Привет, Anonymous » Регистрация » Вход

Сдружение ХуЛите

Посещения

Привет, Anonymous
ВХОД
Регистрация

ХуЛитери:
Нов: Perunika
Днес: 0
Вчера: 0
Общо: 14143

Онлайн са:
Анонимни: 580
ХуЛитери: 2
Всичко: 582

Онлайн сега:
:: Albatros
:: osi4kata

Електронни книги

Вземи онлайн електронна книга!

Календар

«« Април 2024 »»

П В С Ч П С Н
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930         

[ добави събитие ]

Екипи на ХуЛите

Публикуващи администратори:
изпрати бележка на aurora aurora
изпрати бележка на alfa_c alfa_c
изпрати бележка на viatarna viatarna
изпрати бележка на Valka Valka
изпрати бележка на anonimapokrifoff anonimapokrifoff

Издателство ХуЛите:
изпрати бележка на hixxtam hixxtam
изпрати бележка на BlackCat BlackCat
изпрати бележка на nikikomedvenska nikikomedvenska
изпрати бележка на kamik kamik
изпрати бележка на Raya_Hristova Raya_Hristova

Координатор екипи и техническа поддръжка:
изпрати бележка на Administrator Administrator


С благодарност към нашите бивши колеги:
mmm
Angela
railleuse
Amphibia
fikov
nikoi
намали шрифтанормален шрифтувеличи шрифтаРазпределеният ток гасне !
раздел: Хумор и сатира
автор: dedenze

Разказа си ще започна с един стар анекдот, който ясно намеква, какво разбира политическата класа от електрически ток заедно с доведените чуждестранни разпределители.
В час по физика учителката обяснява, какво е електрически ток и как да се пазим от него, Иванчо активно маха с ръка и взема думата:
- Госпожо, тока се лапа !
- Иванчо, това не е вярно и е много опасно, даже с ръка да го докоснеш, може да те убие !
- Вярно е, защото татко всяка вечер вика на мама „ Гаси тока и го лапай !” и все още са живи и здрави !

Приятелите, които ме познават знаят, че често ходя в родното село на тъщата, заради девствената природа и опит да спася от разруха и запустяване стара къща дом на оси, стършели, катерици, прилепи и спомени. Тъщата 40 години обясняваше, че името на селото Дивеци, произлиза от броя на къщите 9. Както да ги броях, старите бяха по-малко от 9, тогава според морфологията на името се досетих, че произлиза от думата диваци. Опознавайки хората и условията на живот, понятието диво се затвърди като безспорна истина. Аз съм любител на натуралната природа и така станах самотен, приходящ, поканен дивак. Със себе си влача пълен набор от инструменти, като най- важните изискват ток.

