Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Perunika
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 0
Îáùî: 14143

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 643
ÕóËèòåðè: 6
Âñè÷êî: 649

Îíëàéí ñåãà:
:: LATINKA-ZLATNA
:: pinkmousy
:: Boryana
:: kameja
:: migolf
:: Albatros

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÅíüîâäåí
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: boliarkabg

 ìàëêîòî íè ñåëöå, çàáóòàíî è íàïúëíî èçãóáåíî èç áàëêàíèòå íå áÿõìå çàâàðèëè ìíîãî õîðà. Ãðóïà ïðèÿòåëè, íàáåäåíè ïîåòè, ïèñàòåëè è õóäîæíèöè ñå ðàçõîæäàõìå áåçöåëíî ñ ìàëêè ðàíè÷êè íà ãðúá èç ïëàíèíàòà êîãàòî îòêðèõìå çàïóñíàòèòå êúùèöè ðàçõâúðëÿíè ïî ñëúí÷åâè ðèäîâå. Æèâååõà íÿêîëêî âúçðàñòíè ñòàðöè-æåíè è ìúæå. Âå÷íè, íà íåîïðåäåëåíà âúçðàñò. Ïîãîñòóâàõìå èì äåí-äâà, ðàçãîâîðèõìå ñå íàäúëãî è øèðîêî. Áåøå íè äðàãî íà äóøèòå, íàïèñàõìå ñòèõ÷åòà, õóäîæíèöèòå íàðèñóâàõà êàðòèíè. Íå íè ñå òðúãâàøå. Ñòàðöèòå íè ïîêàíèõà äà èì èäåì îòíîâî è òàêà ñå çàïî÷íà.
Íå ñëåä äúëãî äâå äâîéêè îò íàñ ñå çàñåëèõà çà ïîñòîÿííî â ñåëöåòî, ïîñëå ïðèäîéäîõà ïîåäèíè÷íî íÿêîÿ äðóãà ïîåòè÷íà äóøà è ñå çàôîðìè „ìëàäîòî „ ñåëî. Åäíè êóïèõà êúùèöè, äðóãè ñå íàñòàíèõà ïîä íàåì, òðåòè ïúê ïðîñòî âëÿçîõà â èçîñòàâåíèòå äîìîâå. Òâîðÿõìå, îáèêàëÿõìå áàëêàíèòå, ñëóøàõìå áåçêðàéíèòå ðàçêàçè çà áèëî è íåáèëî îò „ñòàðîòî” ñåëî. Æèâîòúò íè áåøå ïðèêàçåí. Äà, â èñòèíñêèÿò ñìèñúë íà äóìàòà. Æåíèòå ñå ó÷åõìå äà ïëåòåì è ïðåäåì, äà ðàçïîçíàâàìå áèëêèòå è äà ëåêóâàìå ïî áàáåøêè. Ìúæåòå íàó÷èõà êàê ñå êîñè, êàê ñå ïëàñòè êóïà, êàê ñå öåïÿò äúðâà, êàê ñå ðåìîíòèðà êúùà áåç äà òúðñèø ôèðìà çà ñòðîèòåëíè ðàáîòè. Ñëèçàõìå êúì ãðàäà ïîíÿêîãà äà ïðîäàäåì íÿêîÿ êàðòèíà èëè ïúê èçðàáîòåíè îò ïðèðîäíè ìàòåðèàëè ñóâåíèðè, äà èçêàðàìå ïàðèöè çà íàé-íåîáõîäèìîòî.
