Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 587
ХуЛитери: 3
Всичко: 590

Онлайн сега:
:: pc_indi
:: pinkmousy
:: LATINKA-ZLATNA

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаКатарзис и прозрение
раздел: Хумор и сатира
автор: anonimapokrifoff

Въведение

Аз, Спънатий Пегасов, най-великият писател за всички времена, съм космополит политеист по произход, българин телом, по душа елинизиран египтянин с римски нюанс (т.е. чист македонец) и с разум на брахмомандариноравин с уклон към българския фолклор. Воден от алтруизъм, който така и не успях да изкореня, започвам рискован експеримент със съдбоносно научно значение, приемайки целенасочено амброзия по собствена рецепта, чиито съставки засега ще запазя в тайна.

Целта на начинанието е да активизирам неимоверно чакрите си и най-вече шестата – Ажна, за да разтворя зорко Третото си око и да постигна още по-големи висоти в словесното си творчество, макар още в началото да ме преследва съмнението, че всъщност отдавна съм надхвърлил не само човешкия, а и божествения максимум.

Изложение

Местонахождението ми е Парнас – съвсем истинският, не онзи край Делфи. Върхът на оригинала се намира на 8-ия етаж в блок 6 на „Овча купел 2” (до Околовръстното), апартамент 103 – боксониерата. Под мен са звездите и прочее небесни тела, както и облаци, трансформиращи се от перести в кълбести. Това няма особено значение, но аз добросъвестно съобщавам всички подробности, макар и извънекспериментални. Ще спомена и това, че всяка сутрин, когато сляза с асансьора на първия етаж, едва се разминавам с тълпата, чакаща пред вратата на Делфийския оракул – баба Пена, която гледа на карти, кафе, боб, но най-вече на лява ушна мида и на дясна обувка.
Денят е Свети Валентин Трифонов – 14 февруари 2014 година, петък. Заобикалящите ме софиянци, чийто говор облагородявам с мекото си източнобългарско произношение, са по родните си села да подрязват лозята. Самотата и тишината са перфектни предпоставки и аз пристъпвам към величайшето си дело. Ще описвам надлежно и прилежно всеки етап от усещанията си, та ако ще това да ми струва и живота. Ако го загубя, ще останат безценните ми записки наред с безсмъртното ми творчество.
Паля три китайски ароматни пръчици, наливам 200 милитра амброзия и си пускам „Гена ми пойде на чешма”. Пия. Когато чуя думите
вдигна ми юнак стомнето,
разлаби гърло юнашко,
поврати снага айдушка,
отнесе Гена убава,
изпразвам чашата на екс. По-нататъшните ми действия са същите и в посочената вече последователност.
След половин литър осезаемо се разтваря първата ми чакра – Муладхара. Забелязвам как Хор – Този, който е горе, връхлита и се насочва към нея, но там е Кундалини. Соколът срещу змията. Неговият клюн, раздвоеният й език и отровният й зъб. Двойната корона на Египет пада от главата на Първия фараон, а ореолът от слънчевия диск е евтин варак. Пристига Анубис, чакалският му плач напомня детски, и отнася Хор в тъмнината, през която преминават всички мъртви.
Поетото количеството наближава литър. В устната ми кухина вилнее Сет Червенокосия – богът на пустинята, гръмотевиците и хаоса. Извива тялото си на хрътка и вирнатата му опашка ме гъделичка. Давя неприятното усещане, което ме кара да кихам, с още амброзия.
Виждам Кумари Деви на една ръка разстояние. Тя плаче неутешимо – скръбта й е предизвикана от генитално кръвотечение, следствие от разпаднала се яйцеклетка, плод на първата й овулация. Шива ще има нова Дурга Кали, която ще благославя краля, като рисува точка между очите му, а довчерашната Кумари ще се превърне в обикновена жена, на която няма кой да отнеме девствеността, защото според преданието мъжът ще умре.
А, ето го и самия Шива: с едната си ръка се чеше по темето, с другата си бърка в носа, с третата придържа пениса си, докато уринира в ъгъла, а с четвъртата ми прави красноречив знак, че съм куку. Това, последното, не мога да го изтърпя. Каква наглост! Ставам и изревавам: къш!
Вече губя представа за изпитото, но е невъзможно да превиша 3 литра – толкова съм приготвил. Паля нови пръчици и тъкмо да пусна пак песента, се стряскам от блъскане по входната си врата. Отварям и виждам съседката – значи е останала, не е на село. И със сигурност е сама, иначе щеше да дойде заядливият й мъж. Тя е бясна заради шума, който вдигам с „Гена ми пойде на чешма”. Лицето й е зачервено, а зелената й пижама на розови гюлове е разтворена на гърдите и разкрива плът, смело и отдавна надхвърлила половинвековно съществование. Колкото повече гледам там, толкова по-езотерично ми става. Активизира се втората ми чакра – Свадистхана, която се намира в областта на половия ми орган и потенциира творческата ми сила. Не е комшийката, Ищар е – куртизанката на боговете, и тялото й уханнопее „Евкалиптова гора”. Чувствоизпадам в сърцебяг. Извършоправя извъннадейно ищахосластно ръкопосегание. Тя възмутописва и фръцоизчезва. Ибах йъ!
