Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 705
ХуЛитери: 4
Всичко: 709

Онлайн сега:
:: pinkmousy
:: LeoBedrosian
:: Mitko19
:: AlexanderKoz

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИзвънредно правосъдие
раздел: Хумор и сатира
автор: giro

Р и Ш Е Н И Е
Източна Румелия, година 2014
В И М Е Т О Н А Р А Б О Т Е Щ И Т Е
Карабунарският извънреден съд за защита на гражданите от административни бедствия в публично заседание, проведено през 2014 година, в състав:
ИЗВЪНРЕДЕН СЪДИЯ:
ТЕМИДКО СЛЕПОКОВ
СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ:
БАЙ ГРУЕВ
ГРУЙ БАЕВ
при участието на секретаря МАЯ ПИСЕЦКАЯ като разгледа докладваното от съдията дело, образувано без номер по описа на съда за цитираната година, за да се произнесе по същото взе предвид следното:

Производството е по реда на Закона за защита на работещото население от неработещите чиновници /ЗЗРННЧ/.
В съда е постъпила жалба от шивачката КРОЙКА ШЕВОВА – Едноличен търговец и собственик на шевна машина и оверлог, с която моли издаденото против нея Наказателно постановление /НП/ №0000000001 на Комисията за Защита на Балъците /КЗБ/ да бъде отменено.
С това НП на лицето е наложена ГЛОБА от 134, 50 нови лв., за нарушение по чл.2000, ал.14 от Закона за защита на балъците /ЗЗБ/. Според тази законова норма всеки доставчик на стока или услуга е длъжен да посочи за единица услуга или единица стока само една цена. Твърди се, че шивачката-нарушител сочила на ценоразпис в ателието си повече от една цена – долна и горна ценова граница за всяка единична услуга.
Жалбоподателката ШЕВОВА се оплаква от материална незаконосъобразност на атакувания акт и моли за неговата отмяна. Инвокира довод за очевидна маловажност на случая. Изтъква още, че децата й са в пубертета, а таблетите им – скъпи. Ако плати непосилната глоба, ще й спрат интернета.
Наказващият орган – Председателят на КЗБ, не изпраща представител, но към жалбата е депозирал пространно писмено становище, с което настоява съдът да я отхвърли. Сам той сочи, че балъците, с чиято защита е натоварен, биха се объркали в ателието на наказаната шивачка без да знаят предварително, колко ще им струва плисираната пола например. Във връзка с нейните възражения твърди, че по – добре двете й деца да умрат без интернет, отколкото стотици измамени клиенти да оплешивеят, скубейки косите си в нейното ателие.

Съдът, след като прие, че делото е с голяма фактическа и правна сложност, както и с особен обществен интерес, този път внимателно се запозна с него. Доказателствата бяха преценени поотделно и съвкупно и подложени на анализ по платоновата формална логика в аспекта на диалектическия материализъм.
При това съдът установи:

Жалбата е ОСНОВАТЕЛНА.
Жалбоподателката КРОЙКА ШЕВОВА /ново име, присвоено със съдебно решение от миналата година/ е натурализиран с Указ на Президента български гражданин с неустановена по научен път етническа принадлежност. Самоопределя се като ром от клана на Шиваджиите, живеещи в Северна Добруджа. Тук тя работи като шивачка на свободни начала, но е закрепостена към ТД на НАП, И.Румелия – т.е. налице е местна подсъдност на Карабунарския извънреден съд. Не е осъждана, нито задържана за нарушения на обществения ред. От досието й все пак е видно, че навремето е подскачала на площада, за да докаже, че не е червена. Последният факт е негативен, но не се релевира към разглеждания случай.

По фактите:
В ателието си, намиращо се в един призем, преустроен като шивачница, но без строителни книжа, лицето ШЕВОВА саморъчно изпълнява шивашки услуги – ушиване на различни дрехи. Там имало и ценоразпис, четливо и симетрично изписан с цветни химикали, в който за различните дрехи цените били относително определени с посочване на минимална и максимална цена. Например – „ушиване на бюстие: 35-55 лв.”
Преди време, един от инспекторите в КЗБ почувствал силно главоболие без да допуска, че може да е свързано с благодарствения банкет от предишната вечер, т.е. същата сутрин. За да се разсее от нетърпимата болка, този път той се отдал на служебни задължения. Затова посетил шивашкото ателие на жалбоподателката с цел да му направи проверка. Представил се по служба. Мигновено и раболепно шивачката предложила да му ушие безплатно служебен костюм с лампази. Едва тогава проверяващия поискал ценоразписа, за да види дали труженичката е достатъчно щедра. Там липсвало отразяване на такъв бутиков артикул, което засилило главоболието на инспектора, респективно – неговата осторожност. Така той забелязал, че всяка една дреха, отразена в този списък, е с относително определена цена – горна и долна ценова граница, вместо с една единствена, както повелява строгият чл.2000, ал.14 от ЗЗБ. Контрольорът се ядосал и поискал сметка от безотговорната към интереса на балъците шивачка. Тя веднага се разридала като естествена защитна позиция, но това не дало обичайния в живота резултат. Инспекторът извадил кочан с формуляри и започнал да пише на ШЕВОВА акт за установяване на административното нарушение. Тя пищяла и се гърчела, по едно време дори вдигнала полата си, но накрая подписала акта без възражения - все пак съвестният чиновник отразил в документа действителното фактическо положение.
Съставеният акт бил последван от атакуваното НП.