Ñåëîòî íè ïðåäëîæè ìíîãî ñïîêîåí, ðîìàíòè÷åí, èíòåðåñåí æèâîò. Íàîêîëî èìàøå ñòàðà ãîðà, ïîòàéíè ìåñòà,îáðàñëè ñ áðúøëÿí, ïîëóòúìíè äîëîâå, òèõè ðåêè÷êè è áèñòðè èçâîðè. Ãîðñêè êëàäåí÷åòà ñ êðèñòàëíà è ëåäåíà âîäà. Ïòè÷åòà ïååõà íåóìîðíî è îìàéíî. Ó÷åõìå îò „ñòàðîòî” ñåëî äà ðàçïîçíàâàìå çâóöèòå, äíåâíè è íîùíè, äà ïðåäñêàçâàìå âðåìåòî ïî ðàçíè çíàöè. Íèå ïúê ðàçêàçâàõìå çà ãðàäñêèÿò æèâîò íà íàøèòå ó÷èòåëè, çà ñâåòúò, êîéòî íà òÿõ áåøå íåïîçíàò.
„Ñòàðîòî” ñåëî áåøå ÷åøèòëèéñêî, àìà è íèå, „ìëàäîòî”, íå îñòàâàõìå íàçàä. Îáëè÷àõìå ñå ïî íàé-ïðè÷óäëèâè íà÷èíè, êîé êàêòî ñè õàðåñâà, íîñåõìå äúëãè êîñè, áðàäè, ìóñòàöè. Øèåõìå ñè äðåõè îò çåáëî, íîñåõìå ãîëåìè òîÿãè, èçäÿëàíè ïî ñïåöèàëíè íà÷èíè, íàó÷åíè îò ñòàðèòå íè ñúñåëÿíè. Âå÷åð áåç òåëåâèçèÿ è êîìïþòúð ñåäÿõìå äî êúñíè äîáè è âîäåõìå íåñêîí÷àåìè ðàçãîâîðè, ïååõìå, ñëóøàõìå ãîðñêèòå çâóöè.
Ïðåêðàñåí æèâîò ùå ðå÷å âñåêè è ùå å ïðàâ. Äî äåíÿò Õ.
Åäíà íîù èç ñåëîòî ïðîå÷à ïèñúê, âòîðè, òðåòèÿò íå ñïðÿ. Ñêîêíàõìå ñúíåíè, çàîñëóøâàõìå ñå, çàïèòàõìå ñå, çàëóòàõìå ñå. Ñåòèõìå ñå âåäíàãà çà ïðèäîáèâêèòå íà öèâèëèçàöèÿòà, ãðàáíàõìå ãîëåìè ôåíåðè, ñîëàðíè ëàìïè, çàïàëèõìå è ôàêëè, âçåõìå ñâèðêè è òðúãíàõìå èç ñåëîòî. Äà äèðèì èçòî÷íèêà íà ïèñúêà. Ñòèãíàõìå äî êúùàòà, â êîÿòî æèâååõà Êàòÿ è ßâîð, äâîéêà õóäîæíèöè. Áÿõà îòñêîðî òóêà, íî áúðçî ñå ñïðèÿòåëèõà ñ âñè÷êè. Ðèñóâàõà èíòåðåñíî, ñ íåæíè öâåòîâå. Õàðåñàõìå ãè. Ïèùåøå Êàòÿ. Òÿ íå ïèùåøå, àìè èçâèâàøå òúíúê, ïðîíèçèòåëåí ïèñúê êàòî ïåñåí. Ñòîåøå íà ñóäóðìàòà íà êúùàòà, ãëåäàøå íåéäå â òúìàòà è ïèùåøå. Æåíèòå ÿ âêàðàõà âúòðå, çàäèðèõìå ßâîð äà ãî ïèòàìå „êâî ñòàâà áå, êâî ñòîðè íà ìîìè÷åòî”. Íè ñëåäà îò íåãî. Íÿêîé ìó íàìåðè ðèçàòà è ãàùèòå äåòî õîäåøå ñ òÿõ, äîêîëåíêè îò çåáëî, ïîä ñóäóðìàòà îòäîëó. Óñïÿõìå äà ñïðåì ïèñúêà íà Êàòÿ, æåíèòå ðàçòðèâàõà ðúöåòå é, êðàêàòà, ñëåïîî÷èÿòà. Ìèñëåõìå, ÷å ñà âèäÿëè íåùî è ïîíåæå ñà îòñêîðî, ñà ñå èçïëàøèëè, à ßâîð å îòèøúë äà ãî äèðè. Êàòÿ ñàìî êëàòåøå ãëàâà îòðèöàòåëíî, âäèãàøå ðúêà äî íÿêúäå è ÿ ïóñêàøå êàòî îòñå÷åíà íàäîëó. Ðåøèõìå,÷å ùå ïîëçâàìå âñå ïàê òåëåôîí. Áÿõìå ñå ðàçáðàëè, ÷å òåëåôîíèòå ñà ñàìî çà êðàåí ñëó÷àé è ïîíÿêîãà äà ñå îáàäèì íà ðîäèòåëèòå äà íå ïðèìèðàò îò ÷óäåíå êàêâî ïðàâèì. 