Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Nela
Днес: 0
Вчера: 2
Общо: 14146

Онлайн са:
Анонимни: 915
ХуЛитери: 0
Всичко: 915

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаНайден или Завръщане у дома ( втора последна част)
раздел: Разкази
автор: suleimo

- Мари, това ти ли си? - Найден гледаше невярващо.
- Аз съм Слънчо, върнах се. Твоя Здравко ме откри и заедно с моя съпруг ни спретнаха изненада.
- Виж се само, истинска лейди си станала! - Найден я гледаше с такава топлота! Изгуби се в трапчинката ú. Искаше му се да я докосне, но нещо го спираше.
- А ти си същия. Е, възмъжал си, но си запазил момчешкия чар!
- Хайде сега всички пред мен, че мама и Наско ще са любопитни! - намеси се Здравко.

Вървяха мълчаливо, въпреки въпросите напиращи и в двамата. Малката Мари и Здравко избързаха тактично напред. Мария тайно го наблюдаваше. Брадясъл, див, ужасно секси! Мократа му риза прилепнала по атлетичното тяло! "Прости ми боже, за грешните ми мисли! Озапти се бе жена, та той ти е като братче! "
- Купил си нашата къща!
- Така се случи и аз бях късметлията, а и тя има сантиментална стойност за мен! - нещо бодна Мари.
- Страхотна съпруга си уцелил! Как се запознахте? - наруши мълчанието Мария.
- Тя беше приятелка на бившата ми съпруга. Не ме гледай така! Пробвах, не се получи. И тъкмо се бях отчаял, че няма да си имам свое мечтано семейство и се появи Цвета. Тя е много силен човек, Мари и аз я обичам от сърце. А ти, щастлива ли си?
- Какво е щастието, Слънчо? Само сбор от мигове във вечността. - някак тъжно и отнесено се усмихна.

Цвета беше наредила масата под асмата. Салатата, всичко от градината откъснато. Има вкус и аромат на спомени. Тази жена си я биваше. Мария леко ревнуваше! Не, по-скоро завиждаше на тази идилия. Тук наистина имаше много любов!
- Цвете мое, я сега донеси съкровището, което намерихме в градината! - Цвета мъкнеше една петлитрова дамаджана на която имаше залепен етикет и пишеше Мария.
- Дядо ти беше скрил зад една греда в мазийката един тефтер с важни за него неща. Там беше описано къде е скрито имането. Само дето не казваше какво е. Та там открих цели 6 дамаджани, надписани за всички внуци. Още си стоят непипнати. Само когато се роди нашата Мари, отворихме тази и трябва да призная, че това е амброзия. Когато си тръгнете за Варна, ще ги отнесете на наследниците. Така трябва! Такава е била волята на дядо ти!
- Баничка ли подушвам? Тори аромат от пещта ли идва?
- Истински селски хляб. Цвета го меси в нощвите на баба ти. Помниш ли как ни беше сладко да отчупим от току що опечения хляб, хрупкавия краешник, да го натъпчем със сиренце и да го поръсим с мерудийка? - Каза Найден.
- Боже, замълчи! Дебелея само докато те слушам. - се смееше Мария.
- Е, стига де! Това са най-сладките ни спомени. Ами как тайно сръбвахме от касисовата шара!
- И гледахме да не ни видят баба и дядо, че бяха строги!
Мария затвори очи и се пренесе там далеч. Видя дядо Йордан как засуква мустак. Нарежда на дилафа месенца и право върху жаравата. Ох, как цвърчи сланинката! Кой ти е мислил за холестерол тогава? На масата кана вино. Шест внука насядали на земята и зяпнали като гарджета. Чакат знак от дядо си. Иначе не може!
Мария помнеше една история. Как, когато я оставили за първи път на село, била около четири годинки. Баба Анка ú направила попарка, а тя само помирисала и обърнала купичката. Дядо ú остякъл "гладна да стои" и цял ден нищо не ú дали. Надвечер баба ú отчупила комат топъл хляб и направо със свинска мас и червен пипер. Яла Мария, та чак ушите ú плющели!
- Къде се отнесе моето момиче? - сепна се от гласа на Наско.
- Спомени ме връхлетяха, а и ракийката си я бива.
- Елате да ви покажа, къде ще ви настаня. Може да си подремнете! Ние тук така правим. Ще си отпочинете и после пак ще си разказвате истории. - ги подканяше Цвета.
Беше стаята, където баба ú държеше чеиза едно време. Стаята със съкровищата. Цял живот сръчните ръце на жените трупали красотите си в тази стая. Дантели , бродерии, тъкани черги, плетива, бижута.

Веднъж беше облякла тайно сватбената премяна с червеното було и пендарите на баба си. Тогава мечтаеше някой момък да дойде и да я отнесе на коня си. Как плака само когато коледарите подминаха тяхната къща. Казаха, че малка била още, та затова. А тя им беше омесила гевречета!

Лежаха с Наско на пружиненото легло, хванати за ръце и се унасяха в следобедна дрямка. Колко тихо и спокойно беше наоколо! Усети лек аромат на полски цветя. Сякаш някой съблече грижите от нея. Беше си у дома. Баба Анка и дядо Йордан бяха насреща и се усмихваха. Наведе се баба ú, направи кръст на челото ú, прошепна някакви заветни думи, които Мария не разбра, но запомни. Когато по-късно се събуди в дясната си ръка стискаше дървено кръстче. Тя вече знаеше за какво ще ú служат прошепнатите думи. Завета трябваше да се изпълни! Историята ще следва своя ход. Не бива да се издава тайната дълбока!

/ край /


Публикувано от alfa_c на 12.09.2013 @ 08:31:20 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   suleimo

Рейтинг за текст

Средна оценка: 5
Оценки: 5


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Стрелката
автор: nickyqouo
318 четения | оценка няма

показвания 11796
от 125000 заявени

[ виж текста ]
"Найден или Завръщане у дома ( втора последна част)" | Вход | 6 коментара (13 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Найден или Завръщане у дома ( втора последна част)
от mariposasenelalma на 12.09.2013 @ 16:16:26
(Профил | Изпрати бележка)
Да, историята ще следва своя ход.А ти умираш да си загадъчна!:)
Все караш читателя да мисли и сам да си я дописва.:) |Но на мен
ми харесва така. Благодаря за удоволствието!
Усмихнати поздрави, Дани!


Re: Найден или Завръщане у дома ( втора последна част)
от mariniki на 12.09.2013 @ 16:25:47
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
ей, че е хубаво... и наистина някак загадъчно, но пък
така е по вълнуващо... поздравления, Дани...


Re: Найден или Завръщане у дома ( втора последна част)
от Valens на 12.09.2013 @ 18:24:13
(Профил | Изпрати бележка)
Поздрав! Следя те внимателно, с интерес. :)


Re: Найден или Завръщане у дома ( втора последна част)
от _katerina_ (lili_ket@abv.bg) на 14.09.2013 @ 08:30:16
(Профил | Изпрати бележка)
И мен ме върна назад във времето...
Поздрави за хубавата история! :)))


Re: Найден или Завръщане у дома ( втора последна част)
от Krasi_Yankova-Zvezdokril на 14.09.2013 @ 21:30:01
(Профил | Изпрати бележка)
Поздравления Дани ;)


Re: Найден или Завръщане у дома ( втора последна част)
от agripina на 20.09.2013 @ 14:49:10
(Профил | Изпрати бележка)
Направо ме разплака, много вълнуващ разказ и прекрасно написан и сигурно знаеш, че повечето от нас си имат подобна мъка и меччта - да се завърнат в бабината къща!