Изпитоусещам болезносърбел от кръвосъсредоточ в органогордостта си. Възмутопотресен съм и гневоядът предизвидокарва сълзинапълване на ирисосклерите, но идвопристигат Тот и Ганеша и ме успококротват. Майновъзгечвам я и пиепоглъщам богопитието. Слънцезарни, луннотръпни и усмихнатоденни щастливослучвания погнатогонят и отлагопрекъсват хвърчопланни дрямкопрозевни леканощвания.
Вдишвопоемам въздухоспокойствие. Принуден съм да изоставя поетичния език, за да не придавам изумителна образно-емоционална обагреност на строгия научен стил, защото тя би запратила читателя в неземни блянове, от които е невъзможно да бъде изтръгнат.
Мисля, че привършвам втория литър. Нещо драска по балконската ми врата – сигурно е котката на фръцоизчезналата съседка. Не, Бастет е. Ако бях бременна жена, щеше да ме покровителства. Все пак богинята бастисва огорчението ми, застава в поза лотос, приближава се виетнамката Мрън и поставя в чашката му шепа зелен чай. Щом Нут глътне Слънцето, цветето ще се затвори и ще ароматизира чаените листенца. На сутринта Мрън ще сподели напитката с любовника си Пън, а после ще му приготви червен ориз и любимото си куче.
Я! Кой дошъл! Достоевски! Заповядайте, Фьодор Михайлович, брате по перо! (Възпитано не казвам „по-малък брате”, защото за мъртвите или добро, или нищо). Вие твърдите, че ако сте имали време, така сте щели да напишете „Унижените и оскърбените”, че книгата да се чете и след 100 години. Е, аз я прочетох след 152 – нищожно на фона на вечността, – но така и не разбрах кои са онези 50 страници, с които се гордеете? Нескромен сте, миличък! Какво да кажа аз със своите гениални 555 555? А? Ооо, вдигате дърмите, така ли! Не ме уважавате ли, или сте обиден, че тук няма рулетка? Много Ви здраве, за да не казвам бляд! Потъвайте си там в забвението!
Пия. Ажна се разтваря. Усещам мърдростта и идентичността си. Ясно виждам влиянието на руския акавизъм върху старобългарския език в процеса на превръщането му в църковнославянски. Между другото, акавизъм се открива в днешните родопски и в западните рупски говори, като последните ме подсещат някой ден да подпаля римските си сандали към село Делчево, където да споделя своята амброзия в Павловата къща със собственика й и античния македонец Сотир.
Изведнъж осъзнавам, че и Озирис, и Сет са в продължителен и напълно законен инцест със сестрите си. Освен това не съседката Ищар трябваше да ми откаже, а да я отблъсна аз, Гилгамеш, и да убия после Небесния бик с помощта на Енкиду. Той пък къде се мотае, че не идва? Сигурно пак е зад Шамхат Любодейката и осъществява coitus a tergo, защото така и не се научи, че в секса има и други пози.
А! В средата на стаята ми се извива спираловидно „Надпис на тояга” и успявам да го прочета:
Моя тояжке, напред!
На теб се опирам по друма на правдата,
който избрах за свойте разходки,
по който и остарях.
Бахму и тъпия избор! Пия по този случай. Внезапно дочувам „Maybe”. Може би Енрике Иглесиас ме поздравява? Че кого, освен мен? Иска нещо да ми каже... Варненският централен плаж преди 30 години. Ухае на „Бич може”. Знойна полякиня ми се усмихва синеоко, подава ми шишенце с плажно масло и нежно казва: „Проше, пане!”. Дланите ми се плъзгат по тялото й, плъзгат, плъъъзгат, плъъъзгат... Ай стига де! Ще изпадноотпочна неуместногрешностно ръкообслужване баш в центъра на експеримента!
В стаята ми се търкулва малка топка – веднага разпознавам малтусианството, защото тя е съставена от множество човешки фигурки, чийто брой нараства в геометрична прогресия. Топката се уголемява, но откъсвам очи от нея, понеже се появява самият Томас Малтус, въоръжен със стикове за голф. Хелоу, мистър Малтус! Как сте, сър? Вашата теория, години наред определяна като човеконенавистна и на която аз съм горещ поклонник, днес намира реализация чрез действията на Асклепиевите сподвижници – вместо да вземат кръв от дясната страна на Медуза Горгона и да лекуват с нея, те я точат от лявата и сеят смърт. Отдавна не Ви дреме? Така си и мислех.
Амброзията е на привършване. Настава стеносъбиране и таваноподосливане. Главата ме цепи, аз съм Зевс и ще родя Атина с нейния Акропол и купищата чакъл, изсипвани редовно от самосвали за радост на туристите. И Амон Ра съм, и Озирис. Владея двата свята – този и отвъдния. Май по-скоро съм Озирис. Завистникът Сет е насякъл тялото ми на 12 парчета и ги е разпръснал из цял Египет, но Изида, взела ръцете на розовопръстата Еос, която наднича през прозореца ми, ще ги събере.
Вече съм Мойсей и водя евреите през пустинята. Да го духат всички гои, няма да кажа къде са скрижалите! Уффф! Айде бе, Йехова, пускай да пада тая манна небесна, че изпукахме от глад!
Опитвам се да заспя, но Фаетон препуска с огнената колесница в черепната ми кутия. Необуздан е и се разпада на милиарди искри. Те се превръщат в Черната вдовица – усещам тънките й крачета как драскат мозъка ми, хипнотизирано съм се вторачил в корема й – червеният пясъчен часовник отмерва безпощадно времето ми.
Защо нямам зелева чорба? Студена и резлива. Поне зелева супа да имах, но и тя липсва – точно по Чехов. Дали да не опаса алоето, или да си сваря исландски лишей с джинджифил?
О, богове! Амброзията искобърза да напусноизлезе от стомахогърлото ми! Уааа!