112, êðàòêè îáÿñíåíèÿ, ïîñëå ðàçïðàâèÿ. Íå çíàÿò êúäå å òîâà ñåëî, íå çíàÿò êàê äà ñòèãíå Áúðçà ïîìîù äî íàñ, ÷å ïúê â êîÿ îáëàñò ñå ïàäà òàÿ ìàõàëà. Äîêàòî ñå ñóåòèì, åé òè ÿ ïðèñòèãíà áàáà Ìàðèÿ îò „ñòàðîòî” ñåëî. Íîñåøå ïîä ïðåñòèëêàòà ñè åäíî ëèìîíàäåíî øèøå, ñ òîï÷å çà çàïóøàëêà. Ìúë÷àëèâî âëåçå, à ìëàäèòå æåíè ñòîðèõìå ìÿñòî áåç äà ïðîìúëâèì äóìà. Áàáà Ìàðèÿ ìàõíà ñ ðúêà äà èçëåçåì íà ñóäóðìàòà, ïðèñåäíà äî Êàòÿ, íàìîêðè ðúêàòà ñè ñ òå÷íîñò îò øèøåòî. Ïîñëå ïîìèëâà ãëàâàòà íà õóäîæíè÷êàòà, êîñàòà è î÷èòå é, âçå äà ðàçòðèâà îòíîâî ñ ìîêðà ðúêà òèëà é äà øåïíå íåùî. Äúëãî ìîêðè è ðàçòðèâà ðúöåòå é ,òèëà é, ñëåïîî÷èÿòà é è âñå íàðåæäàøå äóìè íÿêàêâè. Òèõî, ñàìî ñ óñòíè. Êàòÿ ñå îòïóñêàøå, çàäèøà ñïîêîéíî è ïîëåãíà. Áàáà Ìàðèÿ ïðèäúðïà çàâèâêàòà âúðõó é è ïàê áåç äóìà ñè çàìèíà.
Ñëåäâàùèòå äíè áÿõà äíè íåâúçìîæíè. Âñè÷êî, êîåòî ñå ñëó÷âàøå íå áåøå èñòèíà âñå åäíî. Äîêòîð òúé è íå äîéäå, íî ñå íàëîæè äà âèêàìå ïîëèöèÿ. ßâîð áåøå èç÷åçíàë. Íÿìàøå íè âåñò, íè êîñò êàêòî ñå êàçâà, îò íåãî. Îáèêîëèõà ïîëèöàèòå êúùèòå, áàèðèòå íàîêîëî. Õîäåõìå ñ òÿõ, ïîêàçâàõìå è ðàçêàçâàõìå çà ëþáèìè ìåñòà, çà íàâèöè, çà åæåäíåâèåòî, çà ïðè÷èíèòå äà ñìå òóêà. Ñòàðöèòå îò ñåëîòî ñàìî êèìàõà ñ ãëàâè, ñëóøàõà íè, íî ìúë÷àõà. Íèêîé îò òÿõ íèùî íå êàçà, íè ïîïèòà. Êàòÿ ñå áåøå ñúâçåëà óæ íàïúëíî, íî ìàé íå áåøå òúé, ùîòî òîâà, êîåòî ðàçêàçâàøå ãðàíè÷åøå ñ ëóäîñò. Àìè êâî êàçà Êàòÿ: âå÷åðòà ñ ßâîð äúëãî ñè ãîâîðèëè, ïèëè áÿëî âèíî, ðàçõîæäàëè ñå íàîêîëî õâàíàòè çà ðúêà, öåëóâàëè ñå è ñè øåïíàëè ëþáîâíè äóìè. Ìëàäè õîðà, êâî äðóãî äà ïðàâèì, íàëè? Äîøëè òóêà äà èçæèâåÿò ëþáîâòà ñè äî êàïêà è àêî å ðåêúë Ãîñïîä äà îñòàíàò â ñåëîòî, äà ñå îæåíÿò. Ìèñëåëè äîðè, äî ñâàòáà ñòèãíå ëè ñå, òóêà äà ÿ íàïðàâÿò. Êàòÿ äà ñå îáëå÷å êàòî ñàìîäèâà, ñ ãîðñêî âåí÷å íà ãëàâàòà, à ßâîð â ëåíåíè äðåõè è äÿëàíà òîÿãà. Ìå÷òè. Òà íåÿ âå÷åð êàòî ñå ïðèáðàëè ßâîð ðåøèë äà èäå îòñðåùà äåòî âèäåëè ÷óäíè áåëè öâåòÿ íà ïîëÿíêàòà è äà é ãè äîíåñå. Êàòÿ ãè õàðåñàëà êîãà