Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 860
ХуЛитери: 1
Всичко: 861

Онлайн сега:
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаВино за ценители
раздел: Разкази
автор: giro

Обичам вино и то много. Поназнайвам нещичко за тази напитка, пък даже от известно време и сам правя от нея. Е, виното ми си е все „домашно”, но как да е другояче – нали го правя у дома.
Обичам и да говоря за вино, съчинил съм разни притчи за него. Не защото чак пък толкова го разбирам, ами защото съм цар в съчиняването на остроумия, прикрито лишени от смисъл. Това отначало ми бе хоби, сетне ми стана професия. Адвокат съм.
Обичам и гаджетата. Поназнайвам нещичко и за тях, но съвсем любителски. Все пак съм техен любител, а не психотерапевт.
Събера ли: а/вино с б/гадже, съм като вдъхновен за откривателство експериментатор – колкото и опита да съм правил с тази смеска, никога съставките не са напълно едни и същи, затова и резултатите също...

1/ Една вечер
2/ в един бар
се запознах с
3/ едно гадже.
Тази троица е привидно банална, но може да се превърне и в експеримент, доказващ, че барутът не е измислен от китайците. Според мен зависи от креативната дозировка на съставките. Сред тях почти винаги виното е водещо.

Гаджето беше идеално за лов – в начален /както насърчително ми се стори/ стадий на презряване, ухилено и на пръв поглед – резистентно на веселите ми свалки. Аз, когато не съм сам, съм весел.
Супер!
Мадамата пиеше вино и аз – като първа стъпка от обиграната си тактика, обругах посредствените му качества – те бяха зле маскирани зад нелепо шарен етикет.
Разчистих ловното поле.
„Ми, какво вино да пия сега?”
„Ми, дай да видим винената листа”
Неустоимо компетентен съм.
Ама винена листа в този бар няма. Има пет бутилки вино, наредени на стелажа зад бармана-мушморок. Сред тях, обаче, потисната в лоша компания, скучае една черна перла. Заби се в очите ми като прожекторна светлина – сира от хълма Ермитаж /Рона, Франция/. Сигурно някакви извънземни са я заточили в тая дупка. Опитайте това вино! Ще се почувствате като жените-гмуркачки „ама” /справка в кръстословиците/. Заслужава си потапянето, напълно. Цената..., също.

Отворихме бутилката, няма мезе. Хубавото вино не ще храна, пък вие, ако щете, давайте си парите за разни сомелиерски снобарщини.
Гаджето е в захлас, нищо не разбира от виното, но мисли, че свещенодейства. Е, аз така я поведох по пътя към действителното свещенодействие.

Лежим в кревата, не сме задъхани - ритуалите трябва да се изпълняват спокойно.
Пушим, започнахме и да си говорим.
Върнахме се на виното, нали още сме пропити от него. Чула за танините, иска да й обясня.
„Какво е това?”
„Амиии... /току–що сме свещенодействали/ те съставляват основната част от „тялото” на виното, нещо като тестостероните и естрогените: колкото си по – млад, с повече хормони си, по – як и кипящ, но и по-повърхностен. Колкото повече зрееш и старееш, „танините” омекват, но ставаш по – нюансиран, многопластов и сложен по аромат – това пък е „носа” на виното. Ставаш труден за дескриптиране.
При виното е като при хората – младото е за бърза консумация, зрялото е за ценители - едното е за тялото, другото е за ума... Е – казвам - накрая всички пропадат в дупката.”

Още сме из чаршафите..., поизтерезнял съм, но я целувам.
„Светни нощната лампа, че не мога да си намеря цигарите!”
„Гола съм, да не взема да объркам ума ти, ценителю мой!


Публикувано от aurora на 06.08.2014 @ 11:30:14 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   giro

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:39:55 часа

добави твой текст
"Вино за ценители" | Вход | 5 коментара (7 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Вино за ценители
от doktora на 07.08.2014 @ 09:35:49
(Профил | Изпрати бележка)
О, Кирил, ти като един сомелиер ни въведе в тайните на виното...не случайно древните са казали, че там се крие истината...на дъното, е, не от Горки хех
В Брестовица дегустирах, в Хотела с Избата, 5 вида червени вина "Тодороф", Каберне-,младо и старо, Мерло, отлежала линия, и две "Сира"...от млади към стари,и усетих онова блаженство на тялото и духа, за което само бях чел в "Гастрономическият разум, или възпитание на вкусовете", от най-спорният философ на нашето време, Мишел Онфре...впрочем, препоръчвам ти я тази книга, ще свещенодействате с въпросната особа "тет а т ет"...

А разказа ти се лее като онова дъхаво бяло вино, с което "тет а тет" е свещенодействала милата Ами, танцувайки... хехе

Ала вотр санте, мусю Николов!

Никос,
от тлета буна...;„))


Re: Вино за ценители
от giro на 07.08.2014 @ 17:39:21
(Профил | Изпрати бележка)
Весел коментар, мерси! /видя ли как се поклоних леко, докато го казвам?:)))/
Младо и старо, както ние мъжете би трябвало да знаем, са относителни състояния... при виното - тоже...
споменатата изба, по моему, не е любимият храм на Дионисий, но пък за ценители може да са извадили и нещо по - така...
впрочем, като съдя по определението "домашно, дъхаво вино", разбирам, че в условия тет а тет качеството на виното едва ли има толкова голямо значение...
бъдете весели
киро
книгата ще я прочета

]


Re: Вино за ценители
от suleimo (suleimo8@gmail.com) на 06.08.2014 @ 13:08:53
(Профил | Изпрати бележка)
Привет ценителю!
Преди няколко години дегустирах наградените Сира и Кюве на братя Минкови.
Признавам си, бива ги!
Но тази нова година пих едно домашно бяло дъхаво вино.
Истинска амброзия. Съчетано с миризлива горгозола и тънки филийки круша...компанията тет а тет. Музиката Gary B Bitter Sweet Хареса ми споделеното от теб!


Re: Вино за ценители
от Rodenavlotos на 06.08.2014 @ 13:54:50
(Профил | Изпрати бележка)
И аз, като ценителка на виното, оцених виното на твоята писателска изба. Определено ми харесва.:))) С тялото няма как да го оценя, но с ума- всичко си му е наред! :)) Вече съм му почитателка и ще го търся. Поздрави!


Re: Вино за ценители
от giro на 06.08.2014 @ 16:39:54
(Профил | Изпрати бележка)
привет на ценителките, благодаря за думите!
да вметна - БГ сира е като ловешките автомобили "грейт уол", уж са български, ама не са, уж са хубави, ама това още никой не го знае...
весело да ви е!


Re: Вино за ценители
от Rodenavlotos на 06.08.2014 @ 21:34:49
(Профил | Изпрати бележка)
Обичам сама да откривам нещата:))) И не приемам внушения от никакво естество.

]


Re: Вино за ценители
от mariniki на 06.08.2014 @ 19:40:24
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
за другото не знам... но пиенето на истинско мъжко вино ...
си е свещенодействие..