Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 464
ХуЛитери: 2
Всичко: 466

Онлайн сега:
:: ivliter
:: Albatros

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаИстинската история за Снежанка (3 част)
раздел: Други ...
автор: Milvushina

"Има две страни на всеки въпрос, както има и две страни на всеки лист хартия. Но дори на този въпрос има две страни: ето хартия само с една страна." Ричард Файнмън

Трета, последна част на Истинската история за Снежанка, продължение от втора част. Оригиналната приказка на Братя Грим е тук.

След няколко дни пристигнах в планинското градче, където се криеше София. Планът ми беше съвсем прост. От шпионите си знаех, че тя обича да си купува плодове от една сергия, а на другия ден щеше да има панаир. От столицата носех най-сочните и вкусни ябълки, каквито нямаше на север по това време на годината.
София много обичаше пресни плодове и нямаше да устои на изкушението. Представих се за търговка и продадох няколко ябълки на селянката, която държеше сергията. Тя знаеше добре, че ако ги запази за принцесата, ще спечели добре от тях. София щеше да опита ябълките и на часа да падне покосена от отровата.
Стана точно така, както го бях замислила. Скрита в обикновена селска каруца наблюдавах как принцесата разговаря с продавачката и купува ябълките. Нямаше търпение дори да се върне в къщатата на благородника, който я покровителстваше. Тя захапа ябълката още на площада и не след дълго се строполи на земята.
“Получи си заслуженото най-сетне!” помислих си аз и още на същия ден се върнах в столицата. Шпионите ми доложиха, че войската на благородниците все още е в готовност, но няма и следа от Снежанка. Отдъхнах си. Имах и друга причина да се радвам: здравето на краля се подобряваше, а през зимата родих още една дъщеричка с тъмни къдри и очи като звезди. В края на лятото Хенри обяви, че е готов да направи годишната си кралска обиколка.
- Но, милорд! – възразих аз. – Дъщеричката ни е още малка и крехка. Няма да издържи на дългия път.
- Само нашият син ще ме придружава – отговори той. – Нека благородниците видят принца, за да му се поклонят и да знаят, че един ден той ще им бъде крал. Вие ще останете в двореца с принцесите, да държите двора под око.
Изтръпнах при мисълта, че трябва да се разделя с единствения си син за цял месец. За народа Едуард е принц, но за мен той е само любимо дете. Колко горещо молих Хенри да отиде сам! Нито увещанията, нито сълзите помогнаха: той беше непреклонен. След седмица подготовка съпругът и синът ми заминаха, а аз останах сама с мислите си.
Преди години само с една моя усмивка, само с една дума и кралят щеше да бъде в краката ми. Остарявах и го знаех. Умът лесно се залъгва от празни ласкателства, но огледалото винаги казва истината. Стройната ми на младини снага се беше закръглила, а под очите ми се появиха ситни бръчици като птичи крачета. Имах влияние над краля само толкова, колкото той ми позволеше. По погледа му си личеше, че вече не вижда в мен най-красивата принцеса. Има ли нещо по-болезнено за една жена от това съпругът й да я разлюби?
Не мислете, че съм горделива и суетна. Може и да съм такава, но с какво съм по-грешна от обикновена селянка, която има нужда да вижда в очите на мъжете, че все още е привлекателна и желана? Бях готова да изтърпя болка и лишения, ако това щеше да върне на лицето ми част от повяхналата му свежест. Може да не отива на кралска особа да гладува и да се търкаля по бельо сутрин в росната трева в градината си, но красотата иска жертви. Хората говорят, а от всички – най-много царедворците. Веднъж да пуснеш на свобода една клевета и тя се превръща в присъда. Всички лъжи, които сте чували за мен, водят началото си от този месец на самота и отчаяние, който посветих на усилията да спечеля отново сърцето на краля.
Това така и не се случи. В една от провинциите водата на извора била отровена и пламнала епидемия на коремна болест. Съпругът и синът ми спряли обиколката и хукнали да бягат на часа, но било твърде късно. И двамата се прибраха в двореца тежко болни. Язвата на крака на Хенри отново се беше възпалила и той целият гореше от треска. Из народа плъзна мълвата, че кралят е на смъртен одър. Само две седмици след като се върна, той почина, а аз овдовях.