Заключение

Пиша тези думи 10 дни след провеждането на експеримента. Действието уааа продължи две денонощия, но внезапно приключи, макар в началото да клонеше към безкрайност. Когато в понеделник, 17 февруари 2014 година, тръгнах за работа, ме пресрещна мъжът на съседката – як червендалест старец, който с ляв прав размени позициите на носа ми и долната ми челюст. В резултат на това просташко посегателство сега лицето ми е на кайма, челюстите ми са зашити една към друга и поемам със сламка само бульони. Произшествието налага и някои закономерни последици – жалба от моя страна в полицията, но и спешно евакуиране на Парнас заедно с мен, т.е. Аполон, и принадлежащите ми музи. Имам сериозни основания да смятам, че баба Пена – Делфийският оракул от първия етаж, ще ме последва, защото е орисана да живее в подножието ми.
Амброзията оправда очакванията ми, но защо й трябваше да ги надхвърля? Вярно е, че ми се отвориха и чакри, за чието съществуване не подозирах, но сега всички са така разбъркани, че навярно Ажна е сменила мястото си с Манипура, която нормално се намира в областта на пъпа. Прекарвам часове, вторачен в корема си като исихаст, и имам усещането, че всеки момент оттам ще ми намигне третото ми око.
Аз, Спънатий Пегасов, гениален бог и божествен гений, мъдро и дълбоко осъзнавам следното: този текст е предназначен за обикновени хора, а такива са всички с изключение на мен. Дългът пред човечеството е този, който налага да съобщя кратко и категорично прозрението си:
Никога не разреждайте виното с ракия. Пийте го чисто като варварите, каквито всъщност сте.


Публикувано от alfa_c на 17.02.2014 @ 16:38:18 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   anonimapokrifoff

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

18.04.2024 год. / 23:57:58 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Катарзис и прозрение" | Вход | 17 коментара (35 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Катарзис и прозрение
от Albatros (valerist@abv.bg) на 17.02.2014 @ 18:39:35
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/profile.php?id=100001222017028
Готино е, "барнат" отвсякъде текст, ироничен и себеироничен, не се съмнявам, че предизвиква и криви усмивки, аз лично леко бих го съкратил - от уважение към малкото останали в сайта чукчи-читатели... :)
Туй то.
Алби


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 17.02.2014 @ 20:08:29
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, Албатрос, че точно ти си изключението, което коментира този текст. Той можеше да бъде по-кратък, ако беше насочен само към хулитерите, но истината е, че Спънатий Пегасов, на когото съм скромно пресаташе, има вселенски амбиции.

