Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 413
ХуЛитери: 3
Всичко: 416

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: Marisiema
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаЩрихи от мамульовските статистики
раздел: Хумор и сатира
автор: radi_radev19441944

гротески

На Кера мъжа и умря от препиване. Беше се насвяткал като змей и изобщо не успя да дойде в съзнание. На процедурния въпрос как се е случило, Кера отговори лаконично:
- Ами изпърдя се и пукна проклетникът.
Тези случаи вече взеха да не ме учудват, защото напоследък хората умират все по-активно в синхрон с директивите на Евросъюза за България, за да се осъществи принципът „по един на глава от населението”. Но това не е проблемът. Проблемът e, че младите забягнаха навън и оставиха бабичките да раждат, пък те не могат. А работата на старците се улесни значително. Те просто се напиват юнашки и умират. Това е всичко.
Е да – при нас събитията не се отличават с особено разнообразие. Ето и някои по- забележими моменти: На Гошкин Генко кучката се окучила шест кюпека, на дядо Вътю Грозев откраднали магарето, баба Таратана си загубила ченето, на Шанко му избягала четвъртата жена, циганката Алтъна пак родила близнаци и пр. Общо взето се движим все в девети коловоз, както си е било открай време.
Разбира се, училището отдавна го закрихме, закрихме и детската градина. Имаше предложение да се пригоди в старчески дом, но беше отхвърлено. Прие се идеята да бъдат разширени и разкрасени гробищата, чунким ни остава нещо друго.
Значи продължавам нататък: Най-напред се изтърсиха две циганки и започнаха да се жалват, че кръчмарката Е им обсебила мъжете; „правят, значи, незаконна любов в противоречие със седмата Божа заповед”.
Хм – позната ми е тази история и има своето предисловие. Доста преди това същите тези циганки бяха „приватизирали” мъжа на кръчмарката и също правеха незаконна любов, но май са забравили. Та сега явно кръчмарката им го връща тъпкано по най-изпитания начин на света, след като вече бе хвърлила един здрав лобут на съпруга си: „Циганките ще оправяш а, гиди мръснико?! Пък за мене няма.”
- Ами вие – казвам им – защо правехте незаконна любов с нейния мъж а?
- Евъъъ! – тръшкат се те.– Ние, бате само по един път, щото той даде два лева за хляб, пък тя сега не кандисва само с един път – кучката проклета.
- И какво да правим сега?
- Арестувай я в общината и пусни при нея Гуню лудия – онзи с голямото кересте, та белким миряса!
- Аха. Аха – чеша се по главата аз. – Значи и Гуню лудия трябва да се включи в този любовен шестоъгълник /чакайте, че малко обърках геометрията/.
Едва успях да ги отпратя с обещание да взема някакви мерки – какви ли ще да са, нямам представа? Може би идеята за Гуню не е чак толкова лоша.
Още не беше стихнала гюрултията по улицата, те ти цъфна и самата кръчмарка Е. Зачервена, запенена, с ръце на хълбоците – бълва змии и гущери.
- Какво искат циганките – мамицата им мръсна!?
- Искат да те арестувам и да пусна при тебе Гуню лудия – обяснявам вежливо аз, – защото си им обсебила мъжете.
- Аз мамицата им ще разгоня на тях – гневи се Е и хвърля мълнии. – Мъже няма да видят, докато са живи. А пък за Гуню...
- Какво за Гуню?
- Ще си помисля.
Отпращам я и продължавам нататък. Натрупала се е една камара работа, която все загърбвам, поради заетост с други неща. Ето сега трябва да се реши проблема с общинския бик. Домъкнаха се две сенилни бабички – активистки от структурите на БСП, да се жалват, че хайванът не разрешавал да се влиза с червени знамена в бикарницата и за малко не ги изтрепал, когато отишли да му обясняват директивите на партията. Обещах да му направя строга забележка за своеволията.
Не по-малко неприятен е инцидентът в общинската ракиджийница. Нощес двама герентовски цигани – мъж и жена съпрузи – се вмъкнали да крадат казана /за кой ли път вече го крадат тоя казан/, но за кутсуз алармата се задействала и начаса там довтасали няколко бабаити от ловната дружинка. И както е редно вързали Асан за едно дърво и опънали Айшето под дървото. На сутринта всички довтасаха в общината. Парадоксалното е, че потърпевшата си кротуваше, затова пък мъжът и вдигна гюрултия да Бога.
- Ще я заколя, мамицата и!
- Защо, бре Асане, от какво си недоволен? – питам го аз съвсем бащински.
- Мамицата и, ще я заколя! – дереше се той и налиташе с кръвясал поглед.