Сърцето ми бе разбито от мъка, но нямаше време за сълзи. Набързо коронясахме Едуард, макар че момченцето ми още беше много болно. Като негова майка, трябваше да управлявам кралството до навършването на пълнолетието му. Хазната беше празна, а на старите съветници-проклетници им нямах никакво доверие. Народът искаше да види новия си крал, но как можех да им представя детето си, отслабнало и бледо от болестта? Та Едуард още едва ставаше от леглото… В столицата започна да се говори за бунт. Настъпиха смутни времена.
Една беда не идва сама. Скоро след коронясването на сина ми за крал, получих вест, че откъм север се придвижва многобройна армия. Вече бях чувала имената на седмината предводители: те бяха старите съюзници на принцеса София. Още по-тревожно бе, че сред тях имало войници на принц Филип, известен като Красивия, син на владетеля на Северното кралство. Тези бяха най-трудните часове в живота ми: хранех с лъжица оседмгодишния си син, пеех приспивни песни на най-малката си дъщеря, през деня се борех с упоритите благородници и съветниците, а през цялото време посрещах и изпращах шпиони.
Мислех, че положението не можеше да се влоши още, но се лъжех. Един от съгледвачите ми докладва, че Принц Филип напредва към столицата, придружен от младата си невеста, прекрасна принцеса с абаносовочерни коси и алени устни. Говорело се, че тя е София, отдавна изгубената дъщеря на покойния крал.
Щом чух това, изпаднах в несвяст. Придворните ме свестиха, но за какво? Вместо да почива в мир в гроба, Снежанка идваше да ми отнеме живота и короната. Преди съдбата ме бе дарила с красота, власт, съпруг и деца, а сега бавно и жестоко ми ги вземаше обратно едно по едно. Изпратих малка войска срещу наемниците на София, ала войниците ми се върнаха разбити. Като смъртно ранен глиган, можех да се боря със зъби и нокти, но пак щях да загубя.
След няколко дни сборната армия, Снежанка, седемте й генерала и принц Филип достигнаха столицата. Точно в онзи миг не можех да мисля за тях. Същата нощ Едуард се влоши. От някога жизненото и буйно дете бе останала бледо подобие на сянка. Той преживя само до сутринта и си отиде. Да можех кралството да заменя за живота на детето ми, щях да го направя. Душата си бих продала, на Снежанка дори, ако това можеше да му помогне. Уви. Воплите, болката и разкаянието не са върнали никого от гроба.
Извън стените на столицата София се готвеше за обсада. Безстрастно наблюдавах през прозореца приготовленията на войската, а сърцето ми беше мъртво и студено като ледена пустиня. Очаквах нападение, но вместо това на следващия ден дойде пратеник. Принцесата, моят враг, искаше да се срещнем. Аз се засмях с пълно гърло. Тя държеше нож опрян в гърлото ми, а говореше така, сякаш ме канеше на излет. Това ли й е кралското благородство?
Тя дойде вечерта. Наредих да отворят портите на града, а армията й нахлу вътре. Хиляди запалени факли осветиха площада. Видях я. Беше облечена в снежнобяла рокля, тъмните й коси бяха спуснати и се стелеха до хълбоците на гъсти вълни. На главата си носеше коронка обкичена с цветя. Тя премина триумфално през двора, а поданиците ми сваляха шапки и навеждаха глави.
- Мамо – каза голямата ми дъщеря. – Страх ме е.
- Мама! – повтори и малкото ми момиченце и се вкопчи в полата ми.
Аз ги прегърнах и зачаках съдбата ми да ме застигне.
София отвори с трясък вратата на тронната зала. Аз не станах от трона. Нека тя дойде сама при мен, казах си аз. Принцесата застана пред мен и бавно ме премери с поглед. Забеляза черните ми траурни дрехи, не й убягнаха и тъмните кръгове под очите ми. На прекасните й устни се изписа усмивка. Дъщерите ми ме стиснаха силно.
- Значи това са сестрите ми – каза София.
Тя посегна да погали малкото ми момиченце по косичката. То застина от ужас. Напук на кралската гордост, която исках да си наложа, очите ми се напълниха със сълзи.
- Какво си им наговорила за мен? – рече тя гневно.
- Само истината, Снежанке. Само истината.
- Ами! – викна тя. – Нареди на бавачките да ги заведат в стаите им.
Аз кимнах едва. Със София останахме сами.
- И тях ли ще убиеш? Аз не ти ли стигам? – прошепнах едва.