]


Re: Катарзис и прозрение
от IGeorgieva на 17.02.2014 @ 20:29:22
(Профил | Изпрати бележка)
Впечатлена съм от разказа. Приветствам този експеримент с чисто български прийоми и митологически препратки, но в крайна сметка с национален привкус. Стимулиран катарзис и хумор.
Поздрави! :))


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 19.02.2014 @ 17:10:00
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита!

]


Re: Катарзис и прозрение
от Vesan (proarh92@abv.bg) на 17.02.2014 @ 22:13:47
(Профил | Изпрати бележка)
Ако не бяха новите правила в сайта бих написал просто едно "евалла, много ми хареса", но сега се чувствам длъжен и да се аргументирам, та:
допадна ми оригиналността на идеята, самоироничния и сатиричен поглед, интересния и интелигентно написан текст както и адекватността на преживяното (твърдя от опит)


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 19.02.2014 @ 17:10:46
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че звучи убедително.

]


Re: Катарзис и прозрение
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 18.02.2014 @ 05:46:26
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
аха, припомни ми една руска рецепта с крушова напитка (нещо, което би трябвало да бъде сок от круши, но има такава химия, че смесено с една бира изключва за 48 часа - не съм опитвал, но веднъж помирисах крушовата напитка)


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 19.02.2014 @ 17:11:36
(Профил | Изпрати бележка)
Да пази Господ от такава смес!

]


Re: Катарзис и прозрение
от zebaitel на 18.02.2014 @ 17:25:58
(Профил | Изпрати бележка)
Майновъзгечвам я и пиепоглъщам богопитието...

След твоя разказ така ми се оплетоха богините, чакрите, музовете, че сега ако взема да правя и аз опити и да ги описвам тук, ти ще си виновен, Анониме! Ти повлече крак!


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 19.02.2014 @ 17:12:39
(Профил | Изпрати бележка)
Оправи си чакрите - важно е. Може да е по метода клин клин избива.

]


Re: Катарзис и прозрение
от Mia2442 (mia2442@gmail.com) на 19.02.2014 @ 18:49:27
(Профил | Изпрати бележка) http://www.youtube.com/watch?v=NxBTchwLQ3g
Виж ти, виж ти - Парнас бил в Овча купел, пък аз го търся в Надежда, леле каква съм варварка заблудена!:):):)
Много свеж хумор, Аноним - мерси за смеха!:)


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 20.02.2014 @ 09:08:58
(Профил | Изпрати бележка)
Е ти пък не знаеш ли, че "Овча купел 2" е световният център на литературата? :)))

]


Re: Катарзис и прозрение
от verysmallanimal на 14.06.2014 @ 13:26:36
(Профил | Изпрати бележка)
:))) Ти ми разби чакрите и чарковете, сътворителю на светове!
Вечно твоя
баба Пена
:)


Re: Катарзис и прозрение
от doktora на 14.06.2014 @ 14:33:50
(Профил | Изпрати бележка)
))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

Аз обича бъльгарски момичета и амброуз, тоже... Поздрави от Пангасиус Парнасов и Варна морето, сините вълни!!!


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 17.06.2014 @ 15:15:16
(Профил | Изпрати бележка)
Наздраве с амброзията, Док!

]


Re: Катарзис и прозрение
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 21.06.2014 @ 19:29:14
(Профил | Изпрати бележка)
"Амброзията оправда очакванията ми, но защо й трябваше да ги надхвърля?"
:))) направо...


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 28.06.2014 @ 23:27:23
(Профил | Изпрати бележка)
:)))

]


Re: Катарзис и прозрение
от ANDROID2 на 23.07.2014 @ 15:32:04
(Профил | Изпрати бележка)
Здравейте!
Браво!
За пореден път е послание и е много изпипано.
Ароматът от самоирония е осезаем и е първата стъпка от.., към...

А каква може да е посоката?
Предполага се, че втората стъпка би подсказала за посоката...
До сега имате няколко подобни - но все първи стъпки!
Така сякаш се губи целта?
Дано това не е въртене в кръг, а стратегия - утъпкване на основата.
Или целта следва да бъде разпозната само от способните?:) и невинните, защото средството може би е непонятно за виновните?

А аз пък си въобразявам, че единствено и донякъде съм способен и виновен за поздрав целенасочен !
:)
От човекоподобен!