Седнал под навес и асмалък се бях отдал на малко, заслужено, вечерно, ракиено удоволствие, гледайки новините по БНТ още с хубав, аналогов сигнал. Изведнъж лампите премигаха и засветиха като свещи, външната, живачна лампа угасна. Рядко я включвах, 250 вата бяха излишно разточителство, но сега с нея разчиствах стършелите. Силата на светлината и спектъра на излъчане ги събираше на осветената стена и ги правеше напълно безпомощни и дезориентирани. Когато се изтощяха да пърхат и пълзят падаха на земята и тогава ги натисках с дебелата подметка на обувките. Така за 4 дни бях ликвидирал над 400, даже изпитвах съжаление към тях, но нямаше как да им обясня, че след седмица тук ще има малко и доверчиво внуче! Небето беше ясно и милиарди звезди грееха десетки пъти по-ярко от тези в мръсното небе над София. Помислих, че нещо става със старата инсталация, бързо извадих инструментите за електроремонт. Мултимера показваше 150 V напрежение, което постоянно варираше и стигаше на моменти до 180 V. Изключих хладилника, при това напрежение двигателя на компресора не може да завърти и ако термичната защита не изключи ще изгори. Започнах проверката, повредата не беше при мен, двете общински натриеви лампи в цялото село, също бяха угаснали. Нещо не правеше добър контакт, сигурно още в трафопоста. През главата ми преминаха възможни повреди от нагорели предпазители до късо съединение на фазата, която ме захранваше, не дай боже бандюги да бяха източили трансформаторното масло, тогава следваше пожар и взрив. Помислих си за полусляпата комшийка, миналата година и бяха изнесли електромера навън, при което разменили нулата и фазата. Три дни не смееше да пусне вода от офазената чешма, но господ не искаше да я прибере, оцеля ! Тя беше захранена на друга фаза, ако моята направи късо съединение, при нея напрежението ще се увеличи почти двойно, всичко ще и изгори, включително новия хладилник за който 4 години беше събирала пари ! Реших да действувам, на другия ден не биваше да оставам без ток, проваляше цялата ми работа и храната в хладилника щеше да се развали, навън беше 36 градуса на сянка ! Бях заредил предния ден мобилния с прима карта на М-тел за 10 лева. Отлично знаех, че тази „прима” услуга е подобна, както тарифата на секс телефон, около лев на минута. Рядко само в спешни случаи звънях, реших да се обадя първо на 112 нали е безплатно. Обади се оператор, накратко обясних ситуацията, той с усилие скриваше смеха си, каза че трябва да звъня на дежурните телефони на разпределителните дружества. Това село го нямаше на картата, затова ми даде телефоните на трите оператора. Реших че ЕОН е доставчика, сега Енерго- про- ЕОН и позвъних. Определено време слушах музика и съобщение,че скоро ще ме свържат с оператор, накрая женски глас поздрави. Сбито и кратко обясних какъв е проблема и къде се намирам. Поискаха ми номер на абоната, който не знаех, поясних че съм на гости и реално правя услуга на ЕОН, първо да ги спася от дела за изгорели битови прибори, второ за предотвратяване на по- тежка повреда и пожар. Дамата нервно ми каза, че те имат правила и така не може, после се досети, че разговора се записва и ме накара да издиктувам номера на електромера, качих се в къщата и едвам успях да го разчета. Електромера беше полски от преди ВСВ, тя заяви че при тях тъкъв номер няма, да се обади кмета !? Обясних и че това са 7-8 малки села с един кмет, който не знам къде и кой е, да приеме, че аз съм кмета, при което тя почти изпищя. Попита ме името на собственика на имота, казах името на бащата на тъщата, починал отдавна, разговора беше вече 8 минути и очаквах да ме изключат от М-тел за изчерпване на сметката, тя каза да чакам за поименна проверка. Изключих веднага, просто не беше възможно да си говорим повече. След 15 минути ми позвъни въпросната операторка като ме нахока, че съм затворил, обясних и ситуацията с прима картата. Тя тържествено ми издиктува трите имена на дядото и каза че пуска молба за проверка от негово име. Поясних, че е починал преди 30 години и е смешно молбата да е от негово име, при което тя изпадна в хистерия и генерира десетки задължения и заплахи. С крайно миролюбив тон и казах че не моля за проверка, просто ги съветвам да направят проверка за доброто на тяхната фирма и разговора приключи. Към 23 часа бях изгубил надежда, че някой ще се занимава със селските неволи. Телевизора включваше от време навреме но вариацията на напрежението остана същата. После тока спря за минута напълно, след което включи и уреда показа 230 V, всичко се нормализира. На другия ден се замислих за повредата, явно не беше в селския трафопост. Никой няма да тръгне нощем да оправя повреди. Стана ясно, че захранването от подстанцията с високо напрежение 20 кV не е било наред и едно превключване е оправило нещата. Това поражда още по- голямо съмнение за състоянието на съоръженията, повреда и лош контакт на високоволтовата страна, носи много по- голяма опасност и риск да останат без ток повече населени места.

Колкото и добре, надеждно и отговорно да е строено по- време на тоталитаризма, всичко има определен живот и ресурс, изисква подръжка, квалификация и отговорност. Трите чуждестранни разпределителя на ток, не са дошли тук от любов към българския народ, царя и неговото правителство ги докара неизвестно защо? Основните им инвестиции се заключават в подмяна на електромери и външни ел. табла, действие което обслужва само техните финансови интереси. Подмяната на захранващите кабели за открита инсталация с алуминиеви изолирани и дебели подобни на маркуч, води до повече аварии през зимата, защото задържат много повече лед и сняг ! Трудно може да се определи и проследи реалната „инвестиция” извършена от тях. Най- страшното е, че при партийното управление няма компетентни хора, които да разберат, че тока не се лапа ! Така фотоволтаиците произвеждат ток нощем, а вятърните са почти като перпетум мобиле !? Да, ама ресурса на старото, лошо и комунистическо свърши, какво да правиме сега !? Протестите срещу чуждестранните разпределители са дирижирани от тях, колкото и странно да ви звучи! Те вече се награбиха достатъчно, сега ще си тръгнат много обидени, ще ни осъдят солено за неустойки и невинност, подобно на царя за имотите си ! Вече се подготвя огромен внос на газени лампи от Индия и петромакси за по- богатите от Китай. За най- бедните остават църковните свещи !

Нищо ново дами и господа, по тъпия, неук и наивен, винаги плаща сметката и изпира пешкира ! Гасете тока и го ......


Публикувано от Administrator на 26.08.2013 @ 20:59:09 



Сродни връзки

» Повече за
   Хумор и сатира

» Материали от
   dedenze

Рейтинг за текст

Средна оценка: 0
Оценки: 0

Отдели време и гласувай за текста.

Ти си Анонимен.
Регистрирай се
и гласувай.

Р е к л а м а

Рими с ..ив
автор: LeoBedrosian
539 четения | оценка 5

показвания 24441
от 50000 заявени

[ виж текста ]

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/hulite/www/www/modules/News/article.php:11) in /home/hulite/www/www/modules/News/article.php on line 277
"Разпределеният ток гасне !" | Вход | 0 коментара (0 мнения)
Коментарите са на публикуващия ги. Ние не сме отговорни за тяхното съдържание.

Не са позволени коментари на Анонимни, моля регистрирай се.