- Я стига! Нищо няма да им направя. Кръвта вода не става, кралице – закани ми се с пръст принцесата. – Ти, обаче, си друго нещо!
Тя закрачи гневно из тронната зала. Накрая сложи ръце на хълбоците си и се обърна към мен:
- Защо му трябваше на татко да се жени повторно! Бяхме толкова щастливи преди ти да се появиш! Ти развали всичко!
- Омъжиха ме насила – напомних й аз тихо. Тя се престори, че не ме е чула.
- Аз съм родена да управлявам! – каза високо София. Гласът й проехтя в залата. – От всичките ми братя и сестри останах само аз! Прати наемем убиец да ме прободе със стрела в сърцето. При това един не ти беше достатъчен.
Отворих уста да й напомня, че тя започна войната, но принцесата ме отряза:
- Млък! Накрая се опита да ме отровиш, но аз оцелях. Глупачка! От години пиех по малко отрова, за да привикне тялото ми с нея. Но всъщност трябва да съм ти благодарна! В търсене на защита от теб срещнах своя принц. Чрез нашия брак Северното и Западното кралство ще станат едно. Съдбата е отредила аз да съм кралица! Тук съм, за да си получа своето.
София застана на прозореца. Отвън се чуваха одобрителни викове. Знаех какво си мисли тълпата. Принцесата, млада и прекрасна, се завръщаше като възкръснала по чудо. Зад гърба си имаше подкрепата на седемте северни лорда и армията на принц Филип. Обикновените хора изпитват нужда да вярват в нещо съдбовно и велико. За народа аз завинаги щях да си остана чужденка. София пленяваше тълпата с прекрасното си лице и царствена осанка. Щеше да изглежда чудесно на задната страна на монета, помислих си горчиво аз.
- Загубих съпруга си, загубих и сина си. Остана ми само този трон. Ако го искаш, трябва да ме съсечеш на него – каза аз съвсем тихо.
- А аз имам предложение за теб – отговори тя. Изражението на лицето й се смекчи. – Израстнах без майка, отгледаха ме бавачките. Сестрите ми заслужават по-добър живот. Не желая екзекуцията ти да е първата ми заповед като кралица. Дай ми дума, че няма да вдигнеш ръка срещу мен и децата ми и ще направя същото за теб. Ще ти дам коне и цялата вечер да събереш и натовариш всички скъпоценности, които баща ми ти е подарил. На сутринта ще те обявя за мъртва, а ти ще напуснеш двореца ми завинаги. Един от генералите ми ще те съпроводи до новия ви дом на север и ще ви пази. Е, Ан. Приемаш ли условията ми?
Аз станах от трона, но не се помръднах.
- Помни, Ан. Нито срещу мен, нито срещу децата ми.
София сложи ръка на корема си и погледите ни се срещнаха. Аз разбрах.
- Заклевам се в кралската си дума – казах аз най-сетне и слязох сама от трона.
София го зае на мига.
- Ще направя сестрите си графини и ще им дам имоти – обяви тя. – Ще живеят в охолство, както подхожда на принцеси. Теб не те искам тук, но тях ми ги пращай да ги видя. Ти постъпи разумно, Ан. Аз ще бъда добра кралица на народа си.
- Знам това – казах аз и тръгнах към изхода на залата.
- Разбираш, че няма да те оставя да петниш името ми, нали? – усмихна се София. – Всеки народ трябва да вярва в добродетелите на своята кралица.
Аз се засмях в отговор и затворих вратата зад себе си.
Както и очаквах, София остана вярна на думата си. Тя изкусно пренаписа нашата история така, че да ме очерни. Какво да се направи, престолът задължава. Снежанка не е толкова чиста по душа, колкото опитва да се изкара, нито пък аз съм зла и суетна. Кой е крив и кой е прав ще прецениш сам ти, драги читателю.
След като София ме обяви за мъртва, с дъщеричките ми заминахме за северното имение. Те са ми най-голямата радост, растат здрави и красиви като две звездички. Кралицата е добра към тях. Доволна съм, че нищо не им липсва, а един ден ще се омъжат по любов за съпрузите, които сами си изберат.
А с мен какво стана ли? Помниш ли, читателю, генералът на Снежанка, който ме съпроводи до имението ми? Има белег от сабя на бузата и небесносини очи, в който да потънеш. Предложи ми да се омъжа за него и аз приех с радост. Все още съм млада и красива и обичам да го виждам в погледа на съпруга си. По душа съм кралица и ще спазя думата си, но на главата ми вече не тежи корона и пет пари не давам за достойнствата на една княгиня. Благото на държавата вече не е с предимство пред моето щастие. Нека София царува. Историята се пише от победителите, но най-красивите приказки си остават тези за любовта.