ãè âèäÿëè, íî íå ïîñåãíàëà äà áåðå. Ñâåòåëè ÷óäíè â íîùòà, íî âëþáåíèòå îòìèíàëè. ßâîð õóêíàë êúì ïîëÿíêàòà, à Êàòÿ íå ãî ñïðÿëà. Òÿ ãî âèæäàëà îò ñóäóðìàòà êîãà áåðÿë öâåòÿòà, ñúðöåòî é òðåïòÿëî îò ëþáîâ. Çàâúðíàë ñå ßâîð, çàñòàíàë äîëó íà ïëî÷íèêà è âèêíàë, ÷å ñåãà ùå é èçïåå ïåñåí çà ëþáîâ ñ öâåòÿòà â ðúêà. Âäèãíàë âèñîêî ãëàâà, çàïÿë, à ïåâåö áèë, õóáàâî ïååë - òàêà êàçâàøå Êàòÿ. Òÿ ñå îáëåãíàëà íà äúðâåíàòà ïðåãðàäà äà ñëóøà è òîãàâà ñòàíàëî ñòðàõîâèòî. Îò ãëàâàòà, ïîñòåïåííî íàäîëó, ßâîð âçåë äà èç÷åçâà, âñå åäíî ñå ðàçïàäàë. Êàòÿ íå âÿðâàëà íà î÷èòå ñè, ïîìèñëèëà, ÷å âèíîòî é äîøëî ïîâå÷å è ãóáè ñúçíàíèå. Íå, íèùî é íÿìàëî, ïðàâà áèëà, íà ñåáå ñè áèëà, à ßâîð ïðîäúëæàâàë äà ñå ðàçïàäà, äîêàòî ðèçàòà ñå ñìúêíàëà íà çåìÿòà, à äî íåÿ ëåêî ïîëåãíàëè è ãàùèòå ìó, îò çåáëî. Ïåñåíòà ,êîÿòî ïååë ïîñëåäíà èç÷åçíàëà. Íîñåëà ñå ñ êîïíåæ ñëåä êàòî ßâîð ñå ðàçïàäíàë è ïîëåêà çàãëúõíàëà. Òîãàâà Êàòÿ ñå ÷óëà äà ïèùè. Ñòðàííî áèëî è òîâà ïèùåíå, äâà ïúòè êðàòêî è ïîñëå áåçêðàé.
Åé òîâà ðàçêàçà õóäîæíè÷êàòà íà ïîëèöàèòå, íà ïñèõèàòðèòå, íà áëèçêèòå ñè. Ïîâúðòÿõà ñå ñëåäîâàòåëèòå, ïîðàçïèòàõà îùå äåí äâà, íî êàêâî äà ïðàâÿò ïîâå÷å. Íÿìàøå òðóï, íÿìàøå óáèéñòâî, íå íàìåðèõà ñëåäè îò íàñèëèå. Íÿìàøå óáèò îò æèâîòíè èëè îò ïðåñòúïíèê ÷îâåê. Ïðîñòî åäèí ìúæ, ìëàä õóäîæíèê, áåøå èç÷åçíàë ìèñòåðèîçíî åäíà íîù. Ìîæå äà å èçáÿãàë, äà íå å èçäúðæàë ñ ïðèÿòåëêàòà ñè èëè ïúê â òîâà äèâî ìÿñòî. Ïúê è õóäîæíèöèòå ñà áàøêà õîðà, çíàå ëè ãî ÷îâåê êúäå å çàïðàøèë. Ìîæå äà å íåéäå â äðóãà ïëàíèíà, â äðóãî ñåëî, ñ äðóãî ìîìè÷å.
Íÿêîè îò „ìëàäîòî „ ñåëî ñå èçïëàøèõà è çàìèíàõà çàâèíàãè îòòóê, íÿêîè îñòàíàõìå. Å, íå áÿõìå ðåøèëè äàëè ùå å çà ïîñòîÿííî, íî îñòàíàõìå.
Ìèíà ñå âðåìå, ïî÷òè ãîäèíà.
Åäíà âå÷åð ñå áÿõìå ñúáðàëè êðàé ãîëåìèÿò îãúí íàñðåä ñåëîòî, êðàé çàïóñòÿëîòî ÷èòàëèùå. Âñå ñå êàíåõìå äà ãî ïîèç÷èñòèì è ïîäðåäèì, àìà õàéäå çà ñëåäâàùà çèìà ùÿõìå äà ãî íàãëàñèì. Ñåãà ñòúêíàõìå îãúí è ñè ïðèêàçâàõìå. Áÿõìå „ñòàðîòî” è „ìëàäîòî” ñåëî ñå ñúáðàëè. Ïî åäíî âðåìå áàáà Ìàðèÿ ïîáóòâàéêè æàðàâàòà ñ äúëãà ïðú÷êà ðå÷å:
