Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 852
ХуЛитери: 0
Всичко: 852

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаОрфей
раздел: Разкази
автор: florans

Не само Евридика очакваше своя любим. Младите мъже, съпроводили Орфей в едномесечния поход едва дочакаха да се усамотят с любимите си момичета.
Тази вечер луната над аулето се показа кръглолика, едра, в топъл наситен оранж и премина ниско над планината, за да стане свидетел на светлия копнеж и магическото притегляне на младите.
Бог бдеше над влюбените и ги закриляше чрез горските духове, които нощем бродеха из планината, чрез водните духовете, дето пазеха изворите и пригласяха на бълбукащата им песен, чрез нимфите и музите, които изпълваха пространството в невидимия свят, който влюбените и посветените усещаха като своя сигурна обител. Страстта, любовта и сливането бе тъй естествено, като любовта на птиците, на горските обитатели, на цялата природа.
Векове по-късно щяха да бъдат наложени строги нравствени норми и забрани, а в любовта щяха да припознават и търсят греха – там, където той никога не може да обитава, защото светът на любовта изключва греха. Древните бяха по-близко до изначалната истина и божествените закони, живеейки естествено, като инстинктивно следваха ритъма на хармонията и сътворението…
Орфей се опитваше да забрави видението, но то тежеше несподелено. Една скръб, затворена в сърцето се удвоява, расте, пуска пипалата си и обсебва ума и душата. Но нима можеше да сподели с някого?! Посветеният има тежка съдба. Никой не знаеше докрай какви дълбини обитава душата му, какви тайни разкрива битието, как се преплитат потоците на времето и чертаят събития, които не могат да се променят, да се пренасочат там, където може да се избегне трагичния сблъсък. В такива мигове посветеният познава абсолютната самота. Навярно тя е потребна, защото само в нейната дълбока и непроницаема тишина може да прозре божия промисъл.
Призори оракулът се отправи сам към светилището на Сабазий. Поръча на момците да си почиват и никой да не поема нагоре след него. Очакваше ново знамение и трябваше да потъне в усамотение.
Нищо не подозиращата Евридика спеше върху тревата и се насън се усмихваше. Любовта преливаше и съня и, подобно планински поток бързаше да се влее в спокойните води на по-голямата река. В тези дни и седмици, които и се сториха безкрайни, тя съчини стихове, които носеха уханието на пролетен цъфтеж и билкова омая, нещо от бистротата и чистия звук на планинските извори и звуците на планината. Младата нимфа за пръв път позна творческата сила на любовта, като се сещаше, както за уроците на Евридика, така и за думите на Орфей: ”Да бъдеш поет е върховно благо, да твориш по законите на хармонията, да имаш видения в образи, в чувствени картини, да впрегнеш енергията в ритъм, звук и строфи, е върховно благословение”. За нея любовта бе крилат ангел, който идваше от Горната земя, за да и извести с най-нежни тонове великото тайнство, с което боговете благославяха смъртните…
Ако за Евридика любовта бе висока вода, то за нейния любим тя бе глъбина. Двамата обитаваха безкрайното пространство, проникнато от общия копнеж по единение.


Публикувано от viatarna на 15.10.2013 @ 15:20:48 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   florans

Рейтинг за текст

Авторът не желае да се оценява произведението.

Р е к л а м а

20.04.2024 год. / 03:00:38 часа

добави твой текст
"Орфей " | Вход | 7 коментара (14 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Орфей
от Kanegan на 15.10.2013 @ 17:36:26
(Профил | Изпрати бележка)
"Посветеният има тежка съдба. "

Така е, извисените души им се задават най- мъчните уроци!
Поздрави!


Re: Орфей
от florans (florans_x@mail.bg) на 15.10.2013 @ 22:40:35
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, че следиш моя текст и споделяш впечатленията си...

Желая ти вдъхновяващи дни!!!

]


Re: Орфей
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 15.10.2013 @ 17:14:59
(Профил | Изпрати бележка)
Всеки има свое усещане и всяко е уникално по своята красота. Продължавам да чета с удоволствие и наслада!
Поздрави скъпа Фло!!! :)


Re: Орфей
от florans (florans_x@mail.bg) на 15.10.2013 @ 22:42:09
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря ти, Кате!
Рядко в сайта се следи развитието на роман... Четенето на стихове е много по-лесно!
Благодаря за споделното!

]


Re: Орфей
от Milvushina на 15.10.2013 @ 16:07:32
(Профил | Изпрати бележка)
"Не само Евридика очакваше своя любим. Младите мъже, съпроводили Орфей в едномесечния поход едва дочакаха да се усамотят с любимите си момичета."

:-D А-хахахахахахахаа!

Извинявай, Флоранс! Не можах да се стърпя! Само си ги представих момците, прави и корави, строени, с блеснали очи да потриват нетърпеливо ръце. И ми стана едно забавно такова, сякаш съм отново в пети клас. :) Много се развеселих!

Следя те!


Re: Орфей
от florans (florans_x@mail.bg) на 15.10.2013 @ 22:39:37
(Профил | Изпрати бележка)
При траките младите девойки имали пълна свобода на чувствата, любовта била нещо волно и естествено, но след омъжването им, нещата се променяли...

Благодаря ти!

]


Re: Орфей
от voda на 16.10.2013 @ 05:11:20
(Профил | Изпрати бележка)
"Да бъдеш поет е върховно благо...и благословение".
Ти си истински поет, Фло - подреждаш думите по законите на красотата и хармонията.
Твоите разкази могат да се четат многократно с безкрайно удоволствие, защото не само съдържанието на текста, но и самата мелодичност на изказа завладява и увлича.
Благодаря ти! :)


Re: Орфей
от florans (florans_x@mail.bg) на 16.10.2013 @ 10:09:34
(Профил | Изпрати бележка)
Ели, благодаря ти....!!!
Трогателни думи си ми написала!

]


Re: Орфей
от mariniki на 27.10.2013 @ 22:48:12
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
много ми хареса това... любовта е безкрайно пространство
проникнато от общия копнеж па единение... за двама..
прекрасно е, мила Флоранс... прегръщам те..


Re: Орфей
от florans (florans_x@mail.bg) на 28.10.2013 @ 21:24:03
(Профил | Изпрати бележка)
Маги, благодаря ти от сърце, че следиш този дълъг текст... и си така мила в коментарите!

]


Re: Орфей
от kasiana на 02.11.2013 @ 20:27:09
(Профил | Изпрати бележка)
Радвам се, че започна да публикуваш романа си за Орфей в Хулите!!! И се надявам скоро да го видя в красиво оформена книга в книжарниците!!!

Успях да прочета пропуснатото - с наслада за сърцето, ума и душата!!!!!

Поздрави!:)


Re: Орфей
от florans (florans_x@mail.bg) на 03.11.2013 @ 13:21:30
(Профил | Изпрати бележка)
Касиана, благодаря ти за споделеното! Не всеки започва четенето на дълъг текст!

]


Re: Орфей
от anpas на 12.02.2014 @ 14:23:20
(Профил | Изпрати бележка)
Много интересни разсъждения за любовта!!!


Re: Орфей
от florans (florans_x@mail.bg) на 12.02.2014 @ 18:58:18
(Профил | Изпрати бележка)
Благодаря сърдечно!

]