Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 485
ХуЛитери: 2
Всичко: 487

Онлайн сега:
:: Mitko19
:: LeoBedrosian

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаГрафиня Аламбра (осемнадесета част)
раздел: Разкази
автор: _katerina_

Корабите на Писаро приближаваха пристанището.
Кралят очакваше с нетърпение богатствата на Новия свят. Графиня де ла Барка, чула новината, бързаше към двореца. Искаше й се мигом да се хвърли в обятията на любимия, но само се поздравиха от разстояние.
- Очакваме Вашите разкази уважаеми Франсиско - даде знак Карл Пети. - Тези диваци ли са индианците?
- Те никак не са диваци Ваше Величество. Имат много добре организирана държава. Четат и смятат по едни възелчета, завързани на връвчици, толкова бързо, колкото ние с перо и хартия не можем. Живеят във впечатляващи каменни постройки, където камъните прилягат идеално и дори слънчев лъч не може да проникне. Капитан Калдерон понаучи техния език и може да Ви превежда. Можете сам да ги попитате каквото Ви интересува.
Кралят даде знак и Давид, и най-вързрастния индианец излязоха напред.
- Разкажи ми за твоя народ! - пожела Негово Величество.
Старият човек започна да говори, а капитана превеждаше -
- Казва, че неговата страна е Тауантинсуйо - ще рече " Четирите провинции". Те действително са четири Ваше Величество. " Инка" е слънце, те се смятат за синове на Слънцето. Старецът разказва, че някога техния баща Слънцето, като видял, че хората живеят като диви зверове, се смилил над тях и изпратил един от синовете си. Той дошъл да им предаде знанието за Слънцето, да им даде закони и предписания да живеят почитащи се един друг. Слънцето дал на сина си и златен жезъл. Там, където потъне в земята с един удар, Виракоча да построи свещен град. Виракоча е синът на Слънцето - техния върховен Бог. Ще рече " Морска пяна" . Появил се от водите на езерото и след време пак там изчезнал, ходейки по водата.
- На какво друго ги е научил този Виракоча?
- Казва, че бил свят човек - бял мъж като Вас Ваше Величество, но много висок. Ходел с дълга бяла роба, препасана на кръста. Учил ги, че когато тялото загине, душата остава. Тя е безсмъртна и вечна. Говорел с голяма любов, съветвал ги да бъдат добри и милосърдни. Индианецът се надява и Вие да бъдете милостив към него.
- Той виждал ли го е?
- Не Ваше Величество. Тази история я знае от своя баща, той от неговия и така от много поколения.
- И казвате имат много злато?
- Ваше Величество, позволете да Ви отправя една молба. Ще донесем много съкровища на Испания, там всичко е от злато, има цели стаи пълни със скъпоценности. Нужни са повече средства за една по-добра подготовка да се върнем отново там. Както разбирате те са добре организирани, имат и войска, ще ни трябва и оръжие - отвърна Писаро.
- Ще обмисля това предложение и ще Ви уведомя. Сега сте свободни - кралят даде знак и всички напуснаха залата.
Елена вече нямаше търпение да прегърне Давид. Той успя само да й каже -
- Скъпа Графиньо, ще дойда по-късно в Аламбра. Трябва да свърша още нещо важно. Целуна нежно ръката й, погали я с поглед изпълнен с копнеж и тръгна с бързи крачки през градината.
Елена крачеше нервно и нетърпеливо напред-назад в спалнята си. Нощта вече бе разгънала своя плащ над замъка, само ярките звезди осветяваха околността и белите върхове на Сиера Невада. Графинята запали няколко свещи и постави свещника до огледалото. Светлината се отразяваще и малки пламъчета танцуваха с розивите пъпки по стените.
- Капитан Калдерон Господарке - съобщи прислужницата отваряйки вратата.
- Свободна си Инес, лека вечер!
Когато вратата се затвори, Елена се хвърли в обятията на Давид. Двамата бързаха да се докосват, да се целуват.
- Толкова ми липсваше... скъпа моя Графиньо, ...толкова копнея ...за твоя ягодов аромат... - Капитанът говореше задъхано, искаше да й каже толкова много неща, но сега я искаше първо в обятията си.
Не само устните и телата им се преплитаха, душите им се сляха в едно.


Публикувано от Administrator на 09.09.2013 @ 19:40:46 



Сродни връзки

» Повече за
   Разкази

» Материали от
   _katerina_

Рейтинг за текст

Средна оценка: 4
Оценки: 4


Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

16.04.2024 год. / 16:37:19 часа

добави твой текст

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Графиня Аламбра (осемнадесета част)" | Вход | 3 коментара (6 мнения) | Търсене в дискусия
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.

Re: Графиня Аламбра (осемнадесета част)
от Kanegan на 12.09.2013 @ 08:34:19
(Профил | Изпрати бележка)
!!!


Re: Графиня Аламбра (осемнадесета част)
от mariniki на 11.09.2013 @ 21:01:58
(Профил | Изпрати бележка) http://mariniki.blog.bg/
тази част е особено красива, Кати... особено в края..
ще очаквам още... и да знаеш, ще стане чудесна
книга... пожелавам от сърце..


Re: Графиня Аламбра (осемнадесета част)
от florans (florans_x@mail.bg) на 12.09.2013 @ 17:13:45
(Профил | Изпрати бележка)
Заинтригува ме култа към Слънцето, това е култ, който няма граници, той стои в основата на духовните учения, в дълбоката памет на народите...
Увлекателно повествование, продължавай да ни разказваш, Кате!