Ïðèâåò, Anonymous » Ðåãèñòðàöèÿ » Âõîä

Ñäðóæåíèå ÕóËèòå

Ïîñåùåíèÿ

Ïðèâåò, Anonymous
ÂÕÎÄ
Ðåãèñòðàöèÿ

ÕóËèòåðè:
Íîâ: Nela
Äíåñ: 0
Â÷åðà: 2
Îáùî: 14146

Îíëàéí ñà:
Àíîíèìíè: 897
ÕóËèòåðè: 0
Âñè÷êî: 897

Åëåêòðîííè êíèãè

Âçåìè îíëàéí åëåêòðîííà êíèãà!

Êàëåíäàð

«« Àïðèë 2024 »»

Ï Â Ñ × Ï Ñ Í
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ äîáàâè ñúáèòèå ]

Åêèïè íà ÕóËèòå

Ïóáëèêóâàùè àäìèíèñòðàòîðè:
èçïðàòè áåëåæêà íà aurora aurora
èçïðàòè áåëåæêà íà alfa_c alfa_c
èçïðàòè áåëåæêà íà viatarna viatarna
èçïðàòè áåëåæêà íà Valka Valka
èçïðàòè áåëåæêà íà anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Èçäàòåëñòâî ÕóËèòå:
èçïðàòè áåëåæêà íà hixxtam hixxtam
èçïðàòè áåëåæêà íà BlackCat BlackCat
èçïðàòè áåëåæêà íà nikikomedvenska nikikomedvenska
èçïðàòè áåëåæêà íà kamik kamik
èçïðàòè áåëåæêà íà Raya_Hristova Raya_Hristova

Êîîðäèíàòîð åêèïè è òåõíè÷åñêà ïîääðúæêà:
èçïðàòè áåëåæêà íà Administrator Administrator


Ñ áëàãîäàðíîñò êúì íàøèòå áèâøè êîëåãè:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
íàìàëè øðèôòàíîðìàëåí øðèôòóâåëè÷è øðèôòàÒåàòúð
ðàçäåë: Ðàçêàçè
àâòîð: Evensteel