По доказателствата:
Гореописаните факти са доказани с вещественото доказателство – шарен ценоразпис, за който няма спор, че е на жалбоподателката, показанията на инспектора към КЗБ, които са искрени, макар и твърде емоционално депозирани пред съда, както и с редовно съставения акт за нарушение, подписан без възражения от нарушителя.
Принос към изясняване на обективната истина има и съдебният оглед на живо лице – инспектора-свидетел. В хода на същия /закрепен с фотоалбум от техническия помощник/ бяха установени текстилни нишки с различни цветове по сакото на свидетеля. Тогава, в хода на очната ставка с него, жалбоподателката призна, че са от нейното ателие. Признанията й бяха надлежно протоколирани.
При това положение съдът е абсолютно категоричен, че фактите в казуса, припознати от наказващия орган като нарушение по чл.2000, ал.14 от ЗЗБ, са доказани по несъмнен и безспорен начин.
По фактите, обаче, няма спор.
Спорът е правен и се състои в това дали при тази фактическа обстановка де юре е налице санкционираното нарушение.

По правото:
Преди останалото следва да се отбележи, че Извънредният съд е компетентен да разгледа по същество поставения пред него случай:
Жалбоподателката ШЕВОВА е гражданин на РБ, тоест – физически елемент от населението на страната, макар и от немай къде превъплътен в едноличен търговец. Тя работи, а бездействието й да оформи ценоразписа си с ултимативните изисквания на Закона за защита на балъците е санкционирано от държавен служител /чиновник/, който в този момент си е търсел работа против главоболие, придобито не при или по повод неговата служба.
Предвид това, проявени са предпоставките за съдебна процедура по Закона за защита на работещото население от неработещите чиновници /ЗЗРННЧ/, която се провежда пред настоящия Карабунарски извънреден съд за защита на гражданите от административни бедствия.

От обективна и субективна страна нарушението не е извършено.
а/ Относно обективната несъставомерност:
Ако контрольорите от КЗБ имаха по – високи заплати и си шиеха дрехи по поръчка, биха стигнали до очевидното - тази дейност не може да бъде стандартизирана като „една услуга” – „една цена” в смисъла на капризния по своя обхват чл.2000, ал.14 от ЗЗБ. Шивашките услуги, а това е ноторен факт, са толкова много и така различни по вид и характер, колкото фантастично разнообразие може да предложи ушиването на едно бюстие например. Да се вмести този прекрасен артикул в една единствена цена – както изглежда претендират от КЗБ, е направо подценяващо, разгледано в контекста на твърде зачестилите напоследък случаи.
Но може да се вземе и друг пример от инкриминирания по делото случай: – ушиването на плисирана пола, остойностено от ШЕВОВА в диапазона 20 - 40 лв. За съда е нерешима загадка как инспекторите от Комисията си представят една цена за тази дреха, ако с нея биха искали да се облекат децата в детската градина от една страна и женският баскетболен отбор от друга.
И още: членовете на настоящия съдебен състав не са посещавали Лондон, но са убедени, че и прочутите лондонски шивачи не биха могли да изчерпят в ценоразписа си всички хипотези на претенциозните си клиенти – все пак става дума за услуга по поръчка.
б/ Относно субективната несъставомерност:
Законът за защита на балъците, както следва от неговото наименование, регулира обществените отношения, свързани с невъзможността на този тип членове на обществото да се ориентират на пазара, доминиран от не-балъците /категория, придобила общественост като „мошеници”/. Тук случаят обаче е различен. Ако едно лице /дори балък, защитен от Закона/ не е в състояние ясно да разбере колко ще струва неговото бюстие в частната шивачница, изглежда има проблем с комуникацията и/или с идентичността си. Тези проблеми, обаче не се решават чрез ЗЗБ, а по медицинския ред на Глава Първа от Закона за овладяване психическия упадък на обществото. Ето защо, действайки по наказания начин, жалбоподателката не би могла да е виновна, заради чужд интелектуален дефицит.
Или – в случая няма и не може да има нарушение като твърдяното. Консеквентно от това КРОЙКА ШЕВОВА е НЕВИННА, поради което отмяната на обжалваното НП е единственият законосъобразен изход на случая.
След като КЗБ е действала незаконосъобразно, следва да бъде осъдена да заплати направените от жалбоподателката разноски от 1,43 нови лв. – държавна такса за водене на делото.

Предвид изложените мотиви Карабунарският извънреден съд за защита на гражданите от административни бедствия

Р Е Ш И :

ОТМЕНЯ Наказателно постановление №0000000001 на Комисията за Защита на Балъците /КЗБ/, с което на КРОЙКА ШЕВОВА е наложена ГЛОБА от 134, 50 нови лв., за нарушение по чл.2000, ал.14 от Закона за защита на балъците /ЗЗБ/.
ОСЪЖДА Комисията за защита на балъците ДА ЗАПЛАТИ на КРОЙКА ШЕВОВА сумата от 1, 43 лв.

Решението е постановено в извънреден случай, поради което е окончателно и не подлежи на обжалване.

Копие от решението да се изпрати на Губернатора на Източна Румелия със задължение да го публикува незабавно на страницата си във Фейсбук. Ако в седмодневен срок след това същото не получи минимум 1000 харесвания, се самоотменя автоматично.


ПРЕДСЕДАТЕЛ:
/подпис/
СЪДЕБНИ ЗАСЕДАТЕЛИ:
/подпис/
/подпис/

„Горе-долу вярно с оригинала” , секретар: /подпис/


Публикувано от Administrator на 19.08.2014 @ 12:59:44 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 1


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 29479
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Извънредно правосъдие" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.