Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 871
ХуЛитери: 4
Всичко: 875

Онлайн сега:
:: idan1
:: LeoBedrosian
:: Georgina
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЖена с името Мария
раздел: Разкази
автор: lubara

Когато за пръв път влезе в книжарницата, беше ранна пролет. Навън листата на кестените все още растяха в пъпките си, само белите маргаритки плахо надничаха всред отсрещната зелена алея. Търпеливо изчака възрастната жена, която искаше да разбере прави ли се кръщене в съседния параклис.

- Вие заедно ли сте – попитах я аз, защото госпожата малко трудно разбираше какво й казвам, бяха минали вече пет-шест минути.
- Не, може ли да видя тази книга- и посочи на най-горния рафт една голяма със зелена корица и заглавие „ Нашата вяра”.
Тогава я погледнах за пръв път. Беше слаба, обута със старомоден жълт панталон, на раменете си имаше шлифер с неопределен цвят. Забелязах, че има малък тик на лицето си.
После пожела още две книги, бяхме останали сами в книжарницата. Започна да ги прелиства и изведнъж взе в ръцете си сборника с моите разкази. Бях поставил две-три книги, една върху друга. С какво й привлякоха вниманието, може би с червения изгрев над морето върху корицата.
- Тази не е богословска, каквито продавам тук, въпреки че и в нея се говори за вярата – усмихнах й се аз.
- Взимам я, заедно с другите. Сега имам пари- стори ми се, че малко трудно намира думите.
Подаде ми петдесет лева, аз сложих книгите в един плик, но преди това посочих усмивката си от задната корица на моята книжка.
- О, извинявам се, не бях забелязала, че сте авторът.
- За нищо, това само може да ме радва- отговорих й аз.
Тогава ми подаде ръка, каза си името, разменихме няколко думи и после тя бавно затвори вратата. След нея остана някаква неопределена чистота.

От тогава минаха десетина месеца. Мария често влизаше в книжарницата. Купуваше си нещо дребно, очите й мълчаха, но сякаш искаше да ми каже нещо. На няколко пъти заговори за моите разкази, най-много я беше впечатлил този за монаха, който беше убил от любов. На мен обаче ми се струваше, че точно любов й липсва…Не исках да я притеснявам с въпроси.

Беше есен, когато отидох на двадесетина километра от града, край буйния зелен водопад, който се спускаше от белите скали и никога не пресъхваше. Там има много глог и шипки, а аз обичам да си изранявам ръцете, берейки плодовете им. И тогава я видях, беше с едно малко момченце. То безгрижно обикаляше около нея, а лицето й отново беше бледо и замислено. Не знам защо, но не им се обадих. Обаче имах чувство, че тя ме е забелязала…

Сега отново идва пролет. Мария отдавна не е идвала при мен. И се питам, с идващото Възкресение дали ще настъпи успокоение в погледа й. Книгите, които си купи в книжарницата дали са й помогнали да разбере накъде да продължи пътя си. И вярата дали я е взела от заглавието на онази голяма зелена книга. А може би тя винаги е била с нея.
Кой знае. Та тя е само една незабележима жена с името Мария.

19.03.2015 Любомир Николов


Публикувано от anonimapokrifoff на 20.03.2015 @ 00:20:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   lubara

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 23:33:52 часа

добави твой текст
"Жена с името Мария" | Вход | 2 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Жена с името Мария
от IGeorgieva на 20.03.2015 @ 10:01:00
(Профил | Изпрати бележка)
Деликатни внушения, които докосват душата! Оставяш доста и на въображението на читателя! Много ми харесва това!
:)


Re: Жена с името Мария
от lubara на 20.03.2015 @ 11:32:01
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Благодаря за коментара, исках да напиша, че моята книга има заглавие " Дом за светли души", но ми се стори, че няма нужда от това уточнение. Поздрави и честита пролет!

]


Re: Жена с името Мария
от Caniko на 20.03.2015 @ 10:09:09
(Профил | Изпрати бележка) http://caniko-cania.blogspot.com/
Никоя среща в живота ни не е случайна. А това ирационално усещане за бизост (не е точната дума) е толкова обсебващо и необяснимо.
Чудесен разказ!


Re: Жена с името Мария
от lubara на 20.03.2015 @ 11:34:57
(Профил | Изпрати бележка) http://lubopnikolov.blogspot.com
Така е. Има хора, които оставят диря в съзнанието ни. Макар, че срещата ни с тях е мимолетна. Така беше и преди две години, когато от поздрава на "моя" монах се роди цял разказ. Благодаря ти и честита пролет!

]