Ñöåíà èëè ðåàëíîñò...
- Çèíà! Ïîäàé ìè ðúêà! Ñåãà! Óìîëÿâàì òå!
Òÿ ãî ïîãëåäíà ñ îíçè ïîãëåä, êîéòî êàðàøå äóøàòà ìó äà ïîòðåïåðâà â êîíâóëñèè è äà ñå ñâèâà â íÿêîå òúìíî úãúë÷å íà îáâèâêàòà ìó.
Óñìèõíà ñå. Íî òîâà íå áåøå óñìèâêàòà íà Çèíà. Ñòóä. Ñòåíà. Áåòîí. Ñòðàõ.
Òÿ ñå îáúðíà ðÿçêî è ïîáÿãíà, à òîé îñòàíà òàì íà ïîëÿíàòà ñ ïðîòåãíàòà â ïðàçíîòî ïðîñòðàíñòâî ðúêà, ñ óâèñíàëà îò èçíåíàäà ÷åëþñò è ìúêà, èäâàùà íà âúëíè.
À òÿ áÿãàøå ëè áÿãàøå. Íå èñêàøå òîâà. Íå îòíîâî.
Ïðåñêà÷àøå õðàñòè, ñïúâàøå ñå, ïàäàøå, ñòàâàøå, íî íå ñïèðàøå äà áÿãà. Íàé-íàêðàÿ ïàäíà îò èçòîùåíèå íà òðåâàòà è åäèíñòâåíîòî, êîåòî ìîæåøå äà ÷óå áåøå óäàðèòå íà ñúðöåòî é, êîèòî îãëóøèòåëíî ïðåâçåìàõà ñëóõà é. Ñïðÿ äà ìèñëè. Ïîãëåäíà êúì íåáåòî. Áåøå òîëêîâà õóáàâ äåí. Íå áåøå ëÿòî. Íå áåøå è çèìà. Íî íÿêàê ñè... àêî ïîèñêàø ìîæåø äà ñè ïðåäñòàâèø, ÷å áåøå è äâåòå. Óíèêàëåí äåí. Åäèíñòâåí. Íèêîãà íÿìàøå äà ñå ïîâòîðè íèòî òîçè äåí, íèòî òîçè ÷àñ, íèòî òîçè ìèã... Èìàøå íåùî îñîáåíî ïëàøåùî â òîâà äà îñúçíàåø êàê âðåìåòî òå÷å ïðåç ïðúñòèòå òè ñÿêàø å ïÿñúê, à òè íå ñè ñâúðøèë, íèòî ñè ïîñòèãíàë êîé çíàå êàêâî ïðåç æèâîòà ñè.
Êîëêî ëè ìíîãî ìèíóòè ïðîïèëÿ, Çèíà? Êîëêî ëè ìíîãî øàíñîâå èçïóñíà?
Çàìèñëè ñå. Îòïóñíà ñå íà òðåâàòà è çàïî÷íà íÿêàê ïàñèâíî äà íàáëþäàâà êàê ðàáîòè ìîçúêúò é. Îáè÷àøå äà ãî ïðàâè. Îáè÷àøå äà óñåùà êàê ïðåñêà÷à îò åäíà ìèñúë íà äðóãà, ñúçäàâà ìîñòîâå òàì êúäåòî äðóãèòå íå ìîæåõà, âèæäàøå çàêîíîìåðíîñòè è âðúçêè. Óñåùàøå ñâîÿòà óíèêàëíîñò ïî òîçè íà÷èí. Ìîæå áè äîðè ñå ãîðäååøå ñúñ ñåáå ñè.
Ñòàíà è èçòóïà äðåõèòå ñè.
- Âñúùíîñò àç íå èñêàì äà áÿãàì. Âñúùíîñò àç èñêàì íåùî äðóãî. Èñêàì äà çàïî÷íà îòíà÷àëî. Èñêàì äà áúäà áåç ìèíàëî è áåç áúäåùå. Èñêàì äà æèâåÿ Òóê è Ñåãà.
Òðúñíà ãëàâà è êîñàòà é ñå ðàçïèëÿ ïî ëèöåòî é. Ïîãëåäíà êúì áëèçêèÿò õúëì. Òîé èäâàøå. Èäâàøå äà óïðåêâà, äà äåìîíñòðèðà êîëêî å íàðàíåí, êîëêî å îíåïðàâäàí. À èìàøå äíè, â êîèòî òÿ ñå ÷óâñòâàøå ñâîáîäíà. Áåøå îòâúä òåçè îáâèíåíèÿ è äðåáíàâîñòè.
Íî... íå. Òÿ áåøå ðåøèëà äà çàïî÷íå îòíà÷àëî.
- Ñáîãîì - ïðîøåïíà.
Òîé ñàìî âäèãíà ðàìåíå â íåäîóìåíèå.
- Ñáîãîì - êàçà ïî-âèñîêî.
- Êàêâî êàçà?
Òÿ ãî íàáëþäàâàøå äîêàòî òîé ñå ïðèáëèæàâàøå. Áåøå ñëîæèë îíàçè ìàñêà íà ñòðàäàëåö, íà íàðàíåíî æèâîòíî, óäàðåíî îò ñòîïàíèíà ñè.
- Ñáîãîì! - èçêðåùÿ òÿ.
Òîé çàìðúçíà. Ïîñëå ñå ïî÷íà áåçêðàéíèÿò ïîòîê îò äóìè, îáâèíåíèÿ, îïèòè çà êîíòðîë è êàêâî ëè îùå íå.
Òÿ çíàåøå. Çíàåøå êàêâî ùåøå äà ïîñëåäâà. Áåøå ìèíàëà ïðåç òîâà íå âåäíúæ. Óñìèõíà ñå.
- Ñáîãîì. - êàçà ñïîêîéíî.
Îáúðíà ñå é òðúãíà.
À òîé ïîáåñíÿ. Çàòè÷à ñå ñëåä íåÿ. Õâàíà ÿ ãðóáî çà ðúêàòà é èçñúñêà:
- Çàùî ìè ïðè÷èíÿâàø âñè÷êî òîâà? Çàùî? Íèìà íå òè äàäîõ âñè÷êî? Êàêâî ïîâå÷å èñêàø? Íèìà íå òå íàïðàâèõ ùàñòëèâà?
Óñìèâêàòà èç÷åçíà îò ëèöåòî é.
- Ìàõíè ñå.
Òîé ïðîäúëæàâàøå äà íàñòîÿâà.
- Ìàõíè ñå.
Òîé çàïî÷íà äà êðåùè, äà áëúñêà. Äðúïíà ÿ ñèëíî, çàøëåâè è øàìàð... è òÿ ïàäíà.
Ãëàâàòà é îñòàíà íàâåäåíà. Êîñàòà ïàäàøå êàòî çàâåñà.
