Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 569
ХуЛитери: 5
Всичко: 574

Онлайн сега:
:: nickyqouo
:: rosy88
:: LeoBedrosian
:: LioCasablanca
:: pastirka

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГолямата любов
раздел: Избрано проза
автор: marsi


Голямата любов умря. Не сърцераздирателно, не шокиращо внезапно. Агонията й започна отдавна – в мига, в който спря да Я целува страстно.
Тя не се възпротиви, не го укори, не направи сцени на ревност. Може би дори не забеляза, или поне не в началото. Беше много заета. Заета да твори прекрасности. Заета с поредния успешен миг. Заета да утешава приятели… и да се извинява…. Много заета. Една неприлично интелигентна блондинка, преуспяла (въпреки бежово-русия цвят на косите си), с фини черти, леко сериозна и в същото време по детски любопитна усмивка и две сладки трапчинки.

Срещна Я случайно на едно от тривиално скучните арт събития (наричаха ги изложби) в някаква седмица на толерантността. Накратко казано лайт мотивът на подобен род изяви бе неколцина художници, кой от кой по-велик, според скалата на личното си его, да се възхвалят взаимно, сключили скришом пръсти – да не им се хванат лъжите.
Тя не просто се открояваше, тя направо се набиваше в очи, на фона на творческата кинкалерия в залата. Погледът й искреше. Наблюдаваше Я как удивено се взира в платната и скулптурите. Беше едновременно земна (формите й веднага го грабнаха) и ефирна, сякаш се носеше над реалността. Беше Тя. Подразни го, настоявайки с ината на дете, че толерантността съществува, и че тя вярва в позитивизма на обикновения човек.
„Обичам гълъбово сиво… Хората по принцип са добри… Всеки е безценен…Прекрасна творба… Сенките говорят повече от цветовете…”
Следеше как отмята глава, когато се смее, а къдриците й преливаха от златисти полета изпечена ръж в чувствения оранж на наситен с еротика летен залез. Хиляди косъмчета потъркваха гальовно тела в премерено оголените рамене. И в ума му изригна симфония от нестройни цветове и звуци – мелодия от чувства на внезапно осъзнато влюбване.
В такива мигове се усещаше малък, усещаше се недостоен – той, създателят на светове от палитри - прозаично скучен и разпръснат в погледа на тази неприлично интелигентна блондинка ( като се замислеше, косата й притежаваше и уникален бежов нюанс, напомнящ праскова през юли ).
Тя беше толкова близо, и толкова недостъпна, защото беше за всички. Никой не я притежаваше, но едва ли имаше мъж, в чиито лични фантазии да отсъства. Наблюдаваше как я искаха – търсеха повод да я заговорят, ласкаеха я, гледаха да се доближат и уж случайно да я докоснат. Протягаха длани и души в очакване…за внимание. Нея, черешката на тортата, върхът на айсберга, вулкан от гальовно приплъзващи се къдрици в нюанс от златисти полета изпечена ръж до чувствен оранж на наситен с еротика летен залез над обагрени в зелено ресници.
Никога нямаше да я заговори. Не би посмял. Но тя остана достатъчно дълго пред платното му.
- Харесва ли ти?!
Гласът със сигурност не би могъл да е негов, макар да излизаше от собственото му гърло. Обърна се и погледът й го прониза.
- Ваша ли е?
Кимна.
- Прекрасна е. Скалата излъчва невероятна енергия, а в същото време реката, като че мърка приспивно… и цветовете… цветовете са някак приглушени, създават усещане за вечност.
- Сигурно така ти изглеждат повечето пейзажи, пред които се спря.
Очите й потъмняха за миг. Напомниха му нощно море. Тялото й се изпъна като струна, а трапчинките леко разкривиха съвършената си форма. Но така беше още по-хубава.
- Е, може и да съм руса, но със сигурност имам достатъчно богат речник, за да не се повтарям.
Обърна се и продължи да съзерцава. Добре, че се обърна. Отговорът й го накара да се изчерви. Почувства се крайно глупаво. Точно когато имаше шанс да бъде близо до нея, да я задържи с разговор, да пофлиртува даже…той, както винаги се издъни. Ядосан се отдалечи и грабна чаша с вино. Беше евтино, леко киселееше, но на кого му пукаше. Наблюдава я през цялата вечер, разстроен от нелогичното си поведение. „Пропилян шанс…пропилян шанс” като развален грамофон зацикляше в главата му и слепоочията му пулсираха в такт с него.