п.п.
1. И докога ще държите бедните коментиращи да остават да се лутат без упътване и ще им се налага да импровизират?
;)
2. Всъщност има ли неопровержими сведения относно боговете на Олимп дали са пийвали винце или мастика?:)


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 28.07.2014 @ 17:34:22
(Профил | Изпрати бележка)
Не всеки път, на който стъпваме, бива извървян. Боговете на Олимп вероятно са наблягали на виното - ако не заради самото него, то заради виночерпеца.

]


Re: Катарзис и прозрение
от Narwal на 08.09.2014 @ 22:09:44
(Профил | Изпрати бележка)
Много ме развесели! Дали пък нашето българско проклятие да се нарича "coitus a tergo" ? Когато сами заставаме в doggy style, защо да се сърдим, че се възползват сексуално от нас? Още веднъж поздравления!


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 08.09.2014 @ 22:36:12
(Профил | Изпрати бележка)
Да, тази поза крие немалък риск.

]


Re: Катарзис и прозрение
от giro на 08.09.2014 @ 23:07:08
(Профил | Изпрати бележка)
Ииии, тва готино, бе: чакри, макри, богове и други НЛО, ясновидци, съседи и съседки, пък и прави в сурата... въобще бай ти Трифон, дето зарязал лозето, бая се е наквасил, но пък виж - като всички ни, дето все с това сме известни, стигнал да чудни прозрения...

Браво за текста!!!
Киро


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 08.09.2014 @ 23:13:47
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря!

]


Re: Катарзис и прозрение
от mariniki на 08.09.2014 @ 23:50:36
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
с усмивка...
твоите текстове - дали тъжни, дали с хумор и ирония..
разбъркват всички понятия и усещания за живота
и производните му... аплодисменти.


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 21.09.2014 @ 09:53:52
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, че прочете!

]


Re: Катарзис и прозрение
от Rodenavlotos на 04.10.2014 @ 13:12:46
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, че е събота- ден в който можеш да си полегнеш в леглото и да се отдадеш на най-любимото занимание- четенето. А то през работната седмица можеше и да се размина с истинската наслада от прочитането на тази уникална сатира. Само една забележка имам към текста- не биваше да издаваш накрая рецептата на амброзията, която до такава степен е просветлила ума и разтворила чакрите, защото сега маса народ ще станат алкохолици, в стремежа си да постигнат подобна словесна Нирвана. Но освен изброените съставки, със сигурност си запазила в тайна онази, в която е разковничето за успеха. От всички творчески добродетели, най-много ценя умението за самоирония, но не подценявам и способността за сарказъм. Полето на Хулите дава огромен материал за образи. А който търси намира. :))) Намерила си начин да ни принудиш да се потърсим и намерим повечето тук. Който е самокритичен, няма да се обиди. Поздрави!



Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 05.10.2014 @ 10:33:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря за прочита и коментара!

]


Re: Катарзис и прозрение
от Aldebaran на 25.09.2014 @ 22:43:56
(Профил | Изпрати бележка)
Аз не съм. Покойният,Велик Бате Радой/Лека му пръст/,би те избъзикал:
-Знам та Анониме,знам та-а!Ти си голям Апокриффф! Пий сега една боза,щото йе безплатна...от варварите! И не им казвай де са скрижалитье,щот ша наумнеят...
Това в рамките на шегата. Нескромно се радвам,че споделям това съвремие с чудесните хора от сайтовете за живи.Каквото и да ми струва,Ви поздравявам от сърце! Айде,че баба Пена иде!...




Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 04.10.2014 @ 12:23:38
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се на този поздрав от сърце и се надявам цената му да не е разоряваща.

]


Re: Катарзис и прозрение
от LATINKA-ZLATNA на 12.10.2014 @ 00:39:39
(Профил | Изпрати бележка)
!:)

Хубава вечер,anonimapokrifoff!


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 12.10.2014 @ 12:36:44
(Профил | Изпрати бележка)
:)

]


Re: Катарзис и прозрение
от LATINKA-ZLATNA на 24.12.2014 @ 13:25:57
(Профил | Изпрати бележка)
Весело посрещане на празниците, anonimapokrifoff!

]


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 26.12.2014 @ 14:43:13
(Профил | Изпрати бележка)
И твоите празници да са весели, Златно цвете!

]


Re: Катарзис и прозрение
от mamontovo_dyrvo на 05.11.2014 @ 12:37:09
(Профил | Изпрати бележка)
Анониме, Анониме, хареса ми това писание. Ориса ме да ти се радвам... Дядо ти Мамут македонски


Re: Катарзис и прозрение
от anonimapokrifoff на 21.11.2014 @ 19:26:25
(Профил | Изпрати бележка)
:) :) :)

]