-Óòðå å Åíüîâäåí, äà âíèìàâàòå òàÿ íîù. Äà ñå ïðèáåðåòå ïî êúùèòå ñè è äî èçãðåâ ñëúíöå íÿìàòå ìíîãî ðàáîòà íàâúí. Òúç íîù å ïîòàéíà. Áðîäíèöè è âåùèöè ñëèçàò ïî Çåìÿòà. Òóé ñà æåíè, ïðîäàëè äóøèòå ñè íà Äÿâîëà, ÷åðíà ìàãèÿ ïðàâÿò. Íà ìúæåòó è íà æåíèòå. Îùå îìàéíèöè èì âèêàò.
Íèå ñå ïîçàñìÿõìå è âèêàìå íà áàáà Ìàðèÿ, ÷å òî òóêà âñÿêà íîù èìà îìàéíèöè, íå ñàìî íà Åíüîâäåí. Òÿ íè ïîãëåäíà, ïîçàðîâè ïîãëåä â îãúíÿ è ïðîäóìà:
-Òúé, àìà íàëè ïîìíèòå ßâîð÷à è Êàòåòî. Êàêâî ìèñëèòå ñòàíà îíàÿ íîù, à?
Âñè÷êè çàìëúêíàõìå ñòðåñíàòè è ïðèòèõíàõìå.
- Íåÿ íîù áðîäíèöà å îìàÿëà ñ òàéíè áèëêè ßâîð÷à. Îíåç áåëè öâåòÿ äåòî ãè å áðàë çà Êàòåòî, áðîäíèöàòà ãî å ïîäìàìèëà äà ãè áåðå. Õàðåñàëà ãî, ïðèìàìèëà ãî, ðåøèëà å äà ãî îòêðàäíå è äà ñå îæåíè çà íåãî. Òîãèâà äóøàòà íà ìúæà îòèâà â ñâåòà íà ìúðòâèòå, à òÿëîòî ìó ñå ðàçïàäà íà ïðàõ. Çàòóé Êàòåòî å âèäÿëà êàê òîé èç÷åçâà. Ïåñåíòà ìó ñàë ÷óâàëà äî ïîñëåäíî, ùîòî äúõúò ïîñëåäåí îòëèòà. Çàòóé ìèëàòà, ñàìî ïèùåøå íà åäèí ãëàñ, òúíè÷êî. Áðîäíèöèòå îòíåìàò ãëàñà íà ìîìèòå, à êîèòî ìúæå íå õàðåñàò çà æåíèòáà ñ òÿõ ñè, îòíåìàò èì ìúæêàòà ñèëà. Åé òóé ñòàíà îíàÿ ãîäèíà ïîä ñóäóðìàòà íà Êàòåòî, çàòóé íàìåðèõòå ñàìî äðåõèòå íà ßâîð÷à. Íå ñè ïðàâåòå øåãè ñ òèÿ æåíè. Êúäåòî èìà áðúøëÿí ïî ãîðàòà êúùà íå ïðàâåòå, òàì å ñáîðèùåòî íà þäèòå è ìàìíèöèòå, òàì âàðÿò áèëêè çà ìàãèÿ â íîùòà ñðåùó Åíüîâäåí.  òàêàâà íîù ñå ÷àêà óòðîòî, ëú÷èòå íà ñëúíöåòî. Êîãà Ðàéêî èçãðåå, òèÿ ÷åðíè äóøè ñå âðúùàò îáðàòíî â íåáèòèåòî, òîãàâà áèëêèòå ñòàâàò ëåêîâèòè, òîãàâà ðîñàòà ñå ãàçè çà çäðàâå. Íå ìèñëåòå, ÷å çíàåòå ïîâå÷å îò ñòàðèòå õîðà, íå ñå ïðèñìèâàéòå, à ñå ó÷åòå è ïî÷èòàéòå òîÿ ñâÿò è îíÿ. Ñïàçâàéòå îáè÷àèòå è ãè ðàçáèðàéòå. Õàéäå ñèãà, èäåòå ñå íàñïåòå, ÷å óòðå êîãà èçãðåå ñëúíöåòî ùå ñòàâàìå ðàíî, ïî ðîñàòà, äà áåðåì áèëêè. Íàëè çíàåòå ,ìÎìè, ñåäåìäåñå è ñåäåì áèëêè è ïîëîâèíà òðÿáâà äà íàáåðåì óòðå. Áàáà âè Ìàðèÿ ùå âè ó÷è äà ãè ðàçïîçíàâàòå äî åäíà.


