Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 789
ХуЛитери: 5
Всичко: 794

Онлайн сега:
:: sofia_air
:: Mitko19
:: AlexanderKoz
:: LeoBedrosian
:: durak

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаСкрижалите
раздел: Хумор и сатира
автор: kasiana

         Дядо Еленко, на когото съм кръстен и когото всички зовяха Вещера, се спомина. И ми завеща Скрижалите – гадателски книги, които бе наследил от своя дядо.
         Жена ми Стела, като ги видя, реши че трябва да ги изуча и да стана Вещер, щото според нея, от Социалното скоро нямало да ми предложат работа, въпреки магистърската ми диплома.  
         Имах си аз службица, ама като дойде новото правителство, подкара всичко по шуро-баджанашки. И нали съм ничий, първо мен съкратиха, а на мястото ми назначиха един бичеглав нехранимайко, племенник на новия областен управител. Върви като слон и грухти като шопар. Описах го на Стела, а тя ме сряза: „Може и да грухти, но властта му се кланя. А ти вместо да се вайкаш, да беше прочел книгите на дядо си! Ама нè – бабини деветини били. Бабини деветини са безплатните психо терапии, дето правиш на бабичките, чиито пенсии свършват още преди да са ги помирисали.”
         – Какво да ги правя? Едва свързват двата края. – оправдавам се аз. „Че ние да не сме цъфнали? Изпусталяхме като индийски крави.” – измърмори Стела и влезе вкъщи, но скоро се върна със Скрижалите на дядо и ги навря под носа ми: „Ето, чети и се хващай за работа! ” Опърничава жена! Няма как - лягам в хамака и се зачитам в дядовите книги. Според тях в корените на всяко дърво е вселен Духът на велик човек. И мога да го извикам с магически думи. Ми то било лесно! Медитирам и моля енергиите на Вселената да ми съдействат за среща с избраните от мен Духове. Изведнъж нещо ме изхвърля нагоре. Изтръпвам! Астралното ми тяло виси в Космоса, а до физическото се точи сребърна нишка. Изпадам в еуфория. Щè ми се хубавото Фифи от махлата да е до мен…При тази мисъл мъжествеността ми се събужда и аз си представям как дзънкам Фифините камбанарийки…Но едно огромно Око се вторачва в мен с укор.
         – Господи, Ти ли си? Прости, че наруших десетата ти заповед. – мълвя виновно аз…Окото ме гледа с укор и мълчи. Долу в двора дрянът се прескунди, стъпи на клоните си, а в корените му, вирнати нагоре, се очерта силует на глава. Чия ли ще е?!
         – На кан Кубрат, глупако! – дзиндзирикат алените дренки – Не го ли позна?!
         „Да не съм му бил във Фанагорията? – разсъждавам наум – Ама червенките и Кубрат ли прилъгаха!” – ядосвам се аз. А Духът на кана ревна като йерихонска тръба:
         –Никой не ме е прилъгал, мързеливецо! Да не щеш в слива да се вселя?
         От ỳплах едва не пропадам в стратосферата, но Окото ме задържà. Поглеждам пак надолу, а там Духовете на дървесата дебатират ожесточено кое от тях е от рода Дуло, и кое – не е. По едно време старият бряст ядно ги скастри:
         – Стига сте крякали като жаби, българоубийци такива! И ти, що ги слушаш, ювиги? Всичките са византийци, като днешните български политици. Иде ми да им резна кратуните!
         Щом рече кратуни, веднага познах, че е Духът на кан Крум. Ами сега! И аз грехове имам. То Христос ни ги опрощава, ама Крум, ще ли?
         В градината се разшава и крушата. Тя пък защо? Не съм викал Духа ù. Чувам грухтене. Ха, че това е духът на Чочо – ланското прасе на даскала. Що ще при Великите?
         –Я, стига, Еленко! – грухти Чочо – Свинете да не са по-малко човеци от хората?

