Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 798
ХуЛитери: 2
Всичко: 800

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКак прах пари
раздел: Хумор и сатира
автор: stratus

Таман съм се кротнал оная вечер на дивана и жената ми вика: „Познай, вика, що те гледам накриво?” Не съм забелязал, отговарям, а и няма как да забележа – тя тъй си гледа. Лесно кипва, милата, подбра ме и тоя път. Охлюв с охлюв, вика, в политиката не можа да се навреш, поне един бизнес да беше завъртял, да се видим и ний като хората с пари. И взе да плаче и да размахва тигана. Пък аз, знайш, много се размеквам, като я видя с тигана. Изчаках да попремине кризата и почнах кротичко.
Гълъбче, нали работя, заплатка, саламче, сиренце, туй-онуй. От глад, значи, не сме умрели. Като ме видя такъв дипломатичен оная блокира и две минути само ме гледа червена. Щом пусна въздух ме почна отново. Хората, казва, фирми отвориха, бизнес въртят, пари перат и прочие… Слушам я аз от дивана и си пускам патроните край ушите. И тогава жената ме гръмна. Смали се изведнъж, горката, очите и станаха големи и влажни като на животно, записано в червената книга, и ми вика с глас на телевизионна говорителка. „Хайде, мили, започни и ти нещо”.
Мили? Смятай, брат ми, все едно земята ми се обърна. Тая дума сигурно от телевизора я е научила. Усетих си и аз погледа сърнешки и се навих. Добре, викам, мила, ще измисля нещо. Да, ама какво? Мислих цяла нощ, а в ума ми все това „пране на пари”. Покрай прането се сетих за един приятел, дето продава на битака прах и веро и отидох при него. Вземам, казва, стоката на консигнация. Ако искаш и на теб ще дам, докато ти тръгне далаверата. Приех на драго сърце, а жената – да не ти разправям каква радост. Ей това е, викам си, семейното щастие.
Да, ама не. Два дена висях на пазара без да изкарам почти нищо и пак се отчаях. Ортака ме окуражава – много важна е, казва, рекламата. По-добра реклама прави и ще ти тръгне. Взех тогава вкъщи един пакет прах да му разгледам надписите. Пере, пише, лен, памук, синтетика и било ароматично. Глупости, си мисля, това пък ако е реклама. Налепих аз тогава по кутиите нови етикети и добавих – пере пари, отстранява петна от кръв, слуз, сперма, кал, кафе и всякакви други мръсотии.
Леле, че като тръгна оня ми ти бизнес. Продавам партида след партида. Ортака не смогва да ме зареди. Взе да ме гледа накриво. Добре, ама един ден спират пред сергията двама полицаи и ме канят с тях. Влизаме им при началника, а аз усещам, че ми се сяда. „Ти, казва, що переш пари бе?”, вика ми оня и ме гледа страшно. Няма такова нещо, отговарям, откъде пари, че и да ги пера. А това какво е, прави се на фокусник оня, а другия му асистира с една кутия прах от моите. Тогава не издържах и всичко си изпях. И за дивана, и за жената, и за семейното щастие, и за ортака, и за рекламите. Оказа се, че той ме натопил.
Пуснаха ме и се прибрах вкъщи преди жената, легнах си както преди на дивана, а тя като се върна ме подхвана с обичайните изречения. Обаче, вече хич не и се връзвам. Кимам разбиращо, пускам си патроните край ушите и си гледам семейното щастие.


Публикувано от alfa_c на 08.02.2015 @ 18:15:30 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   stratus

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 18:06:11 часа

добави твой текст
"Как прах пари" | Вход | 4 коментара (4 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Как прах пари
от Stratus (stratiev_nbp@abv.bg) на 09.02.2015 @ 16:53:29
(Профил | Изпрати бележка)
Трябваше след края да уточня, че фейлетончето е писано през 1992 г. Затова са и някои архаизми като "битак", например. Тогавашната действителност беше такава. Днес, за съжаление, не е станало много по-различно.


Re: Как прах пари
от Marta на 09.02.2015 @ 08:36:37
(Профил | Изпрати бележка) http://doragspd.wordpress.com/
:)))
В името на семейното щастие - готови на всичко!


Re: Как прах пари
от doktora на 09.02.2015 @ 08:08:51
(Профил | Изпрати бележка)
))))))
!!! Удоволствието е изцяло мое, стратус такъв хех


Re: Как прах пари
от abonat на 31.03.2018 @ 10:49:07
(Профил | Изпрати бележка)
Много ти се удава този жанр :-))))