КРАЙ


Публикувано от hixxtam на 06.12.2013 @ 15:32:08 



Сродни връзки

» Повече за
   Други ...

» Материали от
   Milvushina

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 07:48:28 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Истинската история за Снежанка (3 част) " | Вход | 6 коментара (20 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от sradev (sradev за пощите go2.pl wp.pl) на 06.12.2013 @ 17:13:32
(Профил | Изпрати бележка) http://aragorn.pb.bialystok.pl/~radev/huli.htm
аха, хванах на края кои са седемте джуджета - ами това са лордовете - нали всеки пир трябва да се плаща.


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 06.12.2013 @ 20:45:35
(Профил | Изпрати бележка)
Бях помислила по една по-палава версия... ама хайде. Нека е историята на мащехата, а не на Снежанка. ;)

Всичко си е тук - от огледалото до седемте джуджета. Че и един осолен глиган за вечеря си има. ;-)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от azzurro на 06.12.2013 @ 17:57:45
(Профил | Изпрати бележка)
Винаги съм си мислела, че приказките имат и друга страна и ето че ти го доказа! Харесах, а и как иначе като ти си един сладкодумен разказвач!!!! Хайде пиши приказки, че е зима време за подобно четиво!


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 07.12.2013 @ 21:12:41
(Профил | Изпрати бележка)
Много трудно се привличат интерес и читатели, но така лесно се губят! Един-два пъти да разочароваш и хората започват да те подминават. По-добре да мълча, отколкото да си смуча от пръстите. :) Ако имам свежа и хубава идея за приказка, ще я напиша.

Благодаря ти за подкрепата! :)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 06.12.2013 @ 18:53:44
(Профил | Изпрати бележка)
Интересно било от другата страна :)
Хубава приказка, поздрави Миленка ! :)))


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 07.12.2013 @ 21:13:53
(Профил | Изпрати бележка)
Опасно е да живеем в интересни времена. Но ако е на чужд гръб, нека е интересно! :) (затова сме ние, за да разкажем от уюта на дома).

Благодаря ти и поздрави!! :)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от zebaitel на 07.12.2013 @ 21:29:54
(Профил | Изпрати бележка)
Намерила си чудесен начин да завъртиш приказката на 180 градуса и да вкараш всички познати герои, но в по-разлини образи! Браво!!!

Звучи много мъдро, както си подобава на истинска приказка!

Можеш да почваш следващата, както си набрала скорост!


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 09.12.2013 @ 08:33:11
(Профил | Изпрати бележка)
Зеб, знаеш колко се вълнувам дали нещо ще ти импонира или не! Аз я измислих и написах много набързо, което правя изключително рядко. Радвам се, че ти допадна.

След размисъл реших да сменя подхода в писането. Може и да поработя по другата приказка, ще видим. Hurray, hurray, Mr King! :)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от secret_rose на 09.12.2013 @ 23:26:03
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Нека София царува...