Òèøèíà. Ñúðöåòî ìó èçòðúïíà. Áåøå èçâúðïèë íåïðîñòèìîòî. È òî òîëêîâà ìíîãî ïúòè. Ïðîøêà íÿìàøå äà èìà. Îïèòà ñå äà îáÿñíè.
Òÿ ñå ïîâäèãíà ëåêî, ïîãëåäíà ãî. Î÷èòå é áÿõà íÿêàê ðàçëè÷íè.
Ïîñëåäíîòî, êîåòî ÷ó, áåøå òèõîòî èçñâèñòÿâàíå íà îñòðèåòî è ìåêîòî ïðîíèêâàíå â ïëúòòà. Òúìíèíà.
Òÿ äúëãî ïëàêà íàä òÿëîòî ìó. Íå èñêàøå äà ñòàâà òàêà. Òà òÿ ãî îáè÷àøå. Íî íèùî îò òîâà íÿìàøå äà ãî âúðíå.
Ñëîæè ãëàâàòà ìó â ñêóòà ñè è òèõî ïðîìúëâè:
- Òàêà è íå ðàçáðà, ÷å íå ìîãà äà îáè÷àì ïðîòèâ âîëÿòà ñè. Çàùî íå ìå ïóñíà äà ñè èäà? Çàùî? Íèìà å òîëêîâà òðóäíî äà ñå æèâåå áåç ÷îâåêà êîãîòî îáè÷àø? Çàùî èñêàøå äà ìå ïðèòåæàâàø?
Èçâåäíúæ ìëúêíà. Îòìåñòè ãëàâàòà ìó è ñå èçïðàâè.
"Íèìà òîâà å ëþáîâòà? Ïðèòåæàíèå, êîíòðîë, èçèñêâàíèÿ, ñêàíäàëè, ìúêà, áîëêà, ñúëçè..."
- Íèìà èñêàì òîâà?
Ïîêëàòè ãëàâà è áàâíî, íî ðåøèòåëíî ñè òðúãíà.
Ðúêîïëÿñêàíå.
Ñëåä íÿêîëêî ìèíóòè çàâåñàòà ïàäíà è ëåæàùèÿò àêòüîð ñå èçïðàâè. Åòî êàêâà áåøå ñìúðòòà íà ñöåíàòà - âðåìåííà.
Êëàðà èçëåçå îò òåàòúðà. Íàâúí äóõàøå ñèëíèÿò çèìåí âÿòúð. Çàãúðíà ñå äîáðå â ïàëòîòî ñè è áàâíî çàêðà÷è êúì äîìà ñè. Íî ñòóäúò ïðîäúëæàâàøå äà ïðîíèêâà ÷àê äî êîñòèòå é. Òÿ îáà÷å çíàåøå, ÷å íå é áåøå ñòóäåíî, çàùîòî áåøå çèìà, à çàùîòî áåøå îñúçíàëà íåùî çà ñåáå ñè. Íåùî, êîåòî äî ñåãà íå áåøå ðàçáðàëà. Òÿ îáè÷àøå òî÷íî òàêà - ïðèòåæàâàéêè, èçòåçàâàéêè, íàðàíÿâàéêè, óíèæàâàéêè.
Âúðâåøå âñå ïî-áàâíî è ïî-áàâíî. Òðåïåðåøå. Ïî áóçèòå é çàïî÷íàõà äà êàïÿò òîïëè ñúëçè. Äóøàòà é ñå êúñàøå îò ìèñúëòà êîëêî ìíîãî áîëêà ìó áåøå ïðè÷èíèëà. Êîëêî ìíîãî ñòðàäàíèå.
Âÿòúðúò ñå óñèëè, çàâàëÿ îòíîâî ñíÿã. Ñòóäúò ñå çàñèëè. Ñíåæèíêèòå îñòàâÿõà ÷åðâåíè, áîëåçíåíè ñëåäè ïî ëèöåòî é. À òÿ ïðîäúëæàâàøå äà ïëà÷å òèõî è áåçóòåøíî.
Íàìåðè ñå ïðåä ñòúëáèùåòî íà åäíà êúùà è áåç äà ñå çàìèñëè ñåäíà òàì. Âàëåøå ëè âàëåøå, à òÿ ñòîåøå òàì, îáëÿíà â ñúëçè.
Èçâåäíúæ åäíà âðàòà çàä ãúðáà é ñå îòâîðè ðÿçêî è ñâåòëèíàòà îòâúòðå ðÿçêî áëåñíà â ñòóäåíàòà è ìðà÷íà íîù.
- Êàêâî ïàâèø òóê, ñêúïà? Öÿëàòà ñè èçìðúçíàëà! Åëà, ñúêðîâèùå. Íàïðàâèë ñúì ÷àé!
Òÿ ñå îáúðíà ìàëêî èçíåíàäàíî. Íå áåøå çàáåëÿçàëà, ÷å ñå íàìèðàøå íà òÿõíîòî ñòúëáèùå.
Òîé èçëåçå è ïî÷òè ÿ èçáóòà â ñòàÿòà. Ïîìîãíà é äà ñúáëå÷å ìîêðîòî ïàëòî, à ïîñëå äúëãî òîïëåøå ðúöåòå è êðàêàòà é ïðåä êàìèíàòà. Ðàçêàçâàøå é âåñåëî êàê å ïðåêàðàë äåíÿ, êàêâî ñå å ñëó÷èëî â ñëóæáàòà ìó, êîëêî ÷åñòî ñå å ñåùàë çà íåÿ. À òÿ ñòîåøå íåïîäâèæíî, âòðåí÷åíà â íåãî. Íå ìîæåøå äà êàæå íèùî. Íèùè÷êî.
Òîé ÿ ïîãëåäíà çàãðèæåíî è ïîïèòà:
- Äîáðå ëè ñè, ìèëè÷êà? Âñè÷êî íàðåä ëè å? Êàê ìèíà òâîÿò äåí?
À òÿ ñàìî ñå óñìèõà ñìóòåíî. Ïðåãúðíà ãî ñèëíî è ïðîøåïíà:
- Îáè÷àì òå! Îáè÷àì òå, îáè÷àì òå, îáè÷àì òå...
À òîé ñå ðàçñìÿ è ñúùî ÿ ïðåãúðíà.
- Çíàì, ãëóïà÷å. Íå ñå ïðèòåñíÿâàé.
Êîãàòî âå÷åðòà ñè ëåãíàõà òîé çàñïà îò óìîðà. Áåøå ïðåêàðàë òðóäåí è óìîðèòåëåí äåí. È âúïðåêè âñè÷êî íàìåðè äîáðè äóìè çà íåÿ, óñìèâêà, ëþáîâ.
Çàñïà ñ ãëàâà â ñêóòà é. Íåæíî ïðîêàðà ïðúñòè ïðåç êîñàòà ìó è ñè ïðîìúðìîðè:
- Íèêîãà íÿìà äà çàáðàâÿ. Íèêîãà...
Ñëåä òîâà îòïóñíà ãëàâà è çàñïà ñ óñìèâêà.
Ðúêîïëÿñêàíèÿ.
Çàâåñàòà ïàäíà.