- Ами щом сте отишли да крадете, ще си носите последствията – отсъдих аз съвсем соломоновски.
- Аз не за това, бе бай Раде. Станалото – станало. Хванали я в крачка – хванали. Опънали я – опънали. Няма мърдане. Не е виновна за това...
- Ами в какво я обвиняваш? – пуля се аз и недоумявам.
- Защото хем въртеше гъза като фурия, хем виеше от кеф. Те за това става въпрос.
- Хм, според мен е трябвало да опънат и тебе, та да станат два кефа – успокоявам го аз.
Така, така, така... Значи законът не ми позволява да им бия по един шут и да ги изхвърлям по стълбището, та се наложи да ги гоня съвсем вежливо – по европейски:
- Ако обичате, значи, бъдете така добри да напуснете канцеларията, щото мамицата ви европейска!
Добрата новина е, че след време циганката наду корема и се пръкна едно бяло циганче – герентовче.
Продължавам нататък. Ето го носи се насам малкото Бале – натряскал се като талпа, прегръща бутилката и плаче.
- Какво има, бе приятелю? Защо плачеш? – утешавам го аз.
- Мъчно ми е, бе бай Раде, много ми е мъчно. Ей тука баш ме боли сърцето.
- За какво ти е мъчно? Да не ти се е вкиснало виното, да не ти е пометнала магарицата? Дай да помагаме, ако трябва!
- Сетих се, че на тая дата преди шейсет години почина другарят Сталин.
- Аха, аха – тъжно наистина! Сега остава да научат и червените бабички, та да вдигнат вой до небесата.
И още прясна информация от първоизточника: Пусна се слух, че в полунощ баш срещу Еньовден на върха на Стойковския баир се появили самодиви и танцували по пълнолуние някакви самодивски танци, а един змей им свирел на кавал. Бабичките се кръстеха и залостваха вратите, да не би да се омъкне и при тях змеят. Но работата се изясни скоро, когато две три циганета надуха коремите скоропостижно. Оказа се че тъкмо те са танцуващите самодиви, пък змеят – едно автоьовско овчарче, което нощем изкарваше стадото на поляната край Керина дупка.
По същото време дядо Иван Лозев се завърна в село, защото снахата – една засукана пловдивчанка искала да го епилира, че бил много космат и да му обръсне мустаците, щото само пърдял из апартамента и нищо друго не правел. Но както се казва: има Господ, защото наскоро след това на тази хубостница също и поникнали мустаци, дори започнала да се бръсне и криела физиономията си с някакъв тъмен воал. Докторът се изказа, че става въпрос за хормонални проблеми – маскулизъм или нещо подобно. Не е хич чудно, защото в съседното село Геренто барем половината жени са мустакати и псуват като каруцари, но това е явно, защото мъжете им повечко се застояват в кръчмата и забравят да свършат другата работа.
Попът и той – дърто магаре – не миряса на стари години; взел, че опънал на Салито вдовицата и сега тя налита да става попадия, щото надула корема; само това ни липсва – циганка попадия. Проблемът е, че вече си имаме друга попадия и хич не ми стига акъла какво ще ги правим и двете. Говори се, че където се срещнат из село, започват да се дерат и скубят и са заприличали на проскубани свраки, пък попът – все пиян – затворил се в черквата и лежи пред амвона като чукан пръч.
- Приятелю, – думам му една вечер в кръчмата – чини ми се, че ако научи владиката за тая история, ще те кастрира и ще ти обръсне брадата без сапун.
- Ба, ще обръсне, ама другия път – ежи се попът, – защото ще изкарам всичките му кирливи ризи. Той – безбожникът – се движи напоследък все в обкръжение на млади момчета с дебели вратове. Возят го с мерцедеси, крият се по разни луксозни апартаменти, пият, псуват Господа и мърсуват с разни отрепки. Нашият си има и любовница, и любовник, а колко са му копелетата, дявол знае.
Така рече попът и удари един голям гълток от ланското вино.
Майната му, да става каквото ще; вече съм отпуснал двата края и не ме интересува кой кого опънал и кой кого натопил. Да му мисли оня горе!
То не ми стигат другите неприятности, ами се изтърсиха цяла група журналисти и природозащитници; търсят някакъв си хомоеректус*, който все още обитавал из мамульовското землище и се криел по дупките. Мисля, мисля – то тъдява дупки колкото искаш: Керина дупка, Станкина дупка, дупката на мамульовските партизани /двама на брой/ в Юлкиден кория, дето забягнаха на осми септември и се върнаха на девети като победители, дупките на Чирпан бунар, където има риби без очи, дупките из каменните кариери, Пильовите дупки и т.н. Дупки бол, но не съм го виждал никъде този хомоеректус.