Тръгна си рано и през цялата вечер води безсмислени спорове с огледалото. Убеждаваше се, че Тя просто е била учтива да се спре пред картината му, но някъде навътре, надълбоко, в душата пърхаха пеперудени крила - палитра от нюанси в златисти полета изпечена ръж до чувствен оранж на наситен с еротика летен залез.
Мина време. И тогава, тя влетя в живота му. Влетя е точната дума – като необуздан копнеж по немирно зелено, като подухване на вятър, разбъркал пастела на облаците пред буря, като тръпчиво ухание на зряла праскова…като Тя.
И вече знаеше, че е влюбен. Погледна се в очите й. Силата на сътвореното помежду им взриви самотното му съществуване. Не беше тъжен. Тъгата изваля през нежните й пръсти и в душата му поникна песен, развързала мълчанието на думите.
Вече не можеше да не е влюбен. Когато за пръв път се унесе, лек като облак след дъжд, до гърдите й, сънува пеперуди. Танц от феерия и цветни петна шеметно пулсираше в мислите му дълго след като се събуди, в такт с лекото й ритмично дишане. Залезно оранжеви къдрици върху избелялото бяло на евтина мотелска възглавница разпръскваха аромат на праскова през юли. Устни, извити във въздушна, почти въздишка, лека усмивка, приканваха за целувка – дълга, страстна, болезнена даже. И той я целува много пъти, и много дълго…и винаги страстно…. до дъно. Дори когато усещаше, че дробовете му парят от липса на въздух, дори когато тя се опитваше лекичко да се отдръпне… той отпиваше жадно, нахлуваше със страст, вплиташе пръсти, и душа. Всеки път усещаше нещо ново. Всеки път очакваше нещо ново. И още. И още. Сетивата му, ослепели до преди миг, достатъчно дълъг, за да не иска да го помни, се събуждаха и жадно попиваха цветността на живота, носещ името й.
Тя беше негова. „Черешката на тортата”, еротичната фантазия на ония, които дори не сключваха пръсти, когато лъжеха с изкуство, финото тържество във възхвала на цялото наивистично и неприлично разпръснато върху платната его, много след седмицата на толерантността…Беше само за него. Вече не можеше да не е влюбен.
И тогава поиска да я има само за себе си, да я затвори, да я заключи, за себе си до…безкрайността, да я притежава. Само той.
- Не ме наранявай.
. Ти искаш да си на всички.
- Аз съм твоя…
- Като пеперуда си… носиш се над всички, приятно ти е да те ухажват…
- Аз дадох цветността и уханието си само на теб…
- Ти дори не си честна да си признаеш, че ги предлагаш на всеки….
- Те се дават веднъж, мило….
И той спря да я целува страстно. Убеждаваше се, че я обича. Повтаряше си го хиляди пъти на ден. Дори се оплакваше пред приятели, които тайно сключваха пръсти, когато го убеждаваха, че е само негова. Но…спря да я целува страстно. Споделяше оранжево наситения с цвят на праскова през юли залез в косите й. Събуждаше се с избледняващия спомен за разнежено море. Разсипана палитра, в очакване да съмне …без нея. Ревниво я пазеше. А всъщност се отдалечаваше тихо, на пръсти. Отдаваше го на дребните ежедневни грижи. Упорстваше, че не му е дала всичко…
***

Другата се появи изведнъж. Другата беше…Различна. Като шеметен дъжд, изневиделица в слънчев августовски ден, като немирно докосване на стръкче невен в косите. Имаше очи на кошута. Имаше дързостта на неподготвените…Другата.
***

- Харесва ли ти картината?
- Вече съм склонна да си мисля, че всички са прекрасни, но пък интелигентните блондинки били на изчезване…Може би е виновен пеперуденият шепот в късен залез, когато небето и земята си приличат, цветността на сетивата е бледа сянка, впримчена в изхабени от повтаряне молитви за любов…
***
Другата го държеше под ръка. А там, само на длан разстояние миришеше на праскова през юли, ароматът й се носеше в оранжево златистото на летен залез, разнежен от обагрено в зелено зеници – голямата любов, която престана да целува страстно.