Ïóáëèêóâàíî îò hixxtam íà 23.11.2004 @ 01:26:20 



Ñðîäíè âðúçêè

» Ïîâå÷å çà
   Ðàçêàçè

» Ìàòåðèàëè îò
   Evensteel

Ðåéòèíã çà òåêñò

Ñðåäíà îöåíêà: 5
Îöåíêè: 2


Îòäåëè âðåìå è ãëàñóâàé çà òåêñòà.

Òè ñè Àíîíèìåí.
Ðåãèñòðèðàé ñå
è ãëàñóâàé.

Ð å ê ë à ì à

Ñòðåëêàòà
àâòîð: nickyqouo
317 ÷åòåíèÿ | îöåíêà íÿìà

ïîêàçâàíèÿ 10315
îò 125000 çàÿâåíè

[ âèæ òåêñòà ]
"Òåàòúð" | Âõîä | 0 êîìåíòàðà (0 ìíåíèÿ)
Êîìåíòàðèòå ñà íà ïóáëèêóâàùèÿ ãè. Íèå íå ñìå îòãîâîðíè çà òÿõíîòî ñúäúðæàíèå.

Íå ñà ïîçâîëåíè êîìåíòàðè íà Àíîíèìíè, ìîëÿ ðåãèñòðèðàé ñå.