Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Anyth1978
Днес: 1
Вчера: 1
Общо: 14145

Онлайн са:
Анонимни: 746
ХуЛитери: 1
Всичко: 747

Онлайн сега:
:: valchebnica

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифта"Мигът - граница и вечност"
раздел: Есета, пътеписи
автор: Keri

Времето се дели на минало, настояще и бъдеще. Миналото е историята, бъдещето е това, което ще се случи, но какво е настоящето?
Ако се опитам да дефинирам настоящето с една дума, то тя със сигурност ще е "миг". Това е времето, което е точно на границата между миналото и бъдещето. Но колко трае то? Бихме могли да кажем, че мигът сам по себе си е частица от секундата, но и също така той е вечен.
Всеки човек описва настоящето по различен начин. Някои, като мен, вярват, че то е един миг или секунда, други казват, че то е малка част от миналото и малка част от бъдещето. Но ако им се зададе въпроса колко точно трае, те не могат да отговорят, използвайки часове или дни. И в двата случая определено зависи от разбиранията на човека и най-вече на това как той чувства нещата. Именно заради тези чувства е трудно да се обясни какво точно е настоящето, защото всеки човек възприема нещата по различен начин.
Може би най-точната дефиниция на настоящето е, че то е на границата между миналото и бъдещето. То е точната среда между двете. Ако изобразим времето като права линия и я разсечем посредата, отляво ще бъде миналото, а отдясно - бъдещето, като разделителната линия ще показва настоящето, което ще докаже теорията, че настоящето е миг. Защо тогава се появава другото обяснение? Защото за хората е трудно да си представят мига като отрязък от време, поради неговата изключително малка стойност. Всеки има нужда от обяснение за нещата и това, което не може да се изкаже с думи, просто се чувства. Повечето чувства са трудни за обяснение, което е причина за неточното определение и объркването.
От друга страна никой не знае кога започва и кога свършва един миг. Тук втората теория изглежда по-достоверна, защото за да се определи началото и краят, трябва да се използват миналото и бъдещето, което ще значи, че мигът е не само средата помежду им, а и част от тях.
Но къде всъщност живее човекът спрямо времето? Той не би могъл да живее в миналото, защото тогава нямаше да съществува, не може да живее и в бъдещето, защото то още не е настъпило. Следователно той живее в настоящето. Ако, както е според първата теория, то е миг, би трябвало да е вечен, защото иначе няма да има живот. Ако той живее според втората теория, пак би трябвало това време да е вечно.
Ако трябва да обобщим всичко дотук, та настоящето е един вечен миг, който се намира между миналото и бъдещето, но и взима част от тях.


Публикувано от hixxtam на 24.02.2004 @ 00:02:52 



Сродни връзки

» Повече за
   Есета, пътеписи

» Материали от
   Keri

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 6


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

24.04.2024 год. / 03:12:23 часа

добави твой текст
""Мигът - граница и вечност"" | Вход | 2 коментара (8 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: "Мигът - граница и вечност"
от Fipo (filip_sotirov@mail.bg) на 07.03.2004 @ 16:06:44
(Профил | Изпрати бележка) http://fipolab.com
Харесва ми има иситна в него макар и не много, но мила Kei бихме могли да поспорим за частицата наречена настояше.


Re: “Мигът – граница и вечност”
от sradev (sradev@wp.pl) на 05.11.2004 @ 19:01:18
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
imam 4uvstvoto, 4e se kolebae6 da opredeli6 nastoja6teto, no kakvo pxk e vremeto (ako to sx6testvuva)? I kxde? 6te se opitam da ti napi6a serija ot slu4ki, no ot tebe trudno se pravi kra4ka napred.