баба Дона махна промката на вратата и бавно се затътри към къщата, почуквайки с бастуна.
- Жиуа съм Доне, нибойсъ, аз само тъй рекох на Пенча да те извика, че краката ептен немъ държът, ти си по- яка, виж как припкаш кът козъ – смееше се Гица на прага – уляз и сполай, чи тъ има, акранките измряа сите !
Скромната одая на баба Гица бе украсена с върбови клонки, на стената под малка икона гореше кандилото, не беше забравила, че е Цветница. Отдолу в рамка имаше една стара, свидна снимка, на която тя и Дона се кумичеха като девойки. Беше подействало явно, защото и двете се омъжиха в следващата година....

- Ха честит празник – рече Дона и извади от престилката три големи ябълки - То сега се пости, затуй ябълки носа, но налей по една ракийца, нали ланско вино няма ! Господ от дърти и болни не ще голям пост и жертва!
- Тъй, тъй Доне, приготвила съм, чакай да заторя радиуто, че да са чун и видин, внучката го донесе, нъл няам бокса и телевизур – Гица изключи радиото, напълни чевръсто две стъклени чашки със столче , Дона вече беше обелила и нарязала една ябълка - Ха да сни живи и здрави ! Кажи сиги на де жа варин, де на водат партийците, тез торни бръмбари, ти по- знаш и имаш бокса!
- Баш там на водат, на торъ, устей другото ам американците с танкове и големи орудия веке са тук, окупирват! Се в кафяво буядисани, ама не фашиското тъмно, а светло кат детско лайно!
- И аз ги видях ма Доне, дъщерята ма води в града за кръвното и полвин час чакауме доде преминат! Мър те се по пустините и каминяците воюват за гъзъ и неута, затуй са боядисват в тоз бозав цвят. Тук в зеленото се виждат от километри, не могат се скри. Чии го дирят тук ма, ни няами бугатства !?
- От тук шъ гърмът по Русия и Украйна, там са парите! Война иде Гице, страшно ша е, наште серсеми на набутаа в нея, тоз път прошка няма да има, Русия ша ни сипи башкъ, както сме заслужили!
- Значи правилно съм разбрала и за двете съм взела мерки! Двете големи каци возилници, закопах в задния двор, имат и яки капаци! Стане ли нещо в тях жа са крин, доде премине огиня ! – Гица дръпна пердето на прозорчето и посочи към мястото, близо до полусъборената ограда.
- Мар ти си луда, как изкопа толкоз пръс? Пък и кът влезим, как ще излезим от там, ко ша пин, яден? – Дона гледаше тревожно, ужасено и ококорено.
- Не съм копала аз, пошушнах на гламаото Мите, че там може да е заровена златна пара, защото старата къща е била там, ако иска да копа и търси, негова е ! Слушай сеги и поуни, малката бояджийска сълба се счупи на две. По сяко парче се слазя и излазя в каците. Капаците са подпрени на дувара, сълбите са тук до нужника. Вътре съм турила веки по едно старо цукало от унуките. Тук в този долап има две еднакви торби с вода, сух ляб и консерви, патронче ракийца, ще стигнат за седмица. Като почнат да гърмят наистина, идеш и улизаме у каците, без да съ чакаме ! Само оружие не мога да намеря, по радиото се казват няма парабели, без парабели ! Те затуй онез, дет казват самата истина от „атаката”, не могат да земат власта !
- То и по боксата казват за тези парабели, но внучката обясни, че не е ручно оружие парабел, а химическо парабен, дет прай рак, ощи по -лошу! Аз имам две малки балтийки, наместо парабели, ша ги донесъ тяу. За туй с каците евалла ти казвам, как съ усети, дорде доди времи да нъ бумбандирват, може някой крадлиу циганор да си счупи главата нътре, сложи им тънко лайлонче отгоре и с малко сенце замаскирвай! – каза Дона и си допи ракийката.
- Нас никой не мой на превзе ! - гордо заяви баба Гица-
Петстин години турци не можеа, та сега ли тъз антихристка сбирщина от америка ли шъ го напрай !?
Бабите се прегърнаха спокойни за утрешния ден и се договориха на Възкресение да се видят пак и да оттренират скриване в каците возилници, нещо като войнишкото „атом от всички страни” ! Бог пази когото трябва !


Речник:
абер - хабер
Нъл наедно щяуме да варин ! - Нали заедно щяхме да си вървим !
Улизан ! - Влизам!
заторя - затворя, изключа
чун и видин - чуем и видим
бокса - сет топ бокс приставка
сиги на де жа варин - сега накъде ще вървим
за гъзъ и неута - за газта и нефта
ша ни сипи башкъ - ще ни сипи отделно ( има се в предвид, че в миналото цялото семейство се е хранило от една паница, само на почетните гости се е сипвала храна в отделен съд)
каци возилници - конична, дълбока каца за прекарване на грозде за вино
жа са крин - ще се крием
сеги и поуни - сега и помни
балтийки - малки брадви с къса дръжка
нътре - вътре
лайлонче - наилонче

За любителите, ето бабината етимология и развитие:
">http://dedenze.blog.bg/zabavlenie/2013/05/09/babini-izbori.1108354
">http://dedenze.blog.bg/lifestyle/2013/11/18/babini-kahyri.1207997
">http://dedenze.blog.bg/lifestyle/2014/06/15/nesrazimite-babi.1273352


Публикувано от viatarna на 05.04.2015 @ 19:28:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   dedenze

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 22:18:48 часа

добави твой текст
"Отбрана в каца возилница !?" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Отбрана в каца возилница !?
от boliarkabg на 06.04.2015 @ 11:26:09
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
от сърце се смях, насладих се на диалекта и за моя гордост разбрах всичко. Иначе, тези стари жени са си за възхищение-от политика не само се интересуват, но и разбират. Имат вяра ,че ще живеят въпреки всичко. Преживели са детство във война и знаят как да се организират. Чудесни бабки, харесах много.
Поздрави!


Re: Отбрана в каца возилница !?
от doktora на 06.04.2015 @ 10:02:23
(Профил | Изпрати бележка)
Щеше да е много смешно, ако не беше малко тъжно, деденце...

Иначе със задоволство прочетох, леко пишеш, впрочь, от блог.бг те познавам, там съм алхимик1 хех но, рядко влизам, тук е сайта любим...)))


Re: Отбрана в каца возилница !?
от Markoni55 на 07.04.2015 @ 21:21:47
(Профил | Изпрати бележка)
щеше да е смешно, ако не е тревожно и тъжно...но текстът е хубов. сполай ти