Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 850
ХуЛитери: 2
Всичко: 852

Онлайн сега:
:: LeoBedrosian
:: Heel

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЗидаря и кучето
раздел: Разкази
автор: vaesoli

Cum tacent, clamant (Cicero) - Като мълчат, крещят (Цицерон).


Беше краят на лятото.Братовчед ми предложи да търсим някой си Дичо – зидаря. Не му стигали платна за арматура. Та му казали че Дичо е „стара къща” и само той може да знае къде има в повече.Вместо да спре пред къщата на Дичо братовчед ми спря до самия плаж. Дичо си пиел мастиката вечер там -на павилиончето на плажа.Тези павилиончета към края на лятото изглеждат най-тъжни: -две три празни маси заедно с два-три скъсани чадъра над тях, заградени с параван от стар камъш.Следобедният бриз засипваше стъпките по пясъка.
Попитахме кръчмаря за Дичо и той ни каза:
-На, не го ли виждате!От обед пият. Другите си тръгнаха.
Под масата, между стола и камъша на пясъка лежеше въпросния Дичо зидаря. До него стоеше едно измършавяло, проскубано куче. Кучето го захапваше за ризата и скимтейки го караше да си тръгват, а зидарят пиян го псуваше и гонеше като замахваше с нещо да го удари. Кучето се дърпаше на страни, но после пак го доближаваше и продължаваше настоятелно да скимти. Когато пък се унасяще да заспи под масата кучето започваше да го ближе по ударената му ръка.
Стана ясно че не можем да разговаряме с него. Разбрахме се сутринта да го потърсим преди да е тръгнал на работа. После Дичо щеше да се събуди и мълчаливо щеше да си тръгне, а кучето бавно щеше да го следва. Той живееше на края на града- в една Шаронска къща. Тя бе единствена останала от тези бежански къщи. Другите бяха одавна съборени и на тяхно място имаше построени огромни с хотелиерска цел.

На сутринта едвам го сварихме. Един пикап го взимаше за работа на север - в съседното село. Разбрахме се да отидем на обед. Тогава щели да свалят платната от плочата за да ни ги даде.Той се качи отгоре на пикапа и кучето веднага го последва. Зидаря обаче го срита и избута долу.
Попитах го защо прави така.
Той ми отговори:- То ще си дойде пеш.
Помислих че се шегува.Такa се разделихме.Те тръгнаха и кучето остана само пред къщичката му.
На обед когато отидохме там кучето лежеше под едно дърво.
Попитах го как кучето се ориентирало да стигне до там.
Той ми отговори:- То си знае пътя.
След известно време трябваше да върнем тези платна. Натоварихме ги, взехме бутилка мастика и тръгнахме. Този път обаче трябваше трябваше да ги занесем на друг строеж, в съседното село на юг.
Сварихме ги да обядват. Дадохме бутилката с мезето и поседнахме за малко.
Поговорихме, благодарихме и на тръгване Дичо изпсува.Попитах го за какво псува.
Той посочи кучето и каза: - Неговата мама и тука ме намери.
Кучето се задаваше отдолу по пътя.
Казах му: - Преди един месец кучето те намери на север, а сега на юг. Това са толкова километри! Как става това?
Дичо ми отговори: - И за това ли да мисля.
Повече не го видях. После разбрах какво е станало.
След поредното напиване по случай завършването на една къща Дичо зидарят олюлявайки се решил да пресече магистралата. Колите прехвърчали и изпищявали жално с клаксоните си. Зидаря ги псувал и тръгнал. Животинският рефлекс за самосъхранение накарал кучето да спре, но предаността му към зидаря натделялa и то го последвало. От завоя изскочило едно БМВ и прегазило зидаря, а кучето изхвърлило чак в храстите зад канавката. Зидарят бил убит на място, а кучето изпотрошено, останало с едно око лежало цяла нощ в храстите.Дошла линейка прибрали трупа на Дичо и никой не се заинтересувал за кучето.
Не ми бе близък, познавах го само от месец, но не можех да не отида на погребението му.
На погребението вървяхме пет човека.Един от колегите му ми посочи отстрани. Кучето едвам влачайки се тръгна след процесията. Ако някой го загледаше то спираше сякаш изпитваше неудобство. Домъкна се до гробището и гледаше хората от далече. После след като хората си отидоха кучето отиде до гроба, легна отгоре и започна тихо да вие. Така всеки ден. Дойде есента а кучето след като се върнеше от гробищата заставаше пред заключената врата на зидаря и продължаваше да я варди.Нямаше кой да му даде кора хляб. Само нощно време по стрехата пиеше вода от локвата пълна със звезди. Гледаше в нея с едното око и търсеше да види Дичо зидаря.


Публикувано от anonimapokrifoff на 16.02.2014 @ 20:15:03 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   vaesoli

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 2


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
386 четения | оценка 5

показвания 22283
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Зидаря и кучето" | Вход | 2 коментара (2 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Зидаря и кучето
от Aledarian на 16.02.2014 @ 20:39:12
(Профил | Изпрати бележка)
Понякога животните имат повече човешко от хората... безмълвни са, но сърцата им говорят и без думи. Хубава история!


Re: Зидаря и кучето
от suleimo на 18.02.2014 @ 13:10:49
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления за разказа!
Напомни ми за един филм с Ричард Гиър "Хачико". Разказва се за едно куче символ на верността и предаността към стопанина си, дори години след неговата смърт! Що сълзи пролях тогава, мани!
Хубаво разказваш!