Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 742
ХуЛитери: 5
Всичко: 747

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: pc_indi
:: pavlinag
:: Marisiema
:: pinkmousy

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСиньо
раздел: Разкази
автор: zebaitel

Какво ме накара да погледна през прозореца точно в този момент? Не знам. Чашата с разтворената таблетка tylolhot топлеше ръката ми, когато премрежените ми от главоболието очи се заковаха в двете сини точки. Особено синьо, турско или морско,
якето на жената местеше своите баклавични в такт с резките и движения, единият ръкав под остър ъгъл следваше цялото, а вътре ръката и стискаше ръката на момченце и го подръпваше да бърза. Хлапето не се съпротивляваше, но и не я настигаше, другата му ръка криво махало с червена ръкавичка. Излязла от работа, трябва да го прибере от училище и да го нахрани, да разтури раничката, да извади нагризаната мазна закуска измежду тетрадки, моливи, един пластмасов рицар с паднал шлем и учебници, да даде наставления и пак да отиде на работа. Момченцата в първи клас са толкова непригодни за училище, сутрин почти спят в ръцете ти, топли, миришат на сънища, бързаш, все ги влачиш на една ръка зад себе си, после ги влачиш обратно, не чули и не разбрали домашното, завеяни, разсеяни, твои.
Другото синьо е голяма газова бутилка, точно същият цвят. Поставена е в нещо импровизирано на три колела, бивша детска количка, леко наклонена напред, ракета, готова да излети от установката си, макар и с дюзата напред. Човекът, който я тегли не бърза, но в даден момент ще пресече траекторията на жената, която бърза. Обзема ме неуправляема тревога, защо трябва да се пресичат двете траектории, синьото започва да ми се вижда много неестествено еднакво и заплашително, като два войнишки мундира с войниците вътре. Ако са еднакъв цвят, значи войниците са от една и съща армия, не може да е застрашително. Елизабет Томпсън и нейните войници в Сутрешна проверка, раздърпани, гледащи в различни посоки, само две от униформите са в цвят и сякаш обърнати една към друга, какви ги мисля?! И като капак, стихът на лорд Тенисън: theirs not to reason why, theirs but to do and die...Човекът с бутилката леко ускорява крачка, ъгълът между двамата вече е почти прав. Едната му ръка е пъхната в джоба на черното яке, черна плетена шапка е нахлупена почти до очите му. Верно, че е студено. По телевизиите нонстоп предават за вчерашното нападение на джихадисти над редакцията на френския хумористичен вестник, убити, ранени, днес ново нападение, полиция, хора мълчат и стоят в студа на площада, мълчанието е тежко, но тежи само на места, върху невинните. Другите вярват или си мислят, че вярват, правят куршуми от вярата си, забиват ги като инжекции в невярващите, раздробяват тела, за да спечелят души, взривяват своите...theirs but to do and die. Една жена на скутер с черно яке и кръгла черна каска, от която се подава светла коса кара бавно по нагорнището и стига до синьото яке с детето и мъжа точно когато пътищата им се пресичат. Детето се обръща по посока на скутера, мааамо, виж, и аз искам такъв и се спъва в задното колело на бившата детска количка. Тряяяс! С ужас поглеждам в краката си. Чашата ми с остатъците от tylolhot е образувала порцеланова звезда върху плочките, с мокри лъчи и безброй парченца, само дръжката е отлетяла под един стол и все още се върти като пумпал. Ще я събера, ще измия, ще се преобуя, но първо да видя какво...Русата със скутера се е скрила зад завоя. Човекът с бутилката и синьото яке се суетят около малкия.Човекът маха с ръце, сигурно се извинява, подава на детето изхлузената червена ръкавичка. Майката изтупва малкия от праха, той не плаче, макар да личи, че е паднал по очи, защото тя му бърше бузите и му нахлузва обратно шапката. Разминават се.
Всъщност, униформите във всички батални сцени на Елизабет Томпсън са червени. А стихът на лорд Тенисън, наистина възхвалява геройството на Леката кавалерия в Кримската война, но във всички учебници по история се подчертава недалновидността на командващите и безсмислената жертва на загиналите.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------“…theirs not to reason why
Theirs but to do and die”
/The Charge of the Light Brigade/
„...не е тяхна работа да питат „защо”,
Тяхната е да се бият и умрат.”


Публикувано от aurora на 09.01.2015 @ 08:13:47 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   zebaitel

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 13


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 09:14:46 часа

добави твой текст
"Синьо" | Вход | 11 коментара (22 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Синьо
от Boryana на 19.01.2015 @ 20:20:14
(Профил | Изпрати бележка)
Майсторица.:)
Права е Мари-Дес - и е проза, и е поезия, и е прекрасно. Умееш да хванеш един миг, да го стопираш, после да го направиш многоизмерен, да го оцветиш, разслоиш, наситиш и разтеглиш така, че читателят да се усети в центъра му, да си сложи твоите очи и да го види и усети като теб...
Браво ти, Зеб!


Re: Синьо
от mariq-desislava на 19.01.2015 @ 17:14:13
(Профил | Изпрати бележка)
Сплав от поезия и проза - само ти ги умееш тези работи.:)


Re: Синьо
от mamontovo_dyrvo на 11.01.2015 @ 07:16:10
(Профил | Изпрати бележка)
Балада за обикновения човек! Възхитен съм, Зеби!


Re: Синьо
от erka (elokolska@abv.bg) на 10.01.2015 @ 20:21:51
(Профил | Изпрати бележка)
:)...като син лабиринт... има ли безсмислени жертви?!

„...не е тяхна работа да питат „защо”,
Тяхната е да се бият и умрат.”

...а ето това ме разтопи -... топли, миришат на сънища... завеяни, разсеяни, твои.

Да се поизгубя ми се иска! :)


Re: Синьо
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 10.01.2015 @ 19:38:29
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Живе, тексът е много добър, но си мисля ... защо не напишеш по-дълга творба / роман/ - смятам, че удоволствието ще е гарантирано!:)


Re: Синьо
от Rodenavlotos на 09.01.2015 @ 18:47:59
(Профил | Изпрати бележка)
Просто великолепно. Имаш страхотен усет за драматичното. Успяваш да приковеш вниманието още в първите редове, а после буквално го хипнотизираш читателя. Евала!


Re: Синьо
от suleimo на 09.01.2015 @ 16:46:07
(Профил | Изпрати бележка)
Миг разтеглен до статична безпощност...
Много ми допадна това стаено напрежение!
Комплименти!


Re: Синьо
от rady на 09.01.2015 @ 15:35:51
(Профил | Изпрати бележка)
Храна за размисъл има в разказа ти! Но не вкусна, а горчива...


Re: Синьо
от GalinaBlanka на 09.01.2015 @ 09:37:38
(Профил | Изпрати бележка)
Ихаааа! Поредното удоволствие от прочита на твой разказ! Жива да си, Живе!!!:)


Re: Синьо
от giro на 09.01.2015 @ 09:03:47
(Профил | Изпрати бележка)
не употребявам тази дума, но сега не се сещам за друга - разкошно!
изпълних се с наслада от текста, изплетен виртуозно и многослойно...
"порцеланова звезда върху плочките" - умирам за такива метафори!
бравос!
поздрави, Киро


Re: Синьо
от IGeorgieva на 09.01.2015 @ 13:13:00
(Профил | Изпрати бележка)
Напрежението растеше, но... накрая си отдъхнах. :) Пораженията не бяха значителни :)!
Поздрави за стойностния разказ!