- Един такъв – рошав – подскочи чевръсто едно голобрадо журналистче – прелиствайки бележника. – Бил някъде към Текен, Текен, Текен...
- Текендере?
- Точно така.
- Ами кой ви ги разправя тези работи?
- Един вашенец – чичо Генко.
Ахааа – вдянах. Разбира се, това е работа на Гошкин Генко. Само той може да измисли подобна щуротия и да ги върже тези идиоти. Сетих се и за дупката, и за този прословут хомоеректус. Това може да бъде само Колю Гърбата – местен особняк, разбира се, стар ерген, ловджия и потомствен Марко Тотев. Напоследък се е заселил окончателно в едно старо гюме горе край гьоловете на Текендере, лови риба и стреля то гаргите. Рошав, мръсен, окъсан, превърнал се е в истински Тарзан и, съвсем естествено, е задминал всякакъв хомоеректус. Просветна ми какво се е случило и веднага ги отпратих нататък:
- Значи, тръгвате пеш нагоре покрай реката и все нагоре на около два три километра от село ще го намерите този хомоеректус. Там има едни гьолове, върби, могили и дупки. Чудовището се крие вътре. Но за какво ви е?
- Как за какво? – обади се негодуващо една невзрачна личност с няколко диоптъра късогледство – очевидно от академичните среди. Та това са редки екземпляри – вероятно единствени на планетата. Става въпрос за велико откритие. Със сигурност има и женска, та ще можем да запазим популацията.
- Ами побързайте тогава! – махнах с ръка аз, защото дори не ми се смееше. Понякога е ужасно тъжно да уйдисваш на акъла на глупаци. Вкисва ти от идиотщини. Да вървят...
И цялата група се юрна в избраната посока. Представям си как ще ги посрещне пред гюмето местния хомоеректус.
Грабвам папката и прелиствам нататък. Идиотщините продължават. Какво е това? Аха – проект за модернизация на селските гробища. Предлага се да бъдат разширени по посока към ракиджийницата. Съвсем естествено, автор на проекта е попа. Няма що – слагам парафа в знак на съгласие.
Второ: предложение за организиране на местен ансамбъл за песни и танци. Фигурират имената на няколко селски бабички: баба Карамфила, Баба Ставруда, баба Кравайка, баба Василка, баба Корда... Художествен ръководител дядо Тоню тъпана. Нямам възражение, турям парафа.
Трето: Проект за измисляне имена на Мамульовските баири. Забравих да спомена, че по нашенско има доста баири, но само два три имат имена: Бановското баирче, Стойковсия баир, Илибаир; за други не се сещам. Илибаир на турски значи петдесети баир, но може и да са повече от петдесет; не съм ги броил. Автор – старият селски даскал и настоящ пенсионер. Ами добре – приема се и това.
И още: проект за построяване на вятърна железница, проект за топлофикация на щъркеловите гнезда, проект за регистрация на житните кръгове, проект и т.н.
До тук – добре. Сега остава да решим проблема за духовното изграждане на свинете майки и кравите високодобивнички. Съгласно европейската програма за развитие, те имат нужда от симфонична музика, рецитали с монолози на Хамлет и пр. Значи на първо време ще поканим да им свири Виенската филхармония, а след това може би ще трябва да се обадя и на Мая Плисецкая...

* прачовек


Публикувано от anonimapokrifoff на 22.01.2014 @ 21:11:28 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   radi_radev19441944

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 17:16:53 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Щрихи от мамульовските статистики" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Щрихи от мамульовските статистики
от mariniki на 24.04.2014 @ 21:41:49
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
твоите гротески са уникални, Ради... самобитни, четат се с тъга в очите
и с оная усмивчица в ъгъла на устните, дето съпровожда
цялото четене... поздрав и прегръдка
за теб, приятелю..


Re: Щрихи от мамульовските статистики
от Markoni55 на 22.01.2014 @ 21:43:32
(Профил | Изпрати бележка)
Maia jiva li e? Pozdravi ako trebe poeti vikai ovreme, tam sme


Re: Щрихи от мамульовските статистики
от miglena на 22.01.2014 @ 23:55:00
(Профил | Изпрати бележка) http://www.miglena.net/
:) иска ми се да повярвам на проекта за спасение на селсвета със подгряване на смеха, ама някак фонда ми изглежда слабонадежден ... дивата реалност на много места из българско си описал, Ради, от ломско до ямболско поне го знам че е така, а пък по софийско не ми се мисли, че ще сънувам кошмари и все пак, слагам ти параф евала за дон радихотскотското ветроборене :)