Публикувано от alfa_c на 05.11.2013 @ 07:08:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Избрано проза

» Материали от
   marsi

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 10


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Лопата218
автор: nickyqouo
384 четения | оценка 5

показвания 2677
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Голямата любов" | Вход | 8 коментара (17 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Голямата любов
от vladun (valdividenov@abv.bg) на 13.11.2013 @ 18:21:41
(Профил | Изпрати бележка)
Завладяващ разказ!

Поздрави, Марси:)


Re: Голямата любов
от marsi на 16.11.2013 @ 16:31:04
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря, Влади! Поздрави!

]


Re: Голямата любов
от zebaitel на 05.11.2013 @ 07:50:59
(Профил | Изпрати бележка)
Протягаха длани и души в очакване…за внимание...

Ако авторката не е художник по професия/колкото и странно да звучи/, то значи е художник по призвание!
Чудесен разказ!


Re: Голямата любов
от marsi на 05.11.2013 @ 16:59:57
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти от сърце за хубавите думи! Поздрави!

]


Re: Голямата любов
от marsi на 05.11.2013 @ 17:07:10
(Профил | Изпрати бележка)
Не, не съм художник по професия, но живеех с художник и вероятно палитрите му силно влияят на сетивността ми. Поздрави!

]


Re: Голямата любов
от Iszaard на 05.11.2013 @ 08:01:45
(Профил | Изпрати бележка)
Колко познато ми звучи всичко това... Всеки път когато се опитаме да задържим нещо само за себе си, го губим :) Поздрав!


Re: Голямата любов
от marsi на 05.11.2013 @ 17:01:25
(Профил | Изпрати бележка)
Може би трябва да изпитаме чувството самите ние да бъдем нечия собственост... и тогава да се променим поне малко. Поздрави и благодаря!

]


Re: Голямата любов
от Boryana на 05.11.2013 @ 08:27:24
(Профил | Изпрати бележка)
Трупът на Голямата любов е подложен на блестяща дисекция, установяваща по един невероятен начин причините за смъртта. Поздравления за този разказ и за красотата в него!


Re: Голямата любов
от marsi на 05.11.2013 @ 17:02:11
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти от сърце! Поздрави!

]


Re: Голямата любов
от Albicia (albizzia@abv.bg) на 05.11.2013 @ 09:06:15
(Профил | Изпрати бележка)
Аромат и прекрасни нюанси: Голямата - онази която не се вписва собственическите ни инстинкти...
Благодаря за удоволствието!


Re: Голямата любов
от marsi на 05.11.2013 @ 17:03:05
(Профил | Изпрати бележка)
И за мен думите ти бяха истинско удоволствие! Поздрави и прегръдки!

]


Re: Голямата любов
от ladyinblack (ladydream77hush@gmail.com) на 05.11.2013 @ 10:26:04
(Профил | Изпрати бележка)
"фона на творческата кинкалерия в залата."
:)))))) това си го крадвам като израз към обичайната ми лексика.

"Сетивата му, ослепели до преди миг, достатъчно дълъг, за да не иска да го помни" @>-->-------

рядко чета разкази, предпочитам по-кратките импресии, но бе удоволствие да потъна в твоите смисло-образни ракурси.


Re: Голямата любов
от marsi на 05.11.2013 @ 17:04:33
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти от сърце! Поздрави и усмивки!

]


Re: Голямата любов
от azzurro на 11.11.2013 @ 22:04:52
(Профил | Изпрати бележка)
Голямата любов е особнячка особено когато е забъркана в палитрата от цветове, желания и аромат на ленено масло. Поздравявам те за хубавия разказ marsi !!!


Re: Голямата любов
от marsi на 16.11.2013 @ 16:32:14
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти за хубавите думи! Поздрави! :)

]


Re: Голямата любов
от Omaia на 21.11.2013 @ 20:30:07
(Профил | Изпрати бележка)
Разказ с ухание на праскова и с леко трапчив привкус.
Интересно ми беше да го прочета, Марси!
Здравей! :)


Re: Голямата любов
от marsi на 01.01.2014 @ 16:11:35
(Профил | Изпрати бележка)
Здравей! Радвам се, че ти е бил интересен! Поздрави и успешна нова година!

]