Ìèëêà Ìàðêîâà


Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 27.06.2014 @ 09:14:48 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   boliarkabg

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

20.04.2024 ãîä. / 18:17:30 ÷àñà

äîáàâè òâîé òåêñò
"Åíüîâäåí" | Âõîä | 3 êîìåíòàðà (6 ìíåíèÿ) | Òúðñåíå â äèñêóñèÿ
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.

Re: Åíüîâäåí
îò starozagorez (peterpentchev@yandex.ru) íà 27.06.2014 @ 10:12:47
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Ïðåêðàñíî ñòðóêòóðèðàí è îòëè÷íî íàïèñàí ðàçêàç çà ñòàðèòå îáè÷àè è ïîâåðèÿ íà áúëãàðèòå...Áëàãîäàðÿ òè, Ìèë÷å!
Ùàñòèå è óñïåõè!


Re: Åíüîâäåí
îò suleimo íà 27.06.2014 @ 13:16:06
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Åòî òàêà ñå ïîäíàñÿ íåùî ïîçàáðàâåíî çà òàêèâà îáè÷àè.
Ñåãà âå÷å íà Åíüîâäåí ùå ñå ñåùàì çà òâîÿ ðàçêàç!
Àïëîäèñìåíòè çà âúëíóâàùàòà èñòîðèÿ!


Re: Åíüîâäåí
îò _katerina_ (lili_ket@abv.bg) íà 27.06.2014 @ 15:25:28
(Ïðîôèë | Èçïðàòè áåëåæêà)
Áëàãîäàðÿ!