Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 2
Вчера: 1
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 584
ХуЛитери: 4
Всичко: 588

Онлайн сега:
:: LioCasablanca
:: pastirka
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКоледната картичка за Мис Маша
раздел: Други ...
автор: IGeorgieva

Това е забавно-трогателната и в някои отношения поучителна история за първата коледна картичка, подарена от моя седемгодишен син. Всяка прилика на героите и събитията в нея с реално съществуващи не е случайна.
Историята започна една съботна утрин, когато, пристигайки на работа, ме посрещна празничният надпис „26 дни до Коледа”. Беше неочаквано и приятно - хубав повод с колежката ми да обсъдим коледните теми. Тя въодушевено ми показа и картичките, изработени от деца от социални институции - част от благотворителния проект, в който нашето училище участва. Вече знаех за прекрасната инициатива в помощ на младежите, напускащи тези домове, и бях решила да се включа. Винаги съм смятала, че ако държавата полага грижи за екзистенциалните нужди на по-малките, то вече порасналите, които поемат сами по своя житейски път, са изключително ощетени от съдбата и обществото ни. Без добро образование, без семейна подкрепа и без средства за препитание шансовете им за прилично съществуване са, за жалост, минимални.
Когато се прибрах у дома, показах картичката на децата си.
- Вижте каква коледна картичка съм купила. Направена е от деца, които живеят в домове, защото нямат родители. Като тези, за които занесохте играчки във вашето училище.
- Много е хубава, – чух от двете си страни.
- И кой се грижи за тях? – полюбопитства синът ми Митко.
- В момента учители и възпитатели, но скоро те сами ще трябва да се грижат за себе си – обясних аз. - И така, на кого да я подарим?
Митко бързо дръпна картичката от ръката ми.
- Знам на кого. На мис Маша – без сянка на колебание каза той.
- Добре, хубаво.
- Но после ще ми трябват и за другите госпожи.
- Ще купя – обещах аз.
Видях как взима химикалка и започва да надписва плика. Оставих го да твори и се заех със свои неща. Бяха изминали около пет минути, когато забелязах, че още се труди на същото място. Толкова време за две имена! Приближих се да проверя. Пожеланията за мис Маша бяха изписани напряко с големи разкрачени букви. Отдясно съвсем уместно стояха имената на изпращача и получателя.
- Върху плика пишем само от кого и за кого е. „Честита Коледа” и всичко останало трябва да е върху самата картичка. Ето тук вътре – показах му аз.
Дадох си сметка, че той едва ли е виждал много такива преди. Всички, които изпращам, са електронни. Ако все пак му е попадала някоя, е било, когато изобщо не е можел да чете.
- Сега какво да напиша тук вътре? – попита той.
Явно част от вдъхновението му бе пресъхнало, не без моята помощ. Прегледах съчиненото до момента.
- Напиши, че й желаеш много здраве.
Не след дълго червената картичка със зелено коледно дърво и оскъден надпис бе прибрана в украсения с пожелания плик.
Бях забравила за случилото се, когато в първия ден от новата седмица Митко пристигна от училище и гордо съобщи, че мис Маша е харесала много картичката и благодари на всички нас за вниманието. В този момент не можех да повярвам на ушите си.
- Ти днес ли й я подари?
- Да.
- До Коледа има още три седмици!
- Но тя много се зарадва. Наистина много. Кога ще донесеш останалите?
Такава е историята за подранилия коледен дух у един ентусиазиран подател, на когото хубава благотворителна инициатива позволи да изрази чувствата си. Признавам, че беше малко вероятно да купя коледни картички по друг повод. Така че, мис Маша, моля не изхвърляйте плика – той е част от посланието. Пожелавам ви от все сърце всички картички, които тази Коледа ви донесе, да са заредени със същата неподправена искреност, възхищение и любов.

София, 3 януари 2013 г.


Публикувано от aurora на 04.12.2014 @ 15:20:32 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   IGeorgieva

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 21:58:47 часа

добави твой текст
"Коледната картичка за Мис Маша" | Вход | 10 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Коледната картичка за Мис Маша
от mamontovo_dyrvo на 15.12.2014 @ 07:11:04
(Профил | Изпрати бележка)
Богатството на света! Децата! Огромно удоволствие изпитах! Простичка случка с голям заряд. И хубаво написано! Благодаря ти за изживяването!


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от Hulia на 09.12.2014 @ 10:00:44
(Профил | Изпрати бележка) http://liternet.bg/publish17/ul_paskaleva/index.html
Разказаното носи много топлина и усмивки...:)))


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 17.12.2014 @ 18:31:28
(Профил | Изпрати бележка)
:)


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от sineva на 07.12.2014 @ 18:58:58
(Профил | Изпрати бележка)
Много е умилително! А момченцето ти, с най - детската чиста душа с голяма любов е подарило картичката. Това е един много мил спомен, който ме развълнува а и ти ще си го помниш винаги. Хубава вечер, Иренче! :)))


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от ina_krein (ina_krein@abv.bg) на 07.12.2014 @ 18:40:37
(Профил | Изпрати бележка) http://inakrein.blog.bg/
Усмивката на коледния дух усетих и благодаря! Много светъл разказ!


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от boliarkabg на 05.12.2014 @ 12:16:57
(Профил | Изпрати бележка) http://boliarkabg.blogspot.com/2011/10/blog-post.html
дано детето,което е направило картичката да е срещнало доброто! Поздрави!


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от mariposasenelalma на 05.12.2014 @ 01:47:14
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрави, Иренка, за хубавия трогателен разказ!
Никой не може да бъде по-искрен от децата!
:)


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от gorestled на 04.12.2014 @ 20:40:35
(Профил | Изпрати бележка)
Много мило. :)


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от Rodenavlotos на 04.12.2014 @ 20:51:45
(Профил | Изпрати бележка)
Дали, защото днес ми е тъжно, но ми сви сърцето. Живи и здрави бъдете и много подобни красиви човешки емоции!


Re: Коледната картичка за Мис Маша
от doktora на 04.12.2014 @ 16:57:02
(Профил | Изпрати бележка)
Даа, важен е жеста, Ирен, а мис Маша не вярвам да е хвърлила плика...

А аз Ви пожелавам да получите много картички и с децата да се радвате от сърце!