Привет, Anonymous » Регистрация » Вход
Вземи от книжарница ХуЛите!

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: pazarluk
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 13933

Онлайн са:
Анонимни: 425
ХуЛитери: 0
Всичко: 425

Онлайн книжарница

Купи онлайн от книжарница ХуЛите!

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Юни 2021 »»

П В С Ч П С Н
  123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930       

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Съвет на сайта:
8 съветници

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаФилософия на бога
раздел: Есета, пътеписи
автор: missana

I. Практика на бавното

Бавните сигнали стигат по-надълбоко в мозъка и предизвикват трайни промени. Същото е и с бавните движения. Затова истинската йога е бавна и спокойна, величествена и тиха. Тя стига неусетно до бога на всяко движение, на всяка субстанция.
Следователно всяко наше движение трябва да бъде незабележимо, тихо и смирено, защото е всъщност молитва към бога на съответната /адекватната/ същност, която изразява и оттам към Бога на Универсума.
Спокойствието е дълбочина! Дълбочината е спокойствие!
Следователно бавното извиква живот. То е молитва към божеството /девата/ на
живото и иска да пробуди чрез него /нея/ живот в самото движение. То /движението/ трябва да е едно съвсем бавно и магично заклинание с мистичен оттенък, целящо да пробуди Бога на Универсума, чийто пулс е безкрайно забавен, като на дълбоко спящия, за да може Той да разреши пробуждането на живота. Това е голямата мъдрост на битието: Бог е най-бавният = спящият пулс в безкрая. Затова безкрайнобавният стига най-бързо до Него…
/Смирението съчетано с усещането за неразгаданото живо = контакт с Бога/
Бог е най-бавен от всичко, за да е във всичко и за да може всичко да е в него!
По този начин Той е неуязвим и недостижим. И наистина, бързото не може да
порази Безкрайнобавното /макар че поразява бавното/, защото То е само фон за неговата изява. За обикновените хора е важно да знаят /тъй като забавянето тъждествено с Бог е недостижимо за тях, освен в Йога/, че практически те са по-неуязвими когато се “движат”, отколкото когато “стоят” неподвижно. Това е така, защото светът, в който живеем може да бъде оприличен на голям град. Дяволът /= Провидението/ упорито ни търси в този град, проверявайки улица след улица и ъгъл след ъгъл и рано или късно ще ни открие, като се натъкне на мястото, където “стоим” неподвижно. Но ако намерим подходящата стратегия на движение в този град можем да избегнем или поне значително да отложим срещата си с Него.
Безкрайнобавен – Бог е Градът. Дяволът живее в Него. Той никога не ще Го
открие като нещо което търси, за да Му навреди. Защото той търси в Него, а не Него. Затова никога не ще Го срещне и познае!


ІІ. Следствия от практиката на бавното

1. От практиката на бавното следва дихателната техника на безкрайнобавната и
сладостна люлка /известна под наименованието “Тала Юкта”/. Щастлив е онзи,
който я практикува. Младостта се завръща в него. Защото Бог е вечно млад, а той е стремящият се към Бога.

2. Практиката на съня:

Удължаване и забавяне на съня и усещането му като действителност /като тъждествен на действителността/.
Респективно скъсяване на времето, когато сме будни и изживяването му като сън. Тоест бавно, стигащо до безкрайнобавно действителизиране на съня и бързо сънуване на действителността. С други думи, сънят да стане бавна действителност, а действителността да бъде превърната в бърз сън.
Това е висшата практика на Йога. Защото Бог не различава съня от действителността и логиката на съня е по-близо до божествената логика, отколкото човешката. Бог сънува действителността и действа като в сън, затова такъв трябва да бъде всеки истински йогин /= стремящият се към Бог/.

3. Практиката на всеки две противоположности:

Когато искаш да осъществиш акт на познание над едно неизвестно /което принадлежи на твоята противоположност – на не-аза ти/, трябва да "потопиш" това неизвестно в една действителност и после да приложиш към нея практиката на съня.

ІІІ. Заключение:

Бог е безкрайнобавната /дълбинната/ същност. Както когато искаме да видим нещо много скрито в кадъра, забавяме докрай лентата. Така, ако съумеем да направим “лентата на движението” безкрайнобавна, след мъчително и дълго взиране ще видим /ще почувстваме и усетим/ “на дъното” най-скритото, което при всяка по-висока скорост остава Неосезаемо /= Бог/.

Бел. на автора: Това есе съдържа изцяло оригинални мисли на автора, които се публикуват за пръв път.


Публикувано от aurora на 25.08.2014 @ 09:40:41 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   missana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

13.06.2021 год. / 04:58:48 часа

добави твой текст
"Философия на бога" | Вход | 6 коментара (16 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Философия на бога
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 25.08.2014 @ 10:17:45
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
следователно истинският йога казва мантрата ОМ бявно - за 3-4 часа, а не бързо - за 0,001 секунди, а Рама-Рама за едно денонощие (опитал ли си, защото аз съм достигал до 2-часова ом по време на ходене)


Re: Философия на бога
от giro на 25.08.2014 @ 14:31:25
(Профил | Изпрати бележка)
Ооо, Мастър! Ом мани падме хум! Когато Остап Бендер извоювал Адам Казимирович от католическите ксендзове, които искали да се возят на колата му - Антилопа Гну, бандата отпразнувала победата на по бира в една кръчма. Адам Казимирович бил раздвоен между теоцентризма и атеизма и все питал Остап Бендер: "Има ли Бог?" Той пък отговарял "Бог няма, това е медицински факт". А Паниковски пиеше и мълчеше, той по тия спорни въпроси не се изказваше... Та и аз така де...


Re: Философия на бога
от apostola на 25.08.2014 @ 14:36:57
(Профил | Изпрати бележка)
Сравнението със забавянето на лентата, ме убеди, че звбавените движения за проникване към Бога са най-ефективни, както при йогата.В бавните движения е истината!Само фокусниците работят с бързи движения и затова номерата им не можем да ги разгадаем.
Благодаря за написаното, че и в този донякъде религиозен трактат
научих нещо ново!
Поздрави и хубава седмица!


Re: Философия на бога
от libra на 25.08.2014 @ 17:21:04
(Профил | Изпрати бележка)
може цял живот да следваш йога или каквото учение там си избереш, /все едно те всичките водят до едно и също място/, може да притежаваш всичките знания на този свят и пак да не достигнеш Бог, защото твоя/респективно моя, неговия или на който и да е/ стремеж за познание не е достатъчен, требе и да си избран свише..мда...ние сме едни мравчици пъплещи и акъла ни е мравешки, а един мравешки акъл трудно би понесъл/издържал/ някое откровение..
:)


Re: Философия на бога
от missana на 25.08.2014 @ 18:53:25
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря на Елица Ангелова за високата оценка, която даде за текста ми!

Трогнат съм, Елица! Приеми най-сърдечен поздрав от мен!


Re: Философия на бога
от mpaloma на 26.08.2014 @ 11:54:40
(Профил | Изпрати бележка)
...оригинално... много хубаво звучи..