         Страшен гръм заглуши думите му. Дървесата се смълчаха. В двора на кмета, оттатък реката, купонясват елитни особи.. А отсам грухти Ники – новото прасе на даскала. Огромна водна маса се спуска през дерето към долината. Искам да предупредя купонджиите, но не мога. Физиката ми хърка в хамака, а етерното ми тяло е закачено за Окото. В реката се мятат риби, купонджии и прасето на даскала, което драпа да се покатери върху плуващ в мътилката дънер. Боже, ще се издавят! – мисля угрижен аз.
         – Няма, Еленко, те са устойчиви като хлебарките. – успокоява ме Окото – четвърт век откакто във Виенското колело на властта се въртят все едни и същи българоубийци – ту горе, ту долу, но никога отвън. Гледай как налитат с вилици на хайванчето – живо ще го изядат…Отиде му Коледата на даскала...
         В този миг Стела ме задърпа. Окото мигом спусна астрала ми в тялото. Едва успял да се напъхам обратно в анатомията си, гълча жената, че наруши медитацията ми.
         – Що бързаш? – пита тя – В последната книга на дядо ти пише, че преди да се заемеш с вещерство, трябва да постиш четирсет дена, иначе ще виждаш само кошмари.
         – Че ние пет петилетки все постим, бе жена! – тросвам ù се аз – Какъв по-голям кошмар от тоя – всеки ден червата ми да куркат в тон с Миражите на гладния?
         Ухание на печено прасе и чалга ритми се носят от сараите на кмета. Гладното ми съзнание се замъглява, изпускам Скрижалите на дядо и се струполявам на земята…
          „Нефелен излезе, горкият, – дочувам в унес гласа на Крум Страшни – ама дано другите устискат, докато се преродя… Пък тогава…”


(Разказът е редактиран вариант на "Кунчо Астрала")


Публикувано от aurora на 20.01.2014 @ 14:28:13 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   kasiana

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 7


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

19.04.2024 год. / 09:26:24 часа

добави твой текст
"Скрижалите" | Вход | 10 коментара (21 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Скрижалите
от LeoBedrosian (nsrdbl@yahoo.com) на 20.01.2014 @ 15:00:54
(Профил | Изпрати бележка)
Искам и аз като даскала - всяка година, прасе!


Re: Скрижалите
от rumpel (rumpel@abv.bg) на 20.01.2014 @ 16:24:01
(Профил | Изпрати бележка)
Как ти хрумнаха подобни дивотии, Каси? И за това си трябва талант. Поздрав, мило момиче! :)))


Re: Скрижалите
от ANG на 20.01.2014 @ 17:09:53
(Профил | Изпрати бележка) http://angelangelov.wordpress.com/
Каси, харесах много - без един момент: обобщението за българските политици. Извън това - евала!


Re: Скрижалите
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 20.01.2014 @ 19:22:56
(Профил | Изпрати бележка)
„Нефелен излезе, горкият, – дочувам в унес гласа на Крум Страшни – ама дано другите устискат, докато се преродя… ”
дано...


Re: Скрижалите
от Rodenavlotos на 20.01.2014 @ 20:59:30
(Профил | Изпрати бележка)
Ох, Каси, попиках се от смях! Истинска наслада за ума и душата! Удоволствие беше да прочета и ще чакам с нетърпение следващите! Поздрави и прегръдки!


Re: Скрижалите
от zaltia на 20.01.2014 @ 22:47:12
(Профил | Изпрати бележка)
Тъжен хумор...а истината е в редовете, и между редовете- дето се вика...
Поздрави Пепи!!!


Re: Скрижалите
от Narwal на 21.01.2014 @ 12:52:54
(Профил | Изпрати бележка)
Хумористично е, макар, че ме натъжава! Май народът пости не "пет", а близо 30 петилетки, а може би и преди това. Дали пък не е време да се прероди Крум Страшни?! Поздравление, Каси! Прекрасна си!


Re: Скрижалите
от mariniki на 21.01.2014 @ 16:20:51
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
тъжно ме усмихна, Каси... но пък си заслужава и пощипването..
дано се отворят очите на политиците за справедливостта..
поздрав за теб... от сърце..


Re: Скрижалите
от IGeorgieva на 21.01.2014 @ 21:23:42
(Профил | Изпрати бележка)
Много хубава сатира! Комбинацията от съвремие, история, митология и астрална проекция, поръсена с хумор и солидна доза ирония, намирам за изключителна. Поздрави!


Re: Скрижалите
от angar на 22.01.2014 @ 07:25:32
(Профил | Изпрати бележка) http://angelchortov.hit.bg
Ами ти си си готов вещер бе, Еленко!
Тая Силвия какво толкова повече иска?
Пускай обява в нета, слагай табелки със стрелки към къщата ви и почвай.
Екстрасенси, гадателки, ходжи и прочее пред тебе ряпа да ядат.
Не си погубвай таланта!

Много ми хареса, поразяваща, оригинална фантазия.