Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 560
ХуЛитери: 2
Всичко: 562

Онлайн сега:
:: rajsun
:: Marisiema

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКачество и акумулатори
раздел: Хумор и сатира
автор: giro

Търся една женица. Тук, там, къде ли не. А ми трябва. Длъжен съм да я намеря. Тя пък е длъжна да се яви пред мен.
Търсих, търсих, няма я и я няма. Нито на постоянен, нито на настоящ адрес, нито по месторождение. Мъжът й не я бил виждал от 10 години, дъщеря й била в Гърция, сестра й не й говорила, понеже нашата взела еднолично гоблена „Шильонският затвор” след смъртта на майка им. Използвах всички легални процесуални методи и средства. Файда йок.

Тя е подсъдима. В някакъв изоставен стопански двор изкупувала старо желязо, но нямала лиценз. Хванал я полицай под прикрие, пред когото тя, наивната престъпница, съгрешила - „изкупила” от него стар акумулатор, осигурен за целта с пари от бюджета на МВР. Лоша работа, ей, заковали са я – по акумулатора цъфтят нейните отпечатъци, а специалните разузнавателни средства са филмирали изпълнителното деяние. Обаче, докато траело разследването, то в такъв казус не е лесна работа, кака ти Желязка бегала нанякъде и, айде сега - аз гоня Михаля.
Акумулаторът – веществено доказателство. За всяко съдебно заседание секретарката ми се кълчоти с една количка, тип „метро”, само и само да го осигури в залата – нали трябва да се предяви на страните. Ама подсъдимата я няма, а аз продължавам да я търся. Най – лесно е да я задържа под стража и да я обявя за общодържавно издирване. Вероятно до няколко години ще я намерят. Той прокурорът асъл за това настоява. Корав пич съм, но не чак толкова. Предложението остава без уважение. Нека тежи на съвестта ми тази мекушавост.

В поредното съдебно заседание влиза някакъв чичка с полиестерна ризка и гребенче, надничащо из горното й джобче. Води го съдебната охрана – искал да ми каже нещо. Снемам самоличността му по лична карта – протокол, който идва да покаже, че пред съда лабаво няма. А той:
„Господин съдия, нали това е делото на Желязка?”
Ухилих се, но Темида няма чувство за хумор, та отговарям:
„Не, това дело е на Народа - Народът срещу Желязка!” Разбира се, почнах и да се кикотя, това са пълни дивотии. „Кажи ми сега, добри човече, какво те води насам?”
„Ами, Желязка разбрала за делото и ме помоли да ви предам, че се намира в село Ръгниколец, Община Ръганово, където може да я призовете.”
„А защо не дойде тя сама?!” - мръщя се аз по служба. Даже като един вид трудова злополука имам две бръчки на челото от тази честа мимика.
„Тя, милата, ми каза, че се страхува да дойде на съд, та ме помоли да ви предам това и да ви питам какво ще й направите.”
„Това е тайна, ще я кажа само на нея! Ти й предай да се стяга, а аз ще я призова чрез селския кмет!”

Пращам призовката. След седмица се връща вторият отрязък, подписан от лице, на което призовката е била връчена, но не става ясно кое аджеба е това лице.
Айде пак пращам призовка, към нея - и писмо с указания до кмета как се осъществява връчването съгласно суровите императиви на Наказателно процесуалния кодекс. Надебелявам, че след подписа трябва да се отбележат имената и качеството на лицето, получило призовката. Инак, всеки сульо и пульо може анонимно да драсне в документа някакъв ченгел /туй не го пиша, де!/.

След дни призовката пак се връща в съда. Отрязъкът – и той придружен с писмо от Ръгниколския кмет:
„Уважаеми г-н Съдия,
надлежно Ви връщам отрязъка на призовката, подписан лично от г-жа Желязка.
По въпроса за нейното качество, с цялата отговорност, с която Конституцията и ЗМВМС са ме натоварили, заявявам следното:
Желязка се засели в нашето село преди около една година. За краткото време на пребиваване тук тя изгради добро име сред съселяните като скромна, тиха и трудолюбива жена, която се издържа с честен труд. Същата обитава изоставена постройка в бившия Стопански двор, където изкупува старо желязо, а след това го продава на големи фирми, които го товарят на камиони със столична регистрация. Всички я уважават, а след нейното идване в с.Ръгниколец, металните отпадъци, останали след фалита на военния завод и пръснати в района, създаващи опасност за децата и възрастните хора, рязко намаляха.
Като Кмет заявявам, че Желязка е качествен човек.”

