Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 885
ХуЛитери: 4
Всичко: 889

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: pinkmousy
:: nina_nina
:: LioCasablanca

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаШахматни етюди 15
раздел: Разкази
автор: ivliter

15.

Подготовката за всяко празненство е продължителен и ангажиращ процес. Трябва за толкова много неща да се помисли. И е нужно всичко да бъде извършено в срок. Особено важно е правилно да се разпределят задачите в колектива и всеки да си знае какво трябва да направи. Освен това, за да е добър резултатът всеки да притежава необходимата компетентност.
Толкова празненства съм отпразнувал в дългогодишния си трудов стаж, че изобщо вече не ми се помисля за празник, но няма как да се размине.
За себе си отдавна съм стигнал до извода, че няма по-хубав празник от делника. Когато всичко си тече в руслото и няма излишно напрежение и приповдигнатост.
Шефът е отскоро на този пост и сега много му се иска да се покаже, да направи нещо повече от предшественика си. Това мене никак не ме вълнува. Искам да пестя силите и енергията си за моите тихи и спокойни занимания – аз вече няма защо и пред кого да се доказвам.
Вместо за предстоящото тържество си мисля за следобедната среща на шахматната дъска с мой приятел. Имам да си връщам за поражението, което той ми нанесе предния ден. Вчера се опитвах през цялото време да му противостоя със Староиндийска защита, но тя така и не ми донесе успех. Затова проучих две турнирни партии и ми се струва, че приложената Сицилианска защита от единия гросмайстор е много подходяща за стила на игра на опонента ми.
– Пенева, ти ще разнесеш поканите! – нарежда шефът на една от колежките.
– Няма ли да е по добре ако… – иска да предложи нещо тя в отговор на поставената й задача, но шефът я прекъсва нетърпеливо.
– Няма да е по-добре. Вече съм решил. А ти, Драгоев ще се погрижиш за цветята. Костов ще се захване с озвучаването.
– Аз мисля, че…
– Няма какво да мислиш. Аз вече съм го измислил. Ти просто го направи както го искам.
– Но…
– Разбрахме се! – дава му да се разбере кой е тука шефът и кой решава кое как да стане.
Докато разпределя задачите, разочарованите колеги мърморят недоволно край мене. Напразно. Той е царят, а ние сме пешките. Като че ли не са разбрали що за човек е, че не е като предишния началник. Може да бъде чута думата на някой топ или офицер да речем, но не и на пешката. Излишно е да спориш, да възразяваш и да даваш мнение, особено когато не ти го искат. Но мнозина от колегите са още млади и тепърва има да разбират много неща в човешките, и служебните отношения.
– Ти ще помислиш за украсата на помещението – поглежда към мене директорът. – После ще ти кажа какво точно искам.
– Ясно! – отвръщам кратко аз.
Не е трудно да се досетя, че помислянето ще се състои в това, как по-добре да изпълня онова, което е намислил „царят“. Ако бях на по-важна позиция или се стремях към такава, можех да се осмеля и да предложа нещо, но аз съм пред пенсиониране и за мен е важно да се съгласявам и да премина през задачата си по-бързо и по-лесно.
Да царят е най-важната фигура и цялата игра се върти около него. По това две мнения няма. Но какво е царят ако не се опира на крехката сила и защита на пешките, ако той
не ги цени и ги жертва неблагоразумно!? Такъв цар рано или късно неминуемо загива. Гледайте царя, но мислете за пешките – така учи шахматната игра.
Най-после заседанието свършва и аз бързам да изляза от залата, да подишам чист въздух и да събера свежи сили за предстоящия двубой привечер с моя сериозен противник на шахматното поле. Няма да ми е лесно, защото съм разбрал, че той знае цената и силата на пешките.


Публикувано от alfa_c на 22.03.2015 @ 09:54:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   ivliter

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
389 четения | оценка 5

показвания 32107
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Шахматни етюди 15" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.