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 10.12.2013 @ 16:38:34
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че прочете, Меги! Надявам се да ти е харесало! :)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от secret_rose на 11.12.2013 @ 09:46:49
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Не просто ми хареса. Създала си един обратен поглед и образно потвърждаваш, че светът не е еднопосочен. Нещата винаги имат и второ лице, винаги съществува и друга гледна точка. Пък това: София да царува ми е особено ценно заради едни мои си асоциации.
Приказката ти е скъпа за мен.
Сигурно нямаш понятие, че влагаш в текстовете и неща, за които не подозираш :р

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 11.12.2013 @ 10:09:44
(Профил | Изпрати бележка)
Ако трябва да бъда искрена и да направя класация на творбите си, с които най много се гордея, тази квазиприказка е на второ място. Нищо не може да измести Лукса и Сами от трона, но съм особено горда колко бързо преминах от замисъл към изпълнение. Отдавна исках да включа някъде тази линия за огледалото на Лунатика! :) /Да, очите лъжат, но огледалото е неподкупно./

Знам, че мисля и пиша едно, а читателите си разбират нещо тяхно си. В Мибби си говорехме тъкмо за това. :) Една история е като рисунка на контурите. Всеки сам добавя багрите както ги вижда, за да я направи цветна, да я направи *своя*.

П.П. В момента пиша една опера и смятам да ти пратя нещичко от нея да ми дадеш едно дебело мнение! :)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от secret_rose на 11.12.2013 @ 10:15:34
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Пращай, мейлът ми си е активен :)

Не ми се отразяваш много добре, да знаеш, започнала съм да ползвам пълен член. Хм...

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 11.12.2013 @ 10:20:18
(Профил | Изпрати бележка)
Що да не ти се отразвам добре? Не виждам какво очарование може да крие за теб един *празен* член... :)

П.П. Написах го така и се скъсах да се смея... на собствената си глупост. Това е то да си толкова самодостатъчен, че чак да си си самоизлишен!

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от secret_rose на 11.12.2013 @ 10:36:01
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Безчленно най - добре, или разчленено, но пък втория вариант залита към Ремарк и Кинг, та...
:))))
Чакам си мейла, че ще ходя някъде.

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 11.12.2013 @ 10:52:43
(Профил | Изпрати бележка)
Безчленното са го измислила руснаците! Поне едно лесно нещо да има в техния език. Ремарк ясно, но защо да залита към Кинг? :)

Няма да е днес със сигурност. Още не съм напълно готова, а работа ме чака. Освен това като че ли ми се иска да добавя още една ария преди да покажа. :)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 11.12.2013 @ 11:01:50
(Профил | Изпрати бележка)
Добре, все пак ти пратих мейл. Като каза, че ще ходиш някъде, имаш предвид днес или ще изчезваш пак за седмици?

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от secret_rose на 11.12.2013 @ 19:30:55
(Профил | Изпрати бележка) http://www.facebook.com/IzvezaniDushi
Имам нет на телефона, че даже ме научиха да ползвам всички там лилави и сини екстри :))) та ще досаждам, даже да изчезна.. ама прозата я чета на монитор. И даже получих, почетох... Мнението ми - пак там, но ще се радвам и на нова публикация тук :)

]


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Tsveti (violetcv@gmail.com) на 12.03.2014 @ 10:41:22
(Профил | Изпрати бележка)
Като гледам, май само на мен ми е домъчняло за мащехата, като една страдаща жена и майка си я представила, съвсем човешки и будеш съчувствие образ, наистина интересно ми беше да видя тази гледна точка.
Поздрави, Милена!


Re: Истинската история за Снежанка (3 част)
от Milvushina на 13.03.2014 @ 08:50:45
(Профил | Изпрати бележка)
В живота ни нищо не е съвсем бяло или съвсем черно, а дори сивото е въпрос на гледна точка. Много се забавлявах с обръщането на перспективата на една класическа приказка и съм много щастлива, че на теб ти е допаднало, Цвети!! Поздрави! :)

]