В последното съдебно заседание подсъдимата се яви и се призна за виновна по повдигнатото обвинение. Акумулаторът й бе предявен и тя потвърди за протокола, че именно той е предметът на престъплението.
Беше оправдана, но смъмрена. Акумулаторът – отнет в полза на Държавата.

На тръгване от съда, колата ми отказа да запали – нямаше ток. Смених акумулатора и потеглих. Това беше последният мъчителен тегел на секретарката ми с метро количката.



Публикувано от aurora на 12.09.2014 @ 17:19:55 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 3


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 08:44:27 часа

добави твой текст
"Качество и акумулатори" | Вход | 7 коментара (12 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Качество и акумулатори
от daro на 12.09.2014 @ 17:56:54
(Профил | Изпрати бележка)
Ей, Кире, продължавай, продължавай да пишеш таквиз разкази, па после скивай как нараства престъпността! ;))) Найш ли, колко люде ще пожелаят да крадат и ти да ги съдиш, смъмряш, да ги отпращаш "по живо, по здраво"на 5 ракии у дОма... и накрая да ги помилваш с по един подобен разказ.
Ми то звучи като опрощение, бре! :)

Ако някой върховен съдия ти върне делото за преразглеждане, само ми звънни - аз лично ще му гепя акумулатора! ;)))

...въпреки, че ми се струва, че нямаш такъв случай в практиката си

Поздравявам те, не с парче, а с великия концерт на триото ММДе Лусия "Петък вечер в Сан Франциско" :)

(.)


Re: Качество и акумулатори
от IGeorgieva на 12.09.2014 @ 18:49:29
(Профил | Изпрати бележка)
Железен късмет има г-жа Желязка с този съдия, както и той с вещественото доказателство!
:)


Re: Качество и акумулатори
от giro на 12.09.2014 @ 22:12:58
(Профил | Изпрати бележка)
даро, бъди здрав и вдъхновен!
от чуждите коментари, научих, че другият колега се нарича Ирена - поздрави, Ирена, благодаря ти за вниманието!

Сега, не ме гледай какъв съм сладкодумен и миличък, направо мекушав... чукай на дърво и бягай... но най - добре кажи нещо искрено и готино и ще ми стопиш сърцето...
вие точно това правите и затова ме карате да се чувствам добре сред вас...


Re: Качество и акумулатори
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 13.09.2014 @ 10:08:30
(Профил | Изпрати бележка)
Защо все още сме държавата на парадоксите е ясно. Но за съжаление хората от селата се чудят как да се изхранват с малки заплати или изобщо нямат работа. Аз имам една далечна леля, на която една добра съседка й показала на полянката край къщата едно растение.
- Да знайш, Пено, ей тва го гледох по телевизоро. Било неква билка и луди пари дават за нея.
И леля Пенка взела да отглежда билката, та отишла да я предава, да изкара някой лев старата жена. Та като идва полицията, откъде да знае леля Пенка , че това е канабис...
Та така :)
Поздрави!


Re: Качество и акумулатори
от Rodenavlotos на 13.09.2014 @ 17:38:23
(Профил | Изпрати бележка)
Талант си е, голям талант си е, да намериш вица в скуката и рутината на ежедневието. А то иначе, ако вземаш всичко толкова на сериозно, колкото всъщност е, трябва да се гръмнеш. Поздрави, приятелю- скоро няма да заскучаем с теб.:)))


Re: Качество и акумулатори
от giro на 15.09.2014 @ 17:46:43
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря на всички ви за отзивите и оценката. Густо е да цъкам тука с вас!
поздрави, киро


Re: Качество и акумулатори
от ATOM на 17.09.2014 @ 21:42:20
(Профил | Изпрати бележка)
ЗМАМС :р

наказанието ще да е над 5 г. (щом се ползва СРС), а вие я оправдавате

ми то, като добавим имотната облага... (от последния мъчителен тегел), работата е ясна...